selander

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

När André Persson kom hit som 19- eller 20-åring fick han inte mycket istid (i en delad Allsvenska), idag är han en av lagets bästa spelare. Rosén är fortfarande bara 18 år och dagens Lakers spelar i en tuffare serie än för två år sen. Varför har vissa (läs Räven, m.fl.) så bråttom med att få in Rosén i laget?

Om han spelar i Lakers är risken stor att hans offensiva talanger kvävs och han får inrikta sig på att försvara egen zon och mittzon mer än leka i anfallszon. Nä, vid 18 års ålder tror jag att det är bättre att fortsätta öva anfallsspel, defensivspelet för en offensiv forward är lättare att lära sig, men om man kväver en offensiv talang finns risk att det istället blir en tvåvägsspelare utan udd av det hela.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Ja, det är ju ingen som sagt att Rosén INTE är en hockeytalang. Lakers signing av Robert är ju klockren. Men att redan nu påstå att Robert ska gå från Alvesta, Osby och direkt in i en kedja i Växjö Lakers som en ersättare för en förlorad allsvensk spelare, det är ju riktigt snett. Då anser jag faktiskt att André Selander kan bidraga med mer. Men det skulle inte förvåna mig om FagEvert nu i 'samförstånd' med Selander väljer att plocka upp Rosén som ersättare, mycket konstigt isf. Var finns ambitionerna då? Rosén ska ligga på gödning, mogna, få utveckla sin offensiva sida och få chanser till inhopp (som han iofs har kunnat få under hela denna säsongen i seriespel men inte fått det). Men att glida in i en 'femma' alla redan nu och vara ordinarie i ett redan sargat manskap - glöm det.

Jag hoppas att jag har rätt - fönstret stänger i morgon...

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Vi har inte så bråttom ,men i det läge som kommit upp nu är det min mening prova Robban nu och om det inte lyckas så kommer ett nytt fönster i juluppehållet.Förstår inte att vissa som tyckt Selander inte varit värd en plats helt plötsligt måste värva en ny spelare.Men som jag sagt tidigare det är inte vi supportrar som ska avgöra detta ,utan vi har en styrelse som jag har fullt förtroende för och som dessutom har ansvaret för att budgeten hålls,vilket är det viktigasta av allt.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Det enda som är synd i den här historien Är att André inte utvecklats. Så försök inte hyckla och tycka det är synd att han sticker. Det är helt rätt... både för hans del och för Lakers!!! Som han har spelat under säsongen har han inte gjort ngn lycklig... allra minst sig själv uppenbarligen.

Att åtalet ska ligga bakom för Lakers del tror jag inte ett skit på! Konspirationsteoretiker... baahh å bläää. Bättre kan ni!!!

Rosén kommer INTE att ersätta Selander. Glöm det. Varför skulle dom satsa på att ersätta med Rosén om han inte fått EN enda chans hittills. Dom letar ersättare. MÅSTE!!! Och vad mig anbelangar så tycker jag dom ska leta efter TVÅ... för nästa man till rakning måste bli Dalle. Han har inte åstadkommit mer än André... 13 matcher och NOLL poäng!!! Har han liknande ambitioner med sitt hockeyspelande BÖR han komma till samma slutsats som Selander... att han måste prova i annan klubb!!!

Observera att mina synpunkter ENDAST grundar sig på deras hockeykunnande... INGET PERSONLIGT!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

alfax wrote:Förstår inte att vissa som tyckt Selander inte varit värd en plats helt plötsligt måste värva en ny spelare.
Vem/vilka syftar du på då? Är det någon öht i denna tråden som ansett att Selandér inte varit värd en plats?

---

Det skulle också vara kul att få läsa från de som propagerar å det grövsta för att Rosén ska komma med i laget just NU. Varför ska det vara så givet att Rosén ska få chansen NU? Och varför har han inte fått chansen och förtroendet INNAN? Han har ju inte ens varit på bänken, han har ju varit nere i Osby hos Nygren!

Jag anser helt klart att Selander måste ersättas med en annan spelare än Rosén! Det är ju ingen korpserie vi spelar i, det är ju hockeysveriges andraliga.

/T5!!
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

c70t5 wrote:
alfax wrote:Förstår inte att vissa som tyckt Selander inte varit värd en plats helt plötsligt måste värva en ny spelare.
Vem/vilka syftar du på då? Är det någon öht i denna tråden som ansett att Selandér inte varit värd en plats?
/T5!!
JAG har INTE ansett att han varit värd en plats!!! Och det står jag för (se mitt inlägg ovanför ditt Volvon)

G. B. Shaw
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Angående Dalle, så blev jag förvånad när han fick förlängt kontrakt.

Jag tycker inte att Rosén ska gå in och ersätta en spelare, exempelvis Selander rakt av, men ska man få den förväntade utvecklingen av honom, som jag vet att Lakers förväntar sig ska inträffa, så måste man ju låta honom få chansen att utvecklas i AS-tempo, men i ett vettigt upplägg som är anpassad för honom. Då har vi en storspelare inom snar framtid, som vi sedan får skåda under en tid, innan han fortsätter till ES. Allt annat vore kapitalförstörelse eller vad man nu kan kalla det för.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Challe, din ståndpunkt i denna frågan är konstaterad - me know... :wink:

Men Alfax skrev före dig i tråden:
Förstår inte att vissa som tyckt Selander inte varit värd en plats helt plötsligt måste värva en ny spelare.
Och så vitt jag kan se så är det ingen i denna tråden som anser att Selandér INTE är värd sin plats i laget. MEN att en ersättare till denne ska värvas anser jag vara en självklarhet.

/T5!!
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Räven: om du är så tveksam till DalleJ så kan du ju inte vara direkt stormförtjust i tanken på att #81 blir Roséns läromästare i fjärdekedjan, eller?

Själv har jag inte gett upp hoppet om Dalle riktigt än (jag kanske är en av de sista "idioterna" kvar som fortfarande tror att han har nåt att bidra med), men givetvis behöver han precis som alla andra spelare en bra och liktänkande omgivning. Med en skicklig spelförstörare till i fjärdekedjan så tror jag att de kan vara en riktig smärta i stjärten för motståndarna.

INDIAN #66
Forumentusiast

Post by INDIAN #66 »

Selander drar nog norrut. Fbk letar spelare................. :wink:

-Hi! What are you guys doing ?
-Hi coach ! Putting on foil. Every game. Want some?
[img]http://www.mittzonen.com/images/avatars/15497267145d5287ee1b30.gif[/img]
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Gretzky wrote: Med en skicklig spelförstörare till i fjärdekedjan så tror jag att de kan vara en riktig smärta i stjärten för motståndarna.
Ärligt talat förstår jag inte resonemanget med att en kedja ska vara spelförstörare!?!?!?!?!?!?!?!?!? Ska 3 kedjor ha offensiva kvalitéer och 1 vara spelförstörare??? Absolut ENDA anledningen till att sätta ihop en dylik kombination MÅSTE vara att man inte han manskap för ett offensivt genomförande!!! 3 kedjor som kör som h-e framåt... och en som bara ska förstöra. Fullkompligt ologiskt. Att det ska finnas spelare i dom andra kedjorna med defensiva kvalitéer finner jag självklart... det är inte samma sak. Hur fan skulle det se ut om Tre Kronor satte ihop laget enligt den strategin... en fruktansvärt kortvarig Förbundskapten.

Dalle har inte utvecklats sen han kom hit... i alla fall inte i positiv riktning!!

G. B. Shaw
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Gretzky: Nä, jag har varit tveksam till Dalle väldigt länge och jag ser inte honom som någon läromästare till Rosén heller, det är riktigt.

Vi får väl avvakta och se, vilket drag som görs av situationen som uppstått. Jag tror som sagts på Rosén, andra tror på något annat, så är verkligheten och vi får väl vänta och se.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

c70t5 wrote:Challe, din ståndpunkt i denna frågan är konstaterad - me know... :wink:

Men Alfax skrev före dig i tråden:
Förstår inte att vissa som tyckt Selander inte varit värd en plats helt plötsligt måste värva en ny spelare.
Och så vitt jag kan se så är det ingen i denna tråden som anser att Selandér INTE är värd sin plats i laget. MEN att en ersättare till denne ska värvas anser jag vara en självklarhet.

/T5!!
T5 ,nu syftade jag inte enbart på denna tråden ,förlåt om jag var oklar .Challe erkänner direkt och han har inte varit ensam ,inget ont om Challe var och en har rätt till sin åsikt och jag till min ,jag är av uppfattningen att det inte är nödvändigt att vi skaffar en ny spelare i detta fönstret utan väntar till nästa och se vad som händer ,det är min åsikt och den står jag för ,jag respekterar andras åsikter också och är väl medveten om att jag kanske inte har rätt, men åsikten ligger kvar.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

alfax wrote:men åsikten ligger kvar.
Min också... :wink:

Rosén är INTE någon ersättare till Selander - jag hoppas att FagEvert och Växjö Lakers har fattat det också!

/T5!!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

c70t5 wrote:
alfax wrote:men åsikten ligger kvar.
Min också...

/T5!! :wink:
Min också!
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Man har en ståndpunkt tills man tar en ny (citat: Mogens Glistrup)

Och här finns många "Mogensar" vill jag lova. Får Dalle fart under rören och börjar producerar så ändrar jag uppfattning om honom... men vad säger att han ska börja göra det efter 3 år??? Tell me hockeyexpertiser, tell me 8)

G. B. Shaw
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Charlamov wrote:
Gretzky wrote: Med en skicklig spelförstörare till i fjärdekedjan så tror jag att de kan vara en riktig smärta i stjärten för motståndarna.
Ärligt talat förstår jag inte resonemanget med att en kedja ska vara spelförstörare!?!?!?!?!?!?!?!?!? Ska 3 kedjor ha offensiva kvalitéer och 1 vara spelförstörare??? Absolut ENDA anledningen till att sätta ihop en dylik kombination MÅSTE vara att man inte han manskap för ett offensivt genomförande!!! 3 kedjor som kör som h-e framåt... och en som bara ska förstöra. Fullkompligt ologiskt. Att det ska finnas spelare i dom andra kedjorna med defensiva kvalitéer finner jag självklart... det är inte samma sak. Hur fan skulle det se ut om Tre Kronor satte ihop laget enligt den strategin... en fruktansvärt kortvarig Förbundskapten.

Dalle har inte utvecklats sen han kom hit... i alla fall inte i positiv riktning!!
Realismen i att VLH skulle ha material till 4 produktiva kedjor är försvinnande liten. Vi kan i dagsläget maximat ställa upp med två. Oftast klarar inte Yngvessons och Hirvonens kedjor av att vinna sina matcher samtidigt. Att vi i det läget skulle ha fjärde linen som offensiv knytnäve är orealistiskt. Det finns många lag som har sin fjärde formation som checkingline i världen. Sovjetunionen behövde inte ha det under sin glansperiod. Visst vore det skoj om VLH nådde dit. Men det blir tidigast nästa säsong. :wink:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag tror inte att Dalle kommer att lyfta sig från den nivå som vi nu sett honom ha, under en längre tid.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Det kan vara så att VLH presenterar en del tankar om närmsta framtiden i morgon...även om Lakejerna inte får en egen presentation är infon ute när vi kommer vid 22.00.

http://www.lakerslakejer.com/nyheter.php?id=387
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Selander är klar för Borås HC.
Allsvenska Växjö Lakers 'tappar' en spelare till division 1 för att sedan ersätta denne med en annan spelare ifrån division 1...

/T5!! :ajaj:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Vilken källa?
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Det är bara att önksa Selander lycka till, samt gratulera BHC till ett bra nyförvärv för att vara Division 1!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

c70t5 wrote:för att sedan ersätta denne med en annan spelare ifrån division 1...

/T5!! :ajaj:
Vem?
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Varanen - jag syftar på Rosén, för Osby lirar väl i ettan?
Ersätta var väl kanske fel ord - tillsätta från befintlig trupp kanske kanske stämmer bättre överrens med verkligheten.

/T5!!
Last edited by C70T5 on 10 November 2005, 23:29, edited 1 time in total.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Det är ju inte klart att det blir så. Skulle tro att VLH hade gått ut med den infon i samband med nyheten om Selander. :roll:
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

tror också det kommer något under mårgån dagen
för vore det rosen så borde ju lakers gått utt mmed det samtidigt

den som lever få se kanske dyker upp någo ny filur på Zeldas i morgån vem vet
:?
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Jag gissar på Jimmy Svensson!!! 8O 8O
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nä bevare mig väl.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Varanen wrote:Det är ju inte klart att det blir så. Skulle tro att VLH hade gått ut med den infon i samband med nyheten om Selander. :roll:
Det är ju förvisso sant - jag hoppas att Växjö Lakers tycker samma sak. Som jag sagt innan - 'förlusten' av Selander måste ersättas, till det bättre...

/T5!!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Orsaken till att jag inte tror på ett lån är att det saknas en forward i truppen. Forward - inte center - vilket talar emot Rosén. Fagervall gör alltid som jag vill och jag vill ha en POWERFORWARD!
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Tänk om det kunde kommit en ny Mikka, fast några centimeter o kg större!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

jag tror att lakers vill ha powerforwad
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Det var konstigt sagt av dig Charlamov. Jag skulle gissa att du tycker att det är en självklarhet att matcha fyra defensivt starka (läs spelförstörande) spelare i boxplay, den mest tydliga situationen när man i första hand fokuserar på att förhindra motståndarna från att göra mål.

Och lika självklart som att spelarna i en formation har olika roller, lika självklart tycker jag det är att olika situationer i en match kräver olika sorters formationer. Exempel på andra situationer som kan kräva ett defensivt tänk framför tuta-och-kör, skjut-och-gör-mål är i sista minutrarna när man försvarar en ettmålsledning, sekvenser i matcher när moståndarna lyckas etablera ett längre spelövertag eller tryck i offensiv zon, etcetera.

At kunna plocka bort motståndarna på samma sätt som Romö-Markusson-Jarno gjorde i sitt sista (Lakers näst sista) byte i matchen mot Hammarby är ett bra exempel.

Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det verkar enl Smp att det är Rosén som tar över efter Selander, åtminstonne får han förtroendet att visa vad han kan, så får vi se vad det innebär. Jag tror på det i dagsläget i allafall.
Post Reply