Klacken i onsdags mot VIK

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Lille meg
Forumproffs

Klacken i onsdags mot VIK

Post by Lille meg »

Jag skriver detta här som en fortsättning på Walle och Challe's (;) ) utsagn om klacken i onsdags i matchtråden under "Nästa match":
Charlamov wrote:
Walle wrote:Jaha nu har man blivit en sån som jag tycker så illa om :stå iklacken å inte sjunga med ,stå bakom å gnälla ,ge upp å gå hem innan matchen är slut .Va jag hatar mig själv
Jag lovar jag är redan på bättre humör ,ska bli skönt med en hockeyfri helg :mera brännvin
Men för fan Walle... om spelarna är kass kan väl vi oxå vara det. Det här måste ha varit sämre än träningsmatcherna, vilka jag lyckligtvis aldrig såg. Har ALDRIG sett Lakers så här dåligt... jo kanske nån match förra säsongen, men man förtränger lätt skräpen
Jag har försökt att hålla mig i hela dag, men nu går det inte längre;
I GÅR VAR VI EN J-A MEDGÅNGSKLACK!
Jag skämdes!! Jag skämdes i går, inte bara för att Lakers spelade dårligt, men för hur klacken var. När dom behövde det som mest, så svek vi.. F*n, ibland vågade man knapt sjunga för att man var rädd för att det skulle slinka in et mål för VIK, men ändå... I går var vi en skam, et skämt, tysta som skrämda möss! Vi gav upp, och jag förstår det till en viss del, men inte så totalt som det jag upplevde i går.
Jag hoppas fler känner samma sak!

Javisst, det var inte mycket att glädjas åt på isen. Jag tyckte själv att Lakers spelade bättre i boxplay än med fullt lag, så jag var villig till att se dom spela resten av matchen på samma sätt. Men vad annars är vi där för än att stödja laget i tunga och tyngre stunder, samt att glädjas med dom när det går bra?! Vi är beredda att stödja laget i vått och torrt, men inte sjunga på hemmaplan når det går trått? :evil:

I går var jag så besviken, dom gångerna man sjöng något i 3:e perioden, så kändes det som om vi var max 12 pers som sjöng. Och när Varanen då tyckte det var läge att sjunga "Vårt lag" efter ett tafatt "Röda, gula blå"... Javisst! 5 pers som sjunger det som då kommer höras ut som en begravingssång? Kul.. (f'låt om jag lät aggro i går, Varanen, men "Vårt lag" med 5 mer eller mindre röststarka Lakejer...nä tack :( )

Vi är snabba med att slå oss på bröstet och nicka instämmande i hur duktiga vi är på bortaplan och tycker det är en självklarhet i att vi är som bäst då. Men vad nu nå, när det går tröööögt hemma och grabbarna behöver vårt stöd som mest? Ni behöver inte skriva det som är självklart och inlysande; många som är med på bortaplan har sittplats hemma, man har inte hittat sin plats än i klacken, man tjurar ihop när laget inte gör en bra insats och liknande, jag förstår det också, precis som ni. Men VAD kan göras för att bli bättre?? Vi måste kunna ta ett nederlag hemma och endå stödja grabbarna, även om vi tycker dom spelar med handväskor och hårnålar; "Älska mig mest, när jag förtjänar det minst, för det är då som jag behöver det bäst". Lite långsökt kanske ni tycker, men är det det? Det var en kompis till mig som sa detta ordspråk i dag, och jag tyckte det passade här. Tänk över det... presterer du bättre på ditt jobb om alla säger vilket kasst jobb du gör? Blir du sporrad eller klappar du ihop? Om 15 andra på ditt jobb får samma feedbacken, så är det lätt att deppa ihop hela gänget. Det var Lakers i går. Tycker det var fel coaching av FagEvert att inte ta TO i 2:a perioden, men gjort är gjort och det kan inte ändras.
Men vi måste endra oss! Var är profilerna i klacken? Dom röststarka personerna som drar igång ramsorna och som visar att nu får vi f-n ta och skärpa oss och få oss att göra det enda vi kan; nämligen stödja Lakers, var är dom? Bör vi ha fler som tar ett ansvar, eller blir det best av att vi alla tänker "Nu är det nog snart någon som drar igång en ramsa, kan jag sjunga lite"? Är vi för upptagna med att kolla på hockey'n? Nä... Give me a break

Vi får alla lov att ha en dålig dag, och vi är snabba med att påpeka det om det gäller någon annan än oss själva. Ta bort skygglapparna, ransak dig själv och visa lite j*vlar annamma och finskt sisu! ;) Jag vågar säga att det jag upplevde i klacken i går vill jag aldrig uppleva igen, vår dåliga dag var i går och nu måste vi med vända detta! :!:

På måndag är alla laddade till tusen! Vi skall visa grabbarna att vi är där, vi fins och vi har endast én tanke i huvudet; L A K E R S
Våra problem är inte löst tills på måndag, men snälla, låt oss inte uppleva et slikt kollektivt fall som i går.

TAGGAD! :headbang:
Jag gör nok best i att nana nu, så jag får den sömn jag behöver för att handskas med alla kommentarer som kommer komma på mitt inlägg ;)

Kram på er, och nattinatt!

Ursäkta alla eventuella stavfel och den långa texten, ibland går det bara inte att skriva ren svenska och fatta mig kort, hehe
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Håller med dig.
Vi va inte mycket bättre än lakers var.
men visst lite förståelse p.g.a spelet de visade upp.
men förfan när de går dåligt är det då lakers behöver oss som mest..

tills måndag tror jag de flesta är riktigt taggade.
Kanske inte kommer jätte mycket publik men vi som är där ska FAN I MIG SJUNGA.
från början tills slut oavsett resultat.

Är ni med mig ?

VÄXJÖ LAKERS OLE OLE OLE
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Varanen
c/o LL´s Forum

Re: Klacken i onsdags mot VIK

Post by Varanen »

Lille meg wrote:I går var jag så besviken, dom gångerna man sjöng något i 3:e perioden, så kändes det som om vi var max 12 pers som sjöng. Och när Varanen då tyckte det var läge att sjunga "Vårt lag" efter ett tafatt "Röda, gula blå"... Javisst! 5 pers som sjunger det som då kommer höras ut som en begravingssång? Kul.. (f'låt om jag lät aggro i går, Varanen, men "Vårt lag" med 5 mer eller mindre röststarka Lakejer...nä tack :( )
Du har inget att be om förlåtelse för. Raka rör är alltid det jag uppskattar mest. Vad det gäller förslaget till sång som jag ville att vi skulle dra igång så berodde det på några faktorer:

1. Klacken, eller rättare sagt vi som upptog klackplats, behövde en påminnelse om vad vi skall stå för.

2. Sången symboliserar alla de känslor jag trots allt hade i går och även fortsättningsvis har. Jag kände ett behov av att få sjunga den, om så bara med en enda medlakej. Jag kände mig fruktansvärt ensam. Tack till de två killarna som stod bredvid mig till vänster och kämpade tappert. Det finns hopp! Ni vek verkligen inte ner er. Kontakta gärna mig om någon av er läser detta.

3. Helt orealistiskt. Men tänk om någon hade hört en enda rad av sången i laget.

Här är sången som det syftas till:

Vårt lag, vårt lag
Vårt lag är Växjö Lakers
Ni finns i våra hjärtan
och det kan ingen ta !

Vårt lag, vårt lag
De röda, gula, blåa
Lakejer är vi alla
vi sviker aldrig er !
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Känns skönt att läsa Megs inlägg om klacken där hon skriver att det måste finnas någon röststark person som drar igång och leder klacken och att denna person saknades i onsdags.

All heder till människor som kan ta kritik och rannsaka sig själva. Det finns ingen som är perfekt och gör allt rätt varje gång. Vi är faktiskt bara människor.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Challe vill bara säga att jag menade att klacken har rätt att ha en dålig dag oxå! Att det blev som det blev beror nog på att folk trodde att matchen mot Arboga var en engångsföreteelse beroende på underskattning. När vi sen fick beskåda ngt betydligt värre mot VIK gjorde många i klacken "chockade"... rädsla, avsaknad av självförtroende, panik mm.

Men du ska ALL heder åt ditt inlägg... nödvändig inställning för en klack. "Älska mig mest, när jag förtjänar det minst, för det är då som jag behöver det bäst"... gäller ju i alla sammanhang!!

Lovar att köpa en lott av dig nästa gång istället för hamburgare :wink:
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Sjunger alltid med och stöttar, men jag tycker nog att man får välja ramsa efter match. VLH är dom bästa drogs igång i andra perioden när lakers var utspelade, och jag kunde inte förmå mig att stämma in. Däremot när KOM IGEN LAKERS kördes så hördes klacken mest. Damerna får ursäkta men det är mest män i klacken och vissa ramsor går ofantligt högt och tär på stämmbanden, och önskvärt är att man börjar med de lite lägre som inte frestar så mycket, som en uppvärmning.

Jag tror vi måste stråla samman klacken bättre så vi står på samma ställe utan gubbar med armar i kors emellan oss.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

mot Bajen direkt när matchen börjar tycker jag vi ska börja sjunga ordentligt redan från start så att spelarna känner stödet och då får vi kanske in första pucken och det är väldigt viktigt.
Då kan vi lika gärna vinna matchen.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Tycker vi stiftar en ny regel i LL.Ju sämre Lakers spelar. Desto bättre ska vi sjunga.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

erok wrote:Tycker vi stiftar en ny regel i LL.Ju sämre Lakers spelar. Desto bättre ska vi sjunga.
Lättare sagt än gjort tror jag.
Men jag är på
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Kan väl hålla med dig om att det blir svårt.Men vi måste stå upp och sjunga oavsett vad resultaten visar.Äe det inte det vi menar när vi sjunger ramsan.Vi slutar aldrig sjunga VLH.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Jag som stog i pressbåset hörde klacken bra i första och andra. Sedan i tredje blev det lite väl tyst. Men det är förståligt. Men vi kan inte klassas som medgångssupportrar bara för att vi inte sjunger en period. Det är en viss skillnad om vi alltid är tysta när laget spelar dåligt men det är vi inte! Malmö tillexempel. Lakers ligger under med 8-3 och vi sjunger mer än malmöklacken. Rögle borta förra säsongen. Lakers förlorar med 4-0 men är vi tysta för det? Nej! För vi är inga medgångssupportrar!!

:nope:

Edit: Ska vi tala om en medgångsklack så stog den på andra sidan i hallen i onsdags. Första gången jag hörde dom sjunga var vid 0-1. Sen sjöng dom lite vid 0-3. :roll:
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

mycket sunda åsikter av många
men nu orkar jag inte lägga band på mig själv och hymla längre

Roten till problemet att Lakerslakejer inte sjunger så mycket i motgång eller i med gång denna säsongen är att vid flytten så försvan halva klacken till sittplats.

Men det är ju ingen mening att gråta över spild mjölk dom som valde att sätta sig på sittplats.
Och det är ju deras val och det ska vi aceptera
men det är en av osakerna,
så det kommer att ta lite tid att ersätta dessa personerna i klacken.

Ett annat fenomen är posarna
dessa mäniskor är personer vill stå mitt i klacken och synas
dock så bidrar dom inte med stämningen, För just det dom vill synas men dom hörs aldrig och på grund av dessa posare så blir klacken splitrad för dom upp tar platsen som någon annan sångfågel skulle haft
så dessa personerna kan ju antingen börja sjunga och bidra till ett kokande Lakerdoom eller ta och förflytta sig till ut kanten av klacken

ett annat fenomen som tydligen växer utan för alla supporter grupper
är några 15 åriga killar som inte kommit i målbrottet som
vill starta en Ultraz grupp
för mig är begrepet Ultraz ett stror fjanteri och ett stort hån skratt,
för det första var är det cola med att för söka hetsa folk för att sen göma sig i en grupp av meniskor som älskar sitt lag och vill stöta dom för allt var dom kan

vill man reta motståndarna så finns det ett väl beprlövat sätt
och det är att sjunga så inåt helvete
finns det något som retar galfeber på alla som vill provosera det är när man inte får något gensvar.

Så till er som vill starta en ultraz grupp,
vill jag bara säga en sak för fan killar kom in i matchen och lägg av med erat fjanteri.

Vill vi ha stämning i Hallen så gäller det att alla drar sitt strå till stacken
att posarna börjar sjunga eller flyttar till ut sidan av klacken
samt en och annan ny ramsa :wink:

Daniel Petersson
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Är allt dåligt nu, eller? :cry:
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

nej men det kan vara bra att rensa lufften och ransaka sig själv i bland
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, det håller jag med om. Eftersom jag inte var hemma i onsdags, så vet jag marginellt om vad som hände, eller inte hände kanske jag ska säga.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

Själv står jag ca 10m från centrum, men min upplevelse är att klacken har gynnats av flytten, dvs det är fler som deltar??? Själv sjunger jag och tycker att många i omgivningen gör det också. Men förmodligen har jag fel eftersom många faktiskt tycker att det har blivit sämre.

Till Daniel vill jag säga att det är kanonbra att du bemödar dig med att skriva ner dina synpunkter. Det enda sättet att få fart i "posarna"(har aldrig hört uttrycket förut) är att knacka dem på axeln och be dem sjunga eller dra!!! Det räcker inte att irritera sig på dem...
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Jag vet inte om några andra stör sig på dom men det finns en grupp tjejer som kan vara 14-15år gamla. Dom står oftast mitt i klacken och sjunger aldrig med. Det känns som de inte bryr sig så mycket om matchen för de håller bara på att skratta hela tiden (att ha dom precis bakom en är lite irriterande)... Saken är att dom var likadana på långsidan...
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

LaKaj wrote:Själv står jag ca 10m från centrum, men min upplevelse är att klacken har gynnats av flytten, dvs det är fler som deltar??? Själv sjunger jag och tycker att många i omgivningen gör det också. Men förmodligen har jag fel eftersom många faktiskt tycker att det har blivit sämre.

Till Daniel vill jag säga att det är kanonbra att du bemödar dig med att skriva ner dina synpunkter. Det enda sättet att få fart i "posarna"(har aldrig hört uttrycket förut) är att knacka dem på axeln och be dem sjunga eller dra!!! Det räcker inte att irritera sig på dem...
det du säger att vi har gynats av flytten
vill jag inte holla med om
men vi kommer att gynas av det på sikt

ps varför står du vid sidan av klacken :wink:
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Eftersom det är ett ganska bra gung i. Vi slutar aldrig sjunga VLH.
Varför inte byta ut ordet sjunga till stötta.Då hör folk att vi verkligen sjunger och stöttar i motgång.
Vi slutar aldrig stötta VLH
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

erok wrote:Eftersom det är ett ganska bra gung i. Vi slutar aldrig sjunga VLH.
Varför inte byta ut ordet sjunga till stötta.Då hör folk att vi verkligen sjunger och stöttar i motgång.
Vi slutar aldrig stötta VLH
Tycker inte vi har sjungt den ramsan på allvar på senare tid.
alltså '' vi slutar aldrig sjunga vlh '' . Vi sjunger den i kanske någon minut och sen slutar med det.

Ni som var i ljungby i den avgörande matchen ni vet vad jag snackar om när jag säger ''vi slutar aldrig sjunga VLH''.
Hela sista perioden och den var ALLA med i och det var ett J*vla bra drag.
Förstår inte varför många inte sjunger med i den ramsan.
Tycker det är riktigt skön ramsa.

Vi slutar aldrig sjunga vlh ole
Lille meg
Forumproffs

Post by Lille meg »

Jag vill allra först säga att jag tycker det är bra att så mange har tatt sig tid att läsa det jag skrev, till tross för att det var langt. Jag ville ha en debatt om klacken och hur vi kan bli bättre, och vägen dit är att man vädrar åsikter och kommer med produktive förslag. Jag tycker vi är på rett väg! =)
LaKaj wrote:Det enda sättet att få fart i "posarna"(har aldrig hört uttrycket förut) är att knacka dem på axeln och be dem sjunga eller dra!!! Det räcker inte att irritera sig på dem...
Jag och flera rundt mig har testat detta, både på posere och andra som "bara står där". Vi har bedt dom sjunga och klappa, och det med ett leende. När det inte funkar, så är jag sarkastisk i stället och hoppas dom flyttar sig.. Inget funkar av dom två, så jag är redd vi måste hitta andra metoder. Det du skriver kanske funkar bättre på en annan målgrupp än dom vi har "gått på", som är småtjejerna och dom lite eldre härrarna. Dom yngre grabbarna går det att säga till i alla fall :D
Per_växjö wrote:Jag vet inte om några andra stör sig på dom men det finns en grupp tjejer som kan vara 14-15år gamla. Dom står oftast mitt i klacken och sjunger aldrig med. Det känns som de inte bryr sig så mycket om matchen för de håller bara på att skratta hela tiden (att ha dom precis bakom en är lite irriterande)... Saken är att dom var likadana på långsidan...
Spot on!! Vi brukar kalla dom Per's fanclub, och då är det inte dig jag pratar om, men trum-Per ;) Jag kan garantere dig att minst en av tjejerna står nestan hela matchen med ryggen mot isen, leker med sitt hår, pratar, fnissar och "Guuuuuuuuuu va sööööööööt han äääääär!". Jag har inget till overs för dom, och dom har börjat hata Lena och mig eftersom vi ibland gör det till en sport att sjunga dom i nacken/öronen/håret och vara otroligt sarkastiska. Som när dom äter bacon crisp (eller hva det än heter), säga högt "Men titta, dom KAN ju röra munnen och händerna samtidigt!" :twisted: , eller luta oss fram till dom och be dom klappa och heja lite i stället för att ha sin lilla ungdomsklubb just mellan 19 och 21 i ishallen... *suck* Egentligen är det inte alls mig att vara så sarkastisk och nestan lite elak, men INGET går ju fram till dom. I fjol var det lika dan, vi bad dom klappa och sjunga, och dom gav oss blicken som bara fjortissar kan; "Åååh GuD va pinsamma dom är, dom fattar ju INGENTING" och sen tisslas och tasslas det när tjejen vi gick på den gången måste berätta det för sina kompisar och sen står alla och blänger på en resten av matchen. Vi skiter fullständigt i det, men dom vaknar ju aldrig!!! Vi står i klacken för att vi vill sjunga och stödja Lakers, jag är för gammal för att stå i klacken för att kolla efter dom söta killarna och fnissa med mina tjejkompisar. Hockey är blodigt allvar just när det hender, och står man i klacken skall man sjunga!

Hmm... Per_växjö, jag tyckte inte vi skötte oss som en bra klack i alla tre perioderna. Din sammenligning med Malmö duger inte, eftersom det var en invassion och det var 800pers der for att stödja Lakers och bara var glada. Det är så annorlunda osm det kan få blitt hemma, men jag vete f-n varför... :? :roll:

Nä, bort med posers och inn i kärnan med dom som vill sjunga!
Skål! :D
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Eftersom jag hade min gravida käresta med mig i onsdags, så tog vi plats längst upp, då det är lite lättare att stå där med en putande mage. Jag hade ett par i 30-årsåldern framför mig. Redan innan matchen börjat höll hon från och till för sina öron när klacken sjöng. Så jag tänkte direkt: vad i hela djura socken gör dom här????? Dom bör ju vara bortflugna innan andra perren börjar. Men till mitt förtret stog dom kvar hela matchen, dom sjöng inte en rad, klappade inte en enda gång...... 8O

Hur kan man ställa sig fem meter från trumman och precis bakom kärnklacken när man helst av allt verkar vilja se matchen från TV soffan.......????

Nått måste göras.... :evil:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Daniel wrote:
Roten till problemet att Lakerslakejer inte sjunger så mycket i motgång eller i med gång denna säsongen är att vid flytten så försvan halva klacken till sittplats.
Alldeles rätt Daniel ,där försvann många röststarka personer, jag tänker på Niles med flera.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Hmm svår nöt att knäcka det här! För att lösa problemet med trum Oers fanclub alltså 14 åriga tjejerna, så får Per helte enkelt fula till sig lite :lol: raka av sig håret och låta en snus hänga ner från framtänderna :idea: Nä men vi kanske kan styra tätt folk till rätt plats? Genom undanträngning av icke önskvärda på ett ändå hyfsat vis.

Jag tycker nog också om sådana grupperingar som Daniel talar om börjat dyka upp i klacken bör vi göra klart för dessa att vi inte tolererar sådant och att antingen hålla klackens linje eller flytta på sig.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Ta upp diskussionen med Lakers igen om att göra en tydligt markerning där klacken står. Ett område som klacken "regerar" över. Som det är nu så är det kanske inte alltid lätt för folk som kommer till ståplats att förstå vart själva klacken finns vilket gör det svårare för ovetande att ställa sig på rätt plats.

Har man ett markerat område så kan man be "posarna" och de "stumma" att faktiskt ställa sig utan för klackens område om de ändå inte vill delta med att bidra till stämningen utan bara ta del av den som andra gör.

Vi har en ny ståplats och de som står där behöver "fostras" och veta vad som gäller på den sektionen.

För att göra det ännu trevligare på vår ståplats så måste det finnas en trappa upp så att folk enkelt kan ta sig upp och ner. Trappan upp ska inte vara ståplats! En sak till, eftersom det heter ståplats förväntar jag mig att folk som står där förstår detta och INTE sätter sig ner så fort slutsignalen för perioden går..låt folk som vill ta sig ner ta sig ner först.

Jag hoppas också att "buren" tas ner snarast, den fyller ingen som helst funktion och är bara i vägen!

Alltså kortfattat, markera upp mitten på läktaren så att alla ser att här står klacken och kan välja om de vill stå i klacken och delta eller utanför och kanske bara delta ibland eller så långt bort som möjligt om man inte alls vill delta över huvudtaget.
brunetten
Forumamatör

Post by brunetten »

Lille meg wrote:Jag vill allra först säga att jag tycker det är bra att så mange har tatt sig tid att läsa det jag skrev, till tross för att det var langt. Jag ville ha en debatt om klacken och hur vi kan bli bättre, och vägen dit är att man vädrar åsikter och kommer med produktive förslag. Jag tycker vi är på rett väg! =)
LaKaj wrote:Det enda sättet att få fart i "posarna"(har aldrig hört uttrycket förut) är att knacka dem på axeln och be dem sjunga eller dra!!! Det räcker inte att irritera sig på dem...
Jag och flera rundt mig har testat detta, både på posere och andra som "bara står där". Vi har bedt dom sjunga och klappa, och det med ett leende. När det inte funkar, så är jag sarkastisk i stället och hoppas dom flyttar sig.. Inget funkar av dom två, så jag är redd vi måste hitta andra metoder. Det du skriver kanske funkar bättre på en annan målgrupp än dom vi har "gått på", som är småtjejerna och dom lite eldre härrarna. Dom yngre grabbarna går det att säga till i alla fall :D
Per_växjö wrote:Jag vet inte om några andra stör sig på dom men det finns en grupp tjejer som kan vara 14-15år gamla. Dom står oftast mitt i klacken och sjunger aldrig med. Det känns som de inte bryr sig så mycket om matchen för de håller bara på att skratta hela tiden (att ha dom precis bakom en är lite irriterande)... Saken är att dom var likadana på långsidan...
Spot on!! Vi brukar kalla dom Per's fanclub, och då är det inte dig jag pratar om, men trum-Per ;) Jag kan garantere dig att minst en av tjejerna står nestan hela matchen med ryggen mot isen, leker med sitt hår, pratar, fnissar och "Guuuuuuuuuu va sööööööööt han äääääär!". Jag har inget till overs för dom, och dom har börjat hata Lena och mig eftersom vi ibland gör det till en sport att sjunga dom i nacken/öronen/håret och vara otroligt sarkastiska. Som när dom äter bacon crisp (eller hva det än heter), säga högt "Men titta, dom KAN ju röra munnen och händerna samtidigt!" :twisted: , eller luta oss fram till dom och be dom klappa och heja lite i stället för att ha sin lilla ungdomsklubb just mellan 19 och 21 i ishallen... *suck* Egentligen är det inte alls mig att vara så sarkastisk och nestan lite elak, men INGET går ju fram till dom. I fjol var det lika dan, vi bad dom klappa och sjunga, och dom gav oss blicken som bara fjortissar kan; "Åååh GuD va pinsamma dom är, dom fattar ju INGENTING" och sen tisslas och tasslas det när tjejen vi gick på den gången måste berätta det för sina kompisar och sen står alla och blänger på en resten av matchen. Vi skiter fullständigt i det, men dom vaknar ju aldrig!!! Vi står i klacken för att vi vill sjunga och stödja Lakers, jag är för gammal för att stå i klacken för att kolla efter dom söta killarna och fnissa med mina tjejkompisar. Hockey är blodigt allvar just när det hender, och står man i klacken skall man sjunga!

Hmm... Per_växjö, jag tyckte inte vi skötte oss som en bra klack i alla tre perioderna. Din sammenligning med Malmö duger inte, eftersom det var en invassion och det var 800pers der for att stödja Lakers och bara var glada. Det är så annorlunda osm det kan få blitt hemma, men jag vete f-n varför... :? :roll:

Nä, bort med posers och inn i kärnan med dom som vill sjunga!
Skål! :D

jag håller heelt med dig ! är själv en fjortonårig tjej.. men inte fan går jag på hockey för att kolla på killarna.. joo det kanske händer :).. men man går på hokcey för att KOLLA PÅ HOCKEY ! och om dom nu inte vill sjunga & heja.. ok.. men då kan kom hålla sig borta från klacken.. !! jag vet många killar & tjejer i min ålder som går på lakers matcher för att hänga med sina kompisar.. å sen klagar dom över hur skit dåliga lakers är.. men vafan.. gå inte dit då...! det finns fritidsgårdar som har öppet varje kväll gå dit istället.... ne.. går man på hockey & står i klacekn så ska man fan inte störa alla som vill SE på hokcey.. dom kan få en liten egen ruta är dom kan stå & spela "tuffa"... !!!
jaha du...
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Välkommen till forumet brunetten.ditt första inlägg ock så många kloka ord.
brunetten
Forumamatör

Post by brunetten »

alfax wrote:Välkommen till forumet brunetten.ditt första inlägg ock så många kloka ord.

tack tack.. :)
jaha du...
Lille meg
Forumproffs

Post by Lille meg »

Välkommen brunetten! Man skulle nästan tro det var dig jag stod brevid sista perren på matchen, men det var det inte....?

Oavsätt, det var ju typisk att jag inte kunde gå på Hammarbymatchen, for jag var j*vligt taggad till att dra mitt strå i klacken. Den här matchen skulle klacken resa sig och ta Lakers med sig, och så tyckte min kropp att jag skulle bli förkyld och få feber. Typisk! Men efter dom rapporter jag fått, så var det två klackar och alla "posers" stod nestan ensamma i mitten? :lol: Bra jobbat i alla fall, och jag laddar her hemma med en norsk vidunderkur; solbærtoddy med honning! (översatt blir det varm svart vinbärssaft med honung) :D

Nähäpp, nu fryser jag lite igen.. Det är nog säkrast att jag kryper ner under täcket, slänger inn en DVD och försöker kurera mig. Och självklart får jycken plats i sängen så jag kan få lite tröst och en god varm pels att borra ansiktet ner i.. Mysa! Kram & Hej på er, Lakejer! :D
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Du saknades Lille meg,nu fick Lena ensam ta hand om "posers",krya på dej så Du kan hänga med till Oskarshamn.
brunetten
Forumamatör

Post by brunetten »

Lille meg wrote:Välkommen brunetten! Man skulle nästan tro det var dig jag stod brevid sista perren på matchen, men det var det inte....?

vet inte.. men det kanske.. :)
jaha du...
antonius
Forumentusiast

Post by antonius »

hue orkar nii skriva såå mycket ???:P
Angel Islet Army
Post Reply