Växjö Lakers Hockey - AIK

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

ståplats lär knappast sälja slut..
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

buck wrote:ståplats lär knappast sälja slut..
Det är inte omöjligt ,de får bara ta in 3.500 nu.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

tror ändå inte att det säljer slut. ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

buck wrote:tror ändå inte att det säljer slut. ;)
Kanske inte förköp, men jag tror det kommer bli riktigt trångt. Hade inte vågat chansa att gå till Lakerdome vid 18.30 utan biljett.
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

alfax wrote:
Tror att det blir över 3000 på fredag. Eftersom det har gått så bra på sistone kommer det nog en del som inte brukar gå.

Men när kommer hallen ta in 4000 igen? Det var i november någon gång va?
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Per_växjö wrote:
alfax wrote:
Tror att det blir över 3000 på fredag. Eftersom det har gått så bra på sistone kommer det nog en del som inte brukar gå.

Men när kommer hallen ta in 4000 igen? Det var i november någon gång va?
Ja när resterande delar av renoveringen/ombyggnaden är klar. Handikapprampen, Västra stå osv...
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Är det där satans nätet bortplockat ännu???
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Putte/LL wrote:Är det där satans nätet bortplockat ännu???
Har jag svårt att tänka mig. Den sista renoveringen skulle väl inte göras klart förrän i november och det var väl då man även skulle flytta nätet ?
Nån som vart uppe i hallen sista veckan och kollat ?
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

jag gissar på 2900 imorgon, och ett rejält tryck i Lakerdome. :D
*Jenna*
Forumentusiast

Post by *Jenna* »

LAKEJ89 wrote:jag gissar på 2900 imorgon, och ett rejält tryck i Lakerdome. :D
tror jag me nog på :D :D :clap:
#6#
Charles85
Forumamatör

Post by Charles85 »

såg att det snackades om det här med att hålla på lokala lag m.m. Jag är själv från Olofström i Blekinge men bor och pluggar nu i Kalmar. Jag är 20 år och har hållt på AIK sen jag var 8 år gammal. Var på en fotbollsmatch och en hockeymatch en höst när jag var uppe i Stockholm med farsan det året, och jag blev fast direkt för AIK, det kändes rätt helt enkelt. Och som AIK:are känner man till andra AIK:are, och en väldigt stor grupp AIK:are är under 28-30 år, och har hållt på AIK i 15-20 år, så troligtvis har dem nog inte influerats att tuffa supporters och bråk? Tycker inlägget som började denna disskussion är rent ut sagt löjligt. Och sen att varför man håller på AIK och inte på de lokala lagen kan väl ha flera anledningar? t.ex den anledningen jag har, men visst, ja följer även Olofströms IK så gott det går, men ändå. Ni som är inbitna supporters till lag, t.ex Lakers vet väl hur det är att bara brinna för ett lag? Och om nu någon gör det för AIK istället för ett lokalt lag, vad är fel i det?

Tycker vi lägger ner detta snacket och istället tar och ser fram emot en väldigt trevlig och underhållande match imorgon, troligtvis är man något förfriskad, men ni är väl inte sämre ni? :D
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Charles85 wrote:såg att det snackades om det här med att hålla på lokala lag m.m. Jag är själv från Olofström i Blekinge men bor och pluggar nu i Kalmar. Jag är 20 år och har hållt på AIK sen jag var 8 år gammal. Var på en fotbollsmatch och en hockeymatch en höst när jag var uppe i Stockholm med farsan det året, och jag blev fast direkt för AIK, det kändes rätt helt enkelt. Och som AIK:are känner man till andra AIK:are, och en väldigt stor grupp AIK:are är under 28-30 år, och har hållt på AIK i 15-20 år, så troligtvis har dem nog inte influerats att tuffa supporters och bråk? Tycker inlägget som började denna disskussion är rent ut sagt löjligt. Och sen att varför man håller på AIK och inte på de lokala lagen kan väl ha flera anledningar? t.ex den anledningen jag har, men visst, ja följer även Olofströms IK så gott det går, men ändå. Ni som är inbitna supporters till lag, t.ex Lakers vet väl hur det är att bara brinna för ett lag? Och om nu någon gör det för AIK istället för ett lokalt lag, vad är fel i det?

Tycker vi lägger ner detta snacket och istället tar och ser fram emot en väldigt trevlig och underhållande match imorgon, troligtvis är man något förfriskad, men ni är väl inte sämre ni? :D
näda vi är laddade till tusen, 26 timmar och 14 min till nedsläpp
Gson
Forumamatör

Post by Gson »

Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Man har vart sjuk hela veckan men lagom till matchen så verkar jag ha blivit frisk.
Och 100% laddad är man och det ska bli J*Vligt kul imorgon.

Ett Drag på läktaren de sent ska glömma.
Hylla Lakers efter deras storinsatts i Norrland.

Vi slutar aldrig sjunga VLH OLE
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

Gson wrote:Införrapport från SvenskaFans:

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=105140
Mycket bra rapport, Gson!
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Skacke
Forumamatör

............

Post by Skacke »

sittplats har varit slutsålt nästan en vecka...kan det bli fullt ikväll????
"Once a laker, always a laker."
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Två kanon platser finnes till högstbjudande :lol:
( priset är förhandlingsbart.... )

Trevliga, entusiastiska stolsgrannar utlovas :clap:

Skicka mig ett PM.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Gson wrote:Införrapport från SvenskaFans:

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=105140
Mycket bra skrivet Gson - välkommen in i 'gänget'!

Keep it up...

/T5!! :ok:
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Adam Kalldär verkar ju ha fått upp ångan nu - han gör ju mål! Det ska bli intressant att se om han har konserverat formen inför kvällens tuffa drabbning. Jag har väl varit aningen negativ till vad Kalldär tidigare uträttat på isen - MEN jag börjar faktiskt se på det hela med tillförsikt. Peter Messa är en annan herre som MÅSTE höja sig ett par pinnhål inför denna matchen. Att han KAN är det ju inget snack om, det gäller bara att våga, det gäller att få upp självförtroendet. Jonathan Persson målade ju också som bekant uppe i Lappland och det kan ha varit förlösande för hans spel. Jonathan kommer ju som bekant ikväll att ställas mot ett par forna lagkamrater, att han är taggad till tusen är väl ingen vild gissning direkt - HÄRLIGT! Det ska också bli kul att få återse en gammal Lakerdomeprofil ikväll. Fightern och lastbilstvättaren Jimmie Svensson. VEM blir det först som drabbar samman med honom?

Honkkanen?...Image
Markusson?...Image
Kalldär?...Image
C70T5?...Image

/T5!!Image
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

Svensson - Markusson :bash:
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Jimmie Svensson är väl van vid att "snygga till" Volvo, så jag vet inte om du ska ge dig in i den fighten C70. :wink:

Fast det hade onekligen varit kul att se. :D :D
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Forumproffs

Post by #54 »

Jag missar min idol Jimmie idag, det är så jävla synd...jag vill ju skrika Jimmie Svensson är en jävla sopa.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Forumproffs

Post by #54 »

2-0 till lakers efter första känns ju helt rättvist från här där jag står på jobbet...men ingen utvisning på Jimmie än, fan vad jag blir besviken har han blivit en liten pussy eller?
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Troy
Forumamatör

Post by Troy »

Bra Patera ge dom bara! :D Alla på detta forum höll på lag från andra städer innan 97 om dom visste vad hcokey var då vill säga.. :twisted:
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

:roflol:
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

c70t5 wrote:Adam Kalldär verkar ju ha fått upp ångan nu - han gör ju mål! Det ska bli intressant att se om han har konserverat formen inför kvällens tuffa drabbning. Jag har väl varit aningen negativ till vad Kalldär tidigare uträttat på isen - MEN jag börjar faktiskt se på det hela med tillförsikt. Peter Messa är en annan herre som MÅSTE höja sig ett par pinnhål inför denna matchen. Att han KAN är det ju inget snack om, det gäller bara att våga, det gäller att få upp självförtroendet. Jonathan Persson målade ju också som bekant uppe i Lappland och det kan ha varit förlösande för hans spel. Jonathan kommer ju som bekant ikväll att ställas mot ett par forna lagkamrater, att han är taggad till tusen är väl ingen vild gissning direkt - HÄRLIGT! Det ska också bli kul att få återse en gammal Lakerdomeprofil ikväll. Fightern och lastbilstvättaren Jimmie Svensson. VEM blir det först som drabbar samman med honom?

Honkkanen?...Image
Markusson?...Image
Kalldär?...Image
C70T5?...Image

/T5!!Image
Ja du Volvo, det verkar som att alla dina förväntingar infriades...! Forza Lakers!
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Walle
Forumproffs

Post by Walle »

Världen bästa C. Persson
Bland annat visade unge Växjöbacken Christoffer Persson prov på oanade slagsmålskunskaper när han rök ihop med Andreas Frisk.
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/bowlol.gif[/img] Bany Lagg
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Vad man faktiskt kan se i laget nu, är att det är homogent, man jobbar för varandra, står upp för varandra och försvarar varandra, vilket bådar gott.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Att se Christoffer Persson först dra kolsäcken över huvet på AIK-liraren och sen slita av honom nästan hela utrustningen är redan en klassiker. Hur rutinerat som helst. :D :clappy:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
*Jenna*
Forumentusiast

Post by *Jenna* »

Piggelin wrote:Att se Christoffer Persson först dra kolsäcken över huvet på AIK-liraren och sen slita av honom nästan hela utrustningen är redan en klassiker. Hur rutinerat som helst. :D :clappy:
hahahaahahha :D :D
#6#
Forumproffs

Post by #54 »

*Jenna* wrote:
Piggelin wrote:Att se Christoffer Persson först dra kolsäcken över huvet på AIK-liraren och sen slita av honom nästan hela utrustningen är redan en klassiker. Hur rutinerat som helst. :D :clappy:
hahahaahahha :D :D
:ok:
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Post Reply