Jeremias Augustin
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Jeremias Augustin
Fortsättning på tråden: Shjon Podein´s matchtröja
Skulle man inte kunna låna ut honom till Osby IK som förra
säsongen. Jag antar att Växjö Lakers fortfarande sammarbetar
med dem.
Å där med få en plats ledig i laget för ett eventuellt nyförvärv.
Skulle man inte kunna låna ut honom till Osby IK som förra
säsongen. Jag antar att Växjö Lakers fortfarande sammarbetar
med dem.
Å där med få en plats ledig i laget för ett eventuellt nyförvärv.
och var för ska vi låna utt honom ?
om man vill ha yngre spelare som ska komma fram från dom egna leden så måste dom ju få chansen plus att vissa matcher är dom riktigt dåliga andra är riktigt riktigt bra
en yngre spelare kan omöjligt ha sama rutin och jämnhet
som en äldre spelare
och agustin hart ju tagit ett hyper kliv fram åt
i träningsmatcherna var han riktigt bra sen har han inte spelat lika mycket
och med minskad spel tid kommer det vissa mistag
om man vill ha yngre spelare som ska komma fram från dom egna leden så måste dom ju få chansen plus att vissa matcher är dom riktigt dåliga andra är riktigt riktigt bra
som en äldre spelare
Daniel wrote:och var för ska vi låna utt honom ?
som en äldre spelare
Har du varit på någon match än? Om JA så behöver jag inte förklara mer ingående!!
Egna leden? Man kan väl inte ha med honom bara för att han kommer från egna leden!!!
Spelar han inte bra så SKA HAN INTE SPELA... OAVSETT!!!
Håller med min ryska spelarkollega... sätt Selander i samma bil... på med autopiloten... OCH KÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Daniel wrote:och var för ska vi låna utt honom ?
som en äldre spelare
håller helt med dig Daniel
en fråga, har Messa varit bättre en Gäry
dolitle wrote:
håller helt med dig Daniel
en fråga, har Messa varit bättre en Gäry
Försök inse att Augustin ALDRIG kommer att bli en allsvensk back av klass. Det är absolut inte för att vara elak jag säger det, men ett antal skribenter på forumet höjer denna medelmåtta till nivåer han inte lever upp till. Får en känsla att en viktig anledning till det är att han är en egen produkt. Självklart måste man ta hand om dom... men det får inte vara en orsak till att man tar med dom i laget. Tror att även Fagervall snart inser det... om inte innan, så när nästa fönster öppnar.
När det gäller Messa så har han HELT andra kvalitéer. Tror att det bara är en formsvacka han befinner sig i och att han mycket snart är med på banan igen. Det är vad jag verkligen hoppas. En gudabenådad skridskoåkare som han ska inte behöva försätta sig i dom situationer han har gjort senaste tiden. Åker han skridskor som han kan så står tiden stilla... och då sitter passen och genomåkningarna.
Min syn på skillnaderna mellan Messa och Augustin. Ni behöver absolut inte hålla med
G. B. Shaw
G. B. Shaw
"Försök inse att Augustin ALDRIG kommer att bli en allsvensk back av klass"
Killen är för fan 19 år!!!
Visst..han kanske inte räcker till nu, men att säga att han aldrig kommer att bli en allsvensk back är väl att ta i när han är 19?????
Vem vet hur han kommer att utvecklas?
Michel Jordan blev utslängd från ett College i USA när han var 18....
Tro dom ångrade sig lite.......
Visst..han kanske inte räcker till nu, men att säga att han aldrig kommer att bli en allsvensk back är väl att ta i när han är 19?????
serra wrote:"Försök inse att Augustin ALDRIG kommer att bli en allsvensk back av klass"
Ge dig... du är kritisk du oxå!! Eller har du helt plötsligt börjat att INTE se??? Även oerhört tacksam om du inte jämför Augustin med Michael Jordan... känns som det är en viss skillnad på dessa båda män och deras respektive potential!!!
Uttalar mig om honom som hockeyspelare... inte som person. Hoppas alla fattar att vi måste skilja på sak och person
G. B. Shaw
G. B. Shaw
serra wrote:LÄS VAD JAG SKRIVER!
Håller med om att han INTE håller måttet, men att säga att han aldrig kommer att bli någon allsvensk spelare är för tidigt att säga.
Sedan jämför jag GIVETVIS inte MJ och Jerry som personer eller deras idrottsliga kapacitet.
Bara att man kan utvecklas olika fort.
Tror nog jag vågar påstå att han inte kommer att bli en klasspelare. Antingen har du blicken och känslan för spelet eller inte. Jag tycker mig inte kunna se att Augustin har det.
Ser ingen jävlar-malaka hos honom
G. B. Shaw
G. B. Shaw
- Rött gult svart
- Forumamatör
Kanonmatch
Ville bara säga att Jeremias gjorde en kanonmatch i dagens derby nere i Tyringe. Han slet som ett djur. Gjorde dock inte några poäng.
Rött rött är vårt ishockeylag!!!
- Rött gult svart
- Forumamatör
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Det verkar som Charlamov har åtminstone steg 4 som coach eftersom expertisen är så bra. Hur kan du veta hur Augustin är som spelare om några år? Ska man lita på dig så har alltså Fag/Evert inte en susning om hur dålig han är eller vilken potensial han har. Han har inte börjat bra visst håller med men nu ges han speltid i Osby och kan mycket väl komma tillbaka med förnyat självförtroende och vara en tillgång även i allsvenskan. Det är väl en sak at du inte tycker han är bra nu det är okej men du kan väl ändå inte se in i framtiden? För egen del visste jag inte att han är egen produkt är inte så insatt i spelarna! Jag litar på tränare duon i båset att de vet vad som är bäst för laget. Du har ju rätt till din uppfattning men det känns som du sågar väl hårt helt enkelt!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Jag tycker inte att Charlamov är för hård, kritisk granskning är bara
bra.
Personligen tycker jag att Jeremias skall få fortsätta spela
med Osby fram till jul, sedan efter det kan tränarna dra en slutsats
om han är mogen för spel i allsvenskan igen.
Givetvis skall vi värna om våra "inhemska" spelare, men ibland måste man överväga och se till klubbens bästa då det gäller framgångarna
på isen.
bra.
Personligen tycker jag att Jeremias skall få fortsätta spela
Givetvis skall vi värna om våra "inhemska" spelare, men ibland måste man överväga och se till klubbens bästa då det gäller framgångarna
på isen.
furioso wrote:Personligen tycker jag att Jeremias skall få fortsätta spela
Det har vi inte råd med.
Sex ombytta backar är för lite och att dubblera blir nog lite väl häftigt för unge herr Augustin...
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Jag har sagt det innan och jag säger det igen. Problemet med Jeremias är at han inte tagit det kliv som fodras på allsvensk nivå. Jag tror det kan vara bra för honom att spela i ettan där det ges mer tid för uppspel. Man kan dra en gubbe, man kan prova med en genomskärare då och då utan att ett misstag kan betyda baklängesmål. När Jeremias spelar med lakers är han inte så pass bra att han kan göra dessa saker utan spelar främst sarg ut och ser till att han inte hamnar i protokollet. Spelare som är rädda för att synas kan inte bli bra. Han måste få utvecklas i ett lag där man har ett styvt förtroende för hans kvalitèr. Det finns det inte plats för i denna otroligt kompetenta serie.
Att däremot säga att han aldrig kommer att bli en allsvensk back är nog som att sterilisera sig bara för att man redan har två barn. (Det här förstod jag inte själv)
Att däremot säga att han aldrig kommer att bli en allsvensk back är nog som att sterilisera sig bara för att man redan har två barn. (Det här förstod jag inte själv)
Den här debatten känns lite som den om C.Persson innan säsongen. Tålamodet tryter. Persson skulle vi skicka all världens väg efter EN träningsmatch. Gäry suger och kommer antagligen aldrig bli en allsvensk back. Jag tror allting beror på att vi är ovana att bedöma unga spelare. En hockeyspelare är som bäst då han är runt 30. Innebär det då att vi bara skall ha spelare som är 28-32?
Augustin skall spela enkelt. Att nu i hans karriär kräva Fredrik Olausson-backspel är bara töntigt. I förra årets serie hade han fungerat fläckfritt på den nivå han befinner sig just nu. Den nya HockeyAllsvenskan är KLART bättre, och vi vill inte ge honon tid att växa ytterligare ett snäpp. Jag efterlyser tålamod.
Augustin skall spela enkelt. Att nu i hans karriär kräva Fredrik Olausson-backspel är bara töntigt. I förra årets serie hade han fungerat fläckfritt på den nivå han befinner sig just nu. Den nya HockeyAllsvenskan är KLART bättre, och vi vill inte ge honon tid att växa ytterligare ett snäpp. Jag efterlyser tålamod.
Dragkampslakej wrote:Det verkar som Charlamov har åtminstone steg 4 som coach eftersom expertisen är så bra. Hur kan du veta hur Augustin är som spelare om några år? Ska man lita på dig så har alltså Fag/Evert inte en susning om hur dålig han är eller vilken potensial han har. Han har inte börjat bra visst håller med men nu ges han speltid i Osby och kan mycket väl komma tillbaka med förnyat självförtroende och vara en tillgång även i allsvenskan. Det är väl en sak at du inte tycker han är bra nu det är okej men du kan väl ändå inte se in i framtiden? För egen del visste jag inte att han är egen produkt är inte så insatt i spelarna! Jag litar på tränare duon i båset att de vet vad som är bäst för laget. Du har ju rätt till din uppfattning men det känns som du sågar väl hårt helt enkelt!
De enda steg jag har är Steg 4 i Sunt Förnuft
Självklart kan jag inte veta om han blir en bra AS-back... än kan jag inte skåda in i framtiden. Men jag TROR inte att han blir det. Och så vitt jag vet så är TRON fri... och även yttrandefriheten på forumet.
Har jag sårat någon så ber jag om ursäkt... absolut inte min mening. Låt oss försöka skilja på sak och person. I fallet Augustin talar jag om hockeyspelaren, inte personen!!!
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Tycker inte alls kritiken mot Augustin är konstig. C.Persson
kom in som ny denna säsongen. Han visste vi ingenting om.
Augustin har däremot spelat flera säsonger i Lakers utan att imponera.
Så att jämföra C.Persson och Augustin är helt fel.
C.Persson tror jag kan prestera mkt bra.
Tyvärr tycker jag Jeremias har fått för många chanser, och han har ännu inte visat att han vill vara med och fajtas om en plats i laget. Man kan inte ge en spelare hur många chanser som helst. Nån gång måste ngn annan få chansen att visa upp sig.
Håller med om att han saknar lite kämparglöd och det måste man ha för att kunna spela på den här nivån. Men visst är detta ngt han kan arbeta på, och det kan rimligtvis ske på en lite lägre nivå som exempelvis div.1
och Osby
kom in som ny denna säsongen. Han visste vi ingenting om.
Augustin har däremot spelat flera säsonger i Lakers utan att imponera.
Så att jämföra C.Persson och Augustin är helt fel.
C.Persson tror jag kan prestera mkt bra.
Tyvärr tycker jag Jeremias har fått för många chanser, och han har ännu inte visat att han vill vara med och fajtas om en plats i laget. Man kan inte ge en spelare hur många chanser som helst. Nån gång måste ngn annan få chansen att visa upp sig.
Håller med om att han saknar lite kämparglöd och det måste man ha för att kunna spela på den här nivån. Men visst är detta ngt han kan arbeta på, och det kan rimligtvis ske på en lite lägre nivå som exempelvis div.1
och Osby
Varanen wrote:Den här debatten känns lite som den om C.Persson innan säsongen. Tålamodet tryter. Persson skulle vi skicka all världens väg efter EN träningsmatch. Gäry suger och kommer antagligen aldrig bli en allsvensk back. Jag tror allting beror på att vi är ovana att bedöma unga spelare. En hockeyspelare är som bäst då han är runt 30. Innebär det då att vi bara skall ha spelare som är 28-32?
Rögle har en kille som nästan inte får köra moped ens. Han spelar väldigt enkelt och utsätter sig inte för någonting i onödan. Spelade ifrån sig pucken snabbt hela tiden. Han syntes inte mycket i matchen mot Lakers men han får TIDEN PÅ ISEN. Därför kommer han förmodligen fortsätta utvecklas. Jeremias borde också få tid på isen, för i båset är det svårt att utvecklas.
Växjö Lakers, vinner mot alla!