Celebert besök i Växjö

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

GS
Forumdemon

Post by GS »

Hofnar wrote:Tyvärr så verkar inte Växjö särskilt intressant längre. "Popstämpeln" har försvunnit och därmed en del av det roliga, verkar det som.
Det blir alltså ingen buss på onsdag, trist nog. Dock lär väl en hel del ta bilen upp.
Mig slipper ni iallafall fasa för, då jag befinner mig på annan ort.
Kanske lika bra det. Risken att jag skulle våldta era papperskorgar, kräkas på era cyklar, sparka sönder några plexiglas och skrämma skiten ur den lokala PRO-falangen är överhängande då jag är närvarande.

Fasen Hofnar har du blivit religös??

Detta låter ju inte som AIA utan låter ju som du är en helt vanlig Tingsrydsbo som är på besök en fredagskväll i Växjö :wink:
Devil
Forumamatör

Post by Devil »

Skjut mer ger fler mål !! wrote:Jag tror att Rögle förtjänat sitt rykte, under de senaste 5 åren (jag har sett i stort sett alla matcher i Växjö), har inga bortasupportrar kastat halvfulla ölburkar ur bussfönster mot den gående växjöpubliken - INNAN MATCHEN !!!

Om vi skulle låta folk här på forumet att lista upp incidenter (mindre och större) så är jag rätt säker (tyvärr) att fler grejer att skämmas för - skulle dyka upp.

Hoppas på en stor publik

Du bör nog inte kritisera Rögle supportrar för att de som du nämner, INTE har kastat ölburkar. Tycker du att man bör göra det då? Och varför är tidspunkten INNAN MATCHEN så avgörande att den förärades versaler? Är det bättre att inte(?) kasta burkar vid nån annan tidpunkt?

E det så att du vill ha de halvfulla burkarna med öl är det ju bättre om du frågar om du kan få dem.

Roligast är dock att du skjuter dig själv i foten genom att påstå att de, vilket du iofs själv förnekar, kastade burkar ut genom bussrutorna. Ja menar du inser nog själv hur det skulle sluta om du själv skulle försöka kasta en ölburk genom en bussruta. Eller hade du vevat ned den??
Piff
Forumentusiast

Post by Piff »

Hofnar wrote:Tyvärr så verkar inte Växjö särskilt intressant längre. "Popstämpeln" har försvunnit och därmed en del av det roliga, verkar det som.
Det blir alltså ingen buss på onsdag, trist nog. Dock lär väl en hel del ta bilen upp.
Mig slipper ni iallafall fasa för, då jag befinner mig på annan ort.
Kanske lika bra det. Risken att jag skulle våldta era papperskorgar, kräkas på era cyklar, sparka sönder några plexiglas och skrämma skiten ur den lokala PRO-falangen är överhängande då jag är närvarande.

Jisses....vi tycker om dig med
vhd
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Men titta vad jag hittade på AIA:s forum idag!? :roflol: Kritik från egna ledet!! :shocked: Lugna och skötsamma... jo, jo!!
Finns det stökiga AIA:or?? Tja... bajsar älgen i skogen?? :hbang:

Citat: Producenten

Känns som det finns en del frustration inom AIA folk, inkl. mig själv att det inte blir någon buss. (bl.a. nu till Växjö, 05-10-19)

Min senaste egna upplevelse var bortamatchen mot Nyköping där jag hade min dotter och fru som medpassagerare. Jag har svårt att försvara och förklara för min dotter som är 8 år varför bussen ser ut som ett bombnedslag när vi stiger av och varför vuxna människor kastar nackstöd, tidningar och chips på varandra. En enkel men klassisk fråga är om dessa personer som finner att detta är roligt beter sig på liknande sätt hemma? Tveksamt.

Belix: All heder... Du flyttade runt i bussen och fick "elementen" att lugna ner sig.

Kan det vara detta som förorsakar "Mailmans" kommentar?
//Skriv inte att det är dåligt för att vi åker bil när det antagligen finns en del orsaker till det som du inte har nån aning om. Huvudsaken är väl att man är där o stöttar!!//

Jag VILL att detta ska upp på bordet och diskutteras:

Jag vill kunna åka på hockey med AIA.
Jag vill kunna ha med min familj.
Jag vill kunna ta en öl eller flera (blir svårt när man måste köra själv).

Jag har svårt att tro att vi blir fler supportrar på bortaplan än om vi arrangerar buss. Många tycker det blir bökigt att ta bil och stannar således hemma. Vissa har kanske inte körkort och stannar därför hemma. Jag har självklart förståelse för att det kan vara svårt att få till med hänsyn till jobb, studier e.dy.

P.S. Jag kommer att bli förvånad om vi trots allt inte är över 50 supportrar i Växjö (vilket borde inneburit minst 1 buss....)

Vi é från Ängelholm.... Vi é från Helsingborg..... vi é AIA..... Rögles AIA
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Hofnar
Forumentusiast

Post by Hofnar »

Fyyyyyy faaaaaaan för människor som kastar chips och tidningar. Samhällets drägg och avskum. Omedelbar arkebusering utan rättegång hade inte varit ett för milt straff för sådana vidrigheter.

Folkmord och gruppvåldtäkt ter sig som rena dagistilltag i en direkt jämförelse.

Som människa och världsmedborgare skäms man verkligen ögonen ur sig. Livet känns inte värt att leva längre. Kasta chips.... fan vad arg och uppgiven jag blir.
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
puff
Forumdemon

Post by puff »

Hofnar.
Jag tror att du är ute och reser på det mentala planet. Ett barn på 8 år har nog inte samma värderingsgrunder som vad en vuxen har. Barn graderar inte brott så som du gör. Det är handlingen som värderas i deras ögon. Ditt inlägg var ett av de mest obegåvade som jag har läst på forumet.
Piff
Forumentusiast

Post by Piff »

Hofnar

Väx upp för faaan!
vhd
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Håller med............. :sleeping:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Känns rätt likgiltigt vad Röglesupportrarna pysslar med ärligt talat, låt dom köra sitt race. Vi har en just verksamhet där föräldrar kan släppa med sina barn i klacken och på bussresorna och vara helt lugna. Det ska vi vårda väldigt ömt. Känns helt oväsentligt hur andra väljer att styra sin verksamhet.
Patrik_AIA
Forumamatör

Post by Patrik_AIA »

Niles wrote:Känns rätt likgiltigt vad Röglesupportrarna pysslar med ärligt talat, låt dom köra sitt race. Vi har en just verksamhet där föräldrar kan släppa med sina barn i klacken och på bussresorna och vara helt lugna. Det ska vi vårda väldigt ömt. Känns helt oväsentligt hur andra väljer att styra sin verksamhet.

Känns som ett nyktert resonemang mitt i hetsen.
Det debattinlägg som Charlamov så duktigt klistrat in i detta forum är ett viktigt inlägg kring en FÖR RÖGLESUPPORTERS angelägen fråga, nämligen hur man skall hantera enskilda personer som inte klarar av sprit och spårar ur på en bussresa. Frågan har dessutom varit uppe till diskussion i AIA:s styrelse, så jag förstår inte varför ni har anledning att starta en pseudodiskussion i detta forum. Om ni har konstruktiva inlägg i denna interna fråga, så är ni välkomna att komma med dem i vårt forum.

Jag är övertygad om att Hofnar är grovt ironisk, och inte gentemot skribenten "Producenten" utan just mot att man klipper-och-klistrar ett inlägg från vårt forum för att få något hårresande att förfasa sig över.
Incidenten är trist och måste hanteras - självklart, men känns inte som något som andra lags fans behöver haussa upp som en större skandal, om man betänker allt elände som händer i världen och även i lilla Växjö för den delen.
Så Piff&Puff kan lugnt knäcka nötter och känna en inre frid som varar ända fram till julafton.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Patrik_AIA wrote:
Niles wrote:Känns rätt likgiltigt vad Röglesupportrarna pysslar med ärligt talat, låt dom köra sitt race. Vi har en just verksamhet där föräldrar kan släppa med sina barn i klacken och på bussresorna och vara helt lugna. Det ska vi vårda väldigt ömt. Känns helt oväsentligt hur andra väljer att styra sin verksamhet.

Känns som ett nyktert resonemang mitt i hetsen.
Det debattinlägg som Charlamov så duktigt klistrat in i detta forum är ett viktigt inlägg kring en FÖR RÖGLESUPPORTERS angelägen fråga, nämligen hur man skall hantera enskilda personer som inte klarar av sprit och spårar ur på en bussresa. Frågan har dessutom varit uppe till diskussion i AIA:s styrelse, så jag förstår inte varför ni har anledning att starta en pseudodiskussion i detta forum. Om ni har konstruktiva inlägg i denna interna fråga, så är ni välkomna att komma med dem i vårt forum.

Jag är övertygad om att Hofnar är grovt ironisk, och inte gentemot skribenten "Producenten" utan just mot att man klipper-och-klistrar ett inlägg från vårt forum för att få något hårresande att förfasa sig över.
Incidenten är trist och måste hanteras - självklart, men känns inte som något som andra lags fans behöver haussa upp som en större skandal, om man betänker allt elände som händer i världen och även i lilla Växjö för den delen.
Så Piff&Puff kan lugnt knäcka nötter och känna en inre frid som varar ända fram till julafton.

Bäste Patrik!

Denna tråd startades för att några AIA-suppisar var lite högljudda och skräniga på McD under er (irr)färd mot Nybban. Har ingen aaaaaaning om vad som sjöngs och vad för ramsor som gapades, men tydligen var det att xMiffen Hadelöv, tillika en mkt duktig målvakt (med ett delvis förflutet i vårt kära VLH), liknades vid ett kvinnligt könsorgan. Sitter man och äter tillsammans med sina barn när detta utspelas kan jag ganska lätt sätta mig in i att det upplevs... omoget. Då ska man le mot sitt barn och säga "Lille Arne, det är ingen fara... det är bara ett par gossar från Ängelholm som tycker lite illa om en annan pojke som spelat hockey i en annan klubb som dom... inte heller gillar!?!?" "Mamma... vad betyder f***a?" RIDÅ!!!

Okey... vår uppfattning ÄR att det var väääldigt omoget. På grund av vår inställning kallas vi moraltanter. Inte ett ord från er sida om att ni kaaaaanske oxå ansåg att det var lite omoget. Inte ett ord.

Okey... då råkar jag hitta ett inlägg på ert forum... ett inlägg av en AIA-suppis... OM AIA-suppisar... som ansåg att vissa betedde sig på ett svinaktigt sätt under er resa till Nyköping!!!
För detta får jag skit... JAG får skit för att jag klippt och klistrat. Just snyggt.

Rensa upp framför er egen dörr innan ni kastar skit på moraltanterna från Växjö. Det hade räckt med ett enkelt "Visst... det har förekommit att vissa har misskött sig... att vissa missköter sig... MEN VI ARBETAR MED PROBLEMET".
Vi tillhör nämligen det förlåtande folket!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

8O 8O 8O ->>CELEBERT BESÖK I ÄNGELHOLM<<- 8O 8O 8O

Hofnar wrote:I fjol när Rögle spelade hemmamatch mot seriekollegan Växjö Lakers, hade bortalagets s.k. fans kraftsamlat och ordnat en faslig massa bussar. Billigt var det visst också. Endast 50 kronor eller nåt.

Efter matchen fick jag och min kompis inte gå ut den "vanliga" vägen, eftersom det var avspärrat. Föga anade jag varför det var på detta viset.
Vi fick istället passera under bortaläktaren, mellan den lilla och stora rinken.

Det var ett fasligt liv "däruppe" och när jag tittade upp medans jag gick och skötte mitt, så fick jag en skvätt apelsinläsk samt en sorts vimpel/flagga kastad på mig.
Detta var ingen tillfällighet, utan en medveten handling av någon av Växjös s.k. fans.
Pinnen som vimpeln var fäst i kunde träffat mitt i ögat, och då hade jag blivit blind.
Tröjan blev ren i tvätten, men det kunde gått mycket värre.

Jag har mått mycket dåligt sedan denna incident och undrar vad det är för djur som står i Växjös s.k. klack?
Varför ska inte jag kunna gå på en hemmamatch och se mitt eget lag spela utan att riskera att bli misshandlad?

Jag kräver att Växjös s.k. supporterklubb tar tag i detta, kraftfullt. Maken till dåligt beteende har jag aldrig varit med om.

Jag hoppas vi slipper denna s.k. klack framöver. De är ena riktiga huliganer, verkar det som.

Tack.

Stämmer det verkligen överrens med verkligheten att 'Växjös Moraltanter' på bortaplan lever jevflen och håller på med otyg som att kasta vimplar och apelsinläsk på hemmaklacken och dess supporters?

Jag är CHOCKAD!

/T5!! 8)
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

:lol:

Hofnar - LL's moraltanter 1 - 0

Allvarligt talat tror jag inte vi kommer så mycket längre i den här diskussionen!
AIA och LL har väldigt olika syn på saker och ting när det gäller både det ena och det andra och jag tror ingendera sida lyckas övertyga den andra om sin egen förträfflighet... :roll:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Patrik_AIA
Forumamatör

Post by Patrik_AIA »

Charlamov wrote:>>>För detta får jag skit... JAG får skit för att jag klippt och klistrat. Just snyggt.
Rensa upp framför er egen dörr innan ni kastar skit på moraltanterna från Växjö. Det hade räckt med ett enkelt "Visst... det har förekommit att vissa har misskött sig... att vissa missköter sig... MEN VI ARBETAR MED PROBLEMET".
Vi tillhör nämligen det förlåtande folket!!!

OK, Charlamov.
Först tre djupa andetag. Känns det bra?
OK, då går vi vidare.
Kolla mitt inlägg, och se var du kan hitta att jag kastat skit på dej, OK?
Nähä, det var kanske inte så eller?
Om jag hade svarat med orden "vi arbetar med problemet" så hade du garanterat svarat "Ni bara skyller ifrån er, simpla röglesupporters".
Fast i själva verket innehöll mitt svar något åt det hållet, alltså att frågan ingalunda negligerades utan var föremål för diskussion i styrelsen, även om du lyckades missa den poängen.
Mitt svar var ett dumdristigt försök att förklara vad det klippta inlägget från producenten och Hofnars ironiska genmäle hade för plats i sammanhanget, men har man taggarna utåt så är det lätt att tolka ALLT som skrivs av "fel" person som en taskspark (ursäkta uttrycket).
Om man går i taket för att vi i vårt eget forum tar upp en fråga som gäller trivsel och disciplin ombord på våra bussresor, så är det nog mest hälsosamt att du bara besöker Växjöpositiva hemsidor framöver.
MVH från en röglesupporter som älskar alla människor, små söta hundvalpar och Darin är bäst!
Piff
Forumentusiast

Post by Piff »

Det var tydligen fler än jag som hade svårt att se ironin i Hofnars inlägg, det kanske beror på att tonen hos AIA verkar vara betydligt "hårdare" än vad JAG upplever den bland Lakejerna. Man verkar också lägga väldigt mycket kraft på att hata andra lag, spelare, supporters.
Jag själv är färgad av mitt besök i Ängelholm förra säsongen när vi tillresta Lakerssupporters "spärrades" in och inte ens fick gå ut och köpa varm korv i pausen. Detta var enligt vakterna inte för att vi var besvärliga, nej det var för vår egen säkerhets skull då de inte kunde ansvara för hur vissa Rögle-supporters uppförde sig. Inspärrade på det sättet blev vi inte ens i Malmö i söndag och där var mig veterligt även alla våra bussar hela efter matchen. Men visst, jag förstår att jag inte skall dra alla över en kam och att det oftast är en liten klick som uppför sig illa antingen det nu är på AIAs egen buss, på McD i Växjö eller på Rögles hemmatcher, men det är ju så JAG har upplevt det.
Med detta och till tonerna av Nötknäpparvalsen( heter den så?) tänker jag inte lägga mer kraft på att knäcka denna nöt för jag tror inte heller att vi kan bli eniga.
vhd
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Med Patrik_AIA:s gulliga avslutning låser jag härmed debatten. Tråden är en exakt kopia av de hundratals trådar som redan avhandlat detta uttjatade ämne. Börja diskutera hockeyn istället. Det är match idag.
Locked