Växjö Lakers - Bofors ( Alvesta )
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Tro nu inte för mycket (för det är mellan kompisar imellan samtalet gick) ,men haft ett samtal med Custemo idag över en kopp kaffe ,var han lite orolig att vi supportrar (eller som han sa, det viktigaste vi har ) få inte ge upp efter träningsmatcher, han sa att det är så mycket Fagerwall vill testa nu så ha tålamod .Något som gladde mej var han har ALDRIG upplevt vilken god känsla i en trupp som denna inom Lakers .Jag förstår honom fullständigt för i fjolårets trupp fanns det orosmoln och de har blivit bekrättde nu vilka de var (i varje fall från min sida)Men som han sa var inte ALLTID beredda på gladhockey utan vad som gäller är att bekräfta att vi ska vara och vi ska bli att ALLSVENSKT LAG även nästa år.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Låter sunt! Man vinner ingen serie i träningsmatcher i september! De sk ju va som bäst när det behövs som bäst. Fagerwall ska prova runt lite i träningsmatcherna, det är väl det de är till för?
Härligt att höra att det råde god stämmning i truppen i år, det kan räcka långt det!
Vi syns om en stund på Zeldas Alfax ( och nii andra med)
JAJEMENSAN FATTAS BARA!!
Härligt att höra att det råde god stämmning i truppen i år, det kan räcka långt det!
Vi syns om en stund på Zeldas Alfax ( och nii andra med)
JAJEMENSAN FATTAS BARA!!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Det är riktigt att man inte vinner någon serie i september, men jag tror ändå det är ganska viktigt att i alla fall göra en del bra träningsmatcher. Sedan att tränaren provar mkt vid denna tidpunkt som gör att resultaten kan bli sämre är också naturligt. Sedan hör man ofta att lag som går dåligt i träningsmatcher skyller på att de ej är samspelta, tränaren prover mkt o s v. Dessa typ av resonemang tycker jag inte håller riktigt då läget brukar vara detsamma i de flesta klubbar så här tidigt på säsongen.
Jag såg er i matchen mot Troja och jag tror att ni kommer att få en bra defensiv i år. Däremot är jag tveksam till om anfallspelet kommer att räcka till i den tuffa nya allsvenskan, men som sagt jag har bara sett en match med lakers i år. Statistiken från övriga träningsmatcher är ju att lakers ofta förlorar skotten klart, vilket kan tyckas lite oroväckande (undantag röglematchen).
Hur orolig jag är för mitt Troja behöver jag knappast ta upp här...
Jag såg er i matchen mot Troja och jag tror att ni kommer att få en bra defensiv i år. Däremot är jag tveksam till om anfallspelet kommer att räcka till i den tuffa nya allsvenskan, men som sagt jag har bara sett en match med lakers i år. Statistiken från övriga träningsmatcher är ju att lakers ofta förlorar skotten klart, vilket kan tyckas lite oroväckande (undantag röglematchen).
Troja kommer tillbaka!
Jag håller med dig till fullo, förbannat bra sammanfattat. Men vad det gäller offensiven så finns den där någonstans - men frågan är bara vart, jag har inte sett den hittills? Det är ett måste att offensiven kommer igång annars så blir det svettigt och inte alls vad man förväntat sig. Jag vill ha svar på detta (offensiven) ikväll!Trojan 1 wrote:Det är riktigt att man inte vinner någon serie i september, men jag tror ändå det är ganska viktigt att i alla fall göra en del bra träningsmatcher. Sedan att tränaren provar mkt vid denna tidpunkt som gör att resultaten kan bli sämre är också naturligt. Sedan hör man ofta att lag som går dåligt i träningsmatcher skyller på att de ej är samspelta, tränaren prover mkt o s v. Dessa typ av resonemang tycker jag inte håller riktigt då läget brukar vara detsamma i de flesta klubbar så här tidigt på säsongen.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Trojan 1 wrote:Det är riktigt att man inte vinner någon serie i september, men jag tror ändå det är ganska viktigt att i alla fall göra en del bra träningsmatcher. Sedan att tränaren provar mkt vid denna tidpunkt som gör att resultaten kan bli sämre är också naturligt. Sedan hör man ofta att lag som går dåligt i träningsmatcher skyller på att de ej är samspelta, tränaren prover mkt o s v. Dessa typ av resonemang tycker jag inte håller riktigt då läget brukar vara detsamma i de flesta klubbar så här tidigt på säsongen.
bra skrivet....är det säkert att du tro-jan?

Snart nära dig...en ny hall
Instämmer i medhållet. Defensiven är jag inte orolig för. Backbesättningen håller absolut i den nya allsvenskan, målvakterna likaså. Nu vill vi se mål framåt. Stopp i mittzon - snabb spelvändning - AVSLUT! Vi måste våga lägga fler puckar på mål. Den tiden är förbi när vi vägde 30 kg mindre än alla andra och därför var tvungna spela Sedin-hockey. Puck mot mål och minst två gubbar skall vara där och böka, skymma, gräva och förhoppningsvis göra mål.
Växjö Lakers och Bofors har drabbats samman tre gånger tidigare:
Bofors - Växjö Lakers, 4 - 1 (28/9 2003-2004)
Växjö Lakers- Bofors, 2 - 1 (30/11 2003-2004)
Bofors - Växjö Lakers, 2 - 2 (26/8 2005-2006)
I förra mötet i Karlskoga så slutatde matchen i remi, men Bofors vann skotten ganska så övertygande med 33-22. Ikväll så får Vi hoppas på en större frenesi från Växjö Lakers håll, skjut, skjut, skjut och skjut på mål. Det behöver ju inte alltid vara så förbannat snyggt - huvudsaken är att gummitrissan får rassla i nätet. Varanen sammanfattde det hela ganska så bra:
/T5!!
Bofors - Växjö Lakers, 4 - 1 (28/9 2003-2004)
Växjö Lakers- Bofors, 2 - 1 (30/11 2003-2004)
Bofors - Växjö Lakers, 2 - 2 (26/8 2005-2006)
I förra mötet i Karlskoga så slutatde matchen i remi, men Bofors vann skotten ganska så övertygande med 33-22. Ikväll så får Vi hoppas på en större frenesi från Växjö Lakers håll, skjut, skjut, skjut och skjut på mål. Det behöver ju inte alltid vara så förbannat snyggt - huvudsaken är att gummitrissan får rassla i nätet. Varanen sammanfattde det hela ganska så bra:
Kom igen nu Växjö Lakers, ladda kanonerna och visa de offensiva kvalitéerna!Varanen wrote:Puck mot mål och minst två gubbar skall vara där och böka, skymma, gräva och förhoppningsvis göra mål.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
-
- c/o LL´s Forum
I bland blir man förvånad (ta inte illa upp trojan 1) här kommer en och påpekar sanningen .Defensivt tror jag att det klarar vi av .Offensivt ? nej säjer ja ,men vi är i en ALLSVENSKA som gäller att vara kvar ,därför måste vi supportrar acceptera att laget inte är kanske vad vi vill offensivt , men för min del betyder det mer att vi ska klara framtiden än att vi spelar glad hockey.Trojan 1 wrote:Det är riktigt att man inte vinner någon serie i september, men jag tror ändå det är ganska viktigt att i alla fall göra en del bra träningsmatcher. Sedan att tränaren provar mkt vid denna tidpunkt som gör att resultaten kan bli sämre är också naturligt. Sedan hör man ofta att lag som går dåligt i träningsmatcher skyller på att de ej är samspelta, tränaren prover mkt o s v. Dessa typ av resonemang tycker jag inte håller riktigt då läget brukar vara detsamma i de flesta klubbar så här tidigt på säsongen.
Förstår att Du är orolig för ditt Troja för min personliga del tror jag att det tar ett par år innan Ni är tillbaks om Ni får rätt uppstöttning .Jag personligen kommer att sakna derbyna ,för vad mer kan man önska än ett äkta derby .Lycka till i år!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Men sen är frågan vad "en del bra träningsmatcher är" ?Trojan 1 wrote:Det är riktigt att man inte vinner någon serie i september, men jag tror ändå det är ganska viktigt att i alla fall göra en del bra träningsmatcher....
Om tränare har bestämt att 1:a perioden ska vi var offensiva som bara katten. 2:a perioden ska vi inrikta oss på det defensiva och i 3:e kör vi som vi ska i "skarpa matcher"
Vad jag menar är för att säga att det var en bra träningsmatch så måste man veta vad syftet med matchen var.
Det är ju inte så att tränaren varje match, eller period för den delen, säger "kör som vanligt".
Sen är det ju en annan sak att vi supportrar vill vinna alla matcher och helst göra det med 2-3 måls marginal. Dessa målen får dessutom gärna vara de snyggaste någonsin gjorda på en hockeyrink

[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
-
- c/o LL´s Forum
Vi som kommer var på den här matchen minns säkert när bofors tog timeout. Snacka om bussvisselorkan , sånt ser vi sällan utav men det var kul när man tänker efter. Spelarna kan inte ha hört mycket utav vad tränaren sa och där visade vi att få lakejer kan skapa magisk stämning
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum