Halmstad hammers
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Halmstad hammers
Enligt hammers forum så verkar det som att "sagan halmstad" är slut. Ingen ny styrelse ikväll heller. Tyvärr
- Puck På Pung
- Forumentusiast
- FenrirofHonkers
- Forumamatör
- Kontakt:
Lycka till i höst
Då var sagan officiellt slut.
Halmstad Hammers finns inte mer.
Livet känns onekligen mycket tungt nu - tomt och meningslöst.
// FenrirofHonkers
Halmstad Hammers finns inte mer.
Livet känns onekligen mycket tungt nu - tomt och meningslöst.
// FenrirofHonkers
- Puck På Pung
- Forumentusiast
-
- c/o LL´s Forum
Detta var bland de tråkigaste jag hört iår när det gäller hockey
Fy fan vad jag lider med Hammerssupportrarna nu.Händer detta växjö Lakers vet jag inte vad jag skulle ta vägen..Detta får bara inte hända Lakers under min livstid.Nu blir jag än mer inspererad av att jobba med Lakerspucken
Fy fan vad jag lider med Hammerssupportrarna nu.Händer detta växjö Lakers vet jag inte vad jag skulle ta vägen..Detta får bara inte hända Lakers under min livstid.Nu blir jag än mer inspererad av att jobba med Lakerspucken
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
- Puck På Pung
- Forumentusiast
erok skrev:Detta var bland de tråkigaste jag hört iår när det gäller hockey
Tack. Din medmänsklighet tröstar. Jobba stenhårt!!!
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
- PutteA
- Styrelsen Lakers Lakejer
- Kontakt:
Det här var mycket tråkigt att höra. tråkigt för både Halmstad som stad, och för supportrarna, men även för oss......en kombatant som går i graven, känns mycket sorgligt tycker jag. Hoppas att ni på nått sätt framöver kan få igång hockeyn igen.
//PutteA
//PutteA
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det
-
- c/o LL´s Forum
Daniel, jag kan tänka mig att Skövde skulle tacka Nej till en uppflyttning till Allsvenskan. Med tanke på det spelarmaterialet de har och att de tappat så pass många spelare och värvat för att spela i div. 1. Kan inte tänka mig att nåt utav div. 1 lagen skulle kunna ta steget upp och kunna matcha de allsvenska lagen sett över en hel säsong. Det blir säkert en svår nöt att knäcka detta, såvida det inte blir en serie med ojämnt antal lag. Fast då är ju frågan om det öht går, med tanke på att man ska spela serien med derbygrupper.
Senast redigerad av 1 Per Carlsson, redigerad totalt 0 gånger.
Jag ser inget division 1-lag som kan anse sig vara byxat till att ersätta Hammers plats. Skövde är det inte. Inte Troja heller. Jag har lite dålig koll på hur Örebros trupp ser ut i dagsläget, men ambitionsnivån och det nya sponsorsavtalet tyder kanske på att de anser sig vara redo.
Jag tror att Hockeyallsvenskan 2005/2006 kommer att spelas med 15 lag.
Jag tror att Hockeyallsvenskan 2005/2006 kommer att spelas med 15 lag.
Troja - laget i hjärtat
men...........
det är väl såhär varje år för hammers va??????
Det kommer nog att gå i hamn även detta år......
Det kommer nog att gå i hamn även detta år......
"Once a laker, always a laker."
Dom får väl samla spillrorna av styrelsen och åka ut till Tylösand... det finns ju en hyfsat tät snubbe där ute. Lite ansvar skulle han säkert kunna knuffa in i kassan... och några nyskrivna hejarramsor på köpet. Bra marknadsföring oxå... "Gessle Hammers" eller "Flickorna på TV 2".
Okey, inte skämta om situationen, den är bara att beklaga, men visst borde han kunna sponsra och få en hel del tillbaka.
Okey, inte skämta om situationen, den är bara att beklaga, men visst borde han kunna sponsra och få en hel del tillbaka.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
-
- c/o LL´s Forum
oavsett om hammers överlever natten eller inte så kan man väl ändå anse deras förtroendereserver ganska förbrukade???
tror inte att de får det lätt även om de grejar biffen tyvärr...
tror inte att de får det lätt även om de grejar biffen tyvärr...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Det här börjar bli riktigt komiskt. Nu hoppar alla o hurrar igen
"Hammers räddat, jippi"
Sen går det en månad
"Aj aj aj. Det finns fortfarande inget publikintresse eller några pengar för att driva denna klubb. Låt oss trolla med knäna igen!"
Så håller det på till den sista droppen bensin i denna hackande bil som heter Hammers till slut används och det blir tvärstopp. Då står Hockeyallsvenskan där med ett lag som inte längre kan spela i serien och en hel drös av nattsvarta rubriker om problem i Halmstad. Är det så här man vill ha det? Är det inte bättre att folk i Halmstad inser verkligheten och istället satsar sunt från början istället för att klänga sig fast på ett halmstrå? Är det inte bättre att ge Halmstads plats till en klubb som har en bas för ett publikintresse med ett lokalt näringsliv som är intresserade att stötta som t.ex. Borås eller Skövde?
Känns bara som skivan har hakat upp sig att man kör om samma låt hela tiden tills hela skiten helt kollapsar.
"Hammers räddat, jippi"
Sen går det en månad
"Aj aj aj. Det finns fortfarande inget publikintresse eller några pengar för att driva denna klubb. Låt oss trolla med knäna igen!"
Så håller det på till den sista droppen bensin i denna hackande bil som heter Hammers till slut används och det blir tvärstopp. Då står Hockeyallsvenskan där med ett lag som inte längre kan spela i serien och en hel drös av nattsvarta rubriker om problem i Halmstad. Är det så här man vill ha det? Är det inte bättre att folk i Halmstad inser verkligheten och istället satsar sunt från början istället för att klänga sig fast på ett halmstrå? Är det inte bättre att ge Halmstads plats till en klubb som har en bas för ett publikintresse med ett lokalt näringsliv som är intresserade att stötta som t.ex. Borås eller Skövde?
Känns bara som skivan har hakat upp sig att man kör om samma låt hela tiden tills hela skiten helt kollapsar.
-
- c/o LL´s Forum
Vad kan man säga? Hammers har svåra strukturella problem som de måste ta itu med omedelbart. Tillfälliga lösningar kan inte vara melodin. De har köpt sig lite mer tid. Nu har Halmstad med omnejd en unik chans att visa att man verkligen vill ha ett hockeylag som tillhör den nationella eliten. Jag hoppas innerligt att de tar den chansen, men det kommer att kräva kopiöst med arbete. Precis som det krävs av alla föreningar som vill bedriva elithockey.
- Halmstad-påg
- Forumamatör
Ja jävlar, igår skämdes man över att vara Halmstad-bo med tårar i ögonen. Så kommer detta, man tror knappt det är sant.
Spelarna kommer skippa sina löner under hela sommaren, för att klubben skall hitta rätt igen. Och man har bla skrivit ett 5-års sponsoravtal med Jofa som inbringar 200000 om året.
Företagen ställde det som krav att klubben skulle spika en styrelse innan dom går in med pengarna. Så pengarna kommer trilla in nu under sommaren, samtidigt som man sparar in spelarnas löner.
Alt som allt handlar det om 1,6 miljoner för att man ska hålla budgeten under hela säsongen, dom pengarna kommer alltså in från olika företag efter den nya styrelsen är tillsatt.
Den här gången handlar det alltså INTE om att låna från framtida inkomster.
Vi är som Muhammed Ali. När man tror att vi ska falla, exploderar vi.
Sticker som ett bi, dansar som en fjäril.
Spelarna kommer skippa sina löner under hela sommaren, för att klubben skall hitta rätt igen. Och man har bla skrivit ett 5-års sponsoravtal med Jofa som inbringar 200000 om året.
Företagen ställde det som krav att klubben skulle spika en styrelse innan dom går in med pengarna. Så pengarna kommer trilla in nu under sommaren, samtidigt som man sparar in spelarnas löner.
Alt som allt handlar det om 1,6 miljoner för att man ska hålla budgeten under hela säsongen, dom pengarna kommer alltså in från olika företag efter den nya styrelsen är tillsatt.
Den här gången handlar det alltså INTE om att låna från framtida inkomster.
Vi är som Muhammed Ali. När man tror att vi ska falla, exploderar vi.
Sticker som ett bi, dansar som en fjäril.
Amor et Fides (BSKV)
-
- c/o LL´s Forum
Slå er inte till ro nu, utan intensifiera arbetet för Hammers och hockeyn hårdare än någonsin. Ni borde ha en välfungerande supporterklubb. Det kan alla supportrar engagera sig i. Låt gammalt groll vara just gammalt. Svetsa er samman och dra åt samma håll. Det behöver Hammers. En styrelse är oerhört viktig givetvis men de kan inte ensamma utföra mirakel. Kör så det ryker nu och lycka till!