Halmstad hammers

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

puff
Forumdemon

Halmstad hammers

Inlägg av puff »

Enligt hammers forum så verkar det som att "sagan halmstad" är slut. Ingen ny styrelse ikväll heller. Tyvärr
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inlägg av Puck På Pung »

Lycka till i vinter.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Användarvisningsbild
FenrirofHonkers
Forumamatör
Kontakt:

Lycka till i höst

Inlägg av FenrirofHonkers »

Då var sagan officiellt slut.
Halmstad Hammers finns inte mer.

Livet känns onekligen mycket tungt nu - tomt och meningslöst.
// FenrirofHonkers
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inlägg av Per_växjö »

Är det bekräftat? Isåfall är det ju inte roligt för både Hammers - och Skövde fansen.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inlägg av Puck På Pung »

Per_växjö skrev:Är det bekräftat? Isåfall är det ju inte roligt för både Hammers - och Skövde fansen.

Nej, det är inte bekräftat. Mötet är ajournerat, lidandet är utdraget. Det finns bara en utväg, det inser alla som inte bara tänker med hjärtat - KONKURS!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
Kontakt:

Inlägg av ruppo »

Riktigt tråkig läsning! Verkar ju inte allt för ljust, så tyvärr så är nog sagan om Halmstad och elithockey slut för den här gången!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

Detta var bland de tråkigaste jag hört iår när det gäller hockey :cry:
Fy fan vad jag lider med Hammerssupportrarna nu.Händer detta växjö Lakers vet jag inte vad jag skulle ta vägen..Detta får bara inte hända Lakers under min livstid.Nu blir jag än mer inspererad av att jobba med Lakerspucken
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inlägg av Puck På Pung »

erok skrev:Detta var bland de tråkigaste jag hört iår när det gäller hockey :cry:
Fy fan vad jag lider med Hammerssupportrarna nu.Händer detta växjö Lakers vet jag inte vad jag skulle ta vägen..Detta får bara inte hända Lakers under min livstid.Nu blir jag än mer inspererad av att jobba med Lakerspucken

Tack. Din medmänsklighet tröstar. Jobba stenhårt!!!
buck
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av buck »

lider med halmstadsupportrarna...

måste kännas rent för jävligt... :(
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Kontakt:

Inlägg av PutteA »

Det här var mycket tråkigt att höra. tråkigt för både Halmstad som stad, och för supportrarna, men även för oss......en kombatant som går i graven, känns mycket sorgligt tycker jag. Hoppas att ni på nått sätt framöver kan få igång hockeyn igen.

//PutteA
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
buck
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av buck »

Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Användarvisningsbild
Linkan
Forumentusiast

Inlägg av Linkan »

Oops! Fy fan va tråkigt..... :(
Lakers o Fbk i hjärtat.
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/hotjump_2.gif[/img]
Daniel
Forumterrorist

Inlägg av Daniel »

nu är ju nästa fråga den om hammers går i kk
och Skövde får en fri plats
hur funkade då med Johan anderssons kontakt
han lämnade skövde med hjälp av den där klaosulen i kontraktet att han fick gå frit för spel i en högre serie :roll: :dontknow:
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inlägg av Per Carlsson »

Daniel, jag kan tänka mig att Skövde skulle tacka Nej till en uppflyttning till Allsvenskan. Med tanke på det spelarmaterialet de har och att de tappat så pass många spelare och värvat för att spela i div. 1. Kan inte tänka mig att nåt utav div. 1 lagen skulle kunna ta steget upp och kunna matcha de allsvenska lagen sett över en hel säsong. Det blir säkert en svår nöt att knäcka detta, såvida det inte blir en serie med ojämnt antal lag. Fast då är ju frågan om det öht går, med tanke på att man ska spela serien med derbygrupper.
Senast redigerad av 1 Per Carlsson, redigerad totalt 0 gånger.
Daniel
Forumterrorist

Inlägg av Daniel »

det man hoppas på är ju att något lag får en friplats så vi slipper att ha
ojämt antal lag i seien
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

Skulle man köra med 15 lag får man slopa derbygrupperna och köra nån halvmesyr med tre möten lagen mellan. Tror inte detta är något alternativ öht.
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inlägg av carl »

Jag ser inget division 1-lag som kan anse sig vara byxat till att ersätta Hammers plats. Skövde är det inte. Inte Troja heller. Jag har lite dålig koll på hur Örebros trupp ser ut i dagsläget, men ambitionsnivån och det nya sponsorsavtalet tyder kanske på att de anser sig vara redo.

Jag tror att Hockeyallsvenskan 2005/2006 kommer att spelas med 15 lag.
Troja - laget i hjärtat
Varanen
c/o LL´s Forum

Inlägg av Varanen »

Hoppas något lag antar utmaningen även om jag har full förståelse för knepigheten att så här nära inpå nästa säsong börja arbetet med att skapa ett allsvenskt lag. Är det överhuvudtaget möjligt? Ingen bra start för den nya serien precis.
Användarvisningsbild
Skacke
Forumamatör
Kontakt:

men...........

Inlägg av Skacke »

det är väl såhär varje år för hammers va??????
Det kommer nog att gå i hamn även detta år......
"Once a laker, always a laker."
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inlägg av carl »

Nej, denna gången är det nog dessvärre kört för Hammers. Den nya tränaren och spelarna börjar tydligen skruva på sig rejält nu vad jag har förstått.......
Troja - laget i hjärtat
Charlamov
Forumterrorist

Inlägg av Charlamov »

Dom får väl samla spillrorna av styrelsen och åka ut till Tylösand... det finns ju en hyfsat tät snubbe där ute. Lite ansvar skulle han säkert kunna knuffa in i kassan... och några nyskrivna hejarramsor på köpet. Bra marknadsföring oxå... "Gessle Hammers" eller "Flickorna på TV 2".
Okey, inte skämta om situationen, den är bara att beklaga, men visst borde han kunna sponsra och få en hel del tillbaka.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Varanen
c/o LL´s Forum

Inlägg av Varanen »

Enligt Skövdes hemsida så menar ordföranden att det mesta tyder på att de tackar ja vid en förfrågan från hockeyförbundet. Mycket kan säkert hända ännu...
Användarvisningsbild
Matte
Forumamatör

Inlägg av Matte »

Det är för himla tråkigt. Känner sorg med alla halmstadsupportrar. För min egen del betyder det att en riktigt rolig bortamatch försvinner...
[url=http://nhsupport.egetforum.se/index.php][img]http://nhsupport.egetforum.se/images/nhsupport/files/sidhuvud.JPG[/img][/url]
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inlägg av Per Carlsson »

Då ställer jag mig frågan hur Skövde ska kunna ställa upp med ett så pass bra lag att de inte blir ett riktigt strykgäng.
MEL
Forumdemon
Kontakt:

Inlägg av MEL »

Tydligen så kommer det att ske en presskonferans iunder eftemiddagen samt nytt årsmöte ikväll enligt inlägg på Hammers forum, är det dödsstöten eller den nya styrelsen man skall presentera???

Hämtat från Hammers forum:

ETT NYTT ÅRSMÖTE KL 18.00 I VIPPEN!!!

Presskonf. kl 15.00

VÅGAR MAN ANDAS UT???
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inlägg av carl »

Dödsstötet gissar jag på.
Troja - laget i hjärtat
buck
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av buck »

oavsett om hammers överlever natten eller inte så kan man väl ändå anse deras förtroendereserver ganska förbrukade???
tror inte att de får det lätt även om de grejar biffen tyvärr...
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inlägg av Beckis »

Nu har hammers offrat ett liv till.
Är räddade

http://www.sr.se/halland/

Beckis
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inlägg av Klonis »

Beckis skrev:Nu har hammers offrat ett liv till.
Är räddade

http://www.sr.se/halland/

Beckis

Helt makalöst fan så jobbigt att vara supporter där
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
Kontakt:

Inlägg av Mygel »

Det här börjar bli riktigt komiskt. Nu hoppar alla o hurrar igen

"Hammers räddat, jippi"

Sen går det en månad

"Aj aj aj. Det finns fortfarande inget publikintresse eller några pengar för att driva denna klubb. Låt oss trolla med knäna igen!"

Så håller det på till den sista droppen bensin i denna hackande bil som heter Hammers till slut används och det blir tvärstopp. Då står Hockeyallsvenskan där med ett lag som inte längre kan spela i serien och en hel drös av nattsvarta rubriker om problem i Halmstad. Är det så här man vill ha det? Är det inte bättre att folk i Halmstad inser verkligheten och istället satsar sunt från början istället för att klänga sig fast på ett halmstrå? Är det inte bättre att ge Halmstads plats till en klubb som har en bas för ett publikintresse med ett lokalt näringsliv som är intresserade att stötta som t.ex. Borås eller Skövde?

Känns bara som skivan har hakat upp sig att man kör om samma låt hela tiden tills hela skiten helt kollapsar.
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist
Kontakt:

Inlägg av Lobo »

Ännu en gång så reser sig Hammers på 9.9 men man använder sig av blandannat framtida intäkter som årskort för att hålla skutan igång och hoppas på att det ordnar sig frammåt.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Varanen
c/o LL´s Forum

Inlägg av Varanen »

Vad kan man säga? Hammers har svåra strukturella problem som de måste ta itu med omedelbart. Tillfälliga lösningar kan inte vara melodin. De har köpt sig lite mer tid. Nu har Halmstad med omnejd en unik chans att visa att man verkligen vill ha ett hockeylag som tillhör den nationella eliten. Jag hoppas innerligt att de tar den chansen, men det kommer att kräva kopiöst med arbete. Precis som det krävs av alla föreningar som vill bedriva elithockey.
Användarvisningsbild
Halmstad-påg
Forumamatör

Inlägg av Halmstad-påg »

Ja jävlar, igår skämdes man över att vara Halmstad-bo med tårar i ögonen. Så kommer detta, man tror knappt det är sant.
Spelarna kommer skippa sina löner under hela sommaren, för att klubben skall hitta rätt igen. Och man har bla skrivit ett 5-års sponsoravtal med Jofa som inbringar 200000 om året.
Företagen ställde det som krav att klubben skulle spika en styrelse innan dom går in med pengarna. Så pengarna kommer trilla in nu under sommaren, samtidigt som man sparar in spelarnas löner.
Alt som allt handlar det om 1,6 miljoner för att man ska hålla budgeten under hela säsongen, dom pengarna kommer alltså in från olika företag efter den nya styrelsen är tillsatt.
Den här gången handlar det alltså INTE om att låna från framtida inkomster.

Vi är som Muhammed Ali. När man tror att vi ska falla, exploderar vi.
Sticker som ett bi, dansar som en fjäril.
Amor et Fides (BSKV)
Användarvisningsbild
Henkeman2
Forumamatör

Inlägg av Henkeman2 »

200000 per år från JOFA, jo tjena, den summa är för hela femårsperioden - garanterat.
Våga skjuta tufft att göra mål!
Varanen
c/o LL´s Forum

Inlägg av Varanen »

Slå er inte till ro nu, utan intensifiera arbetet för Hammers och hockeyn hårdare än någonsin. Ni borde ha en välfungerande supporterklubb. Det kan alla supportrar engagera sig i. Låt gammalt groll vara just gammalt. Svetsa er samman och dra åt samma håll. Det behöver Hammers. En styrelse är oerhört viktig givetvis men de kan inte ensamma utföra mirakel. Kör så det ryker nu och lycka till!
Skriv svar