Biljettpriser- Ny säsong samma visa
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Vist kan jag hålla med om att om en familj vill gå på hocky en enstaka gång så kommer det att kosta. 2 vuxna och två 16 åringar som fortfarande bor hemma är ju dock 400 spänn och detta är dyrt helt klart.
Men Lakers är ju inte ensamma om att ha dessa priser
Men Lakers är ju inte ensamma om att ha dessa priser
Last edited by erok on 21 June 2005, 21:08, edited 1 time in total.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Lakers Lakejer för en bra dialog med VLH i frågan angående biljettabonnemang för suppotrarna. VLH vill ge lite tillbaka till dom som match efter match stöttar dom från läktaren, borta som hemma.
Lakers Lakejer har för övrigt inte mer än någon annan mer att säga till om när det gäller biljettpriset.
Ett sätt att påverka biljett priset är att bli medlem i VLH och gå på årsmötet för att säga sin mening.
Håkan Sevén
Ordf. Lakers Lakejer
Lakers Lakejer har för övrigt inte mer än någon annan mer att säga till om när det gäller biljettpriset.
Ett sätt att påverka biljett priset är att bli medlem i VLH och gå på årsmötet för att säga sin mening.
Håkan Sevén
Ordf. Lakers Lakejer
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Ja, biljettpriserna är ett känsligt kapitel, det är helt klart. Det är många som tycker det är mycket pengar att betala 100 kr för en ståplats. Det tycker inte jag eftersom jag har ett brinnande intresse och då tänker jag inte så mycket på det.
Men jag tycker att man ska sträva efter familjepaket, för det är viktigt att få familjer till hallen. Därför är det bra om det kommer fram ett pris på exempelvis 2 barn plus gubbe och tant. Sedan tycker jag att det är bra om det på något sätt går att locka mer kvinnor/tjejer till hallen, det blir en bättre stämning. Är egentligen inte för, att ha ett betydligt lägre pris för kvinnor, men det kan vara värt det kanske.
I vilket fall som helst så gäller det att hitta en balans, mellan biljettpris och antal åskådare, för ligger man lite högt, så tappar man vissa åskådare, som inte värsta fall kan innebära mindre i publikintåkter, än om man hade lagt sig en tia under.
Men jag tycker att man ska sträva efter familjepaket, för det är viktigt att få familjer till hallen. Därför är det bra om det kommer fram ett pris på exempelvis 2 barn plus gubbe och tant. Sedan tycker jag att det är bra om det på något sätt går att locka mer kvinnor/tjejer till hallen, det blir en bättre stämning. Är egentligen inte för, att ha ett betydligt lägre pris för kvinnor, men det kan vara värt det kanske.
I vilket fall som helst så gäller det att hitta en balans, mellan biljettpris och antal åskådare, för ligger man lite högt, så tappar man vissa åskådare, som inte värsta fall kan innebära mindre i publikintåkter, än om man hade lagt sig en tia under.
Det som har störst betydelse för antalet åskådare är hur laget spelar. Om laget spelar dåligt och inte vinner matcherna så kan 50 kronor vara dyrt. vid medgäng och häligt drive i laget så spelar nog inte biljett priset så stor roll. Vad det handlar om är vad man får för pengarna.
Ett lag som spelar dåligt och utan kämpaglöd får nog inte så stor publik oavsett pris på biljetten.
Ett lag som spelar dåligt och utan kämpaglöd får nog inte så stor publik oavsett pris på biljetten.
Om jag säger så här då:
för den inte helt övertygade Växjö Lakers-åskådaren är det nu inte dyrare att gå på bio, komma in på en nattklubb, äta på en restaurang, spela ett par timmar biljard eller gå och bowla, och det är helt plötsligt betydligt billigare att hyra en film, spela en runda minigolf eller käka en oxfilé hemma.
För oss som sitter här på forumet (med något undantag möjligtvis) så är ju en prishöjning på 20 kronor inget som skrämmer bort oss från hallen, men det gäller ju att locka till sig alla andra, då måste man konkurrera på alla områden, och pengar är en väldigt viktig faktor för många i samhället.
för den inte helt övertygade Växjö Lakers-åskådaren är det nu inte dyrare att gå på bio, komma in på en nattklubb, äta på en restaurang, spela ett par timmar biljard eller gå och bowla, och det är helt plötsligt betydligt billigare att hyra en film, spela en runda minigolf eller käka en oxfilé hemma.
För oss som sitter här på forumet (med något undantag möjligtvis) så är ju en prishöjning på 20 kronor inget som skrämmer bort oss från hallen, men det gäller ju att locka till sig alla andra, då måste man konkurrera på alla områden, och pengar är en väldigt viktig faktor för många i samhället.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
Självklart så beror ju till viss del av publikbortfallet/ökandet av presterandet av laget på isen, med all rätt. Och håller laget sig i de övre reigonerna av tabellen så kommer det att bli ena hejdundrande publikmatcher i ett "ny"renoverat och knökafullt Lakerdome även fast inträdesbiljetten kostar ett par kronor mer. Blir det kräftgång och Växjö Lakers harvar i bottenskiktet då kan det nog sinka en del i kassan. Men jag är fast övertygad om att Växjö Lakers kommer att prestera en mycket bra och publikunderhållande ishockey kommande säsong, så den däringa extraslanten skjuter jag till med mer än gärna. Hockeysuget är ju så in i helvfets stort nu!! Växjö Lakers föredetta sportchef, mannen med en inblick i organisationen, herr Patrik Åkesson har ju själv gett sitt ord på att den kommande säsongen kommer att bli riktigt bra;
Så de extra slantarna som tillkommit på inträdesbiljetten kommer med all säkerhert att vara värda investeringen för att få se på förbaskat bra hockey - förhoppningsvis.
*Lapp på luckan*
/T5!!
Patrik Åkesson wrote:Jag vet att VLHC kommer att bli ett topplag nästa säsong med de informationer jag och tränarna sitter inne med. Tro mig! Växjö Lakers framtid är mycket ljus. Patrik
Så de extra slantarna som tillkommit på inträdesbiljetten kommer med all säkerhert att vara värda investeringen för att få se på förbaskat bra hockey - förhoppningsvis.
*Lapp på luckan*
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Redan förra säsongen var det en hel del av de lag vi mötte som hade ett biljettpris på 100kr om jag inte missminner mig.
Det är en högre division vi spelar i nu och det kostar mer.
Jag förstår att ungdomar får det lite svårt att med ekonomin om man vill se alla matcher om de inte får hjälp av föräldrar eller har extra jobb.
Man kan inte få allt man vill, man får prioritera helt enkelt. Kanske strunta i att ta de där två extra ölen ute en kväll och välja att lägga de pengarna på Lakers istället, eller ge f-n i att köpa den där godispåsen, chipspåsen och videofilmen eller tidningen. That´s life!
Jag förstår att ungdomar får det lite svårt att med ekonomin om man vill se alla matcher om de inte får hjälp av föräldrar eller har extra jobb.
Man kan inte få allt man vill, man får prioritera helt enkelt. Kanske strunta i att ta de där två extra ölen ute en kväll och välja att lägga de pengarna på Lakers istället, eller ge f-n i att köpa den där godispåsen, chipspåsen och videofilmen eller tidningen. That´s life!
Jag kan inflika med att det inte alltid räcker för föräldrar att spara in på en öl, för att ha råd att ta sina två barn och sig själv på hockey en gång i veckan. Jag har en kompis vars två söner är med i två föreningar, en sommar och en vinteridrott, de har fyra Bingolotter/son att försöka sälja varje vecka, det vill säga 8 lotter, 2 säljer de och sex får de köpa själva, plus tränaravgifter. För dem finns inte ekonomi att gå på hockey hur som helst.
Det finns många som får prioritera och hockeyn får kanske komma i andra hand. Nu menar jag inte att det ska vara gratis att gå på hockey, men den finns många marginalare som man kan missa om man lägger sig en tia för högt och det kan kosta i slutänden.
Det finns många som får prioritera och hockeyn får kanske komma i andra hand. Nu menar jag inte att det ska vara gratis att gå på hockey, men den finns många marginalare som man kan missa om man lägger sig en tia för högt och det kan kosta i slutänden.
- Bortsprungen Lakej
- Forumentusiast
Redan förra säsongen var det en hel del av de lag vi mötte som hade ett biljettpris på 100kr om jag inte missminner mig.
Det stämmer att flera föreningar redan förra året hade ett biljettpris på 100 kronor, bland annat Rögle och Nyköping(?). Men den stora skillnaden som jag återigen försöker få fram är att dessa klubbar dessutom har valt att differentiera sina priser i högre grad. Rögle har billigare biljetter för ungdomar upp tom 18 år samtidigt som Nyköping tog 60 spänn för studenter i kvalserien!
Missförstå mig inte- jag tycker 100 spänn för vuxen på ståplats är ok, men än lite för mycket. Det jag däremot vänder mig mot är att det inte finns ordentliga ungdoms- eller studentpriser. Det gäller ju att pressa ut så mycket pengar som möjligt ur varje grupp av människor. Det är då man kan maximera inkomsterna. Jag tvivlar på att så är fallet om man lägger sig på en enhetligt nivå på 100 kr.
Det där snacket om att vill man ha lägre pris får man spela i div 1. Alternativt man får spara en påse chips el liknande köper jag inte alls. Det finns säkert grupper som är villiga att betala ännu högre avgifter och jag tycker dessutom att ha ett enhetligt pris på sittplats på 140 spänn är för lågt. Även här borde man kunna differentiera i bättre grad. Som tidigare föreslaget- 200 spänn för de absolut bästa platserna- 160 spänn en bit bort- 110-140 ut i kanterna osv.
Räven wrote:Jag kan inflika med att det inte alltid räcker för föräldrar att spara in på en öl, för att ha råd att ta sina två barn och sig själv på hockey en gång i veckan. Jag har en kompis vars två söner är med i två föreningar, en sommar och en vinteridrott, de har fyra Bingolotter/son att försöka sälja varje vecka, det vill säga 8 lotter, 2 säljer de och sex får de köpa själva, plus tränaravgifter. För dem finns inte ekonomi att gå på hockey hur som helst.
Och allt detta görs under vapenhot eller av egen vilja?
Är det under vapenhot så är det för j-vligt men om det är av egen vilja så......
Det finns saker som är dyrt och saker som kostar mycket pengar!
Gå på hockey kostar mycket pengar men dyrt är det väl ändå inte!
Tycker jag något är för dyrt, låter jag bli. Kostar det mycket pengar överväger jag, har jag råd så köper jag!
Hockey går jag på så ofta jag kan!
McDonalds (exempelvis) är jag sällan eller aldrig på!
Du gör dina egna val. Räcker pengarna till allt man vill ha, så är det bara att gratulera. Räcker pengarna inte så kan man nog räkna sig till den större massan av människor.
Alla har rätt till min åsikt!
Bortsprungen Lakej wrote:Missförstå mig inte- jag tycker 100 spänn för vuxen på ståplats är ok, men än lite för mycket. Det jag däremot vänder mig mot är att det inte finns ordentliga ungdoms- eller studentpriser. Det gäller ju att pressa ut så mycket pengar som möjligt ur varje grupp av människor. Det är då man kan maximera inkomsterna. Jag tvivlar på att så är fallet om man lägger sig på en enhetligt nivå på 100 kr.
Du kan vara lugn, det finns ungdomspriser precis som förra året på lösprisbiljetter. Mailade Magnus på kansliet och det som gäller där är..
0-6år är gratis
7-16år kostar 50:-
Magnus skrev också att abonemang för ungdom disskuteras men att inget är klart.
- Bortsprungen Lakej
- Forumentusiast
c70t5 wrote:Självklart så beror ju till viss del av publikbortfallet/ökandet av presterandet av laget på isen, med all rätt. Och håller laget sig i de övre reigonerna av tabellen så kommer det att bli ena hejdundrande publikmatcher i ett "ny"renoverat och knökafullt Lakerdome även fast inträdesbiljetten kostar ett par kronor mer. Blir det kräftgång och Växjö Lakers harvar i bottenskiktet då kan det nog sinka en del i kassan. Men jag är fast övertygad om att Växjö Lakers kommer att prestera en mycket bra och publikunderhållande ishockey kommande säsong, så den däringa extraslanten skjuter jag till med mer än gärna. Hockeysuget är ju så in i helvfets stort nu!! Växjö Lakers föredetta sportchef, mannen med en inblick i organisationen, herr Patrik Åkesson har ju själv gett sitt ord på att den kommande säsongen kommer att bli riktigt bra;Patrik Åkesson wrote:Jag vet att VLHC kommer att bli ett topplag nästa säsong med de informationer jag och tränarna sitter inne med. Tro mig! Växjö Lakers framtid är mycket ljus. Patrik
*Lapp på luckan*
/T5!!
Du har dragit upp det uttalandet X antal ggr nu, Volvo. Du tror inte att Växjös topp placering hänger ihop med andra lags kunnande och resurser oxå? Vill inte reta upp dig på något sätt, men om man ser till dina andra inlägg så verkar det nästan som du är bombsäker på att Växjö kommer att ligga i topp av serien eftersom Åkesson har gjort detta uttalande.
Mygel wrote:Du har dragit upp det uttalandet X antal ggr nu, Volvo. Du tror inte att Växjös topp placering hänger ihop med andra lags kunnande och resurser oxå? Vill inte reta upp dig på något sätt, men om man ser till dina andra inlägg så verkar det nästan som du är bombsäker på att Växjö kommer att ligga i topp av serien eftersom Åkesson har gjort detta uttalande.
Åkessons lovord ingjuter riktig optimism och framtidstro - jag litar på Åkesson. Självklart så får man ju ta uttalandet med en näve salt och givetvis så är det många olika faktorer som spelar in gällande vart man hamnar i tabellen. Men beträffande uttalandet så är det ju ljuv musik för en Lakersentusiast, detta kommer att bli bra, riktigt bra...
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Aight!
Men låt inte musiken bli för ljuv. Pucken är... rund o det ska spelas om det. Lakers lag är inte det mest imponerande på pappret jämfört med andra konkurrenter t.ex. SKAIK, MIF o VIK. Men Fagerwall kanske har en special taktik som kommer att pulverisera motståndarna...
(jag tänker på "sköldpaddan". Hela femman samlas runt en spelare som för pucken. Sakta förflyttas hela gruppen med puckföraren i mitten fram till motståndarnas mål där man avlossar ett välplacerat skott. Kan vara Fagerwalls hemliga vapen!)
Men låt inte musiken bli för ljuv. Pucken är... rund o det ska spelas om det. Lakers lag är inte det mest imponerande på pappret jämfört med andra konkurrenter t.ex. SKAIK, MIF o VIK. Men Fagerwall kanske har en special taktik som kommer att pulverisera motståndarna...
(jag tänker på "sköldpaddan". Hela femman samlas runt en spelare som för pucken. Sakta förflyttas hela gruppen med puckföraren i mitten fram till motståndarnas mål där man avlossar ett välplacerat skott. Kan vara Fagerwalls hemliga vapen!)
Självklart finns det många lag i serien som står väl rustade inför kommande säsong. Utan att vara alltför hemmablind kan jag nog säga att VLH tillhör den skaran. Inga matcher vinns på pappret, men laget ser mer balanserat ut än någonsin. Vi får väl se hur långt det räcker. En och annan skalp kommer de nog att kunna hänga i bältet.
Niles wrote:Bortsprungen Lakej wrote:
Magnus skrev också att abonemang för ungdom disskuteras men att inget är klart.
Skulle vara mumma ,ett abonnemang tecknar jag direkt till Simon om så blir fallet.
Någonstans måste man göra av med pengarna och bättre sätt än att gynna Lakers kan jag inte finna.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
En ökning med 20 kr är inte så väldigt mycket för många... men det kan vara för en del. Skillnaden i pris kommer att leda till att vissa publikdragande matcher kommer att dra fulla hus medan en del andra (gissning - Almtuna, Arboga, Sundsvall och ett par till...) drar betydligt mindre.
Var i Scandinavium för ett par år sedan och då kostade sittplats långsida 140 kr. I Globen är det åt h-e för dyrt, vilket bidrar till minskade publiksiffror. Var på Rangers i Madison Square Garden... kostade motsvarande 400 kr 1999. Okey, andra divisioner men pengarna ska ju plockas ur plånböcker oavsett.
Vad kostar en Östermatch?
Sammanfattningsvis... vissa personer har inte ekonomi som tillåter lika många hemmamatcher som förra säsongen. Huvudsaken är att ekonomin stabiliseras i föreningen och vi måste självklart bidra. Däremot opponerar jag mig starkt emot OM ungdomspriset blir högre än 60 kr. Jag har ofta med mig ett eller två barn och det innebär att jag måste betala över 300 kr för en match om inte priset blir justerat för juniorerna. Där går gränsen och jag hoppas verkligen föreningen tänker till här... för annars blir konsekvensen att jag får stanna hemma framför datorn!!!
Var i Scandinavium för ett par år sedan och då kostade sittplats långsida 140 kr. I Globen är det åt h-e för dyrt, vilket bidrar till minskade publiksiffror. Var på Rangers i Madison Square Garden... kostade motsvarande 400 kr 1999. Okey, andra divisioner men pengarna ska ju plockas ur plånböcker oavsett.
Vad kostar en Östermatch?
Sammanfattningsvis... vissa personer har inte ekonomi som tillåter lika många hemmamatcher som förra säsongen. Huvudsaken är att ekonomin stabiliseras i föreningen och vi måste självklart bidra. Däremot opponerar jag mig starkt emot OM ungdomspriset blir högre än 60 kr. Jag har ofta med mig ett eller två barn och det innebär att jag måste betala över 300 kr för en match om inte priset blir justerat för juniorerna. Där går gränsen och jag hoppas verkligen föreningen tänker till här... för annars blir konsekvensen att jag får stanna hemma framför datorn!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
Bortsprungen Lakej wrote:Gaaaaahh.... jag lägger ner nu. Orkar inte. Det är ingen som fattar. Hela tiden en massa snack om avvägningar mellan andra nöjen. Och det var inte bara ungdom upp till 16 jag snackade om. Jag mailar ledningen direkt istället och hör vad de har att säga.
Om jag inte missförstår dig helt så menar du i stort sätt att de som inte arbetar och har lön och därmed inte så mycket pengar borde ha rabatt.
Då borde vi införa en arbetslöshetsrabatt, jag får inte ut många kronor på min a-kassa och på det ska studielån och annat betalas. Jag får helt enkelt prioritera.
på en öster match kostar det
Ståplats 80kr
Ståplats ungdom upp till 16 50kr
ståplats studerande 50kr
ståplats pensionär 40 eller 50kr (kommer inte ihåg)
Öppna sittplats 120kr
sittplats huvudläktare 150kr
Övriga priser som tex pensionärer, studenter och ungdomar på det övriga ställerna vet jag ej. vet heller inte något angående familjerabbat.
Ståplats 80kr
Ståplats ungdom upp till 16 50kr
ståplats studerande 50kr
ståplats pensionär 40 eller 50kr (kommer inte ihåg)
Öppna sittplats 120kr
sittplats huvudläktare 150kr
Övriga priser som tex pensionärer, studenter och ungdomar på det övriga ställerna vet jag ej. vet heller inte något angående familjerabbat.
I always tell the truth, even when i lie
Räven wrote:NiGy: Ja, Bingolotterna görs under vapenhot, det handlar bara att ta emot dem, det finns inget val.
hahaha, jag höll på med sånt innan. Det tjänade klubben (växjö kanot klubb) och jag på. Jag sålde faktiskt en superchanslott till en av min mors arbetskamrater. Efter det valde hon aldrig ut lotten som hennes arbetskamrat skulle få köpa.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Charlamov wrote:Däremot opponerar jag mig starkt emot OM ungdomspriset blir högre än 60 kr. Jag har ofta med mig ett eller två barn och det innebär att jag måste betala över 300 kr för en match om inte priset blir justerat för juniorerna. Där går gränsen och jag hoppas verkligen föreningen tänker till här... för annars blir konsekvensen att jag får stanna hemma framför datorn!!!
Som sagt..0-6år Gratis, 7-16år 50:-.
-
- c/o LL´s Forum
Räven wrote:NiGy: Ja, Bingolotterna görs under vapenhot, det handlar bara att ta emot dem, det finns inget val.
Om alla som sålde bingolotter istället få med folk till att gå med i Lakerspucken så tror jag det skulle bli betydligt mer pengar i kassan för Lakers.Vist man kan inte vinna bilar,båtar å andra miljoner. Men man kan få ett starkt hockylag med bra ekonomi att titta på i Växjö.Bingolotter är snart ett minne blått.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Re: Biljett
sid wrote:Jag tycker själv att om man köpt årskort tidigare år också borde ha någon fördel.............
Som vad då? och varför då?
Dom som köper årskort går ju för 90:-/match och är garanterade att alltid komma in, du behöver inte fara runt stan för att köpa en biljett och inte heller stå i kö.
Jag förstår inte resonemanget.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
- Skjut mer ger fler mål !!
- Forumamatör
Hej alla - har gjort en paus - allt för lång men så kan det bli..
Tycker det är bra att denna fråga tas upp. Jag skulle vilja se en större differentierng av priserna .
Både biljetter som är billigare och de som är dyrare.
Läste GP i helgen och VF har årspaket från 1500-5000 kr.
Ngn invänder kanske att deras ekonomi är så stark så att det inte är konstigt att man kan ha låga pris etc..
Men faktum kvarstår, ungdom (minns ej åldersgräns) kan se elithockey i en av sveriges GOASTE hallar för 500 kr mindre än Lakers årskort..
För mig går det inte ihop-jag saknar ett alternativ mellan 1200-1600 kr eller så för alla under xx år
Mer diskussion vore intressant
Ses i lakerdome !!!
Tycker det är bra att denna fråga tas upp. Jag skulle vilja se en större differentierng av priserna .
Både biljetter som är billigare och de som är dyrare.
Läste GP i helgen och VF har årspaket från 1500-5000 kr.
Ngn invänder kanske att deras ekonomi är så stark så att det inte är konstigt att man kan ha låga pris etc..
Men faktum kvarstår, ungdom (minns ej åldersgräns) kan se elithockey i en av sveriges GOASTE hallar för 500 kr mindre än Lakers årskort..
För mig går det inte ihop-jag saknar ett alternativ mellan 1200-1600 kr eller så för alla under xx år
Mer diskussion vore intressant
Ses i lakerdome !!!
-
- c/o LL´s Forum
Det håller jag oxå med om. Man har inte mer pengar för att man är 17 eller 18 år jämfört med 16. Är det nåt man borde satsa på så är det väl att föryngra publiken lite. Det ser man inte minst om man kollar medelålder bland LL:s medlemmar. Den är nog ovanligt hög jämfört med andra supporterföreningar.