Nyström går till attack...

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Flest mål vinner

Post by Flest mål vinner »

Om man får tro på det som står i SMP så har ju spelarna försökt ha en dialog med Lakers, men det har inte funnits någon motpart.
Det krävs en sändare och en mottagare för att skapa en dialog....

Och med den bakgrunden så förstår jag om spelarna går till tidningarna!
Känns som deras enda alternativ för att få klubbens attention, klart trist men vad var alternativen?
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

skulle nog vilja säga att spelarna använder sig av pressen för att söka sympati och sätta press på Lakers...

För faktum är att Lakers har pratat med spelarna om vad som gäller och viklen spelplan de har framför sig. ( välja klubbar osv ).

Detta var klart innan beskedet kom i SMP att Nyström Arup inte skulle få istid i Lakers inför kommande säsong.

Nyström, Arup tror på fullt allvar att han skall få ut innestående lön av Lakers samtidigt som han kan få en ny lön från sin ev. framtida nya klubb.
fin tanke men så funkar inte verkligenheten.

Verkligheten mina vänner brukar gå till enligt följande: Är det en person som man inte vill ha men som samtidigt inte vill säga upp sig självmant!!!!
Ja, då omplacerar man vederbörande.

Beckis
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Är det något vi borde lärt oss vid det här laget så är det ju att inte tro på allt som sägs i media. Ni som fortfarande tror att det som skrivs och sägs i media är sanning utan modifikation måste ha det väldigt jobbigt när det står helt motsatta uppgifter på ex skvallertidningarnas löpsedlar.
puff
Forumdemon

Post by puff »

Vad är det du skriver Linda? Jag som alltid har trott på det som står på skvallertidningarnas löpsedalar.
carl
Forumdemon

Post by carl »

Att jämföra SMP med skvallertidningar är en grov kränkning, Linda. Skvallerpressen fabulerar själva ihop stories. Det gör inte SMP.
Troja - laget i hjärtat
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

carl wrote:Att jämföra SMP med skvallertidningar är en grov kränkning, Linda. Skvallerpressen fabulerar själva ihop stories. Det gör inte SMP.
Carl, den tolkning gjorde du själv, jag jämförde inte SMP med skvallerpressen, det var du som gjorde.
Jag skrev att det måste vara jobbigt om man tror på ALLT som skriv och då exempelvis skvallerpressens löpsedlar.
carl
Forumdemon

Post by carl »

Linda wrote:Är det något vi borde lärt oss vid det här laget så är det ju att inte tro på allt som sägs i media. Ni som fortfarande tror att det som skrivs och sägs i media är sanning utan modifikation måste ha det väldigt jobbigt när det står helt motsatta uppgifter på ex skvallertidningarnas löpsedlar.
SMP är en väldigt stor spelare från "media" i detta ärende. I samma mening som du nämner media nämner du även skvallertidningar.

Visst görs tolkningen av mig, men jag tror inte att den är speciellt vågad.
Troja - laget i hjärtat
Flest mål vinner

Post by Flest mål vinner »

Ingen rök utan eld...........heter det väl!

Sedan är det ju klart att det är lätt att manipulera media, det är jag väl medveten om.
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Det jag menar Carl är att jag inte anser att det var en Grov kränkning som du menar, jag nämde inte SMP överhuvudtaget. Det var du som gjorde. Jag skrev media, att jag nämner media i samma mening är väl inte så konstigt, det är faktiskt inte bara tidningar utan även radio som skrivit och talat om Lakers genom åren.

Bara för att jag säger att vi borde lärt oss att inte tro på ALLT som sägs och skrivs i media så innebär det inte att jag menar att det inte finns någon sanning i det. Stor skillnad tycker iaf jag.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Citerat ur Norrans nätupplaga:

Jens fick beskedet av tränaren Joakim Fagervall i månadsskiftet mars-april.
- Han tycker inte att vårt synsätt på ishockey passar ihop, men jag vet inte om han tycker att jag har underpresterat och på det här sättet lindat in det ...
- Joakim vill i alla fall att man ska svärta ner plexit varje gång man är i egen zon, men jag vill spela pucken, säger Jens.

Å ena sidan insinuerar Nyström att anledningen till att han inte ingår i faramtidsplanerna för VLH är att han underpresterat, i nästa andetag förklarar han ironiskt att hans och Fagervall syn på hockey skiljer sig åt. Man kan inte både äta och ha kakan kvar. Det gäller i allt.

Jag utgår i från att Nyström den senaste tiden befunnit sig på Osbys pre-season camp under Håkan Nygrens överinseende.
dozze
Forumamatör

Post by dozze »

Men har ni någon gång sett nyström slå en passning i egen zon.. Han ska ju alltid köra uppden till mittlinjen innan passen kommer.
Alltså borde deras filosofier passa ihop.. (inga pass i egen zon). ;)
//Ja ska bli rik, tänker bli talpedagog i Skåne. :)
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Daniel på SMP har jag förtroende för när det gäller media, han agerar som en sportjournalist och gör det bra tycker jag.
munken
Forumamatör

Post by munken »

Varanen wrote:Å ena sidan insinuerar Nyström att anledningen till att han inte ingår i faramtidsplanerna för VLH är att han underpresterat, i nästa andetag förklarar han ironiskt att hans och Fagervall syn på hockey skiljer sig åt. Man kan inte både äta och ha kakan kvar. Det gäller i allt.

Jag utgår i från att Nyström den senaste tiden befunnit sig på Osbys pre-season camp under Håkan Nygrens överinseende.

Att Nygren skulle ha helikopterperspektiv på Osbys försäsongsträning? skulle inte tro det. Han sitter hemma och äter en fyra dagar gammal prinsestårta och pillar navelludd under sommarperioden.
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Väldigt bra!
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Å nu är även caset Andersson ur världen...
Önskar grabbarna lycka till i framtiden!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Post Reply