Tränare med krav på tillvaron

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
ärtank
Forumamatör

Tränare med krav på tillvaron

Post by ärtank »

Handplockade spelare för ett visst spelsystem, krav på värvning av vissa
"nyckelspelare"- ibland också specifika krav på vem som skall vara andretränare, materialare osv. Sen- när framgången uteblir blir man "grymt besviken". På vem ? spelarna ? styrelsen ? publiken ?
Allt utom på sig själv verkar det oftast som.
Tränare/coacher på elitserie-allsvensk nivå är i de flesta fall helprofessionella med kontrakt kryddade med allehanda villkor, inte bara för dem utan också för eventuella familjemedlemmar.
När man byter klubb "tar man med" sina favoritspelare som genom detta kan inhösta nya "signing fees". Vem tänar på denna cirkus ?
Dags för debatt ?
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Men om nu tränarna tar med sig de bästa spelarna för att tränarna vet vad de går för och vad de kan .Istället visar spelarna det inte utan tar matchen med en klackspark, ja vems fel är det då??
Tränaren trodde på just dessa spelare för att de vet deras kapasitet och kanske ser något som vi inte ser på träningarna.
Vad vet jag?
Det ända jag vet är att i ett lagspel så måste alla vara överens om att göra sitt bästa inför varje match oavsett vilken lagidrott det gäller.
Har du en kass målvakt för dagen ja då spelar det ingen roll hur många mål man gör framåt.Målvakten kan vara kanon men backarna orkar inte göra jobbet framför mål.vad de än har för upgift i lakget så gäller det att visa hjärta och inte åka runt och lalla.Vaför förlorade Sverige senaste träningsmatchen?
Var det tränaren som tog ut fel lag eller var det laget som valt fel tränare eller var det rent av så att tränaren viste att henke och zlatan är bra spelare men han hade inte en aningom att de inte ville ge 100%
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Post Reply