Inför nästa säsong

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

klacksektionen
Forumamatör

Inför nästa säsong

Post by klacksektionen »

Vi i klacksektionen skulle vilja ha era synpunkter och idéer på saker till nästa säsong.

Vi kommer redan nu under Mars månad att sätta oss och diskutera våra interna målsättningar osv så det vore bra om ni kommer med synpunkter.

Tycker alla att det har funkat bra under säsongen ?
Någonting som borde skötts bättre eller som ni har saknat ?

Vi vill höra era åsikter !
[i]klacksektionen@lakerslakejer.com[/i]
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Kommer ni flytta till kortsidan, eller är det inte bestämt än?

I övrigt tycker jag det har funkat grymt bra...oftast go stämning så det är bara att fortsätta att trumma på!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Tobias
Site Admin

Post by Tobias »

Blir det sittplats på långsidorna så har vi inte så mycket val :)
"There are many dying children out there whose last wish is to meet me."
D. Hasselhoff
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Exakt...men blir ombyggnaden av så är det planerat att ni ska flytta då! Ser fram emot detta isf! :D
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

"Buren" försvinner väl också?
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

jag hade en del idéer i mitt suuuuuuuuuperlånga inlägg "En stor eloge och några tankar".. jag har lärt mig att det inlägget var för långt =) men mer visuell klack, det skapar grym stämning, det är min fasta övertygelse.

det långa inlägget: http://www.lakerslakejer.com/forum/viewtopic.php?t=7878
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Per_växjö wrote:"Buren" försvinner väl också?
Ja det är det väl tänkt då det kunde bli lite väl stökigt om två klackar står precis bredvid varandra...vågar inte tänka på hur det skulle vara om båda klackarna står bredvid varandra när exempelvis Rögle kommer på besök. Brukar ju lätt bli rätt hetsk stämning i dessa mötena...
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

ruppo wrote:
Ja det är det väl tänkt då det kunde bli lite väl stökigt om två klackar står precis bredvid varandra...vågar inte tänka på hur det skulle vara om båda klackarna står bredvid varandra när exempelvis Rögle kommer på besök. Brukar ju lätt bli rätt hetsk stämning i dessa mötena...
flytta "buren" till östra stå istället... så får vi två klackar mitt emot varandra.. kan bli GRYMT!!!
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Fröken Svår wrote:flytta "buren" till östra stå istället... så får vi två klackar mitt emot varandra.. kan bli GRYMT!!!
Ja det är väl det som är tänkt om det nu blir ombyggnad...
Tobias
Site Admin

Post by Tobias »

Fröken Svår: Ja det är någonting att fundera på. Ju mer visuella vi är desto mäktigare, därav tifon :)
Det vi kan göra är att uppmana folk till att köpa matchtröja och halsduk.
Hoppa och snurra halsduken är aldrig fel heller. Likadant som du säger så är det mäktigt när alla pekar.
D. Hasselhoff
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

ruppo wrote:
Fröken Svår wrote:flytta "buren" till östra stå istället... så får vi två klackar mitt emot varandra.. kan bli GRYMT!!!
Ja det är väl det som är tänkt om det nu blir ombyggnad...
det kan bli fett tror jag. bara man tänker på att skydda spelargången, risken är stor annars för att det kommer att kastas ett och annat på spelare och domare i pausvilorna... men det borde vara enkelt löst...
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

hum-idle wrote:Fröken Svår: Ja det är någonting att fundera på. Ju mer visuella vi är desto mäktigare, därav tifon :)
Det vi kan göra är att uppmana folk till att köpa matchtröja och halsduk.
Hoppa och snurra halsduken är aldrig fel heller. Likadant som du säger så är det mäktigt när alla pekar.
ja verkligen, det jag har noterat är att klackledarna (som annars gör ett GRYMT BRA JOBB ,tro inte att jag tycker något annat) sällan uppmanar till att folk exempelvis ska "peka", snurra med halsdukarna eller att hålla upp halsdukarna under nationalsången... men som sagt, detta kommer nog.. dessutom blir det grymt mycket fetare nu när klacken flyttas till kortsidan och klacken inte blir lika uppblandat som tidigare.. :twisted:
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

ja om inte spelarna kommer ut från mitten om omklädningsrum byggs under dom nya läcktarna :)
Last edited by Daniel on 16 March 2005, 22:42, edited 1 time in total.
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

Daniel wrote:ja om inte spelarna kommer ut från mitten om omklädningsrum bygs under dom nya läcktarna :)
sanning broder ...
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Fröken Svår wrote:det kan bli fett tror jag. bara man tänker på att skydda spelargången, risken är stor annars för att det kommer att kastas ett och annat på spelare och domare i pausvilorna... men det borde vara enkelt löst...
Kan väl inte vara så svårt att bygga nåt typ av plexiglastak eller liknande över spelargången! Blir det aktuellt är jag säker på att det kommer lösas på nåt snyggt och smidigt vis!
Angående tröja så ska jag införskaffa en inför säsongsstarten! 8)
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

ruppo wrote:
Fröken Svår wrote:det kan bli fett tror jag. bara man tänker på att skydda spelargången, risken är stor annars för att det kommer att kastas ett och annat på spelare och domare i pausvilorna... men det borde vara enkelt löst...
Kan väl inte vara så svårt att bygga nåt typ av plexiglastak eller liknande över spelargången! Blir det aktuellt är jag säker på att det kommer lösas på nåt snyggt och smidigt vis!
Angående tröja så ska jag införskaffa en inför säsongsstarten! 8)
jag har inte heller någon tröja, men är sugen på en, men jag vill gärna ha en med nummer och namn, hur ordnas det? brukar det vara något organiserat varje år? jag vill ju alldeles självklart ha "FRÖKEN SVÅR" på ryggen... hehe...
Tobias
Site Admin

Post by Tobias »

Hm har för mig att du kan få tröjan tryckt direkt på intersport... Jag är inte säker på detta men kanske.
D. Hasselhoff
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

ja men då är det ju bara att vänta på att de får in nästa säsongs matchtröja... =)
Fröken Svår
Forumproffs

Re: Inför nästa säsong

Post by Fröken Svår »

klacksektionen wrote:Vi i klacksektionen skulle vilja ha era synpunkter och idéer på saker till nästa säsong.

Vi kommer redan nu under Mars månad att sätta oss och diskutera våra interna målsättningar osv så det vore bra om ni kommer med synpunkter.

Tycker alla att det har funkat bra under säsongen ?
Någonting som borde skötts bättre eller som ni har saknat ?

Vi vill höra era åsikter !
om man kanske skulle försöka återgå till vad det här handlade om från början så tycker jag att vi har varit inne på ett par viktiga punkter redan:

1. det blir effektfullt om alla i "klacken" har tröjor och halsdukar osv.
2. det är effektfullt om klacken är "samlad" det vill säga det inte står massa supporters som inte sjunger eller är "med" i klacken.
3. det bli effektfullt om klacken är visuell med tifon, och, hm låt oss kalla det rörelser..

det viktiga nu är ju att folk kan uppmuntras till detta? det vill säga:

1. hur kan vi få fler i klacken att ha halsduk och tröja m.m. jag är nog sån att jag hade köpt tröja om det hade organiserats att "köp tröja med tryck". har medlemmar i lakejerna rabatt på supporterprylar? vilka anledningar finns att bli medlem i lakejerna? får man rabatt någon annanstans?

2. hur kan vi få klacken att stå samlad? ska vi samlas tidigare? ska vi "boka" plats i hallen? eller finns det andra idéer?

3. hur ska vi få folk att röra på sig mer? kan klackledarna uppmuntra? skulle vara intressant att höra vad Bizon m.fl. har att säga om detta...

hm ... 8O
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Klokt sagt...många bra idéer...
Tobias
Site Admin

Post by Tobias »

Ja du har viss rabatt på supporterprylar på intersport. Du har rabatt på zeldas dels på öl och dels på mat. Du åker billigare i hockeybussen. Sen finns det säkert nått mer. Allt detta om du är lakej givetvis.
D. Hasselhoff
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

hum-idle wrote:Ja du har viss rabatt på supporterprylar på intersport. Du har rabatt på zeldas dels på öl och dels på mat. Du åker billigare i hockeybussen. Sen finns det säkert nått mer. Allt detta om du är lakej givetvis.
ja frågan är ju helt enkelt hur man kan bli än mer attraktiv? 500 medlemmar är KANON!! men allvarligt talat tror jag inte att det är oöverstigligt att bli 600 kanske 650 till nästa år... men hur? hur blir lakejerna mer attraktiva?

jag vet inte, men det finns ett antal idéer som rör sig i mitt huvud. kanske man kan "lotta" ut medlemskap och därmed sprida det till andra "kategorier" av supporters? finns det någon typ av ungdomsmedlemskap? typ medlem under 16 år? kan man arbeta med koncept där det är billigare att bli medlem fram till 15 september exv... osv osv... jag tror att styrelsen gör ett mycket bra jobb, och jag är MYCKET MYCKET MYCKET glad att klacksektionen går ut och ställer frågor på forumet.. all heder för det!
Tobias
Site Admin

Post by Tobias »

Ungdom upp till 18år betalar 100:- för medlemskap.
Vuxen fro.m 18år betalar 200:- för medlemskap.
D. Hasselhoff
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Fröken Svår, det är många bra frågor och tankar du ställer.

När det gäller medlemsantalet ska vi självklart jobba varje säsong för att öka i antal, så oxå kommande säsong. Vi nådde ca 530 medlemmar nu, och att sätta målet uppåt 600-650 tycker jag är helt rimligt till nästa säsong. Jag kan tillägga att vi aldrig under säsongen körde nån speciell "medlems-raggnings-kampanj", vilket vi vid ett x antal tillfällen hade diskussion om att göra. Hade vi haft detta och gått ut och raggat medlemmar hade antalet säkert ökat markant. Detta är nåt vi SKA göra kommande säsong. En ökning på medlemsantalet vågar jag lova redan nu, förutsatt att alla ni som är medlemmar tidigare förnyar era medlemskap. Hur vi kommer gå tillväga för att bli mer "attraktiva" kan jag inte nämna nu, men detta kommer den nya styrelsen självklart att jobba med.

När det gäller matchtröjor så tycker jag att de flesta i klacken redan har det idag. Den stora skillnaden vore om ännu fler som kanske inte är så aktiva i klacken idag köper matchtröjor och ställer sig på kortsidan hos Lakejerna. Tänk er att fylla hela kortsidan med röda, gula och blå färger. kommer bli riktigt häftigt. Varför inte en strålkastare som lyser på klacken innan match, under spelavbrotten osv, då komme klacken exponeras ännu mer. Kortsidan kommer vi flytta till oavsett ombyggnad av ståplatsläktaren. Finns egentligen ingen fördel med att stå kvar där vi tidigare stått, förutom möjligtvis att blicken för spelet upplevs annorlunda från kortsidan. Personligen tycker jag man ser djupet i spelet på ett mkt bättre sätt från kortsidan. Vi kommer kunna exponera oss själva på ett mkt mer effektfullt och bättre sätt på kortsidan. Alla tifon kommer uppmärksammas bättre, vi kan hänga upp banderoller, flaggor osv som verkligen visar var LL finns. Dels kommer HELA hallen att se klacken och dels så kommer vi höras REJÄLT mkt mer än från långsidan. Ackustiken är ju allmänt känd för att vara riktigt riktigt bra på kortsidan. 50 man han ju tidigare nästan överrösta hela vår publik. Trycket vi kommer skapa från kortsidan är helt omöjligt att skapa från långsidan där vi stått tidigare.

Hoppas alla hänger med på denna utveckling av Lakers Lakejer. Det är ett stort steg vi tar i rätt riktning av vår fortsatta utveckling.

Jag tror att Västra stå kommer bli helt oslagbara! :headbang:
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Ja, buren måste väck. Vi kommer behöva hela kortsidan eftersom den sidan förmodligen blir enda ståplatsen för hemmapubliken.
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Jag hoppas på att vi får en egen sektion på kortsidan och att den förbättras. Vi har inte haft en egen sektion som det varit nu utan har varit en del av ståplats. Med en egen sektion kan vi på ett mer effektivt sätt påverka de som står där, på vår sektion står man endast om man vill bidra till stämningen och inte för att endast ta del av den.

Att ha delad kortsida med motståndarklack ser jag överhuvudtaget inte som ett alternativ, vi kommer varken att se eller höra varandra och det kan bara skapa konflikter mellan klackarna om man ska stå så nära.

Vad det gäller rabatt på supporterprylar så har inte Lakejerna haft någon sådan säsongen som gått tyvärr. Däremot så har våra medlemmar rätt att köpa våra egna grejer.

Jag är helt övertygad om att det är avgörande för vår klackverksamhets tillväxt och utveckling att flytta till en egen del av hallen där vi tydligt kan visa att vi är en klack och där det vi gör både syns och hörs bättre.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Till er som inte har råd eller som jag, blir för varm i en matchtröja kan ju alltid köpa en kortarmad lakejtröja för en hundring finns ju i rött,gult och blått :lol:
Sen kan man ju alltid värva medlemmar å detta har jag haft väldigt många ideer om och har fått till svar att de flesta medlemmar ska vara intresserade av hockey.Hur ska man veta detta??Värvningskampanj utanför eller i hallen är ju ett vettigt alternativ men tycker att vi även borde synas mer på stan.Alla som kommer in till Växjö borde på nått sätt se att här finns det ett hockeyintresse utav de vanliga.
Förr såg man vid alla infarterna till Tingsryd en skylt.Välkommna i höst för att se på Allsvensk hockey
Last edited by erok on 17 March 2005, 13:42, edited 1 time in total.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Ambassador
Forumproffs

Post by Ambassador »

Det där med skyltar vid infarterna har ju varit på tapetet ett par gånger...vad jag vet i alla fall...
Lite synd att man inte kör på den idén...
Det kunde gott Växjö kommun sätta upp under "välkommen till Växjö" skyltarna...
Varför inte elektroniska skyltar med aktuella evenemang???
Det har man ju sett vid infarten till många städer...=)
Ambassador | 19:57 ! ! !
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Sen skulle man kunna köra sommarpotten,Säljs under juni,juli och augusti.
Dragning på första isträningen.Ett bra sätt att få kontakt med främmande människor å samtidigt kunna snacka lite hockey.
25% till LL och 25% till ungdomsverksamheten och 50% ut i vinst till en vinnare
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

detta handlar om vad ni önskar klacken ska bli bätre på
samt önskemål inför nästa säsong

erok det du snackar om får du ta med kommunen vi i Klacksektionen har
lite svårt att ut föra det :wink:
Last edited by Daniel on 17 March 2005, 14:00, edited 1 time in total.
MEL
Forumdemon

Post by MEL »

Ambassador wrote:Det där med skyltar vid infarterna har ju varit på tapetet ett par gånger...vad jag vet i alla fall...
Lite synd att man inte kör på den idén...
Det kunde gott Växjö kommun sätta upp under "välkommen till Växjö" skyltarna...
Varför inte elektroniska skyltar med aktuella evenemang???
Det har man ju sett vid infarten till många städer...=)
När man kör in i Skövde via huvudvägarna så är det skyltat med typ texten "Idag allsvensk ishockey Skövde IK - Växjö Lakers kl. 19:00, billingehov"

6 skyltar skulle behövas till infartsvägarna från
Karlkrona/Tingsryd, Kalmar/Nybro, Oskarshamn/Åseda, Ljungby/Alvesta, Jönköping/lammhult, Älmhult!!!
Det finns säkert folk som skulle kunna hjälpa till med att se till att uppgifterna byts ut ett par dagar innan varje match.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Daniel wrote:deta handlar om bad ni önskar klacken ska bli bätre på
samt önskemål inför nästa säsong

erok det du snackar om får du ta med kommunen vi i Klacksektionen har
lite svårt att ut föra det :wink:
Förvisso sant.Personligen skulle jag önska att ni kunde fixa sykvällar i sommar så att vi fick en jäkla massa snygga flaggor att vifta med :wink:
Alla som vill skulle få vara delaktiga med att sy eller måla snygga flaggor
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

ok det är något vi kan göra :)
Ambassador
Forumproffs

Post by Ambassador »

Sommarpotten är ju ett lysande förslag!
Skulle vara värt att pröva en sån grej...

Kör på!
Ambassador | 19:57 ! ! !
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
En syjunta!!!
Precis vad vi greker här på forumet har drömt om!!!!!!
Snart nära dig...en ny hall
Post Reply