Spelare med Stefan Nilsson-hjärta
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Spelare med Stefan Nilsson-hjärta
På forumet har det efterlysts spelare med den rätta inställningen, som i svåra stunder ställer sig upp på isen eller i omklädningsrummet och förklarar var skåpet ska stå. Någon riktig Stefan Nilsson finns inte längre kvar i laget, då vi för det första inte har några egna produkter att tala om, med hembygdskänsla. Jerry skulle kunna bli det, men han är ännu för ung och oerfaren för att kunna leda laget på detta sätt.
I år saknas de där gamla rävarna som medspelarna ser upp till, förra året hade vi lagkapten Bjerdahl, Mogge Grans och en Stanley Cup-vinnare. I år har vi förvisso kvar Podes, och förhoppningsvis bidrar han med mer vid sidan av isen än vad han gjort på den (även om han inte på nåt sätt varit dålig, bara inte lika framstående som förra säsongen).
Men, till saken, jag tycker ändå att vi har ett antal spelare som tar den där uppoffrande smällen och visar den rätta inställningen i viktiga lägen. Ett klassexempel på detta är ju vår lilla finne, som trots sin storlek inte räds någon motståndare, och även herrn med det finska namnet, Jarno (det är sällan man ser en spelare slänga sig och täcka skott i en träningsmatch...). Utöver dessa tycker jag även att Omark visar att han bryr sig i matcherna och har en bra inställning.
Så helt utan hjärta är inte Växjö Lakers anno 2005.
I år saknas de där gamla rävarna som medspelarna ser upp till, förra året hade vi lagkapten Bjerdahl, Mogge Grans och en Stanley Cup-vinnare. I år har vi förvisso kvar Podes, och förhoppningsvis bidrar han med mer vid sidan av isen än vad han gjort på den (även om han inte på nåt sätt varit dålig, bara inte lika framstående som förra säsongen).
Men, till saken, jag tycker ändå att vi har ett antal spelare som tar den där uppoffrande smällen och visar den rätta inställningen i viktiga lägen. Ett klassexempel på detta är ju vår lilla finne, som trots sin storlek inte räds någon motståndare, och även herrn med det finska namnet, Jarno (det är sällan man ser en spelare slänga sig och täcka skott i en träningsmatch...). Utöver dessa tycker jag även att Omark visar att han bryr sig i matcherna och har en bra inställning.
Så helt utan hjärta är inte Växjö Lakers anno 2005.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
-
- c/o LL´s Forum
Per Carlsson wrote:Håller med dig. Vill även fylla på listan över grabbar som visar rätt inställning.
Thomas Lundström har verkligen höjt sig denna säsongen. Han gör sällan en dålig match och jag tycker absolut att han är av det rätta virket!
Tänk att du skulle säga så om Lundström, det kunde man aldrig tro...
-
- c/o LL´s Forum
spelare med stefan nilsson hjärta
Spelare med klubbkänsla tror jag inte det finns så många av längre.Däremot spelare som jobbar o sliter för laget är en annan sak o där har det endast en liten betydelse om spelaren är egen produkt eller värvad.Det är här som tränaren o övriga som jobbar runt laget har en jätteviktig uppgift att få alla att spela o kämpa för varandra att stå upp för laget i med o motgångar.Var det beträffar stefan nilsson så har jag själv hatt den äran att få träna honom o jag vet att han hadde slitit lika hårt vad det än hadde varit för klubbmärke på tröjan.Var det beträffar lakers spel kan jag tyvärr inte se någonstruktur.Jag tycker det ser ut som spelarna spelar upp pucken på vinst o förlust altså inget grunspel att falla tillbaka på.