Henrik Blomqvist

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

C70T5
c/o LL´s Forum

Henrik Blomqvist

Post by C70T5 »

http://www.achockey.se/
November 14, 2004
Defenseman Henrik Blomqvist from Vaxjo Lakers are free for any team. Blomqvist played WJC 18 and 20 for Sweden.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
petbir
Forumentusiast

Post by petbir »

Vad är detta , hoppas verkligen inte dom gör sig av med blomman , man börjar undra hur f_n dom tänker :?: :evil: :evil: :evil:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Vad innebär det? Har Lakers löst Blomman från kontraktet, har Blomman valt att lämna eller innebär det bara att Lakers vill sälja/låna ut honom? Hhhhmmm...jag hatar den här ovissheten. Jag efterlyser info från VLH för att undvika onödiga spekulationer.
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

:notOK: :notOK: :wallbang: :wallbang:

Hoppas inte detta stämmer :evil:
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
kozelek
Forumamatör

Post by kozelek »

som det känns när man läser den "lilla" texten på achockey är det ungefär som: Här finns en hockeylirare, fritt fram och ge kontrakts förslag, m.a.o. han är inte kvar i Lakers.

Även om Blomman inte varit super i år tycker jag han är lovande och ung och det känns inte så genomtänkt.

Men kanske är bara jag som uppfattat det så men har inte Blomman startat många matcher för att sedan bli bänkad i andra-tredje perioden?

Mkt trist faktiskt om han fått lämna...
Ambassador
Forumproffs

Post by Ambassador »

Framförallt är det en Växjökille...hans klubbkänsla ska inte underskattas...det är killarna från våra egna led som vi ska vara rädda om!
Ambassador | 19:57 ! ! !
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

Blomman är juh en ung och lovande kille i frammtiden om han får spela i rätt lag ... jag hoppas att det är så att han ville byta själv och att Lakers inte sparkade ut honom ...

_______________________________________-
YELLOW MÖSSAN ;)
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Jag hoppas på att han inte lämnar Lakers över huvudtaget...
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

Per_växjö wrote:Jag hoppas på att han inte lämnar Lakers över huvudtaget...
om han överhuvudtaget måste eller bli tvingad till att lämna lakers så hoppas jag att han hamnar i ett lag med klass... Leksand... Skellefteå ... något sonnt lag som bygger upp spelare ... men självklart hoppas jag att han INTE leftar Lakers !!!

Forumamatör

Post by PMK1 »

Tycker det är skit att vi skickar iväg våra egna killar. Vad ger det för signaler till alla juniorspelarna. "Vi satsar inte på er utan på kortsiktiga paniklån". Säga vad man vill om Troja, dom låter i alla fall sina juniorer spela, om LÅTER DOM GÖRA MISSTAG, hos oss skickas du iväg så fort du gjort en dålig match.
*Jenna*
Forumentusiast

Post by *Jenna* »

men herregud....inte han också...vad tänker dom med....ska de sälja alla spelare eller ge dem sparken.....va F*N!!! :evil: :twisted: :notOK: :notOK: :wallbang:
#6#
GS
Forumdemon

Post by GS »

Tycker som Varanen skrev innan att VLH bör komma med lite info om läget och vad som händer i truppen så vi slipper en massa onödig spekulation här på forumet.

Än så länge har vi ingen aning om det är Blomman som vill lämna eller om VLH som skickar ut honom.

Sedan är det väl så att det beror väl säkert inte på om du gör EN dålig match att du skickas som någon skrev ovan. Lite nyanserat för det väl ändå vara när vi funderar och spekulerar om detta.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

det som kändes så välstrukturerat o planerat inför seriestarten känns lite som ett luftslott nu

när ljungqvist o hadelöv försvinner efter nästa transferfönster står vi ju där igen,dax o plocka in två nya?

lite stabilitet har ju ingen dött av...
Last edited by Malul on 14 November 2004, 19:35, edited 3 times in total.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Musicman
Forumproffs

Post by Musicman »

Ända anledningen som jag ser det är att släppa Blomman är till ett eliteserie lag.
Annars fattar jag ingenting.. så dålig är han ju inte o sen våran egen produkt :dontknow: :dontknow: :dontknow:
"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

:headbang:
Xiphoid
Forumamatör

Post by Xiphoid »

Musicman wrote:Ända anledningen som jag ser det är att släppa Blomman är till ett eliteserie lag.
Annars fattar jag ingenting.. så dålig är han ju inte o sen våran egen produkt :dontknow: :dontknow: :dontknow:
Ni här på forumet tycker klart att Blomman skött sig utanför isen eller???
Helt rätt att skicka honom vi måste ha spelare som sköter sig.
:idea:
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

det där kan man ju tolka lite som man vill,ja tolkar det som att de som inte står ut med fagervall är borta..

Växjö Lakersissä!!
Ambassador
Forumproffs

Post by Ambassador »

Xiphoid wrote:Ni här på forumet tycker klart att Blomman skött sig utanför isen eller???

Utveckla...snälla...jag fattar noll!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag tycker inte man skall spekulera i en massa utan att ha alla fakta. Det gynnar varken föreningen eller de enskilda spelarna. Förändringar i en trupp är ingen konstighet, att som Malul skriva att allt känns som ett luftslott, är en märklig slutsats. Jag vidhåller min uppfattning att det är positivt att VLH hela tiden agerar för att göra laget bättre. Det är vad jag kräver av de. Passivitet vore förödande.
Lakejer115
Forumproffs

Post by Lakejer115 »

Ambassador wrote:
Xiphoid wrote:Ni här på forumet tycker klart att Blomman skött sig utanför isen eller???

Tycker att det ÄR stort jävla SKANDAL

om ledningen i Lakers,skickar iväg Blomman.Och den som har ansvar för det vet Ni ju vem det är....

Fan också.........!!!!!!!!!! :evil: :evil: :evil:
Modano 9
Forumamatör

Post by Modano 9 »

Han är ju rätt glad i spriten... vem fan är inte de?? :roll:
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

det ja menade med luftslott är ju att det känns inte tryggt att göra sig av med spelare och istället låna in spelare

sen om de som försvinner inte skött sig eller kanske har problem att följa tränarens direktiv kan ju klart medföra positiva saker!

Växjö Lakersissä!!
Xiphoid
Forumamatör

Post by Xiphoid »

Lakejer115 wrote:
Ambassador wrote:

Tycker att det ÄR stort jävla SKANDAL

om ledningen i Lakers,skickar iväg Blomman.Och den som har ansvar för det vet Ni ju vem det är....
Skärp er nu!!!!
Vi måste ha spelare med rätt inställning i VLH, det saknar en del.

Fan också.........!!!!!!!!!! :evil: :evil: :evil:
Lakejer115
Forumproffs

Post by Lakejer115 »

Malul wrote:det ja menade med luftslott är ju att det känns inte tryggt att göra sig av med spelare och istället låna in spelare

sen om de som försvinner inte skött sig eller kanske har problem att följa tränarens direktiv kan ju klart medföra positiva saker!
...

Skicka iväg spelare hit och dit.....varför inte skicka iväg Fagervall och Evertsson...??? :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Göra sig av med klubbens största talang....är katastrof.!
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Lakejer115 wrote:
Malul wrote:det ja menade med luftslott är ju att det känns inte tryggt att göra sig av med spelare och istället låna in spelare

...

Skicka iväg spelare hit och dit.....varför inte skicka iväg Fagervall och Evertsson...??? :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Största talang kanske var och ta i men dålig är han inte....
Xiphoid
Forumamatör

Post by Xiphoid »

Lakejer115 wrote:

...

Tycker inte du att man ska gå in för hockeyn till 110%??????????
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

nån som fått klarhet i huruvida messa är kontrakterad eller lånad? :)

Växjö Lakersissä!!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Kontrakterad har jag fattat det som.

/T5!!
Lakejer115
Forumproffs

Post by Lakejer115 »

Xiphoid wrote:
Lakejer115 wrote:

...

Tycker inte du att man ska gå in för hockeyn till 110%??????????
Minst ja.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Lakejer115: Håller med dig helt och hållet, det hade varit lätt att lösa problemet, genom att byta ut en eller två herrar som inte har skridskor på sig när det är match, om ni förstår vad jag menar?

Detta kommer i värsta fallet att bli Lakers fall, här skickar man iväg spelare och sedan lånar man in på kort tid, ja, du milde tid vilken harmoni sånt skapar i laget. :notOK:
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Ambassador
Forumproffs

Post by Ambassador »

OM Blomman sticker från Växjö så får det ses som ett av de största misslyckanden som skett hittills i "vår" klubbs korta historia...
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Då vill jag gärna veta vem som har jobbat för att det ska bli verklighet, jag skräms av tanken att det var samme man som i tidningen sa, att de som inte har lidelse för hockeyn ska jag hjälpa härifrån. Först måste man veta var som är orsaken till att man inte har lidelse för hockey och varför i stort sett hela laget drabbas av detta.
Lakejer115
Forumproffs

Post by Lakejer115 »

Räven wrote:Lakejer115: Håller med dig helt och hållet, det hade varit lätt att lösa problemet, genom att byta ut en eller två herrar som inte har skridskor på sig när det är match, om ni förstår vad jag menar?

Detta kommer i värsta fallet att bli Lakers fall, här skickar man iväg spelare och sedan lånar man in på kort tid, ja, du milde tid vilken harmoni sånt skapar i laget. :notOK:
När Lasse Lingren kom till Lakers då hade han också en massa nya spelare och ta hand om.Och med facit i hand så vet vi ju alla att han gjorde det mer än BRA.Och de nya tränarna vi har i år,också det med facit i hand,har ju tycker jag misslyckats.

Så med andra ord så tycker jag att om nån ska gå härifrån Lakers så¨är det de 2.
GS
Forumdemon

Post by GS »

Men snälla ni, lugna er nu en smula. Borde vi inte först veta anledningen till detta innan drevet drar i gång igen?
Ni är fan makalösa till att ha bilden klar om allting.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Jag hoppas innerligt att det endast handlar om en utlåning av Blomman, för väljer Lakers att klippa alla banden då tycker jag att det rent ut sagt är för jävligt!!
Snart så vet vi...

/T5!!
Locked