Favoritskap
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Favoritskap
Efter att ha skummat runt bland diverse forum så verkar många vilja ge Lakers tillsammans med IKO seriefavoritskapet.
Vilket jag från vårat håll har svårt att tro. Att IKO är favoriter framstår som självklart.
Men att vi i Lakers ska ha favoritskapet kan jag inte riktigt förstå. Visst, vi har värvat bra. Men vi har bara en säsong bakom oss i allsvenskan, och det svåra andra året framför oss, samt stor omsättning på spelare/ledare. Jag tycker vi måste etablera oss och få några bra säsonger i toppen innan vi kan rankas så högt.
Dom värvningar vi har gjort är väl ett måste för att klara av det här svåra andra året, när vi inte längre kan slå ur underläge?
Bara för att vi fått uppmärksamhet i media så betyder väl inte det ett automatiskt favoritskap. Det får man väl för sina prestationer på isen, och inte för antal rader i rikspressen?
På 5 träningsmatcher har vi en seger, och sett till spelet så har vi mycket kvar att önska.
Mina egna förhoppningar för kommande säsong är att försöka nå SA. Att vara bland top 4 när grundserien är färdigspelad, för jag tror att vi kommer få kämpa livet ur oss för att nå dit.
Och skulle vi nå SA så tycker iallfall jag att vi har allt att vinna.
Vilket jag från vårat håll har svårt att tro. Att IKO är favoriter framstår som självklart.
Men att vi i Lakers ska ha favoritskapet kan jag inte riktigt förstå. Visst, vi har värvat bra. Men vi har bara en säsong bakom oss i allsvenskan, och det svåra andra året framför oss, samt stor omsättning på spelare/ledare. Jag tycker vi måste etablera oss och få några bra säsonger i toppen innan vi kan rankas så högt.
Dom värvningar vi har gjort är väl ett måste för att klara av det här svåra andra året, när vi inte längre kan slå ur underläge?
Bara för att vi fått uppmärksamhet i media så betyder väl inte det ett automatiskt favoritskap. Det får man väl för sina prestationer på isen, och inte för antal rader i rikspressen?
På 5 träningsmatcher har vi en seger, och sett till spelet så har vi mycket kvar att önska.
Mina egna förhoppningar för kommande säsong är att försöka nå SA. Att vara bland top 4 när grundserien är färdigspelad, för jag tror att vi kommer få kämpa livet ur oss för att nå dit.
Och skulle vi nå SA så tycker iallfall jag att vi har allt att vinna.
Visst skall väl Växjö Lakers ses som en av favoriterna till att vinna den Södra Allsvenska serien i år.
Favoritskap vet jag inte om ni har men nog skall ni va bland de fyra lagen som tar sig vidare.
Växjö hade redan i fjor ett mycket bra lag enligt mitt sätt att se på hockey och ni är definitivt inte sämre i år.
Växjö, Oskarshamn, Nybro, Rögle och Nyköping gör nog upp om platserna till SA .
Och med den lilla extra kryddan i truppen iform av NHL spelarna Podein och Defauw så kan ni nog fanken lura Oskarshamn på seriesegern ?
Favoritskap vet jag inte om ni har men nog skall ni va bland de fyra lagen som tar sig vidare.
Växjö hade redan i fjor ett mycket bra lag enligt mitt sätt att se på hockey och ni är definitivt inte sämre i år.
Växjö, Oskarshamn, Nybro, Rögle och Nyköping gör nog upp om platserna till SA .
Och med den lilla extra kryddan i truppen iform av NHL spelarna Podein och Defauw så kan ni nog fanken lura Oskarshamn på seriesegern ?
Så skönt att va Goisare................
Re: Favoritskap
Självklart är ni favoriter (tillsammans med IKO)! Antal rader i rikspressen har absolut ingenting med det favoritskapet att göra. Träningsmatcherna ska man iofs inte ta så allvarligt på, men ni spelade bl.a jämt med svenska mästarna. Dessutom har ni den bästa och truppen i hela serien; full av spelare med massor av rutin av allsvensk nivå och högre. Att föreningen Lakers inte har varit med så länge på denna nivå spelar mindre roll då man har tränare och spelare som är välmeriterade.Lakerdome wrote:Men att vi i Lakers ska ha favoritskapet kan jag inte riktigt förstå. Visst, vi har värvat bra. Men vi har bara en säsong bakom oss i allsvenskan, och det svåra andra året framför oss, samt stor omsättning på spelare/ledare. Jag tycker vi måste etablera oss och få några bra säsonger i toppen innan vi kan rankas så högt.
Det finns ingen anledning för er att förvänta något annat än SA-plats!
Tabellen efter grundserien (lite justerad efter de senaste värvingarna):
1. Växjö
2. IKO
3. Nyköping
4. Rögle
5. Nybro
6. Hammarby
7. Halmstad
8. Troja
9. Skövde
10. Mörrum
11. Huddinge
Troja - laget i hjärtat
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Jag kan upplysa!kaabe wrote:tycker du tippat ditt eget lag lågt.. varför? hur ser ert lagbygge ut inför säsongen? upplys gärna en mindre vetande

Troja har inte lyckats något vidare med sitt lagbygge. Visserligen har man fått Morgan Grans och Mattias Pihlström, men det är väl också det enda som är bra.
Laget är sämre ifjol och får inrikta sig på kvalspel, som så många andra lag i år.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Hammers wrote:Jag kan upplysa!kaabe wrote:tycker du tippat ditt eget lag lågt.. varför? hur ser ert lagbygge ut inför säsongen? upplys gärna en mindre vetande
Troja har inte lyckats något vidare med sitt lagbygge. Visserligen har man fått Morgan Grans och Mattias Pihlström, men det är väl också det enda som är bra.
Laget är sämre ifjol och får inrikta sig på kvalspel, som så många andra lag i år.
Som Hammers eller vad mena du!?

Skånsk stockholmare
-
- Forumterrorist
Jag vågar inte tippa någonting vad beträffar Hammers. Fågel eller fisk?????? Men om jag måste så tror jag i trakterna kring Troja.
Vad mitt egna lag ska göra i år så tror och hoppas jag på SA!
Men vem vet det kan skita sig som det gjorde för våra "älsklingar"
Rögle
Vad mitt egna lag ska göra i år så tror och hoppas jag på SA!
Men vem vet det kan skita sig som det gjorde för våra "älsklingar"
Rögle

-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Ja, det kan mycket väl bli så, tyvärr. Fast jag tror ju att vi är ett av de sex bästa lagen i den här serien. Vi får se.RögleBabe wrote:Hammers wrote:Jag kan upplysa!kaabe wrote:tycker du tippat ditt eget lag lågt.. varför? hur ser ert lagbygge ut inför säsongen? upplys gärna en mindre vetande
Det är du nog väldigt ensam om att tro, tyvärr.Hammers wrote:Ja, det kan mycket väl bli så, tyvärr. Fast jag tror ju att vi är ett av de sex bästa lagen i den här serien. Vi får se.RögleBabe wrote:Hammers wrote: Jag kan upplysa!
- Lakejer115
- Forumproffs
IKO,NYBRO,RÖGLE,LAKERS..........Det är det 4 första lagen när serien är slut......Mygel wrote:Det är du nog väldigt ensam om att tro, tyvärr.Hammers wrote:Ja, det kan mycket väl bli så, tyvärr. Fast jag tror ju att vi är ett av de sex bästa lagen i den här serien. Vi får se.RögleBabe wrote:
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Desto bättre för oss... Säkra 3-1 mot Mörrum i dag. Mörrum är betydligt bättre i år än i fjol, tycks jag se.Mygel wrote:Det är du nog väldigt ensam om att tro, tyvärr.Hammers wrote:Ja, det kan mycket väl bli så, tyvärr. Fast jag tror ju att vi är ett av de sex bästa lagen i den här serien. Vi får se.RögleBabe wrote:
Snälla alla som använder citeringsfunktionen, man behöver inte ta med allt.
Det blir väldigt jobbigt att följa en tråd ifall man måste scrolla ner två sidor för ett inlägg. Om ni vill citera någon, ta väck det som inte är nödvändigt att ha kvar så blir det mycket trevligare att följa tråden.
Tack på förhand !
Det blir väldigt jobbigt att följa en tråd ifall man måste scrolla ner två sidor för ett inlägg. Om ni vill citera någon, ta väck det som inte är nödvändigt att ha kvar så blir det mycket trevligare att följa tråden.
Tack på förhand !
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Vi har ett marginellt bättre lag än förra säsongen. Grans lyfter 1:a femman till en högre nivå än förra säsongen. Pihlen är en stabil back som med lätthet ersätter Lundbäck. Ersättare för Micke Johansson saknas dessvärre......Hammers wrote:Jag kan upplysa!kaabe wrote:tycker du tippat ditt eget lag lågt.. varför? hur ser ert lagbygge ut inför säsongen? upplys gärna en mindre vetande
Vår värvning från div 2-laget Boro/Vetlanda, Tomas Augustsson, kan bli en kul injektion i år. Han är en riktig speed-kula.
Men visst har du rätt i att vi får slita hårt för att kunna vara med i Allsvenskan nästa säsong.
Troja - laget i hjärtat