5.911 personer

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
erok
c/o LL´s Forum

5.911 personer

Post by erok »

har sett lakers hitentills i Lakerdom.
Detta tycker jag är en fantastisk siffra med tanke på att vi har haft en del träningsmatcher då vädret har varit kanon utomhus :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Glöm inte att det har varit diverse idrottsprogram på teve som också lockar folk :)
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Snoken wrote:Glöm inte att det har varit diverse idrottsprogram på teve som också lockar folk :)
exakt! inofficiella landhockey-DM snodde ju rätt mycket folk! ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Ja, å nåt fri-idrotts-tjohej 8)
anderzon
c/o LL´s Forum

Post by anderzon »

Plus att Åryd har ju spelat fotbollsmatcher nästan samtidigt... :wink:
Coroc
Forumentusiast

Post by Coroc »

Erok 5967 är den rätta siffran för de 5 hemma träningsmatcherna.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Desto bättre :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Wolger

Jo ...

Post by Wolger »

Men kommer det att hålla i sig även om vi förlorar ? Det tycker jag skulle vara en intressant statestik ...
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

jo vist hade det varit intressant å veta men tyvärr får vi aldrig reda på det.
Men vi förlorade ju mot Tingsryd första träningsmatchen å ändå var det nära tusen stycken i hallen den andra matchen.
Nu kan vi bara spekulera, men skulle det börja dåligt för lakers så är det ju viktigt att visa att vi inte sviker dem.Jag vet att det inte är kul att behöva gå in i en idrottsanlägning å veta att nu är det 10% chans att vi vinner.Å när matchen var slut så stod det 16-3 till bortalaget.Vanligt folk som inte hade någon känsla för laget idiotförklarade mig när jag bad de följa med till hallen en söndag.Vist detta var för 15 år sen å nu har jag ingen aning om klubben lever eller ej.Men de känslorna jag hade för denna klubb då har jag för Lakers idag å jag kommer att gå på de matcher jag kan oavsett resultaten.Å jag hoppas att vi är ett par tusen som tycker lika dant.
Wolger

Självklart ...

Post by Wolger »

:clap: Självklart kommer jag att gå ... jag har ju inte varit med sålänge ... men jag gillar Lakers skarpt ...
Jag höll på Värnamo Tigers tills jag flyttade till Växjö ... de ligger fortfarande kvar i tvåan och det kommer de nog att göra så länge jag lever. Men jag gick och kollade ändå och lade ner tid och själ i att stötta och hjälpa laget ... tror inte det blir något annorlunda nu ...
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Måste säga att jag har riktigt svårt att vara koncentrerad idag, alla tankar ligger på matchen i kväll. Känns väldigt speciellt då jag tillhör de som var med när läktarna en gång i tiden var ganska glest befolkade. Det har ju förvisso funnits andra tidsepokrar då det var en del folk förr också på hockey i Växjö. Hur det går för laget i den aktuella serien påverkar självklart publiktillströmningen men det finns andra faktorer också..var man ligger i seriesystemet och att det blir spännande och bra matcher är minst lika viktiga så där är läget lite annorlunda nu. Att vara för överlägsen tror jag på sikt inte är det ultimata heller då matcherna kan tendera till att bli ganska intetsägande i sig. Vi har en underbar utmaning framför oss med massor med ovissa och förhoppningsvis mycket bra matcher. Känns riktigt riktigt bra :D
Post Reply