Page 1 of 1

Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 6 February 2026, 14:16
by Varanen
En tuff match. Allt att vinna.

Re: Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 6 February 2026, 16:19
by Towen
["För våårt ÄÄRRBEEKÅÅÅ, vårt ÄÄRRBEEKÅÅÅ, vårt ÄÄRRBEEKÅÅÅÅÅÅÅ *brööl*"] - Varför begär de inte överflyttning till Danmark och deras högsta liga Superisligaen.??!?? :lol: :lol:

Men jag gillar Dan TANGNES. Känns som det varit Växjö-material. Just nu, uppriktigt vill jag bara ha serien överstökad. Vi blir underdogs oavsett. Det handlar om att formtoppa och skrälla.

Vill minnas Rögle stal någon match i Ängelholm i höstas vi skulle vunnit. Får vi poäng för det imorgon?

Vad jag saknar värvningsfönstren. Det är ju inte det att det är stängt - det verkar överhuvudtaget inte finnas några fönster att öppna?!? :roll:

Re: Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 7 February 2026, 02:32
by ratscore
Kommer Hugo tillbaka? Hade varit kul om han fick näta i denna match, gärna genom en styrning via Bristedts ansikte..

Re: Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 7 February 2026, 12:02
by StenhårtSlagskott
VLH behöver TRE POÄNG om de vill ta en PALLPLATS.
Klarar de av den pressen :?:

KÖTTA på VLH :!:

Re: Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 7 February 2026, 12:57
by Varanen
Svenska lag brukar traditionellt prestera bäst när ingen tror på de. Då knyter man näven. Hoppas det händer ikväll.

Re: Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 7 February 2026, 13:15
by Dysterqvist
Jag flyttar över mitt inlägg från förra matchen hit:
Växjös fantastiska pp är inte längre så fantastiskt, räknat från mitten av november är vi 12:a i pp-statistiken. Att vi fortfarande är femma i statsen beror på den hysteriska utdelningen under inledningen av serien, nu är det långt ifrån samma flow i spelet.
Vi har ett bra BP, det kommer vi behöva ikväll för Rögle får alltid enkla pp hemma.

Re: Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 7 February 2026, 16:17
by Micjac112
Tyvärr ingen HG än. Fortfarande utanför laget: Leo Sahlin Wallenius.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 7 February 2026, 16:38
by Micjac112
Vill vi bli topp 6 måste vi börja slå topplag. Ikväll är en bra möjlighet att inleda. Luleå leder som väntat mot för tillfället svaga Frölunda. De är 4 poäng bak oss nu.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 7 February 2026, 18:21
by StenhårtSlagskott
Matchbilden påminner om matchen mot FHC. Kan gruppen hålla spelet uppe under längre sekvenser nu. :?:

Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 7 February 2026, 18:22
by Micjac112
StenhårtSlagskott wrote:Matchbilden påminner om matchen mot FHC. Kan gruppen hålla spelet uppe under längre sekvenser nu. :?:
Vi har lekt rommen av oss. Nöjda med att vi återigen levererat i PP. Rögle har tryckt på gasen och som vanligt ser det ut som vi står still då.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 7 February 2026, 18:37
by StenhårtSlagskott
Solklar hög klubb på Brogan. Tyvärr tar inte domaren den.
Fler behöver spela med grit. :roll:

Re: Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 7 February 2026, 18:49
by Varanen
Vi är svaga i närkamperna. Alltså bokstavligt sämre i ben -och bålstyrka. Upprinnelsen till kaoset som ledde till Everbergs straff var att Kratz åker in för att låsa en motståndare, men istället studsar han tillbaka och hamnar på knäna. Vad f-n är det? Mötte han Stålmannen? Är alla män som tegelväggar för Kratz? Är det bara män med hårig bringa som får honom att gå ner på knäna?

Som någon skrev ovan. Vi måste visa mer grit. Vad som händer mellan matcherna har jag inga synpunkter på. Men knäståendet och studsandet hör inte hemma i ett vinnande hockeylag.

Och Kratz är inte den enda med muskelsvaghet i första perioden.

Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 7 February 2026, 18:55
by Micjac112
Även om vi med lite tur kan få med oss poäng mot topplagen cementeras saken mer och mer. När topplagen spelar ut och gör en bra match hänger vi inte med. Vårt offensiva spel bara dör ut och vi får dumpa och slå ifrån oss. Samma i match efter match.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 7 February 2026, 19:02
by StenhårtSlagskott
Gitarren är inte stämd. Hans puckkontroll är inte bra.

Re: Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 7 February 2026, 19:02
by Kea66
Det känns som om Robert är överallt men blir nervös varje gång Guittari får pucken .


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 7 February 2026, 19:05
by Micjac112
Tror ni vi får ihop 10 skott på mål i denna matchen ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 7 February 2026, 19:13
by StenhårtSlagskott
Micjac112 wrote: 7 February 2026, 19:05 Tror ni vi får ihop 10 skott på mål i denna matchen ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Beror på om vi lyckas skapa några kontringar. Rögle kan bli för heta framåt.

Ganska bra BOX. Men annars hinner vi inte med.

Läge att försöka med TIMEOUT?

Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 7 February 2026, 19:13
by Micjac112
Vi är chanslösa i spelet. Tyvärr.




Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 7 February 2026, 19:23
by StenhårtSlagskott
Micjac112 wrote: 7 February 2026, 19:13 Vi är chanslösa i spelet. Tyvärr.




Skickat från min iPhone med Tapatalk
94 blixtrar till och hittar 40. VIKTIGT för matchen.

Re: Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 7 February 2026, 19:24
by Varanen
Vi har gått ner på folk vad det verkar. Helt rätt.

Re: Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 7 February 2026, 19:25
by Micjac112
StenhårtSlagskott wrote:
Micjac112 wrote: 7 February 2026, 19:13 Vi är chanslösa i spelet. Tyvärr.




Skickat från min iPhone med Tapatalk
94 blixtrar till och hittar 40. VIKTIGT
Ja,


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 7 February 2026, 19:29
by Micjac112
Snart får vi ställa ultimatum till 13 och 29. Vill du vara med så måste du steppa upp annars kan du dra direkt. Det är ju hemskt att se dom och några till match efter match. Andra än förstakedjan måste kliva fram.

Hoppas vi inte förlänger med dom. Stora sänken båda två


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 7 February 2026, 19:53
by Micjac112
Jaaaaaaaaaaa. Jävlar


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 7 February 2026, 19:54
by Varanen
Det här tar vi. Utnyttja momentumet.

Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 7 February 2026, 19:55
by Micjac112
Vilket sanslöst PP vi har.

Snart får Rögle ett PP


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 7 February 2026, 20:08
by Varanen
Vi måste verkligen sluta passa varandra i egen zon. Jag kräver ALLAS avgång.

Re: Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 7 February 2026, 20:17
by Micjac112
Hshsha, detta kan vända säsongen vad gäller spel mot topplagen. Våga ta för er och kör. Ni kan ju.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 7 February 2026, 20:17
by Varanen
TJOHOOO!!!!

Tänk vad roligt hockey är när man går in i närkamperna, vilket vi gjorde i sista.

Re: Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 7 February 2026, 20:20
by alfax
2 UNDERBARA HÄRLIGA POÄNG :!: :!: :!: :lol: :lol: :lol:

Re: Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 7 February 2026, 20:23
by DeLarge
Enkla Rögle

Re: Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 7 February 2026, 20:25
by StenhårtSlagskott
Lite av en stöld!
Men samtidigt imponerande att ta poäng med det spelet. Sista perioden är det en annan ATTACK i allt.

Gå ner på folk kan göra laget bättre. 94 är på uppgång.

Re: Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 7 February 2026, 20:33
by Aleks
Det är en frustrerande säsong då vi spelmässigt inte riktigt hänger med. Det sjuka är att vi fortfarande har slagläge på topp 3 när vi ändå bommat så många tilltänkta toppvärvningar. Vårsäsong hade kunnat se väldigt annorlunda ut om bara en av Soumi, Koivula eller Gardiner bidragit med det de var tänkta till. Det tillsammans med en HG som blommat ut till nästa nivå och vi hade kunnat hota på riktigt.

En sån här match är det också läge att hylla våra kulturbärare Persson och Rasmussen. Båda kommer från tunga säsonger men är just nu bland ligans bästa spelare igen. När man klagat på andra bommade värvningar får man ju säga att Elvenes är en superträff också, hoppas han inte är för bra för att behålla bara 8O .

Re: Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 7 February 2026, 20:36
by Dansun
Underbart att se Tangnes gråta i intervjun efter matchen efter att Westberg ställer lite omständiga frågor. Att se Tangnes kasta headsetet är riktigt lördagsgodis!

Re: Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 8 February 2026, 13:08
by bratsson
Tänk vad spets kan göra skillnad.
Joel
Dennis
Elvenes

Tänk om vi hade haft 3 till sådana som kan göra skillnad.

Uttjatat nu jag vet men hade varit så skoj att se det här laget komplett. Då kanske vi kunnat rubba dom där uppe.

Som jag ser det är det dessa som är bäst just nu och till slutet på säsongen.

Skellefteås
Luleå
Brynäs
Frölunda

Re: Omg42: RBK - VLH 7/2 2026 kl.18.00

Posted: 8 February 2026, 17:26
by Towen
Reid GARDINER håller på att bli för Växjö Lakers vad Ole Gunnar SOLSKJAER var för Man United - Norrmannen gick under smeknamnet "Super-sub" - eftersom han inte platsade ordinarie i den stjärntäta startelvan, men var brutalt effektiv som inhoppare. Inräknat en avgjord CL-final.

Ole-Gunnar hade klass och stil. Tog sin roll på bänken utan att gnälla. Och högg som en kobra när han fick chansen. Dan TAGNES borde titta på sin landsman. Torka tårarna och erkänna när han förlorar mot ett bättre lag. En större klubb. Det här mentala övertaget, att vända runt matcherna i sista sekund - Att vara TUGGUMMI UNDER FOTSULORNA på "kulturen" - Det kallas "topplagsbeteende", och visar sig i fyra guldvepor i taket :!: