Coacherna?

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Zrekal
Forumdemon

Coacherna?

Post by Zrekal »

Att Lakers ska nå Superallsvenska är ett väldigt hårt krav, många nykomlingar skulle nog inte ens tänka på det. Lakers är nu inte vilken nykomling som helst, man ska inte glömma bort vilka spelare som finns och vilka som värvats. Med detta i tanke kanske det är lättare att motivera kravet på en Superallsvensk plats där Sveriges i nummerordningen 13-20 bästa lag ska spela, övriga 12 håller till i elitserien :) Att lakers har det lag de har på pappret används som en förklarande orsak till höjda biljettpriser av en del supporters, då är det åxå på plats med lite högre krav på framgång. Att Lakers som nykomling får vara med att dela favoritskapet (ja jag tycker de får göra det) tillsammans med Rögle, Oskarmshamn, Bofors, Mora och Västerås till de 4 platser Superallsvenska erbjuder är både en smickrande och ytterst svår uppgift. Personligen ser jag Västerås som det svagaste av de lagen där den starkaste resursen kanske finns i båset? Just ja, är det någon som tagit en titt på vilka gubbar som ska styra lagen i Södra Allsvenskan kommande säsong? Det är en imponerande sammling herrar med meriter som nästan gör dem till överkvalificerade, eller vad sägs om:

Växjö Lakers - Lars Lindgren
Västerås - Per Bäckman
Rögle - Mats Waltin
Mora - Harald Lückner
Nybro - Gunnar Johansson

Vilken femma!! Här är de största profilerna i Södra Allsvenskan vill jag påstå. Även om Nybro inte har samma kompetens i laguppställningen som de andra så tror jag att en herre som Gunnar Johansson med sitt kunnande kan göra att Nybro blir att räkna med mer än ett lag som eventuellt kan sätta käppar i hjulet för favoriterna. Spelet i båset kommer kanske vara lika spännande som spelet på isen och den som lyckas "matcha" fram istt lag på bästa sätt kommer vara vinnare...med andra ord, jag tror coachernas agerande i år kommer att få större betydelse än någosnin i Allsvenskans historia.

Vad tror ni och vilka tycker ni har den "bästa" coachen? Har Växjö lakers sitt starkaste kort i Lasse Lindgren?
Frasse
Forumentusiast

Post by Frasse »

Jag tror att Växjö Lakers starkaste kort är självaste laget.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Frasse wrote:Jag tror att Växjö Lakers starkaste kort är självaste laget.
Och det är där Lasse kommer in med sin enorma omtanke om Laget som helhet!!!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
anderzon
c/o LL´s Forum

Post by anderzon »

De fem tränarna som Rickard räknat upp är alla välmeriterade, såväl som spelare och som tränare. I sistnämnd roll har de varit med på olika plan och det är väl svårt att säga vem som är bäst som tränare. Men eftersom du frågar och jag gärna vill svara så blir mitt svar med självklarhet Lasse Lindgren.

Han har visat en enorm förmåga att leda, motivera och utveckla sin trupp i Lakers på ett föredömligt sätt. Det spelar nog ingen roll hur duktig tränaren är i sitt yrke om han inte har spelare av DET RÄTTA VIRKET att jobba med. Därför blir också mitt svar att Lakers hela trupp är det starkaste kortet med Lasse som kortspelaren. Han blandar, delar ut, spelar och tänker lugnt ut nästa drag.

FORZA LASSE!
Zrekal
Forumdemon

Post by Zrekal »

Kom igen nu!! här brukar det ju inte vara svårt att få höra åsikter...sluta trolla, börja jiddra :)
Post Reply