Page 1 of 1

IKO-VLH 22/3

Posted: 22 March 2022, 19:05
by bnils
Akutskapar en tråd, matchen är redan igång

Re: IKO-VLH 22/3

Posted: 22 March 2022, 19:07
by StenhårtSlagskott
Bra. Gynge smeker in en bredsida direkt :clap:

Re: IKO-VLH 22/3

Posted: 22 March 2022, 19:10
by bnils
Gänget

Re: IKO-VLH 22/3

Posted: 22 March 2022, 19:14
by StenhårtSlagskott
Faktiskt helt otroligt att Andersson är med igen. Trodde jag aldrig.

Re: IKO-VLH 22/3

Posted: 22 March 2022, 19:33
by Varanen
Ordningen återställd. Gulligt att IKO utmanade tidigare under säsongen, men när vi inte har 75% av laget på skadelistan är det klasskillnad.

Och bara för att jag skrev ovan kommer vi börja lalla i andra. :lol:

Re: IKO-VLH 22/3

Posted: 22 March 2022, 19:44
by StenhårtSlagskott
[quote="Varanen"]Ordningen återställd. Gulligt att IKO utmanade tidigare under säsongen, men när vi inte har 75% av laget på skadelistan är det klasskillnad.

Och bara för att jag skrev ovan kommer vi börja lalla i andra. :lol:[/quote]

Ska vi ha en chans mot ett toppfyra lag i slutspel måste grabbarna kunna forsätta spela bra i 50-60 minuter. Bara att ösa på. :clap:

Sedan har vi så svagt boxplay så slipper vi det ser vi också bättre ut.

Re: IKO-VLH 22/3

Posted: 22 March 2022, 19:54
by Varanen
StenhårtSlagskott wrote:Faktiskt helt otroligt att Andersson är med igen. Trodde jag aldrig.
Kanske inte så länge. :cry:

Re: IKO-VLH 22/3

Posted: 22 March 2022, 19:57
by vlk
Är det inte en huvudtackling på Peter Andersson ?


Krutil är som en liten junior på 1-2


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Re: IKO-VLH 22/3

Posted: 22 March 2022, 19:59
by Varanen
Han är en junior. Fast inte så liten. :lol: Ja, klent agerat.

Re: IKO-VLH 22/3

Posted: 22 March 2022, 20:03
by Varanen
Hoppas vi kan stå upp nu när IKO höjt det fysiska spelet. Vi vet ju att det är vår kryptonit. Något vi måste klara av om slutspelet ska bli roligt.

Re: IKO-VLH 22/3

Posted: 22 March 2022, 20:16
by StenhårtSlagskott
Koivisto eller Andersson måste komma tillbaka. Behövs en defensiv back till.

Forslund 3-1. Viktigt :clap:

Re: IKO-VLH 22/3

Posted: 22 March 2022, 20:23
by Varanen
Psykologiskt oerhört viktigt. Gott Forslund! Deras keeper släppte världens största lucka, men det förtar inte insatsen. Hitta luckor är vad målskyttar gör.

Re: IKO-VLH 22/3

Posted: 22 March 2022, 20:24
by Dansun
Vi kan inte ta in cooper nästa år om ryktet stämmer. Med handväskan i hand släpper han förbi Forslund som avslutar snyggt. Juniormässigt av cooper.

Re: IKO-VLH 22/3

Posted: 22 March 2022, 20:31
by StenhårtSlagskott
Dansun wrote:Vi kan inte ta in cooper nästa år om ryktet stämmer. Med handväskan i hand släpper han förbi Forslund som avslutar snyggt. Juniormässigt av cooper.
Mot forslund vill du ta lite extra djup för att trycka ut. Lite dålig gap control. Men normalt ska ju målvakten stöta bort den.

Re: IKO-VLH 22/3

Posted: 22 March 2022, 20:32
by Varanen
Hoppas LHC kan hålla ut mot Örebro. Slår man inte LHC förtjänar man inte vara topp6. Borde vara en regel i regelboken. :wink:

Re: IKO-VLH 22/3

Posted: 22 March 2022, 20:53
by bnils
Finsång av lakerssupportrarna!

Re: IKO-VLH 22/3

Posted: 22 March 2022, 20:57
by bnils
Total dominans nu

Re: IKO-VLH 22/3

Posted: 22 March 2022, 20:59
by venomizer
Man vet att det går bra när ingen gnäller här :lol:

Re: IKO-VLH 22/3

Posted: 22 March 2022, 21:05
by Kloker
Det finns ju gott om syltryggar som bara slickar uppåt utan att ifrågasätta saker och ting. Känner du dig träffad? :lol:

Re: IKO-VLH 22/3

Posted: 22 March 2022, 21:10
by venomizer
Haha ditt patetiska kryp Kloker. Underbart att du hatar ditt lag mer än motståndarna. Försvinn

Re: IKO-VLH 22/3

Posted: 22 March 2022, 21:12
by Kloker
Du är underbar min lilla pussgurka. Din FJANT. :lol:

Re: IKO-VLH 22/3

Posted: 22 March 2022, 21:14
by bnils
PP i 3s. Varför dra ut på det!

Re: IKO-VLH 22/3

Posted: 23 March 2022, 01:37
by Towen
'GYNGIS' han kunde slickat på 30 baljor om inte #87 gått sönder. Vore tjänstefel av honom om han byter ner sig till Solna i höst. När där är kräm kvar.

Så skönt att kunna ringa in kvarten. Inga dystopiska spekulationer om haveri. Bara ren och skär slutspelshockey. Och vi VET att vi har en HC livsfarlig när han får hugg på den här positionen.
Häftigt om det blir mot Roger. Jag skulle älska om det blir Roger.

Re: IKO-VLH 22/3

Posted: 23 March 2022, 02:36
by DeLarge
Hade ju varit helt fantastiskt om vi nollade FBK på torsdag och Örebro tar tre poäng mot Skellefteå så att Örebro går om på målskillnad.

STORA ANRIKA FÄRJESTAD MED NOLL SM-GULD PÅ TIO ÅR SOM STORSATSAR SÄSONGEN 21/22 OCH KAN INTE ENS KLARA AV TOPP 6.

Re: IKO-VLH 22/3

Posted: 23 March 2022, 08:29
by Härmapan
Ja, men det vore väl fan om fbk - för första gången på hela säsongen - skulle klättra upp på kvartsfinalplats den allra sista omgången…

Hoppas det svindyra och självgoda lyxbygget åker i play in!!!

Re: IKO-VLH 22/3

Posted: 23 March 2022, 10:01
by bratsson
Härmapan wrote:Ja, men det vore väl fan om fbk - för första gången på hela säsongen - skulle klättra upp på kvartsfinalplats den allra sista omgången…

Hoppas det svindyra och självgoda lyxbygget åker i play in!!!
FBK har en ny tränare som inte har en aning om hur Sams spelfilosofi fungerar. Har hört ett flertal coacher jämra sig i presskonferenser/intervjuer att dom inte riktigt vet hur dom ska coacha mot ett lag som Växjö, och då har dom ändå mött oss X antal ggr.

Så det e lugnt. 5-0 vinner vi med

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk