Page 1 of 1
Joel Kellman
Posted: 18 December 2021, 13:58
by Varanen
Även om spelarnas egna trådar inte är populära, så tycker jag vi kör vidare med traditionen. Hoppas inte tiden i NA fullständigt krossat hans hockeysjäl. Hockey är tokskoj och den attityden hade han innan han åkte över. Känns som en klockren värvning innan jag sett honom i ett enda byte efter hemkomsten.
Re: Joel Kellman
Posted: 20 December 2021, 16:06
by Towen
Egentligen är det för tidigt att ge 'KJÄLLE' en egen tråd. Resultat Rules.
Hoppas verkligen karln är här för att - bli en bättre ishockeyspelare - och vinna något. Så det inte bara handlar om att leva ett bekvämt familjeliv med närhet till Blekinge, och lyfta fetelön för att pendla i en Tesla Model X med stora motorn.
# Ge oss en sjuhelve*es spelmotor KELLMAN. En sådan som kommer med guldkant.
Re: Joel Kellman
Posted: 18 February 2022, 11:50
by Primeau
Det slår inte direkt gnistor om honom, får lite JFK-vibbar här faktiskt…
Re: Joel Kellman
Posted: 18 February 2022, 12:37
by vlk
Kjellman är inte så bra som jag hade hoppats på, hittills. Hoppas han lyfter sig, annars är det inte mycket att bygga en offensiv kedja kring de kommande åren.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Re: Joel Kellman
Posted: 18 February 2022, 12:42
by bratsson
vlk wrote:Kjellman är inte så bra som jag hade hoppats på, hittills. Hoppas han lyfter sig, annars är det inte mycket att bygga en offensiv kedja kring de kommande åren.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Jag ser honom som Josefssons arvtagare
Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
Re: Joel Kellman
Posted: 18 February 2022, 12:53
by vlk
bratsson wrote:vlk wrote:Kjellman är inte så bra som jag hade hoppats på, hittills. Hoppas han lyfter sig, annars är det inte mycket att bygga en offensiv kedja kring de kommande åren.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Jag ser honom som Josefssons arvtagare
Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
Ja, om han köper den rollen. Jag tror han har andra tankar själv om sin roll.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Re: Joel Kellman
Posted: 18 February 2022, 16:57
by Aleks
Man kan också hoppas på utväxling nästa säsong likt EP14. Men visst, hade förväntat mig mer redan nu.
Re: Joel Kellman
Posted: 13 June 2023, 23:25
by Dysterqvist
Wtf hände egentligen??? Väldigt lite surr kring detta , varför lämnar han ett guld lag och närheten till Karlskrona mm ? Inte ens SMP och Hockeypodden verkar vara intresserade - Märkligt ?
Sett till spelet är det väll inte så konstigt att Kellman får lämna, men ändå väääldigt olikt Evertsson att låta spelare få gå med tid kvar på kontraktet ! Speciellt om vi pratar en spelare med NHL ock landslags rutin , ock särskilt speciellt efter ett SM guld , då brukar han alltid väga upp det neggativa med det positiva ….
Man är allt lite nyfiken på vad som egentligen hände !?
Re: Joel Kellman
Posted: 14 June 2023, 08:41
by bratsson
Dysterqvist wrote:Wtf hände egentligen??? Väldigt lite surr kring detta , varför lämnar han ett guld lag och närheten till Karlskrona mm ? Inte ens SMP och Hockeypodden verkar vara intresserade - Märkligt ?
Sett till spelet är det väll inte så konstigt att Kellman får lämna, men ändå väääldigt olikt Evertsson att låta spelare få gå med tid kvar på kontraktet ! Speciellt om vi pratar en spelare med NHL ock landslags rutin , ock särskilt speciellt efter ett SM guld , då brukar han alltid väga upp det neggativa med det positiva ….
Man är allt lite nyfiken på vad som egentligen hände !?
Och att han går till ett konkurrerande lag, känns märkligt.
Re: Joel Kellman
Posted: 14 June 2023, 10:50
by steve_saviano_theking
bratsson wrote:Dysterqvist wrote:Wtf hände egentligen??? Väldigt lite surr kring detta , varför lämnar han ett guld lag och närheten till Karlskrona mm ? Inte ens SMP och Hockeypodden verkar vara intresserade - Märkligt ?
Sett till spelet är det väll inte så konstigt att Kellman får lämna, men ändå väääldigt olikt Evertsson att låta spelare få gå med tid kvar på kontraktet ! Speciellt om vi pratar en spelare med NHL ock landslags rutin , ock särskilt speciellt efter ett SM guld , då brukar han alltid väga upp det neggativa med det positiva ….
Man är allt lite nyfiken på vad som egentligen hände !?
Och att han går till ett konkurrerande lag, känns märkligt.
Det är nog av ekonomiska skäl han fick lämna, vi har inte råd att ha en spelare med den lönen som inte levererar, Färjestad har nog lite mer ekonomi för att chansa med en sån som Kellman.
Re: Joel Kellman
Posted: 14 June 2023, 10:51
by vlk
bratsson wrote:Dysterqvist wrote:Wtf hände egentligen??? Väldigt lite surr kring detta , varför lämnar han ett guld lag och närheten till Karlskrona mm ? Inte ens SMP och Hockeypodden verkar vara intresserade - Märkligt ?
Sett till spelet är det väll inte så konstigt att Kellman får lämna, men ändå väääldigt olikt Evertsson att låta spelare få gå med tid kvar på kontraktet ! Speciellt om vi pratar en spelare med NHL ock landslags rutin , ock särskilt speciellt efter ett SM guld , då brukar han alltid väga upp det neggativa med det positiva ….
Man är allt lite nyfiken på vad som egentligen hände !?
Och att han går till ett konkurrerande lag, känns märkligt.
Han gjorde inte det som förväntades av en spelare med det lönekuvertet. Han levde inte upp till att vara en av två bärande centrar. Det är nog inte svårare än så.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro