De grönklädda hjältarna i skogen är inte lite kaxiga

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Snoken
Forumterrorist

De grönklädda hjältarna i skogen är inte lite kaxiga

Post by Snoken »

Jag antar att de flesta redan har läst artikeln på gronabrigaden.nu men detta är ju faktiskt värt att lyfta fram lite extra :)
På målvaktssidan har man förstärkt med bekante Jonas Burman, även han från Skellefteå. Vi minns speciellt Burman från alla möten med Mörrum då gång på gång fick plocka pucken ur nät.

Vi har en hel drös med gamla TAIFare i Växjö, snabbskrinnarna Markus Andersson och Oscar Forss, den gamla derbyhjälten Arto Miettinen, toffeln Bjerdahl, målskytten Fredrik Persson samt Per Sundbom som aldrig tog en ordinarie plats.

Erkki Kilpeläinen, som gjorde ett par säsonger i TAIF som tonåring, har plockats från sofflocket och satsar på en comeback i växjö-tröjan.
Måste säga att jag älskar författarens kaxiga stil...killen är ju underbart rolig måste jag säga. Han upprör säkert många :D

Den 2/10 får vi hoppas att våra grabbar trycker igen hans käft ordentligt 8)
mackan
Forumterrorist

Post by mackan »

Hela tingsryd ska gå under fyra gånger denna säsong när vi kör över dom, fast nu börjar vi med älgjakt på söndag!
.....
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

mackan, det kallas kultur att skriva så,nu fick man reda på vad kultur är i Tingsryd,hehe.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

fast å andra sidan vore det häftigt om dem slog oss i 4 möten och vi slog dem i de två sista i kvalet upp,bäst när det gäller....nej fresten-bättre vi vinner 6 av 6 matcher!;)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Sudden
Forumproffs

Post by Sudden »

Låt bönnerna vara kaxiga, medans dom kan. Jag men ar nu har dom bara 2 dagar kvar sen går dom och gömmer sej bakom börjes!!!!!!!!!! :twisted:
Alla till Lakerdome.... Arup e kung!!!!!!!
anderzon
c/o LL´s Forum

Post by anderzon »

Jag tycker att deras hemsida är att likna vid ett militärtält... grönt, fult och sletet. Skrattar bäst som skrattar sist och när VLH går på skattjakt så tystnar dom.

FORZA LAKERS & LAKEJERNA!
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

snabbskrinnarna Markus Andersson !!!?????
ha ha ha ha..ja herre gud...snabb är han väl ändå inte??? :)
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

serra wrote:snabbskrinnarna Markus Andersson !!!?????
ha ha ha ha..ja herre gud...snabb är han väl ändå inte??? :)
det var nog precis det dom menade!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Ja vad de menar det är svårt att förstå,men de är nog lite skärrade för vad komma skall.
Il Postino
Forumamatör

Humor?

Post by Il Postino »

Men kom igen då... Lite humor har ni väl? :wink:
Artikeln är skriven med en portion humor och ironi. Det gäller dock inte det där om Burman, det är ren fakta. De senaste åren har tvåsffrigt mot Mörrum inte varit nåt ovanligt.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Vi får hoppas att det ine har med Burman att göra utan att Mörrum vart så pass dåliga at de inte stått upp för sin målvakt.

vad tycker du själv om honom IL POSTINO av det su sett, är det hans fel att många puckar trillat in ?
anderzon
c/o LL´s Forum

Post by anderzon »

Burman kunde säkert ha tagit några av de puckarna, samtidigt som Mörrums utespelare orsakat många av målen...

Hur som helst så har Burman vuxit som målvakt sedan dess. I och med hans övergång till Lakers, så är jag övertygad om att hans inställning, motivation och färdigheter inte kommer svika oss under säsongen...

FORZA BURMAN!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

IL POSTINO,visst förstår man att det är humor och det är det också i mina svar,det är ju det som är det roliga mellan supportrar när det håller sig på detta planet.Lycka till imorgon ,det blir väl fotboll för dej.
Il Postino
Forumamatör

Post by Il Postino »

Det har säkert varit en kombination mellan ett dåligt försvar och en uppgiven målvakt...
Han har säkert höjt sig ett par snäpp, vad jag förstår så gjorde han bra ifrån sig i Skellefteå. Har för mig att deras fans inte var nöjda när han inte gavs förnyat förtroende för att lämna plats för nån "Ville Koivula" :roll: Tror nog dock att dom kommer att bli nöjda med honom...
Burman kan vara skillnaden mot föregående år för er, en stabil målvakt är väl det ni saknat?
Il Postino
Forumamatör

Post by Il Postino »

Alfax, det blir fotboll för mig ja. Det är surt att missa premiären, men så här är det ju nästan varje år.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Ja IL POSTINO ,det där är inte lätt ,ska med Tobbe Ax på kräftskiva ikväll så vi får diskutera det närmare(,en av orsakerna varför han inte är med i morgon i Borlänge), men se nu till med din röst att klara 3 poäng där uppe , så får vi andlening att återkomma till hockeyn senare.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

alfax wrote:Ja IL POSTINO ,det där är inte lätt ,ska med Tobbe Ax på kräftskiva ikväll så vi får diskutera det närmare(,en av orsakerna varför han inte är med i morgon i Borlänge), men se nu till med din röst att klara 3 poäng där uppe , så får vi andlening att återkomma till hockeyn senare.
Och Malul har väl blivit lite kaxigare där uppe eller vad tycker du, men på avstånd vågar man nog va det ,det är värre med mej som känner så många ÄKTA Taifare,och är Lakej.
anderzon
c/o LL´s Forum

Post by anderzon »

IL POSTINO >> Man kan väl säga att vi inte varit bortskämda med en målvakt som håller en hög lägstanivå... Peter Sundh var ingen dålig keeper men ganska ojämn. I Burman har jag/vi många förväntningar och så här långt har han "storspelat"... hoppas och tror att han blir den förstärkning vi behöver för att gå hela vägen.

Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

alfax,va?:)
nej ja e samma gamla malul
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Putte#24
c/o LL´s Forum

Brigadens reportage om Borås

Post by Putte#24 »

Brigaden frågar "Professorn": Om du får säga vad du vill till Tingsryd-fansen, vad blir det då?
Den enda bortaklacken som fått blommor från officiellt BHC-håll någonsin är Växjö Lakers i fjol. Matchar Ni det?

:lol:
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Jag tycker vi ska ha en ny bukett i år och fortsätta vara Sveriges finaste klack :D
Sudden
Forumproffs

Post by Sudden »

Nu kan jag tänka mej att dom inte är så kaxiga ute på landet!
Jag menar 2-5, lika bra att dom vänjer sej bönderna från tingsryd
anderzon
c/o LL´s Forum

Post by anderzon »

Jag tycker att det säger det mesta när spelarna kommer tillbaka ut på isen efter att ha gått in i omklädningsrummet.

FORZA LAKEJERNA!

Olé Olé Olé Olé Olé Olé
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Jo, visst är det kul! Särskilt efter en sådan premiär! :D
Bara det inte går inflation i det så vi skriker in dem varje match. Då blir det liksom inte så kul längre...
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

nej nu får det vara på ett tag. Men gör dom 8-2 på Tigrarna så kan jag tänka mig att göra ett försök igen!!
anderzon
c/o LL´s Forum

Post by anderzon »

Som Walle uttryckte det "lite töntvarning är det nog" och jag håller med honom... men fåtalet gånger under säsongen, vid mkt speciella tillfällen blir bra tycker jag. :roll:

Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Jag vet! Jag vet! :P Vi kan väl bestämma redan nu att vi kallar in dem på nytt när de går upp i Allsvenskan :wink:
Sudden
Forumproffs

Post by Sudden »

varför bara en gång :?: varför inte 2 gånger om dom går upp i allsvenskan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol: :D :) :o
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Ja, minst...å dessutom ska vi storma planen 8)
Sudden
Forumproffs

Post by Sudden »

De blir du och jag som gör det. Det vore lite kul!!!!! :twisted: Och känna att man är en buse som stormar planen
anderzon
c/o LL´s Forum

Post by anderzon »

Sudden >> Jag kan ju hjälpa till och lyfta dig över tröskeln in till utvisningsbåset, så kommer du lättare in på planen... :wink:

(OBS! Detta inlägg behöver du inte besvara.)
Wolger

Jag var med ...

Post by Wolger »

Jag var med på den tiden när Värnamo Hockey tog steget upp i dåtidens div 1, vilken fest det var. Å en sak ska jag säga att tar Lakers Steget upp i allsvenskan i år, kommer ingen hinna hjälpa mig in på isen efter slutsignalen för jag kommer vara snabbare än dig Anderzon....
Sen tycker jag att Gröna brigaden kan ansluta sig till MP för de verkar ju vara lika labila båda två ...
anderzon
c/o LL´s Forum

Post by anderzon »

Mystiq >> Ska du hinna före mig så får du tejpa foten hårt... eller får du ta dig ner till sargdörren en kvart före matchslut. :mrgreen:
Post Reply