Luleåfansen rasar över Renbergs flytt

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Linkankopia
Forumproffs

Luleåfansen rasar över Renbergs flytt

Post by Linkankopia »

www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !

2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
Matte
Forumamatör

Post by Matte »

Inte så konstigt. Renbergs beteende är svinaktigt.
[url=http://nhsupport.egetforum.se/index.php][img]http://nhsupport.egetforum.se/images/nhsupport/files/sidhuvud.JPG[/img][/url]
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Inte för oss Lakejer, för vi har ingen tradtion, hjärta eller kultur...:)
Snart nära dig...en ny hall
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Verklighet? Drömvärld? Verklighet!

Jag tror fortfarande på min teori om att se varje års trupp som en isolerad projektgrupp. 20-25 gubbar + några ledare skall förverkliga föreningens målsättning för säsongen. Föreningen och dess supportrar (inklusive sponsorerna) står för det långsiktiga. Så ser uppenbart verkligheten ut. Är det inte dags att anpassa sig till den? Det ger i alla fall färre besvikelser.
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Kunde inte sagt det bättre själv Varanen!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Jag tycker det är rätt av Renberg att pröva på något nytt, därav inte sagt att det var rätt att gå till Luleå, han kunde gått till ett annat lag och sluppit hatet från fansen, men han valde AIK och då får han nog vara med på att han inte kommer bli så populär bland Luleåfansen den kommande säsongen. :wink:
Sköna_Gröna
Forumamatör

Post by Sköna_Gröna »

Fredrik R wrote:Jag tycker det är rätt av Renberg att pröva på något nytt, därav inte sagt att det var rätt att gå till Luleå, han kunde gått till ett annat lag och sluppit hatet från fansen, men han valde AIK och då får han nog vara med på att han inte kommer bli så populär den kommande säsongen.
Skulle du sagt samma sak om Stefan Nilsson skulle gjort samma sak i slutet av sin karriär och gått till TAIF. :D ??
Stolthet, hjärta, tradition
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Lakersfans bör knappast yttra sig om denna typen av affärer.
Visa Luleåfansen lite respekt istället.
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Hade han velat vara med TAIF när dom trillade ner så visst hade det gått an för mig, risken att han skulle gjort det är 0.000000000....% eftersom att mannen har intelligens.....
Nog snackat om detta, nu är det Renberg tråden handlar om och försök snacka om det istället sköna gröna.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Herr Oberst: Och varför då?

En rögleit snackar om att visa Respekt, genom hat eller?
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Sköna_Gröna
Forumamatör

Post by Sköna_Gröna »

Fredrik R wrote:Hade han velat vara med TAIF när dom trillade ner så visst hade det gått an för mig, risken att han skulle gjort det är 0.000000000....% eftersom att mannen har intelligens.....
Nog snackat om detta, nu är det Renberg tråden handlar om och försök snacka om det istället sköna gröna.
Men skulle bara försöka hitta någon slags jämförelse :D (sorry)
Varför tar man så lätt på att gå från sitt älskade Luleå till en annan norlandsklubb.Det förstår inte jag hur många här kan göra. Njaa, finns det några kvar med klubbhjärta längre? Börjar minst sagt tvivla.
Stolthet, hjärta, tradition
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Herr Oberst wrote:Lakersfans bör knappast yttra sig om denna typen av affärer.
Visa Luleåfansen lite respekt istället.
Tror inte du styr vad vi yttrar oss om eller hur vi gör det, varken här inne eller nån annanstans. Kamma dig och köp en glass.
Sen tycker jag Renbergs övergång är lite märklig för att återknyta till ämnet.
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Han har säkert någon bra anledning att flytta 15? mil söderut men vad vill han med detta ? SAIK lär inte vara hetare guldkandidat än luleå han lär heller inte tjäna mer flis i saik än i utlandet.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
IFB
Forumamatör

Post by IFB »

Varanen wrote:Verklighet? Drömvärld? Verklighet!

Jag tror fortfarande på min teori om att se varje års trupp som en isolerad projektgrupp. 20-25 gubbar + några ledare skall förverkliga föreningens målsättning för säsongen. Föreningen och dess supportrar (inklusive sponsorerna) står för det långsiktiga. Så ser uppenbart verkligheten ut. Är det inte dags att anpassa sig till den? Det ger i alla fall färre besvikelser.
endast popklubbens saft-och-bull-lakejer ( :wink: :twisted: ) kan ta till sig sådana teorier. lulefansen hade unnat renberg att gå till frölunda eller dylik klubb, att gå till norrlandskonkurrenten där han knappast får det sportsligt bättre är ett svek. det säger lulefansen med all rätt, och det är så de står upp för kulturen och det långsiktiga.

det är en sorgens dag, den dag då fansen inte reagerar på när spelare som gärna talat om sitt (t ex) lulehjärta lämnar för värsta tänkbara lag, utan förståelig anledning.

visst accepterar fansen hockeyn verklighet, men det finns gränser. det är verkligheten och renberg får ta skiten. som han tveklöst är beredd på.

spelare njuter med all rätt när de får uppskattning för det de gjort (se tex linkan i granntråd), då får de fan vara beredd på skiten när de sviker. speciellt när det knappast handlar om att ställa mat på bordet för familjen - micke har förmodligen en beef med lule hockey - fine - men han väljer att pissa på fansen som hyllat honom i alla år. sorgligt.

och som sagt, lulefansen hade inte gnällt om han gått till frölunda.

men skapa er den verklighet ni vill, varför inte bara byta klubb? flytta till göteborg och sväng kappan efter vinden och njut av sm-gulden...
Last edited by IFB on 15 May 2007, 21:12, edited 2 times in total.
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Som sympatisör för Luleå så kan jag inte annat än att hålla med Matte om att Renbergs beteende är svinaktigt. Han går ut i pressen och gråter för han känner att han måste lämna Luleå för att pressen på honom har varit för stor och för att han vill göra något nytt. Okej om han hade gått till Frölunda där han haft chans på SM-guld och där det finns många andra bra spelare så pressen på honom inte är lika hög som i Luleå. Så vad gör karln? Jo, sidesteppar till Skellefteå! Lär inte pressen på honom bli ännu högre där? Att han kommer få axla Wernbloms tidigare roll som frälsare är uppenbart.

Hans tröja ska inte upp i taket, den ska ner i urinoaren.

Det luktar apa om Micke Renberg

Fy fan :evil:
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Har inga sympatier för Luleå men jag förstår deras avsky. Men det är väl inte första gången Renberg gjort bort sig.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Fy fan va ja hatar sånt. Har hockeyspelare inga hjärtan ?. Finns oskrivna regler som ja tycker man ska följa , har man varit klubben trogen så många år för att sedan gå till rivalklubben så tycker jag inte man har hjärta för hockeyn.
judas renberg!!!!!! :evil:
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

hans hjärta tillhör nog piteå..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Linkankopia
Forumproffs

Post by Linkankopia »

Det är sorgligt att se hur folk kan bete sej när en spelare vill spela hockey. Jag tror att Renberg gör rätt i att lämna Luleå som verkar ha handlat honom som pesten efter förra säsongen istället för att direkt ha erbjudit honom nytt kontrakt. Luleåfansen eller de så kallade fansen beter sej som skit mot Renberg. Hoppas Luleå åker ur bara för detta....Dom är inte värdiga en elitplats. Ge den till Växjö istället.....
www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !

2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Lyssna på Linkankopia gott folk! Han vet han! 8) 8) 8)
Goddamnit!!!
IFB
Forumamatör

Post by IFB »

han vet nada, det är uppenbart. renberg behandlar fansen som skit. om klubben tvingat bort honom genom dåligt beteende är han skyldig fansen den förklaringen. han har tvärtom inte alls velat klanka ner på luleå.

han kunde stuckit till frölunda ett år och sluppit hela skiten.
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Allmän fundering (tolka inte in det som ett sätt att förklara hur Micke Renberg funderar eller hur hans situation ser ut, utan bara som ett allmänt dilemma för spelare):

Spelaren X vill spela hockey på så hög nivå som möjligt (Elitserien).

Spelaren X trivs inte längre i "sin" klubb (modersklubb eller klubb där han tillbringat stora delar av sin seniortid).

Spelaren X vill inte flytta för långt bort från sina hemtrakter.

VAD GÖRA???
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

det spelar väl förfaan ingen roll vilket lag han gått till, lulefansen hade säker grinat illa vilket lag han än gått till. sen att han nu valde saik spelar väl ingen större roll han vill ju pröva nåt nytt så det är väl inget fel me det heller.hans hjärta kan väl banka för lule även om han spelar för saik å sen är det ju bara sport förbövelen och inte behöver man väl spy galla över att en spelare vill pröva på lite nytt. KÖR HÅRT RENBERG
IFB
Forumamatör

Post by IFB »

snicksnack. lulefansen har via talesman (på tv faktiskt) meddelat att de självklart unnat renberg att gå till t ex frölunda eller annan klubb som siktar högre än lulå. men att gå till norrlandskonkurrenten (och förmodligen konkurrenten om att slippa ks) där han knappast får bättre sportsliga förutsättningar ser dom som ett svek med all rätt.

lulefansen kan helt enkelt inte förstå varför han flyttar om han inte siktar på bra chans i slutspelet. och friberg har inte fattat vad lulefansen gnäller om.

bara hockey... lulefansen fortsätter med sina liv, men självklart ska de demonstrera sitt missnöje.

Gretskys resonemang ovan är vettigt, men klubb-bytet är ändå ett svek, och det har renberg säkert haft med i beräkningen. Nu får han ta lite skit och gå vidare. Själv tror jag han på sikt mått bättre av att hjälpa luleå som är i en svår sits.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Renberg är fri att gå vart han vill men jag personligen begriper inte hur han tänker, karln är ju snart invalid och om han nu nödvändigtvis ville fortsätta med hockey hade väl div.1-spel för moderklubben Piteå varit en fin avslutning på en fantastisk karriär.
Det känns som det är annat än SAIK-pengar som ligger bakom detta :roll:
(Gud så patetiskt att stå i tv och lipa om detta, är norrlänningar mer snarstuckna än övriga svenskar? :lol: )
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

tycker piteå skall ta hem två Lavander-bröder,Mattias Öhlund,Tomas Holmström och Renberg och täppa till truten på Norrland :lol:

Växjö Lakersissä!!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Precis samma sak gäller ju Taif-Lakers som Luleå-skellefteå eller troja -Taif.Om vi tre lag skulle ha lirat i samma serie år ut å år in och haft en spelare som är älskad av oss supportrar och helt plötsligt går han till Troja,taif.Vist fan hade man känt sig sviken.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

ja det hade ju gjort ont så klart i själen men spelarna är ju människor oxå,som utför ett arbete till på köpet.Renberg ökar sin lön rejält och han är 35 år så jag förstår honom helt o hållet.

Hjärta och bra arbetsförutsättningar måste ju gå hand i hand ibland,vill Gäry spela med Malmö och dom skulle erbjuda honom trefaldig lön så skulle jag bli gravt shockad om han stannade även om han visste att vi supps skulle bli förtvivlade.

Som nån skrev nånstans i forumet för ett tag sdan så är det inte längre hjärta som är högsta prio,som ett jobb ansett måste man ju se till att man har det bästa man kan få.

Om man läser inne på AB´s forum över övergångarna hittills är ju alla som byter klubb svikare,bara graden av svikare som skiftar.

Växjö Lakersissä!!
IFB
Forumamatör

Post by IFB »

det som stör i Renbergs fall vad gäller "yrkesargumentet": karln är ekonomiskt oberoende.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Tycker hans uttalande om att "han ska jubla som fan om han gör mål" är lite lågt.
Finns en liten oskriven regel, att om man har spelat i en klubb en längre tid och lämnar den klubben, om man sen gör mål mot sin gammla klubb så jublar man inte. Kolla bara på Henke när han målade mot Celtic...
Snart nära dig...en ny hall
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

det är sant,i detta fallet spelar ju inte ekononim in.här tror jag det som betydde mer var att få spela i förstafemman i elitserien,det kunde dom inte lova längre i luleå och i SAIK kommer han garanterat göra det.
Här kommer egot före hjärtat,men jag pratade nog mera i allmänhet i mitt tidigare inlägg.

Bedrövlig utveckling om man vill ha kvar stolthet,hjärta och tradition i framtiden men som utvecklingen styr oss med nya arenor och pengaflöden så kommer det bli mer och mer NHL ävan här,således fler "svek" innan sommaren är över :)

Växjö Lakersissä!!
IFB
Forumamatör

Post by IFB »

tror faktiskt att han skulle spela i första i lule också (jag är ju kroniskt tvärtemot just nu.. 8) ). dock har han svamlat lite om att han inte gillade det mentala trycket i lule - att han skulle vara den som tog ansvar för att ta klubben till ännu ett slutspel osv osv.

lule kan ligga risigt till denna säsong, kanske ses vi i ks allihopa...
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

ivf hur han än gör så kommer det bli fel i lulefansens ögon.

dock var det en poäng som nån skrev på nåt forum att många från piteå drar nog till skellefteå istället för luleå nu när renberg flyttat,ingen anselig mängd måhända men går det knackigt för luleå samtidigt kan det bli problematiskt för dom på många plan.De känns som en institution i elitserien men i en kvalserien skulle dom verkligen få bekänna färg och tänk vilken katastrof för dom om saik spelar i eliten och dom får möta Lakers o Löven:)

Växjö Lakersissä!!
InmeDes
Forumentusiast

Post by InmeDes »

Jag säger som jag alltid har sagt. Hjärta och klubbkänsla är passé. Inse att vi lever i globaliseringens tidevarv. Spelare finns i parti och minut på världsmarknaden. Köp slit och släng!

Snart kommer kineserna. Dom är förresten redan i Kalmar. Det kanske är en ishall dom bygger fast dom säger att det är något annat. Chinadome, jojo. Undrar var det slutar. Jag bävar!
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Jag förstår inte riktigt varför det ska vara skillnad mellan idrottarna och andra yrkesutövare när det gäller valet av arbetsplats. Som supporter så älskar jag mitt lag. Spelarna är sekundära till den kärleken. Det är länge sedan lagen i toppidrotten var lokala gäng som spelade för äran och bygden där alla kunde känna för spelarna i laget. Nu är det ett jobb som alla andra i underhållningsbranschen.
Post Reply