Lakersspelarnas nya jet-set liv

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

furioso
Forumentusiast

Lakersspelarnas nya jet-set liv

Post by furioso »

Enligt dagens smp bor man på bra hotell, äter god mat osv. Dvs stora kostnader för klubben, pengar som man kunde använts till vettiga värvningar istället. Om man nu har en lyxbuss med sängar och allt, varför sover man då inte i den?, jag kan förstå att det inte är som sängen hemma men vilken är det?. På så sätt skulle man också komma nämre ishallen i detta fall Gärdehov, man skulle kunna starta träningarna vid 0700 på morgonen, dvs. vanlig arbetstid. Duschar och toaletter finns ju i ishallen. Frukost går att beställa via ett cafe eller ett bageri.

Nej, jag tycker dagens ishockey har blivit alldeles för mycket av jet set liv, vad har den gamla hederliga ishockeyn tagit vägen, men tidiga morgnar, otroligt hårda träningspass, blodsmak i munnen etc. Vart är denna sport på väg egentligen?, förr så spelades den av främst arbetare och bönder på landsbygden, som skulle få ut lite aggressioner efter arbetstid. Idag så handlar det mest om finlir och jet set liv, spelare är fotomodeller etc.
Tiderna förändras det håller jag med om, men ishockeyn som sport kommer alltid att bygga på en grundsten och det är hårt arbete och lite tänder som trillar ut ibland.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Fast å andra sidan är det väl tur att tiderna ändras annars kulle nog hockeyn varit dör, tror du inte det? :wink:
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
furioso
Forumentusiast

Post by furioso »

Räven ;
Jag är inte så säker på det, Sverige är ju ett land med en stor landsbygdsbefolkning och detta är ju extra tydligt i Småland, där många bor på landsbygden i småsamhällen men jobbar inne i själva staden.
Och tittar man i småsamhällen så finns det nästan alltid en uterink eller en fotbollsplan som man spolar till is under vinterhalvåret för att folk skall kunna lira ishockey på kvällarna. När jag var yngre var det jämt full smockat med ungdomar som ville lära sig att lira hockey. Där var det inte frågan om något jetset liv på ljusår.

Hockey har alltid lockat människor också, pga av sin fart, kampen, slagsmål etc. Däremot har ju sporten blivit mer marknadsanpassad på senare år, man talar om hockeyallsvenskan som produkt ibland, vilket jag tycker är helt fel, hockey är inget juicepaket, det är en sport.
GS
Forumdemon

Post by GS »

8O furiso, jag hoppas du skojar med oss nu.
Men du kanske menar att man borde avskaffa färgteve, skälla ut mobilopperatörena att dom lagade mobilnätet efter Gudrun och Per och återgå till gengasbilarna också :wink:
furioso
Forumentusiast

Post by furioso »

GS ;

He he, nej det tycker jag inte :wink: Men mitt budskap som jag vill få fram är att jag tycker att det blivit alldeles för mycket jet set och myspys över hockeyn idag. Spelare skall ha sina favorit mys kuddar etc, etc, det tar aldrig slut liksom. Man glömmer bort grundstenen för hela sporten.
Och rent ekonomiskt så vore det väl smartare att låta spelarna sova i bussen istället för ett dyrt hotell, när det finns sängar i bussen som säkert går alldeles utmärkt att ligga på.
Bozze
Forumentusiast

Post by Bozze »

Personligen tycker jag att de borde ha tagit flyget hem på lördag. De kanske spelar säsongens viktigaste match på söndag.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Sova i bussen????????????
Men hallå???
Dom spelar för fan inte i korpen.
Tro fan dom ska sov ordentligt på hotell.

Dummaste inlägget på ett bra tag.

Kanske ska låta spelarna lifta upp till Umeå från Sundsvall så sparar vi lite mer pengar?
Snart nära dig...en ny hall
GS
Forumdemon

Post by GS »

Tror nog inte att bussen är utrustad med sängplatser till hela gänget som åker upp och ser inte problemet i att man sover ett par nätter på hotell när man är ute på en så pass lång resa. Detta är väl vad du och jag begär av våra arbetsgivare om vi reser i jobbet och jag har svårt att tro att vi skulle slå klackarna i taket om våra chefer sa till oss att nu på din tjänsteresa så tar du med dig täcke och kudde och sover i baksätet i bilen om vi skulle fara upp lappskogarna för att jobba ett par dagar och ända ha kravet på oss att topp prestera under dagarna.

Att ishockeyspelare skulle vara speciellt bortskämda köper jag inte med tanke på att dom på vår nivå och neråt trots allt har ett jobb vid sidan, må vara ett halvtidsjobb men ändå.

Utvecklingen går framåt i alla sporter och visst lyssnar man på sina gamla föräldrar så fick man ju alltid höra att dom minsann fick cykla och gå och jag vet att svärfar som trots allt spelade på en relativt hög nivå inom fotboll där hela laget fick cykla till någon bortamatch i Värnamo från Växjö för att dom inte fick tag i någon buss på grund av att gengasaggregatet gått sönder på den enda buss som fanns tillgänglig. men inte vill vi tillbaka dit varken inom idrott eller den övriga levnadsstandarden.
furioso
Forumentusiast

Post by furioso »

Flyget skulle kanske kosta uppemot 300 000 kr för alla spelare, ledare, materialare etc. Det tycker jag är en oerhört korkad idè, då vi med all sannolikhet bara kommer att få spela playoff 1. om vi når dit så att säga.
För 300 000 kr, kan man värva både en spelare av god allsvensk klass samt en lovande div.1 spelare.

serra, lite ironi är alltid trevligt. Men hur många gånger har man inte sovit på ett tåg eller en buss, och vaknat fullt utsövd dagen efter, jag har alltid gjort det ialla fall.
Sedan kan de ju sova hela lördagen när de kommer hem.
Bozze
Forumentusiast

Post by Bozze »

Har du varit utanför Växjö någon gång 300´för 30 pers från Umeå HA HA. Det är inte first class till New York.
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Ja furioso, det blir säkert enkelt att värva spelare till klubben som bor i en buss under alla resor... Måste ge dig ett pris för att ha startat de två dummaste trådarna på länge. :evil:
Last edited by Kjellsson on 14 February 2007, 18:49, edited 1 time in total.
furioso
Forumentusiast

Post by furioso »

Nej, jag menar 150 000 kr, det är ju en enkel biljett inte t/r.Men tidigare har det talats i termer av de summorna med då har det gällt tur och retur.

Och då har man ju haft planer på att hyra ett plan, det är de jag menar, inte en flyme biljett för 400 kr.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Då måste ju Jimmie Svensson vara drömvärvningen: han kör bussen, spelar, kör hem igen och sedan tvättar han bussen :lol: :lol: :lol:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

faan sova på bussen . snacka om drivis i pungen när man vaknar.
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

furioso wrote:Nej, jag menar 150 000 kr, det är ju en enkel biljett inte t/r.Men tidigare har det talats i termer av de summorna med då har det gällt tur och retur.

Och då har man ju haft planer på att hyra ett plan, det är de jag menar, inte en flyme biljett för 400 kr.
Du tror väl inte att klubben betalar reguljära priser om de bokar ett plan?? Poängen med ett eget plan försvinner ju då?

Väldigt skumt inlägg måste jag säga. Jag hoppas du är på det klara med att vi snackar om personer om livnär sig på detta och de flesta av dem, eftersom de jobbar halvtid, antagligen sliter dubbelt så mycket som de flesta knegare här inne. Och Hockeyallsvenskan är en produkt, det är ett nöje precis som en film är en nöjesprodukt. Spelarna levererar denna produkt till oss supportrar som betalar för den och på så sätt kan spelarna livnära sig på sporten och förhoppningsvis lägga ner ännu mer tid på den.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Jag ser det så här, kul inforeportage, med kudde och allt. Tillhör dem som tycker att, OM Lakers i fortsättningen vill blanda Sig i leken bland Sveriges främsta Lag så krävs nog en och annan flygresa.

Sen att Spelare är bortskämda idag är ett faktum, bra uppbackning behöver knappt bära Trunken, Matrisen tvättar Handukar och blandar saft dessutom tjänar De pengar på Sin Hobby, blir smågudar i Sina Byar/Städer, får lättare jobb/utbildning och Br-ar. Blir hyllade även efter bedrövliga insatser trots all uppbackning.

Sen tycker De ibland att det är tufft och pressen hård, visar dålig inställning är inte med när matchen börjar(fel kudde?), ALLA DE SPELARE som NU Spelar i Lakers har blivit valda FÖRE några andra som gallrats bort av olika skäl, De har inte ängnat Dessa en tanke som inte fick chansen för att de själva slickade Tränarens röv eller växte tidigare än andra, Nu har de med olika medel och skäl tagit Sig till ett A-Lag av hyfsad klass, och nu börjar det bli SYND om Dem när de behöver åka buss eller om det går emot samt när de underpresterar eller inte kan åka skridskor.

Gärna en flygresa men De ska jävla i Mig Leverera också och inte applåderas för skräpinsatser, pallar de inte att njuta av Fördelarna med sitt Hockeyliv och bita ihop vid Nackdelarna så är De välkomna ut i Produktionen 07.00 - 16.00.

Detta med att Hockey är en Arbetarsport slutade vara verklighet för rätt längesedan, inte många av Dagens hockeyspelare som växt upp i en lägenhet, de flesta är rejält bortskämda sen Björnligan av både föräldrar och klubbar, inte för inte som Hockey kallas SUV-sporten när knattarna skjutsas till ishallen i föräldrarnas SUV-ar.

Min syn på Jetset-livet.
In Hinkum Veritas
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Jag är fortfarande så förvånad av denna tråd så jag vet fortfarande inte vad jag ska skriva. :shocked:
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Eh... va?
Goddamnit!!!
dolitle
c/o LL´s Forum

Re: Lakersspelarnas nya jet-set liv

Post by dolitle »

Vet inte riktigt vad jag ska börja.

Menar du på fullaste allvar att spelarna skulle bo i en buss under 5 dagar???

Tror du att kroppen mår bra av att sova i en buss så många dagar?
Jag har svårt att tro att de sängarna är så bekväma.

Du tycker att dom ska upp och träna i ishallen vid 07:00.
1. Vad är det som säger att dom får tillgång till hallen då.
2. Varför måste dom börja träna vid den tiden?
3. Vet du något om träning?
4. Vet du något om träning på elitnivå?
5. Är god mat alltid dyr?
6. Menar du allvar med ditt inlägg?
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Ja du dolitle jag undrar det samma. Nr 6 undrar jag mest på??
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Och håller du på Lakers?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Perfekt tråd det här... visar klart vilka som är dumma i huvudet på riktigt!!!

Lägg ned hockeyn eller inför profylaktiskt spöstraff så ingen drabbas av divalater. Lägg även ned golf, tennis, ridning, fotboll osv där ungar riskerar att bli högmodiga. Fan, då kanske vi slipper huliganer o annat trams på samma gång.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Bozze
Forumentusiast

Post by Bozze »

undrar vad de får i matlådan ikväll, barkbröd och mossa?
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

:roflol: :roflol: :roflol: :clappy:
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Ja, vad ska man säga om denna tråden. Initiativtagaren har ju avslöjat sig tydligt som en av dom lite mer trögtänkta man sett i alla fall. Och det passerar ju förbi en och annan allt eftersom åren går.
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

det enda som skiljer en sovbuss från en vanlig buss är väll att sätena går att fälla längre och att stolarna är plana

så sova på en buss i 5 dagar det var det roligaste jag läst på forumet
på länge

grattis Lakers nu kommer jag garanterat sätta in en 100 till supporterspelaren så längee han bor i en buss
furioso
Forumentusiast

Post by furioso »

Du tycker att dom ska upp och träna i ishallen vid 07:00.
1. Vad är det som säger att dom får tillgång till hallen då.
2. Varför måste dom börja träna vid den tiden?
3. Vet du något om träning?
4. Vet du något om träning på elitnivå?
5. Är god mat alltid dyr?
6. Menar du allvar med ditt inlägg?

1. Sannolikheten är ganska stor, då varken skola/föreningar eller allmänheten åker så tidigt på morgonen. En extra timme är väl guld värt att få inför en så pass viktig match.

2. Varför måste man börja arbeta kl 07 på morgonen?

3. Ja

4. Nej

5. Självklart inte. Men hotellmat är kanske inte den billigaste.

6. Menar du allvar? Vad är det för fel med att vara lite kritisk i sitt inlägg på en sak som man tycker kunde sett annorlunda ut? Om nu sängarna är så obekväma som du säger, för jag antar att du har provliggt dem då, så är hotell eller vandrarhem ett bättre alternativ. Men måste man i så fall ligga på ett lyxhotell, för när man skriver bra hotell i tidningen så uppfattar jag det som en anning bättre standard än normalt. Och det är ju oftast lyxhotell. Och vad är det för fel på exempelvis vandrarhem?
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Ta en alvedon och gå och lägg dig är mitt förslag.
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

för att citera kjellsson

hur många bra spelara kan vi värva
med ryktet "laget som sover i buss" ?
furioso
Forumentusiast

Post by furioso »

Det är märkligt, men det känns som om det är förbjudet att vara kritisk på det här forumet, så fort någon piper något kritiskt, så får hon eller han en hel drös med svar som påtalar att man är dum i huvudet, att man skall ta en huvudvärkstabelett och gå och lägga sig etc etc.
Jag är inte den förste som kritiserat, och liknande personer har blivit anklagade för att vara all möjlig jävla skit. De har sedan slutat besöka forumet överhuvudtaget för de anser att det inte är lönt att föra en diskussion, de får bara glåpord tillbaka.
.
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Men furioso... Du måste väl förstå att ditt inlägg låter lite komiskt??
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
furioso
Forumentusiast

Post by furioso »

Ja till viss del, men hela min poäng med mitt inlägg är ju att det blivit för mycket jetset över hockeyn i stan. Men det kanske är det som behövs för att laget skall lyckas, hårt arbete i ishockey är kanske förlegat.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Furioso - Debattens vågor skalll gå höga här på forumet. Vi är ett av de få forumen som till och med uppmuntrar motståndare till till vårt eget lag att föra fram sin åsikt (inom rimliga gränser :wink: ). Det du har framfört är kontroversiellt. Din rubrik i sig skapar känslor. Du verkar helt omedveten om detta faktum men jag tror mer om dig. Sticker man ut hakan får man tåla en del käftsmällar. Jag håller inte alls med i vad du försöker få fram, men jag försvarar din rätt att framföra din åsikt. Den är minst lika viktig som min.

Till alla - Ibland framförs idéen om en konspiration på forumet som handlar om att LL tystar/hindrar kritik mot våra båda föreningar. Det som är sant är att vi har stoppat inlägg som inte berör det rent hockeymässiga (Dit hör inte Furiosos inlägg). Allt annat kan jag säga är fel. Debattörer som får mothugg använder sig ibland felaktigt av "censur-spöket" när kritiken blir massiv. Jag vet inte om tanken då är att man skall "balansera" debatten så att varje sida skall få lika många inlägg eller att vi inför regler om att bara de som håller med det ursprungliga inlägget skall få svara. Detta är LL:s forum. Här är det vi gemensamt som bestämmer vad som gäller. Fram för en öppen debatt där man får räkna med olika åsikter.
Do you even looksmaxx, bro?
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Alltså vad tjänar en medelspelare i Lakers? 18-20k? Eran Christian Jacobsson tjänade enligt Ratsit 26210:- i månaden förra året. Han måste ändå vara en av era bäst betalda spelare. Är det verkligen jetset? Många spelare försummar skolan, fritid och familj pga av hockeyn. Man lever i ishallen, reser, tränar, sliter..De flesta kan aldrig tjäna några stålar på sin hockey, vissa kan få så man klarar sig några år, sen måste man hitta jobb.

Glamoröst, jetset?
Nä knappast!
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

furioso wrote:Det är märkligt, men det känns som om det är förbjudet att vara kritisk på det här forumet, så fort någon piper något kritiskt, så får hon eller han en hel drös med svar som påtalar att man är dum i huvudet, att man skall ta en huvudvärkstabelett och gå och lägga sig etc etc.
Jag är inte den förste som kritiserat, och liknande personer har blivit anklagade för att vara all möjlig jävla skit. De har sedan slutat besöka forumet överhuvudtaget för de anser att det inte är lönt att föra en diskussion, de får bara glåpord tillbaka.
.
Detta bör ALLA läsa...
Vi har påtalat det tidigare och det behövs tydligen föras fram igen...

Ifrågasätt gärna åsikter, men inte personen som skriver det!!!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Post Reply