Det verkar som om fallet kan vara så illa. Styrelsen har mer eller mindre hoppat av och klubbchefen är avstängd. Mycket talar för att den ryktade ekonomiska krisen är så stor att kvällens match är den sista....
Vore ju mer äl lovligt trist om så skulle vara fallet...
nåt nytt halmstad vill vi inte se hända.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
fattar inte att jag kan skriva om en sådan sak i en sådan här stund men det är väl en del i att bearbeta det hela....Hucko, Kopponen, Karlunden, Seikkula, och Fogström är spelare som skulle kunna vara aktuella för er som förstärkningar. I övrigt så vet jag inte om några av de andra skulle peta någon från era tre bästa femmor, övriga går nog jämnt ut.
Har faktiskt väntat på detta rätt länge när det gäller NH.
Enligt en del källor som jag har så är det fler lag som har det väldigt tufft på det ekonomiska planet i allsvenskan, dock är det väl bäst att hålla käft tillsvidare.
Tycker det är trist att lag går i KK eller har såna ekonomiska problem att de inte reder ut det ... Sen kvittar det vilket lag det är. Mina tankar går till NH´s fans och deras publik samt spelarna i laget. Ledningen och de som sitter i styrelsen i dessa föreningar har jag inte mycket för.
Däremot kanske Evert kanske skulle blicka uppåt i norr ... kanske kan lätta NH´s lönebörda lite ?!?
Den enes bröd ... den andres död.
Mina tankar till NH´s fans och publik, jag lider med er.
För att citera min idol Peanut:
Oh MY GOOOOD!
Administratören som gick in på min Profil och redigerade bort min signatur & raderade mitt inlägg ... OMG!
Den situationen har NH helt och hållet skapat själva genom at säga en sådan här sak utan att tala klarspråk. Klart att spekulationer uppstår när man lägger locket på och inte säger något om situationen runt omkring. Det är ju inte utan anledning som styrelsen havererat...
Mr wee wrote:Den situationen har NH helt och hållet skapat själva genom at säga en sådan här sak utan att tala klarspråk. Klart att spekulationer uppstår när man lägger locket på och inte säger något om situationen runt omkring. Det är ju inte utan anledning som styrelsen havererat...
Ja man ska inte tro på allt som sägs i tredje hand,
för det första så är det styrelse ordförande som har en viland tid nu, och det tog han långt innan detta kom upp,
sedan behöver ni inte vara rädda Nyköping kommer inte att gå i KK.
Inte lätt att vara ödmjuk mot någon som inte finns, därför är JAG bäst!!!!!
Lakers till div 3
Mygel wrote:"Silly season" mitt i "serious season".
Mygel, efter alla skador är ovanstående vardag för oss luttrade Lakejer
Personligen vill jag INTE se några NH-spelare i Växjö, har lite svårt för lag vars tränare beordrar ut bänkade spelare för att knacka ner alt. starta slagsmål med motståndarnas artister. Kjelleman kan sitta där med sitt fega lilla lag, om det är i allsvenskan eller div.3 bryr jag mej faktiskt inte om
Jag vet vad saken gäller, eller åtminstonde delvis. Visst att ekonmin är ansträngd, men det har det alltid varit i NH. Men det är ingen fara vad gället fortsatt spel, inte heller elitlicensen ska vara i större fara än vad den varit tidigare säsonger.
Så tyvärr alla skadeglada, ni kommer inte att få några spelare ut av oss. Åtminstonde inte ut av den anledningen.
Klubben väntas gå ut på fredag, men jag känner på mig att det dröjer lite längre tid ändå.
Enlig vissa källor som jag har, så har NH inte uppfyllt vissa delar i avtalen med vissa spelare. Viktigt att poängtera är att det behöver inte innebära löner, utan kan vara vissa förmåner som man blivit lovad, typ "kärringen" skall det fixas jobb till el för den delen till spelaren själv
Olof Svensson är utlånad till TAIF fram till Jul som de verkar.
Dock beror de nog inte på NH´s situation. Utan snarare att Olof varit nere i en svacka och fått dåligt med istid. Förhoppningsvis hittar han tillbaka till sin form i TAIF.