Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

vlk
c/o LL´s Forum

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by vlk »

Och vilken jäkla backsida något år senare

DEFENSEMEN
Sweden flag
Peter Andersson (D)
1991
Sweden flagUSA flag
Tim Erixon (D)
1991
Finland flag
Teemu Eronen (D)
1990
Sweden flag
Christian Folin (D)
1991
Sweden flag
Hardy Häman Aktell (D)
Washington Capitals logo
1998
Finland flag
Miika Koivisto (D)
1990
Finland flag
Ilari Melart (D)
1989
Sweden flag
Linus Nässén (D)
1998
Sweden flag
Joel Persson (D)
1994
Sweden flag
Hampus Sjöbrink (D)
2001
Finland flag
Juuso Vainio (D)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

--> Dyster--> Som jag minns det var det precis så; att HELLKVIST klev ur båset i Leksand p g a sjukdom. När han kom tillbaka gjorde hans ersättare 'Challe' och KARLBERG det för bra med Leksand (som gick bra en tid) och Björn hyrs ut till Björklöven t o m innevarande säsong.
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Hönerövsryggdunkarna - ser det bra ut? 😱
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Kul att du är tillbaka Kloker! Vi är nog många som saknat dina verbala inlägg, bett och gläfsande i hälarna på 'Chief' och hela staben - en BULLDOG :P Precis som det skall vara. Se nu till att visa hur mycket du föraktar 'HÖNE' genom att stanna på forumet regelbundet igen 8)

Att 'Maestro' kapitalt misslyckats i år råder det ju inget tvivel om. Och att Jörgen lämnar i sommar känns just nu bara skönt. Det behövs omtag och storstäd. Stora industrifläkten och Hazmat-kemikalier :!:

Men vi skriver halvtid och Höken hävdar åtminstone att vi har ko$ing. Det finns ännu (ett litet) hopp om att göra 'en Rögle' den här säsongen. Slutspel (om vi flåsar oss dit) är delvis en annan sport.

Sättet vi klappar ihop mot Sparta senast får mig ändå att undra om det här sitter lika mycket i gruppen - att man inte kommit ihop - som i talangbank och misslyckade värvningar.
vlk
c/o LL´s Forum

Everts VLH (18/19) 2.0

Post by vlk »

Det verkar trögt med nyförvärv …..huga.

Det enda jag hoppas på vad gäller denna säsong är att vi inte åker ur. Förutom det har jag givit upp den helt. Allt över att åka ur är en ren och skär bonus.

Last edited by vlk on 18 December 2024, 18:21, edited 1 time in total.
steve_saviano_theking
Forumproffs

Post by steve_saviano_theking »

Det finns inte tillräcklig med hunger hos dom i de ledande positionerna längre. De känns lite ”fat and happy” tyvärr. Det värsta är att det känns som att detta mycket väl kan sluta i HA. Det finns ingen tydlig räddningsplanka. HV har väl typ 4-5 raka segrar?
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
MalZon
Forumentusiast

Post by MalZon »

Kloker wrote: 17 December 2024, 22:36 Hönerövsryggdunkarna - ser det bra ut? 😱
Har inget emot honom, han har bevisat att han kan sätta ihop lag innan.
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Har Abols tröttnat där borta?

Skickat från min SM-S901B via Tapatalk

vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Hade vi haft två riktiga forwards som Karlkvist hade vi varit ett topplag. Så mycket betyder riktig spets.

Stupet
Forumdemon

Post by Stupet »

Alltså det laget vi hade med Elias i spetsen kommer vi aldrig någonsin ha igen. Det laget skulle jag säga var och är fortfarande det bästa i Europa på många många år. Hade garanterat gjort bra ifrån sig under lockout säsongen oxå. En sak jag däremot inte förstår är hur i helvete man tänker när Leo gör en så sjukt bra match mot Sparta tillsammans med Joel sen är han inte änns med i truppen mot Örebro. Alltså komigen för faaaan!! När ska vi börja släppa fram våra unga talanger? Hade vi varit Skellefteå eller Frölunda eller vilket annat lag som helst så hade Leo garanterat haft en top 6 plats bland backarna. Men i Växjö så måste du hålla samma nivå som Elias Pettersson om du änns ska vara nära en plats. Däremot dom hitvärvade spelarna som knapp är bättre än en säck potatis ska ha en plats om och om och om igen. Många kallar Växjö för ett köpelag och ja jag kan verkligen förstå det. Kommer aldrig kunna byggas upp någon kultur i denna klubben sålänge man BARA satsar på att köpa in spelare. Blir faktiskt inte ett skit förvånad ifall Leo och Alfons spelar i SHL nästa säsong men i en annan klubb än Växjö.
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Höneröven Evertsson lyser med sin frånvaro. Han är ju för i helvete ytterst ansvarig för detta lytta och halta lagbygge. Visa för fan lite ryggrad och förklara för oss dyrt betalande supporters och viktiga sponsorer varför det ser ut så här. Varför har värvat du andrasortering och varför är offensiven så jävla bedrövlig, har du ett finger med i det? Rannsaka dig själv istället för gömma dig!
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

HV71 lånade in spelare igår och verkar ständigt vara på jakt efter nyförvärv, kollektbössorna i Jerusalem sinar aldrig :P
Kanske är dom intresserade av att ta över Strandbergs kontrakt? Han kommer ju därifrån, hade varit fint om vi kunde göra någon slags trade för att bli av med honom.

Har Evertsson flytt stan?
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Dysterqvist wrote:HV71 lånade in spelare igår och verkar ständigt vara på jakt efter nyförvärv, kollektbössorna i Jerusalem sinar aldrig :P
Kanske är dom intresserade av att ta över Strandbergs kontrakt? Han kommer ju därifrån, hade varit fint om vi kunde göra någon slags trade för att bli av med honom.

Ja, Strandberg är INTE av det rätta virket. Så långt ifrån man kan komma.

bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Dysterqvist wrote:HV71 lånade in spelare igår och verkar ständigt vara på jakt efter nyförvärv, kollektbössorna i Jerusalem sinar aldrig Image

Nä, satt vid sin pelare tillsammans med Sam Hallam igår.

Skepparn69
Forumamatör

Post by Skepparn69 »

Svartvadet wrote: 27 November 2024, 14:49 Fick höra av min kontakt att Evertsson kollar två forwards i USA. Vet ej namn dock. Men positiva besked isf, får vi väl se om det blir något. Troligen efter nyår skulle jag gissa.
Har du hört något mer rörande detta?😳😊
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Letas för fullt, men det är mycket svårare marknad sedan KHL inte är samma längre... Många sportchefer kollar åt DEL och Finland, utöver AHL, på lag som kanske inte är aktuella för slutspel. Går inte trolla med knäna längre.
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Stör mig något enormt att HV71 landade Ang och inte vi....

Towen
Forumdemon

Post by Towen »

HV är väl rikast i SHL i konkurrens med Färjestad. De är dumma och fula. Men rika.

En gåta att både Björn och 'Maestro' har LOCKET PÅ - är tight lipped som två Benedectiner-munkar - när Höken ringer upp; ändå vet Höken ner i detalj att, när och hur de skall träffas och känna på varann!?!
Hur går det här spelet till? Har Hawk en källa på FRA? Eller är det regisserat av parterna a priori?
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Varje dag går man med förhoppningar om nya forwards in på forumet för att kika. Men inget händer, finns det inga rykten alls. Eller måste man fortsätta hoppas att vår trubb helt plötsligt ska explodera i målorgie.

bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Alltså Evertsson är inte efterbliven.
Han ser så klart allt vi ser, jag ser det positivt att han inte bara värvar någon på måfå.

Kommer vi finns guld? Nej, men hålla oss kvar borde inte vara några problem med det spelet vi visat upp.

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Precis. SHL-platsen borde vi klara hur som. Men skadelistan är oroande. Särskilt om Larmi blir borta en längre tid. Det är läge att ta in nytt blod. Både för att vi behöver kroppar, men också för att få till en gnista. Något nytt. Något spännande. Något man kan leka med. Ett nyförvärv helt enkelt. :lol:
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Två nya forwards behövs. Två forwards som verkligen förstärker offensiven. I ärlighetens namn går det inte att säga att vi är immuna mot att åka ur. Då blir vi ett nytt HV, garanterat. Våra 4 guld är inte värda ett skit denna säsongen. Gör man minst mål bland 14 lag har man stora bekymmer.

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Vi är väl inga kultur-snobbar heller. Klart att våra 4 Guld inte skyddar oss nu. bratsson och jag analyserar vårt spel jämtemot de andras och drar slutsatsen att vi bör kunna hänga kvar. bratsson skriver uttryckligen "...spelet vi visat upp."

Men i sak är vi överens. Nytt blod behövs.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Varanen wrote:Vi är väl inga kultur-snobbar heller. Klart att våra 4 Guld inte skyddar oss nu. bratsson och jag analyserar vårt spel jämtemot de andras och drar slutsatsen att vi bör kunna hänga kvar. bratsson skriver uttryckligen "...spelet vi visat upp."

Men i sak är vi överens. Nytt blod behövs.
Poängen räknas , egentligen bara det. Vi var 53 sekunder från att gå i julvila i en form av panikkänsla. Trots att vi borde avgjort matchen långt tidigare. Och så kommer det att se ut. Grundspelet räddar oss. Om det börjar svaja och vi blir rädda och små, då är vi fullständigt vingklippta. Då kan vad som helst hända. Vi måste höja vår offensiv och göra lite enklare mål ibland.

Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Jag vet inte varför ni tycker att Lakers borde klara att hålla sig kvar, statistiken pekar ju snarare på precis tvärtom. Lakers är sämst eller näst sämst på precis allt, ett riktigt bottenlag. Nämn något Lakers är bra på, jag kan inte komma på något. Larmi spelar hyggligt bra i målet, det har räddat en del poäng, men om inget radikalt händer på värvningsfronten, då menar jag inte bara en eller två nya in, talar det mesta för att Lakers kommer vara ett av lagen som får kvala.
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Dysterqvist wrote:Jag vet inte varför ni tycker att Lakers borde klara att hålla sig kvar, statistiken pekar ju snarare på precis tvärtom. Lakers är sämst eller näst sämst på precis allt, ett riktigt bottenlag. Nämn något Lakers är bra på, jag kan inte komma på något. Larmi spelar hyggligt bra i målet, det har räddat en del poäng, men om inget radikalt händer på värvningsfronten, då menar jag inte bara en eller två nya in, talar det mesta för att Lakers kommer vara ett av lagen som får kvala.
Skillnaden är att vi har en defensiv att landa på, och i bäst av 7 kan vi spela hur tråkigt som helst.

Men visst, självklart kan vi åka ut.
Speciellt om skador nu ställer till det ännu mer.

Ingen är immun.

Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Att vi är klappkass går ju inte snacka bort. Räddningen ligger i att vi inte är ensamma. Nu har HV och Modo haft lite momentum - men det kommer inte hålla för båda lagen i vår. Sen har vi krislagen Malmö och LHC.

TVÅ av dessa fyra skall vi kunna hålla bakom oss i vår. Inbillar mig att vi - här och nu - är laget med störst potential vid träff på två artister in.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Towen wrote:Att vi är klappkass går ju inte snacka bort. Räddningen ligger i att vi inte är ensamma. Nu har HV och Modo haft lite momentum - men det kommer inte hålla för båda lagen i vår. Sen har vi krislagen Malmö och LHC.

TVÅ av dessa fyra skall vi kunna hålla bakom oss i vår. Inbillar mig att vi - här och nu - är laget med störst potential vid träff på två artister in.
Får vi riktig träff på två forwards kommer det att göra underverk på detta lag.

vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Ingen som kan leverera en julklapp ?

Towen
Forumdemon

Post by Towen »

--> vlk --> Vad har du för adress? Jag har lite gamla samlarkort, Steve YZERMAN och Paul COFFEY bl a :lol:
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Towen wrote:--> vlk --> Vad har du för adress? Jag har lite gamla samlarkort, Steve YZERMAN och Paul COFFEY bl a :lol:
Skicka dom till Erikshjälpen. ImageImageImageImage

Lakers-Ulla
Forumamatör

Post by Lakers-Ulla »

vlk wrote:
Towen wrote:Att vi är klappkass går ju inte snacka bort. Räddningen ligger i att vi inte är ensamma. Nu har HV och Modo haft lite momentum - men det kommer inte hålla för båda lagen i vår. Sen har vi krislagen Malmö och LHC.

Ja, jag tror att vi hade legat topp 3 om vi haft ex Kossila kvar!

Vi är uppenbarligen i skriande behov av målskytte - men spelmässigt är vi ju förkrossande överlägsna ”topplaget” Örebro!

In med en (eller gärna två) snipers som sätter sina frilägen så är vi med på allvar!
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Lakers-Ulla wrote:
vlk wrote:

Ja, jag tror att vi hade legat topp 3 om vi haft ex Kossila kvar!

Vi är uppenbarligen i skriande behov av målskytte - men spelmässigt är vi ju förkrossande överlägsna ”topplaget” Örebro!

In med en (eller gärna två) snipers som sätter sina frilägen så är vi med på allvar!
Örebro la alla pengar på Kossila och Karlkvist, men dom har inget lag. Dom har seriens bästa målvakt dessutom.

Vi har ett lag men inga målskyttar.

Vilket är lättast att reparera tror ni?

Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Har man verkligen fått till ett bra lag om man är sämst i princip överallt i statistiken …?
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Dysterqvist wrote: 25 December 2024, 14:01 Har man verkligen fått till ett bra lag om man är sämst i princip överallt i statistiken …?
Vi har inte ett lag som klarar av att spela den hockey vi vill, det syns tydligt. Men för att nyansera det lite så är det framförallt den offensiva statistiken som är riktigt dålig. Defensivt står vi oss helt ok. Den statistik som måste upp är framför allt:

- Special teams (båda)
- tekningar (att börja jaga så ofta som vi gör är onödigt, vi är här sämst i SHL)
- skott i skottsektorn (också sämst i SHL)

Evertsson var naiv i hur han tänkte bemanna offensiven och vi alla vet om det. Vi kan bara hoppas något kommer in och räddar upp lite.
Post Reply