Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Towen
Forumdemon

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Towen »

Aftonblaskan i intervju med Luleå's nya stjärncenter Brian O'NEILL - poängmaskin i KHL och NLA :|

Undrar om de är sugna på att komma ner och göra ett reportage med vår "superstjärna" STRANDBERG? Eller mannen, myten, legenden med de många levlarna och nivåerna - 'Jocke'? :roll:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Vi får kämpa nästa säsong. Vi har Larmi och han kan alltid ge oss chansen till poäng, och nu fick han en städgumma i Granberg. Vi saknar spets så vi får mala oss till framgång med taktisk skicklighet.

Hockey är tokskoj!
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Filip Eriksson blir poängkung med 53 pinnar :roflol: . Alltid gött med ångesten inför en ny säsong. Det enda vi vet kommer bestå är att etablissemanget kommer gråta när vi med andrahandssortering bygger vidare på framgångssagan 8)
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Towen wrote:Aftonblaskan i intervju med Luleå's nya stjärncenter Brian O'NEILL - poängmaskin i KHL och NLA :|

Undrar om de är sugna på att komma ner och göra ett reportage med vår "superstjärna" STRANDBERG? Eller mannen, myten, legenden med de många levlarna och nivåerna - 'Jocke'? :roll:
Sen har dom värvat 3 landslagsfinnar + att Brome och Smejkal är på ingång. Till det kan man lägga Omark, Shinimin mfl…

Måste ju vara en dyrare trupp än HV förra året…
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Kan ha helt fel, men vissa säsonger har jag fått känslan att Evertsson & Co haft på känn att det inte varit lönt att satsa fullt ut, att man inte ens försökt hänga med i vissa konkurrenters toksatsningar. Nu i vår har det känts lite så faktiskt. Samma sak omvänt när vi tog guld 2018, övriga lag mer eller mindre bara la ner sina försök att hänga med när dom såg hur överlägsna vi var.
noneedforaname
Forumentusiast

Post by noneedforaname »

Svartvadet wrote:Rosén tror jag avslutar karriären, blir nog svårt att hitta fokuset efter en närstående gick bort. Kanske att han gör en Christian MÄSTER J och drar på sig rören efter nyår igen. Kan bli en joker.

Enda fröjden man har nu är att kolla highlights på Youtube med Leo SW och Alfons Freij - framtiden är ljus på backsidan!!
Oj, låter hemskt. Hoppas att det inte var en liten en.
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Dysterqvist wrote:Kan ha helt fel, men vissa säsonger har jag fått känslan att Evertsson & Co haft på känn att det inte varit lönt att satsa fullt ut, att man inte ens försökt hänga med i vissa konkurrenters toksatsningar. Nu i vår har det känts lite så faktiskt. Samma sak omvänt när vi tog guld 2018, övriga lag mer eller mindre bara la ner sina försök att hänga med när dom såg hur överlägsna vi var.
Håller med!
Den känslan har man faktiskt haft ibland…

Bara man inte tar det för lugnt… Vi spelar just nu inte i samma division som Rögle, Luleå mfl. Det är bragdguldsvarning om vi kommer före dom i tabellen

Men jag tror och hoppas ff på två spjut till
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Härmapan wrote:
Dysterqvist wrote:Kan ha helt fel, men vissa säsonger har jag fått känslan att Evertsson & Co haft på känn att det inte varit lönt att satsa fullt ut, att man inte ens försökt hänga med i vissa konkurrenters toksatsningar. Nu i vår har det känts lite så faktiskt. Samma sak omvänt när vi tog guld 2018, övriga lag mer eller mindre bara la ner sina försök att hänga med när dom såg hur överlägsna vi var.
Håller med!
Den känslan har man faktiskt haft ibland…

Bara man inte tar det för lugnt… Vi spelar just nu inte i samma division som Rögle, Luleå mfl. Det är bragdguldsvarning om vi kommer före dom i tabellen

Men jag tror och hoppas ff på två spjut till
Du kommer att få rätt i det sista. Det kommer minst två forwards till, förmodligen tre.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Tre till alltså?
Vilka ska spela i femtelinan?
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Vi har 12 nu och Svensson blir mest troligt utlånad!

Varför tror du att vi inte ska ha fyra fulla kedjor?
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Det är klart att det kommer nån till, men tre till tror jag inte på. Fem linor med Svensson lär inte Evertsson inleda med.
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Viktigare än antalet som tillkommer före seriestart, är VAD som tillkommer. Jag tar hellre en DUNDERKARAMELL - än två, tre "kroppar" vars CV mest är en sminkad gris.
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

"När kommer värvningen som gör dem till guldkandidat" - är en rubrik på Hockeysverige.se (låst plusartikel). Ett diplomatiskt sätt att säga vi har ett skräplag.

Det är nog VÅR fråga också :?
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Ja, offensiv spets saknas. Men vi har en stabil trupp med en rätt hög medelålder (och därmed rutin). Grundserien är ändå ett maraton-lopp som vi säkert maler igenom på ett utmärkt sätt. Vi har ett etablerat grundspel och en vinnarmentalitet (likt Jimmy Ray). Lägg till seriens bästa keeper så är jag inte orolig för tabellplaceringen. Bekymret är vad som händer sedan. Vi saknar spets för att nå ända fram.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Skulle vara roligt med en VLH-nyhet på SMP. De 12 senaste artiklarna har handlat om Taif och/eller taifare. Jag förstår att OEL ska spela final över pölen och att Taf är aktiva, men någon aktivitet är det väl också i länets stolthet?

Lite spekulation om kedjorna:

Ågren - Raz - Blichfeldt

Tydlig rollfördelning.

McLaughlin - Eriksson - Stjernborg

Lurig kedja att möta.

HugoG - Strandberg - Sylvegård

Stabilt.

Nilsson - Lundberg - Svensson

Bra miljö för Svensson att slussas in. Dödar också utvisningar.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

Dylan måste bara vara center med den fina åkningen han besitter. Filip har visat han är bättre på en kant.
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

'Robban' lägger nog av.. eftersom det drar på tillkännagivande? Ifjol kom beskedet om förlängning ganska snabbt vill jag minnas. Eller är det en medveten strategi för att slippa så mycket som möjligt av sommarträningen?

I dagsläget är alltså 'Jocke' vår spetsvinge i första.. Pjäsen som skall driva pytsen.. göra baljorna. Mannen, myten med de många levlarna och nivåerna :P
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

In med Robban i Varanens grid, sen är det klart.
Jag hoppas #87 bestämmer sig för att köra ett år till. Svensson lånas ut så småningom, in kommer Stancl + ytterligare nåt lån. Ser inte så illa ut ändå, även om det känns lite osäkrare framåt jämfört med i fjol.
Robban kan nog kräma ur sig 20-25p en sista gång, Dennis 25-30p, Strandberg vet jag inte hur han plötsligt ska ösa in poäng, men om Jönsson säger att han kan det är det nog så. Vi säger 30p på Strandberg. Eriksson är en joker, kan bli 15p men kan lika gärna bli 35p och braksuccé. Dansken måste leverera, minst 35p. MacLol borde kunna göra en del poäng, säg 25-30p. Stjernborg borde också kunna höja poängskörden något. Lite önsketänkande här och där men absolut inte otänkbart, i så fall ser det helt ok ut framåt.

Bakåt ser det bra ut, Granberg får se till att hålla sig frisk och skadefri.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

Eriksson-Dylan-HugoG

Dennis-Robban-Dansken

Ågren-Strandberg-Sylvegård

Nilsson-Stjernan-Lundberg

Hela grejen med nuvarande trupp är att de fåtal unga måste få chansen att ta ledande roller. Om Chief och Coach tänker rulla på samma spelare som tidigare så blir det svårt att ta steg framåt.
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Hela grejen med nuvarande trupp är väl att den inte ÄR någon grej :roll: Förra sommaren var man förväntansfull, dels att man kände sig "mäktig" som regerande, men också mycket för att ÖSTLUND kändes så spännande att få in.

Sexighets-koefficienten på dagens trupp är här och nu låg. Man får lita till att ERIKSSON exploderar och blir ligans statement-of-the-year - och leva lite på drömmen att kanske, kanske trollar 'Chief' fram den VITA KANINEN i fejjan på oss när vi som minst anar det. Karate-hockey at it's finest..

Flera verkar utgå från att 87 förlänger. Jag är inte lika säker, vi lär veta i midsommar. Hoppas Hugo får chansen högt upp i laget i början av säsongen - och att GRANBERG inte är trött, fet och mätt efter guldet i våras.
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Förlänger inte RR måste det inte en likvärdig spelare, någon som kan styra ett pp. Växjös pp sket sig totalt i semin, men i grundserien var vi näst bäst av alla lag. Mycket tack vare RR (och Joel).
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Vi börjar inte säsongen med 12 anfallare. Minst 14 kommer det bli. Nu är frågan hur budgeten ser ut. Om ekonomin är sunkig blir det en junis och en AS-spelare/AHL-chansning. Med bättre budget kan det ex bli RR och ett spjuth.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Varanen wrote:Vi börjar inte säsongen med 12 anfallare. Minst 14 kommer det bli. Nu är frågan hur budgeten ser ut. Om ekonomin är sunkig blir det en junis och en AS-spelare/AHL-chansning. Med bättre budget kan det ex bli RR och ett spjuth.
Det kommer tre forwards till. Joel kommer att lånas ut. Men alla verkar inne på 12 , alt 13 med Joel, forwards så jag viker mig för majoriteten. Men vi får väl se.

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

12 forwards blir det inte. En snuva och vi måste köra med 3 limor, eller det i mitt tycke sunkiga 3 centrar 4 ytterpar. Ingen fara på taket att köra 3 femmor några matcher, men med 12 forwards så får man räkna med att göra det hela säsongen. No Bueno.
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Image

Saxat ur Expressen…
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

@ Härmapan --> Ljuger du nu så skall du ha stryk - Nu har du satt ribban på förväntningarna :)
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

Ja, det är väl Draisatil, McDavid & Barkov som inte kan skriva på förens finalen är slut antar jag
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Image
Image
Smp fyller på, 2-3 forwards kommer

Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Har Henriksson mest spelat center i AHL? I så fall känns det fullt på centerpositionen om han värvas. Inte för att jag sett något av honom i AHL men bör väl inte kosta multum iaf.
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Om HENRIKSSON är aktuell måste det handla om TRE forwards in? Både Mrmadhawk och Härmapan är TVÄRSÄKRA på att det skall in två superspjuth - välhängda pjäser i minst EHT-klass. Och HENRIKSSON kan knappast räknas dit? :?
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Henriksson måste väl ändå tillhöra kategorin spelare som Evertsson egentligen ogillar, spelare som knappt inte visat nånting i SHL, varken varit bäst i ligan eller ens egna laget, men ändå tror sig kunna lyckas i NHL…..?
Han kan nog göra 15-20p i SHL men såna har vi gott om, trodde det var nåt vassare som skulle in nu på slutet :roll:
Å andra sidan spännande med en relativt okänd spelare som ryktas hit, där brukar Evertsson träffa rätt.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

DeLarge wrote:Ja, det är väl Draisatil, McDavid & Barkov som inte kan skriva på förens finalen är slut antar jag
Det bidde Henriksson. En center. Det betyder att Eriksson inte är tänkt att leda en lina från början. Om nu RR skriver på så börjar det bli trångt på centersidan som Aleks påpekar ovan. Exempelvis:

Raz - RR - Strandberg - Henriksson? Ska Lundberg gå kant igen? Henriksson?

Är det någon som vet vilken profil Henriksson har? Poängsnickeriet imponerar inte i AHL varför jag misstänker att han är en tvåvägsspelare med hårt jobb och defensiv disciplin som adelsmärke. Har jag fel?
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Varanen wrote:
DeLarge wrote:Ja, det är väl Draisatil, McDavid & Barkov som inte kan skriva på förens finalen är slut antar jag
Det bidde Henriksson. En center. Det betyder att Eriksson inte är tänkt att leda en lina från början. Om nu RR skriver på så börjar det bli trångt på centersidan som Aleks påpekar ovan. Exempelvis:

Raz - RR - Strandberg - Henriksson? Ska Lundberg gå kant igen? Henriksson?

Är det någon som vet vilken profil Henriksson har? Poängsnickeriet imponerar inte i AHL varför jag misstänker att han är en tvåvägsspelare med hårt jobb och defensiv disciplin som adelsmärke. Har jag fel?
För mig låter det mumma. J-20 landslaget, 2 säsonger som junior i Frölundas a-lag. Ett par säsonger i AHL för att bli vuxen och 23 poäng sista säsongen. Inte spektakulär i sin stats men gediget, hungrigt och spännande. Han gör nog ett avstamp mot NHL igen i Lakers.

Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Mrmadhawk pratar om att vi skall ha in "två tunga namn". Ett tungt namn är en spelare som redan bevisat sig ordentligt i en hög liga, alternativt en jättetalang "alla pratar om" - HENRIKSSON kan knappast räknas till endera kategorin?
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Halv mille back den här säsongen
Post Reply