Everts VLH (18/19) 2.0
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumdemon
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Sen Evertsson kom till klubben har han mej veterligen aldrig inlett med 15 forwards.
Jag tror på en till, tror det blir RR som bestämmer sig för att köra ett år till. Möjligtvis att Evertsson sen kan få till ett lån från nån klubb som sitter med tjocka trupper.
Det är nog större chans att Jesus uppenbarar sig på vattenskidor ute vid Jägaregap än att det kommer 3 forwards till!
Jag tror på en till, tror det blir RR som bestämmer sig för att köra ett år till. Möjligtvis att Evertsson sen kan få till ett lån från nån klubb som sitter med tjocka trupper.
Det är nog större chans att Jesus uppenbarar sig på vattenskidor ute vid Jägaregap än att det kommer 3 forwards till!
Jesus han har ju dykt upp åtminstone EN gång, så varför inte igen? 

Just nu har tolv forwards kontrakt varav Joel är en som blir utlånad. Då återstår 11 forwards. Vi kommer att börja med 14 forwards gissar jag. Kanske 13, men det är lite om vi ska spela CHL också.Dysterqvist wrote:Sen Evertsson kom till klubben har han mej veterligen aldrig inlett med 15 forwards.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Nu har jag ju ingen absolut statistik på det - men känns det inte som att vår klubb Växjö Lakers Hockey - är den klubb det händer absolut MINST kring under sillyn? Vi känns iskalla. Det är alltid några heta namn som kopplas ihop med alla andra klubbar, och här och där blir det officiellt efter 'buzzet'.
Men vi, vi strävar efter att ha samma lag som ifjol. Vi sitter nöjda efter 0-4 I semin. Lagom är bäst??!?
Men vi, vi strävar efter att ha samma lag som ifjol. Vi sitter nöjda efter 0-4 I semin. Lagom är bäst??!?

Det räcker med lite logik och mattematisk kunskap för att förstå att det kommer en antal forwards in i truppen. Självklart gör det så.Towen wrote:Nu har jag ju ingen absolut statistik på det - men känns det inte som att vår klubb Växjö Lakers Hockey - är den klubb det händer absolut MINST kring under sillyn? Vi känns iskalla. Det är alltid några heta namn som kopplas ihop med alla andra klubbar, och här och där blir det officiellt efter 'buzzet'.
-
- Forumdemon
Innan säsongen är slut lär det ha kommit in flera forwards, även om det inte längre är lika enkelt att fylla på under säsong. Jag tror man inleder med det man har, plus då Rosén eller hans ersättare. Sen kommer nåt uttalande från Evertsson att man är nöjda med truppen och inleder med det man har, man har en stark tro på laget men det komma förändringar under säsong osv.
Det brukar låta ungefär så, sen sitter vi som fågelholkar här inne och undrar vad det var som hände
Det brukar låta ungefär så, sen sitter vi som fågelholkar här inne och undrar vad det var som hände

Everts VLH (18/19) 2.0
Du tänker att vi börjar med 12 forwards, inkl rosen eller sättare. Har aldrig hänt innan.Dysterqvist wrote:Innan säsongen är slut lär det ha kommit in flera forwards, även om det inte längre är lika enkelt att fylla på under säsong. Jag tror man inleder med det man har, plus då Rosén eller hans ersättare. Sen kommer nåt uttalande från Evertsson att man är nöjda med truppen och inleder med det man har, man har en stark tro på laget men det komma förändringar under säsong osv.
-
- Forumdemon
Jag tänker att vi börjar med 13-14 forwards, varav minst en är en lovande junior.
-
- c/o LL´s Forum
Rosén tror jag avslutar karriären, blir nog svårt att hitta fokuset efter en närstående gick bort. Kanske att han gör en Christian MÄSTER J och drar på sig rören efter nyår igen. Kan bli en joker.
Enda fröjden man har nu är att kolla highlights på Youtube med Leo SW och Alfons Freij - framtiden är ljus på backsidan!!
Enda fröjden man har nu är att kolla highlights på Youtube med Leo SW och Alfons Freij - framtiden är ljus på backsidan!!
Ibland kan det vara affekt som får en ATT fokusera. Nu vet jag inte hur nära just den här sorgen ligger 'Robban'. Oavsett så ser vi tunna ut fram till.
Lääänge sedan VM summerades nu. Och fortfarande inte ett PIP. Inte ens lite kvitter. Vart letar vi? Vad jagar vi? VEM uppvaktar vi? Vilken hylla fingrar vi på? Man är helt out of the loop.. men det är väl så Maestro vill ha det?
Lääänge sedan VM summerades nu. Och fortfarande inte ett PIP. Inte ens lite kvitter. Vart letar vi? Vad jagar vi? VEM uppvaktar vi? Vilken hylla fingrar vi på? Man är helt out of the loop.. men det är väl så Maestro vill ha det?
Väljer att se det som en styrka att laget ändå är hyfsat satt tidigt in på silly. Visst känns det lite "tråkigt" som supporter då man alltid ser fram emot lite spännande nyförvärv. Men stommen är trots allt ett lag som klarade en andraplats i serien för att sedan åka ut i semi (pladask i semi).
Spets räknar jag dock fortfarande med. Även om våra ekonomiska muskler är lite mindre än toppen ska vi fortsätta att gå för SM-guld. De senaste säsongerna har spets kommit in precis innan truppen återsamlas, förra året G. Carlsson och året innan det Sexton. Tror på minst ett toppnamn samt en stabil spelare som skulle kunna vara en förlängning av Robban.
Spets räknar jag dock fortfarande med. Även om våra ekonomiska muskler är lite mindre än toppen ska vi fortsätta att gå för SM-guld. De senaste säsongerna har spets kommit in precis innan truppen återsamlas, förra året G. Carlsson och året innan det Sexton. Tror på minst ett toppnamn samt en stabil spelare som skulle kunna vara en förlängning av Robban.
Everts VLH (18/19) 2.0
Alla lag är ju olika och jag litar ju 100% på E men just nu känns det rätt mediokert…Aleks wrote:Väljer att se det som en styrka att laget ändå är hyfsat satt tidigt in på silly. Visst känns det lite "tråkigt" som supporter då man alltid ser fram emot lite spännande nyförvärv. Men stommen är trots allt ett lag som klarade en andraplats i serien för att sedan åka ut i semi (pladask i semi).
Låt säga att vi spetsar laget med 3 spelare…
1. En superfinne som är bäst i hela ligan när han vill
2. En skåning som vräker in mål när han inte är skadad
3. En tysk (fd NHL) grythund som aldrig gör en dålig match
Då har vi samma lag som i fjol - och det räckte ju inte på långa vägar…
Hand upp den som tror att det kommer 3 (eller fler) spelare som är bättre än ovanstående…
Visst blir det automatiskt så att man tittar på vilka som lämnat och därefter vill man "ersätta" dem. Det behövs några tyngre kort som kan avgöra matcher när inte laget är där för dagen. Med ovan nämnda spelare i toppform under slutspelet kan det mycket väl ha slutat på ett annat vis.Härmapan wrote:Alla lag är ju olika och jag litar ju 100% på E men just nu känns det rätt mediokert…Aleks wrote:Väljer att se det som en styrka att laget ändå är hyfsat satt tidigt in på silly. Visst känns det lite "tråkigt" som supporter då man alltid ser fram emot lite spännande nyförvärv. Men stommen är trots allt ett lag som klarade en andraplats i serien för att sedan åka ut i semi (pladask i semi).
Låt säga att vi spetsar laget med 3 spelare…
1. En superfinne som är bäst i hela ligan när han vill
2. En skåning som vräker in mål när han inte är skadad
3. En tysk (fd NHL) grythund som aldrig gör en dålig match
Då har vi samma lag som i fjol - och det räckte ju inte på långa vägar…
Hand upp den som tror att det kommer 3 (eller fler) spelare som är bättre än ovanstående…
Med det sagt så är inte Lakers modell att vinna med några top-guns, det är laget som ska göra det. Varje kedja vi ställer på isen ska ha kapacitet att vinna "sin match". Vi har redan fått in spelare som på olika vis kan bidra till en lång vår. Kvar att värva är målskytte.
-
- Forumdemon
Vi har ju redan värvat Rasmussen och Strandberg, 31-åringen som Jönsson så sent som i morse sa i SMP fortfarande kan ta stora kliv. Dessutom har vi Eriksson som i år kommer göra en hel del poäng. Det är tre stycken nya, tror ni på allvar att Evertsson kommer värva tre till forwards? Det blir Rosén eller han ersättare som tillkommer innan seriestart, kanske även ett lån från nån klubb med tjock trupp. Det är vad jag tror.
Vad hade du i mattematik ? Det är klart att Joel lånas ut. Utan honom har vi 11 forwards. 12 med Rosen el ersättare. Vi har aldrig startat med så få som 12 forwards. 13-14 st är brukligt. Det kommer forwards. Du sade ju själv tidigare att du trodde på 13-14 forwards.Dysterqvist wrote:Vi har ju redan värvat Rasmussen och Strandberg, 31-åringen som Jönsson så sent som i morse sa i SMP fortfarande kan ta stora kliv. Dessutom har vi Eriksson som i år kommer göra en hel del poäng. Det är tre stycken nya, tror ni på allvar att Evertsson kommer värva tre till forwards? Det blir Rosén eller han ersättare som tillkommer innan seriestart, kanske även ett lån från nån klubb med tjock trupp. Det är vad jag tror.
-
- Forumdemon
Jag tror Joel S inleder här, man vill nog testa honom i CHL. Kanske ytterligare någon från J20 finns med i starten.
Sen fyller Evertssons även på med nåt lån.
Everts VLH (18/19) 2.0
Varför skulle Lakers/evertsson vilja degradera truppen så pass både vad gäller spets och bredd ? Finns absolut ingen logik bakom ditt resonemang .Dysterqvist wrote:Jag tror Joel S inleder här, man vill nog testa honom i CHL. Kanske ytterligare någon från J20 finns med i starten.
-
- c/o LL´s Forum
Utan tvekan har VLH en stark trupp. Men ställer mig ändå frågande till om det inte är för mycket muskel och för lite hjärna. Det numerära i truppen går alltid att åtgärda med någon form av kropp.
Vi behöver fler hockeytänkare som Tony Mårtensson, Robban Rosén eller Elias Pettersson.
Vi behöver fler hockeytänkare som Tony Mårtensson, Robban Rosén eller Elias Pettersson.

Vi får väl se efter resultaträkningen om vi har pengar eller ej...
-
- Forumdemon
Bredden degraderas inte, den blir som i fjol. Spetsen ser absolut sämre ut men Evertsson har ju sagt att poängen ska spridas ut på fler den här säsongen, inte bara på en lina. Nu får andra chansen i pp etc.vlk wrote:Varför skulle Lakers/evertsson vilja degradera truppen så pass både vad gäller spets och bredd ? Finns absolut ingen logik bakom ditt resonemang .Dysterqvist wrote:Jag tror Joel S inleder här, man vill nog testa honom i CHL. Kanske ytterligare någon från J20 finns med i starten.
Evertsson har alltid varit ”ekonomisk” (ett annat ord för snål), nu med skralare kassa lär han verkligen hålla igen.
Du kommer att få fel. Det kommer in forwards.Dysterqvist wrote:Bredden degraderas inte, den blir som i fjol. Spetsen ser absolut sämre ut men Evertsson har ju sagt att poängen ska spridas ut på fler den här säsongen, inte bara på en lina. Nu får andra chansen i pp etc.vlk wrote:Varför skulle Lakers/evertsson vilja degradera truppen så pass både vad gäller spets och bredd ? Finns absolut ingen logik bakom ditt resonemang .Dysterqvist wrote:Jag tror Joel S inleder här, man vill nog testa honom i CHL. Kanske ytterligare någon från J20 finns med i starten.
Evertsson har alltid varit ”ekonomisk” (ett annat ord för snål), nu med skralare kassa lär han verkligen hålla igen.
-
- Forumdemon
Ja, minst en till ska ju in. Robban + nåt lån tror jag.
Du behöver inte citera mig, blir bara jobbigt att läsa.

Menar du lån från NHL-klubb? Någon du hört är på g? Drury blev ju ett riktigt pang-lån men så bra kan man inte träffa varje gång.Dysterqvist wrote:Ja, minst en till ska ju in. Robban + nåt lån tror jag.
-
- Forumdemon
Ja jag tänker att ett lån blir en billig lösning, låg risk och med hög uppsida. Östlund var väl ingen braksuccé, men bl a Drury var en riktig vinstlott. Det har varit en del såna i andra lag också, bl a Rögle.
Jacub Stancl signar 2-vägs med Blues i NHL.
Blir han utlånad till oss och kör?
Han håller definitivt för SHL. Frågan är om han kan fylla de luckorna som finns? Vi behöver ha in målproduktion, känner inte att han kan garantera det.bratsson wrote:Jacub Stancl signar 2-vägs med Blues i NHL.
-
- c/o LL´s Forum
Såhär blir det:
Ågren - Raz - Blichfeld
Eriksson - Strandberg - Stjernan
Hugo - Rosén - Svensson
Nilsson - Marre - Sylve
Vi kommer bli ett mer kämpar-lag helt klart.
Försvinner Rosén så petar man in Stjernan där, ny vinge blir Stancl
Ågren - Raz - Blichfeld
Hugo - Rosén - Svensson
Nilsson - Marre - Sylve
Att Hugo får lira med 'Robban' gillar jag. Tror han har en nivå hockey till i sig. Grabben var ju uppe i topplinan och nosade guldåret. Det finns mer att hämta hos ungtuppen. Växer med förtroende.
I övrigt ser vi rätt skrala ut..
Sanny listar vår toppvärvning RASMUSSEN först på plats 9, i topp-tio-listan på nyförvärv i SHL. Om det nu säger så mycket..
I övrigt ser vi rätt skrala ut..

Sanny listar vår toppvärvning RASMUSSEN först på plats 9, i topp-tio-listan på nyförvärv i SHL. Om det nu säger så mycket..
Är detta det slutgiltiga laget så blir det sinnesjukt jobbigt och tufft…Svartvadet wrote:Såhär blir det:
Ågren - Raz - Blichfeld
Hugo - Rosén - Svensson
Nilsson - Marre - Sylve
Då är det Malmö och Modo vi får slåss med om kvalplatserna… Plus att man kan hoppas att något annat lag hör en HV.
Att bli topp 10 känns som en utopi!
Luleå, Rögle, Fbk, HV, Linköping mfl så de skiter ner sig…
Luleå hugger tydligen även på Smejkal… Plockar dom in honom och Brome så hamnar väl Omark i tredjelinan…
Jag skrev fel innan. Om de fått plocka fritt hos oss så hade kanske vår förstacrnter fått speltid i deras fjärdelina…
Det blir en nöt att knäcka för Stancil & co….
-
- Forumdemon
Jag tror du är nära sanningen här, ungefär så här kommer det se ut. Det kommer inte bli full gas framåt och massvis med mål, men vi kommer förhoppningsvis bli svåra att besegra.Svartvadet wrote:Såhär blir det:
Ågren - Raz - Blichfeld
Hugo - Rosén - Svensson
Nilsson - Marre - Sylve
Känns som rena trollfabriken här nu. Nästan oseriöst.Dysterqvist wrote:Jag tror du är nära sanningen här, ungefär så här kommer det se ut. Det kommer inte bli full gas framåt och massvis med mål, men vi kommer förhoppningsvis bli svåra att besegra.Svartvadet wrote:Såhär blir det:
Ågren - Raz - Blichfeld
Hugo - Rosén - Svensson
Nilsson - Marre - Sylve

Härligt att Sanny kan se in i framtiden och vet hur samtliga nyförvärv kommer leverera säsongen 24/25Towen wrote:Att Hugo får lira med 'Robban' gillar jag. Tror han har en nivå hockey till i sig. Grabben var ju uppe i topplinan och nosade guldåret. Det finns mer att hämta hos ungtuppen. Växer med förtroende.
I övrigt ser vi rätt skrala ut..![]()
![]()

Som sagt, blir topp 6 aldrig orolig
Något till med spets ska in även om Rosén förlänger. Sen är det lite elakt att utelämna vårt kanske vassaste offensiva kort i McLovinSvartvadet wrote:Såhär blir det:
Ågren - Raz - Blichfeld
Hugo - Rosén - Svensson
Nilsson - Marre - Sylve

-
- Forumdemon
In med MacLaughlin där också, sen finns det ändå utrymme för tre till enligt vissa här inne 

Skulle säga att ingen har sagt det? Det logiska är minst 13 forwards + Joel Svensson från start. Just nu är vi 11 forwards + Joel Svensson. Rosén förlänger, en målskytt till in och Joel startar säsongen med truppen och testas lite för att sedan lånas ut till allsvenskan.Dysterqvist wrote:In med MacLaughlin där också, sen finns det ändå utrymme för tre till enligt vissa här inne