Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Dysterqvist
Forumdemon

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Dysterqvist »

Nej jag tror inte han är dålig, tvärtom. Är man favorit hos fansen så brukar man vara bra.
Jag undrar varför han inte har fått spela på hela hösten? Tyckte jag var tydlig men uppenbarligen inte :D
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Arvid Hurtig får speltid i Kalmar. Han vill jag se nästa år i Lakers .

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

vlk wrote:Arvid Hurtig får speltid i Kalmar. Han vill jag se nästa år i Lakers .

Hurtig gjorde det ändå bra i början av säsongen. Perfekt med lite speltid i allsvenskan och sedan köra vidare i Lakers nästa år. Hoppas verkligen man fortsätter plocka upp juniorer, det kommer gynna oss på sikt.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

vlk wrote:Arvid Hurtig får speltid i Kalmar. Han vill jag se nästa år i Lakers .

Han behöver speltid. Som en av åtta backar möjligen. Men är bara Guittari och Cooper som har utgående tillsammans med Hurtig. Alla de andra backarna går före Hurtig med undantag för Rosén.
Ser också görna en förlängning om han accepterar att vara utlånad eller extraback först året.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

StenhårtSlagskott wrote:

Han behöver speltid. Som en av åtta backar möjligen. Men är bara Guittari och Cooper som har utgående tillsammans med Hurtig. Alla de andra backarna går före Hurtig med undantag för Rosén.
Ser också görna en förlängning om han accepterar att vara utlånad eller extraback först året.
Han kommer att ta stora steg till nästa säsong. Redan denna säsongen var han mogen SHL.

Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

StenhårtSlagskott wrote:

Ser också gärna en förlängning om han accepterar att vara utlånad eller extraback först året.
Tycker inte riktigt man kan resonera så. Guittari har börjat steppa upp och kommit in i SHL-spelet, gör han en enormt fin vår är det klart man måste tänka på en förlängning. Men min tanke om honom är att han troligtvis (som alla egentligen) letar efter bästa möjliga kontrakt. Hurtig kommer kosta hälften och har potential att lyfta. I min spåkula ser jag gärna Hurtig kliva in i topp 6.

Cooper är en given förlängning, hoppas det går att hitta en lösning.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Mario Kempe vantrivs i Luleå. Han skulle jag gärna se i Lakers faktiskt. Skadebenägen ja, men riktigt bra spelare när han får vara hel. Men han går nog hem till Djurgården.

Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Vi lär inte vara förbi FBK innan årsskiftet, men det gör absolut inget. Lagom till serieavslutningen kommer Växjö ha gasat förbi och lämnat dom och resten av konkurenterna bakom sig i en isterbandsdoftande dimma. Några som kommer bli farliga i vår är LHC, dom spelar inte bästa hockeyn men har hamnat i ett flow, dom har en jävla förmåga att vrida runt och vinna matcher. Tror dom kommer vara ett större hot mot guldet än FBK faktiskt.
Luleå är så trötta, ligans i särklass tråkigaste lag. Det gnälls på Växjö att vi är tråkiga, men asså herregud vi öser ju in mål i jämförelse med dom (och de flesta andra lag). Jag fattar ifall inte Kempe trivs där. Omark, Klasen och Shinnimin är väl nästan dom enda poängstarka forwards som har trivts där i modern tid, alla tre lätt korkade individualister.
Evert borde värva in en riktig gris, nån som kan plocka bort Ejdsell/Komarek i ett slutspel.
Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

En nyårskaramell om nytt avtal med 'COOP' borde vara IN OUR FACE snart :clap: :clap:

Eller har förhandlingarna strandat? I think not. COOPER - VLH = A Love Story❤❤
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

Nja.. Kempe får gärna vända hem till Övik. Enormt överskattad spelare (sådana Luleå generellt värvar). Kempe har ju aldrig riktigt levererat i någon klubb han någonsin representerat. Heller aldrig vunnit något på elitnivå vilket indikerar losermentalitet. Brukar också vara red flag när man varit runt och härvat endel och aldrig funnit någon stabilitet.
steve_saviano_theking
Forumproffs

Post by steve_saviano_theking »

Kossila bort minst 3-4 veckor, troligtvis längre. Frågan är om det finns en ersättare till en rimlig peng, så vi har råd.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

steve_saviano_theking wrote:Kossila bort minst 3-4 veckor, troligtvis längre. Frågan är om det finns en ersättare till en rimlig peng, så vi har råd.
Tror du inte det var därför som Chiefen hämtade en spelare från frysboxen i Oskarshamn? Att Östlund tillkommer efter juniorvm kan ses som en snål lösning.
Lule vill bli av med Kempe. Men är inte mycket hockey per krona där om inte Luleå är beredda att ta lite kostnad.
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Ifall Evertsson försöker ersätta SHL:s bäste forward med en som suttit i jumbolagets frysbox så går han på tunga droger! Dahlström måste vara en temporär nödlösning, nu är det dax att använda den beryktade Krigskassan och värva in klass framåt, inte nån halvskadad snubbe med stukat självförtroende som hoppas på nytändning.
Samla externa sponsorer och värva nåt som ger resten av ligan skrämselhicka!
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

steve_saviano_theking wrote:Kossila bort minst 3-4 veckor, troligtvis längre. Frågan är om det finns en ersättare till en rimlig peng, så vi har råd.
Fullständigt bedrövlig information. Jag trodde han var dag för dag. Då måste han ersättas med en riktigt bra spelare, behöver inte vara en renodlad center. Gärna en ytterforward av klass.

Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

vlk wrote:
Fullständigt bedrövlig information. Jag trodde han var dag för dag. Då måste han ersättas med en riktigt bra spelare, behöver inte vara en renodlad center. Gärna en ytterforward av klass.

Som du skriver är en ytterforward av klass att föredra. Centrar har vi gott om alternativ trots allt, och när Östlund är tillbaka från JVM är det inte på den positionen det är kris. Så småningom kommer dessutom Kossila och ska leda första igen.

Trots att vi har pytsat in en del mål saknar jag en riktig sniper. Egentligen är det den rollen som Dansken har som skulle behöva uppgradering. Dansken blixtrar till ibland men egentligen för sällan, dessutom är inte spelet över hela isen fantastiskt. Inte katastrof att ha Dansken i laget men i hierarkin är han som andra sniper, och där håller an inte.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Det är svårt att bygga laget kring spelare som Kossila , spelare som är borta från spel mer än de spelar. Eftersom Lakers aldrig berättar om skador kan jag bara gå på spelade matcher. Och då är inte Kossila rätt spelare att satsa vidare på om han har en skyhög marknadsmässig lön. Lakers måste få honom lite billigare för att det ska vara värt att förlänga.

bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Men vi värvar spelare som är/varit skadade, bara för det är billigare?
Då får man nog ta sådana smällar som kossila.

Evertsson uttalar sig angående Kossila i dagens smp.
Finns inget på marknaden, helt dött. Det är typ den här gruppen som ska göra det, bara att andra får steppa upp.

Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Ska bli intressant att se om marknaden är så död som han säger eller om det dyker upp guldkorn i andra lag innan fönstret stänger. Blir lite konfundersam när han säger att det inte går att göra laget mycket bättre. Det var inte tillräckligt bra för att ta det hela vägen i CHL, som var en av målsättningarna.

Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

VÄXJÖPRODUKTEN JAKUB STANCL SKJUTER UT KANANDA UR JVM!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :clap: :clap: :clap: :clap:
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Han har varit bra. Borde göra det bättre än typ trötta brodecki som vi ska tog hit. Dags att matcha mer ?

Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

vlk wrote:Han har varit bra. Borde göra det bättre än typ trötta brodecki som vi ska tog hit. Dags att matcha mer ?

Icke att förglömma har Evertsson även tagit hit Dahlström, som inte spelat 1 sekund under hela hösten i ligans sämsta lag. När Stancl och Östlund är tillbaka förutsätter man ju att Dahlström får lämna, nåt annat vore väldigt märkligt.
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Dysterqvist wrote:
vlk wrote:Han har varit bra. Borde göra det bättre än typ trötta brodecki som vi ska tog hit. Dags att matcha mer ?

Icke att förglömma har Evertsson även tagit hit Dahlström, som inte spelat 1 sekund under hela hösten i ligans sämsta lag. När Stancl och Östlund är tillbaka förutsätter man ju att Dahlström får lämna, nåt annat vore väldigt märkligt.
Håller med! Svårt att se hur Dahlström ska kunna ha en avgörande faktor på hur vår säsong slutar. Om det inte finns något som på riktigt kan spetsa vår trupp utifrån så är det bättre att satsa på egna juniorer.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Johan Svensson säger att VLH kommer tappa Kossila och han vill ersätta Kossila eller Rosén med Nick Shore i hv71.

Som ersättare till Rosén kanske men Kossila blir svår att ersätta. När han är frisk vill säga.
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

Nick Shore är ju definitionen av mellanmjölk.
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

DeLarge wrote:Nick Shore är ju definitionen av mellanmjölk.
31 år, 300 NHL-matcher och snittar 0.81p i SHL är inte vad jag kallar mellanmjölk. Men Växjö lär inte ha råd med honom, han verkar välja pengar före sportslig framgång. Lär bli typ Frölunda om det inte blir förlängning i HV. LHC verkar också ha fått stålar, många jänkare där dessutom.
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Eriksson lånas ut till Nybro.
Något nytt på G eller är det bara John som tagit hans plats rakt av?

Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Nybro är perfekt. Jobbar hårt för sina vinster och skapar ganska mycket,med meriterad coach.
Tror snarare problemet är att han inte får någon centertid i VLH

Toppcenter
Noah
Robban
Marre
steve_saviano_theking
Forumproffs

Post by steve_saviano_theking »

Dysterqvist wrote:
DeLarge wrote:Nick Shore är ju definitionen av mellanmjölk.
31 år, 300 NHL-matcher och snittar 0.81p i SHL är inte vad jag kallar mellanmjölk. Men Växjö lär inte ha råd med honom, han verkar välja pengar före sportslig framgång. Lär bli typ Frölunda om det inte blir förlängning i HV. LHC verkar också ha fått stålar, många jänkare där dessutom.
Instämmer, lär inte rymmas i vår budget, alldeles för etablerad. Går nog till någon av de klubbarna med större plånbok.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Enligt Expressen lutar det åt att Cederqvist spelar för Frölunda nästa säsong.
Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

CEDERQVIST är mellanmjölk om någon.

Observandum: MR MADHAWK säger väldigt spekulativt i podden att Nick SHORE skulle passa in i Lakers - inte att 'Chief' faktiskt jagar honom.

Vidare låter han tvärsäker på att KOSSILA är på väg bort, men ger ingen antydan alls varför eller i vilken riktning. När det gäller Kalle är jag faktiskt lite kluven själv - och kanske 'Maestro' med - snittar måhända en pinne per match, men spelar HÄLFTEN av matcherna per säsong. Skall vi hosta upp dollars kanske det är för något piggare. Jag vet inte.

En dröm vore om Noah tog sitt förnuft till fånga och bestämde sig för en säsong till i Växjö - bygga muskler, fortsätta lära under supercentern Jörgen och kanske tävla om platsen som förstecenter.

..Sen om vi name-droppar lite, så undrar man vad som händer framgent med centrar som RASMUSSEN och HOLMBERG - kan någon av dem (tänker väl närmast på Dennis så nära inpå) vara aktuell redan nästa säsong i vår fruktade centrallinje?
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Mr MadHawk hade VLH som mittenlag förra säsongen och liknande nu. Han ansåg även att VLH skulle värva en forward förra året så självklart sitter han och gissar mycket.
Samtidigt är han den journalist i Hockeysverige som har bäst koll på transfermarknaden utanför sportchefer och agenter.

Kossila
Östlund
Eriksson
Rasmussen

Vad tror du om en pjäs som Marre nästa säsong? Norr ut eller taket?
Eller har han vunnit allt han kan och bara avslutar med Rosén.
Last edited by StenhårtSlagskott on 9 January 2024, 21:40, edited 1 time in total.
Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

Hoppas 'Marre' JAG-HAR-FEM-GULD-LUNDBERG går för taket :clap: :clap:

Martin och Jörgen har något unikt gemensamt i svensk hockey och ser ingen anledning till att de inte skulle fortsätta jobba tillsammans. 'Marre' står för kontinuitet, hjärta och vinnarkultur - Synonymt med klubben själv.

Så länge han har kvar hungern så. Vad jag förstår trivs familjen bra i söder. Och hur häftigt vore det inte att - inför en kommande tröjan-i-taket-ceremoni - bjuda in representanter för SAIK:s supporterklubb Northpower :mrgreen:
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Towen wrote:Hoppas 'Marre' JAG-HAR-FEM-GULD-LUNDBERG går för taket :clap: :clap:

Martin och Jörgen har något unikt gemensamt i svensk hockey och ser ingen anledning till att de inte skulle fortsätta jobba tillsammans. 'Marre' står för kontinuitet, hjärta och vinnarkultur - Synonymt med klubben själv.

Så länge han har kvar hungern så. Vad jag förstår trivs familjen bra i söder. Och hur häftigt vore det inte att - inför en kommande tröjan-i-taket-ceremoni - bjuda in representanter för SAIK:s supporterklubb Northpower :mrgreen:
Till tonerna av My Hometown :wink:

Tyvärr fruktar jag att han slänger in handduken snart men skulle vara viktigt om han överlappar Rosén med en extra säsong som kugge och ledare framåt. Så hoppas du får rätt.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Svartvadet wrote:Filip Cederqvist - funderar på en vända till i Sverige, här är tydligen både FBK och Frölunda intresserade också
Verkar bli Frölunda enligt Expressen. Synd.
Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

Marknaden är död. Vi har hört det till leda nu. Det har blivit samma mantra i hockeysverige som "kultur" - "Marknaden är död". När dog den? HUR dog den? Vad tog livet av den?

Svartis, med dina agent-kopplingar, kan du reda ut vad som hände med marknaden? Har andra ligor (utöver NLA) blivit mer penningstarka jämfört SHL? Handlar det om förändringar i AHL, eller omständigheter som gör klubbar i andra ligor mindre benägna att släppa spelare under säsong?

Det här var vår paradgren i många år. Något som gjorde oss fruktade inför varje vår och slutspel - Maestro's fantastiska näsa för vinnarhästar i spurten. Har NÅGON klubb i SHL förlorat mer än Lakers på den döda marknaden? :|
Post Reply