Everts VLH (18/19) 2.0
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Alltså Omark är vass offensivt, ingen tvekan om det. Men han bär inget lag och kommer aldrig göra. Liksom Klasen.
Jämför du med spelare som Jönsson, Davidsson, Lundqvist, Rosén, Lindström osv. Så har alla det som Omark saknar - viljan att göra allt för att vinna OCH spela över hela banan!! Att vara i anfallszon tycker alla är kul, men gör du inte jobbet defensivt så är du inte en fullfjädrad spelare.
Jämför du med spelare som Jönsson, Davidsson, Lundqvist, Rosén, Lindström osv. Så har alla det som Omark saknar - viljan att göra allt för att vinna OCH spela över hela banan!! Att vara i anfallszon tycker alla är kul, men gör du inte jobbet defensivt så är du inte en fullfjädrad spelare.
Instämmer med föregående talare. Både Omark och FRAMFÖRALLT Klasen är inga vinnare. Poängplockare som har bra hockey-CV individuellt men inga lirare du vinner mästerskap med.
Tycker det är lite ihåligt detta. Van inte Genève-Servette HC
I Nl i schweiz och vad jag vet spelade väll Omark där
Jo, men Kalle Anka-cupen är större merit
-
- c/o LL´s Forum
Daniel wrote:Tycker det är lite ihåligt detta. Van inte Genève-Servette HC
Förvisso sant, men följer du NLA någorlunda så vet du att deras lag bars framåt av två finska stjärnor: Hartikainen och Filppula. Tömmernes gjorde sitt från backen också. Men Filppula är ju en sådan som du kan benämna med Jönsson t.ex bra över hela banan
-
- c/o LL´s Forum
Östlund gör debut i premiärmatchen i mästarcupen imorgon.
Riktigt trevlig överraskning att hans skada verkar borta.
Minhockey rapporterar att Kossila var på is liten del av träningen igår. Angående Heavy så intet nytt.

Minhockey rapporterar att Kossila var på is liten del av träningen igår. Angående Heavy så intet nytt.
Den där känslan när våra poddhjältar rankar namn efter vem av tränarna i SHL som riskerar sparken först - JEPPSEN pytsar spjuveraktigt in JÖNSSON när STUBBEN med trumvirvel skall avslöja namnet på förstaplatsen - och båda brister ut i skratt
Då VET man att vi valde rätt efterträdare till Sam

Då VET man att vi valde rätt efterträdare till Sam

Första laguppställningen för säsongen.
Kul med Östlund.

Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk
Kul med Östlund.

-
- Forumdemon
Robert Rosén kör dubbla skift 

Zach Giuttari behöver en hel del tid att komma in i den svenska hockeyn. Han är helt borta det jag sett av honom.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Everts VLH (18/19) 2.0
Det fattas några kilo på Arvid framför eget mål. Genomskådad på 2-2 målet , måste bli utlåning
-
- Forumdemon
En som börjar se riktigt fin ut är Eric Martinsson, mjuka handleder och fina uppspel. HV-psykosen är på väg att släppa 

Jag brukar tro på nedflyttning, och då vinner vi. Det är ett dåligt omen då jag nu känner stor tillförsikt och tror vi ses på Stortorget i maj.
Ja, det är oroande. Därför borde jag tro på nedflyttning nu för att balansera. Tyvärr tror jag också på den här truppen. Den är bra byggd. Vi har alla ingredienser som behövs. Därmed inte sagt att jag skulle säga nej till fler spjuth. Någon är skadekänslig, någon har visat sig ha ett bräckligt psyke tidigare. Men som helhet ser det bra ut.
Funderar på om det är något tjall mellan Cooper och Lowe.
Radarpar förra året, Cooper ute på en resa i en loge nära dig och matchen efter så är dom splittrade.
Radarpar förra året, Cooper ute på en resa i en loge nära dig och matchen efter så är dom splittrade.
Jaden gick Carolina , den såg jag inte komma 

Try-out för camperna. De vill fylla dem så kidsen tror att konkurrensen är hårdare än den är.
Aftonbladet är väl inte favoriten men de har idag publicerat lite siffror för vad det är värt. Det har ju diskuterats en del om vad Lakers spelartrupp kostar osv. Här presenteras bl a lönekostnader i klubbarna vilket syftar på hela organisationen, inte bara spelartrupp. De presenterar också siffror som visar vad klubbarna drar in för summor per match, antar att de inte tagit med omkostnader.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... censkravet
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... stnader-ut
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... censkravet
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... stnader-ut
-
- c/o LL´s Forum
Olli Palola på korttidskontrakt till Oskarshamn. Vill hellre ha in en defensivcenter eller vinge men Olli skulle behövts kommande veckor som det ser ut. Återstår att se om Chiefen hittar något eller om spelare är tillbaka på torsdag.
Och vi kör Brodecki.StenhårtSlagskott wrote:Olli Palola på korttidskontrakt till Oskarshamn. Vill hellre ha in en defensivcenter eller vinge men Olli skulle behövts kommande veckor som det ser ut. Återstår att se om Chiefen hittar något eller om spelare är tillbaka på torsdag.
För övrigt kan man göra som LHC gör:
https://www.lhc.eu/article/0zlas1y-30c01/view
Berättar inte vad det är för åkomma men man kommunicerar med sina fans.
-
- c/o LL´s Forum
Brodecki kan pumpa på i en fjärde utan att gnälla. Blir bra om han kan ansluta omgående och skött träningen. 

"Pumpa i en fjärdelina.." - Hårt sagt om en grabb som gjort ZORRO-MÅL i klykorna i VIDA..
# 2018 All Over Again

# 2018 All Over Again

-
- c/o LL´s Forum
Zorromål…Det ska vara stenhårda slagskott!
Men frågar mig samtidigt hur det är att byta ner sig från Jagr till någon vanlig dödlig i VLH. Adam är inte en talang längre utan nu är han främst en kropp. Vill se hårt och gediget hockeyjobb.

Men frågar mig samtidigt hur det är att byta ner sig från Jagr till någon vanlig dödlig i VLH. Adam är inte en talang längre utan nu är han främst en kropp. Vill se hårt och gediget hockeyjobb.
Det gick helt ok med Stefan Gråhns och Flash Nilsson eller vad han hette när vi hade kris för några år sedan.
Så Brodecki kommer kämpa lungorna av sig för att göra det bra och säkert vill stanna säsongen ut.
Så Brodecki kommer kämpa lungorna av sig för att göra det bra och säkert vill stanna säsongen ut.
-
- Forumdemon
Även Marcus Paulsson (då i Mörrum) funkade ok.
..Och vi vet ännu inte vart Maestro's nostalgi slutar - Får vi se #16 JACOBSSON i laget igen?
Europas vassaste sniper utanför högsta ligan?

Europas vassaste sniper utanför högsta ligan?
-
- Forumdemon
Fredrik Karlström åkte ner i Dallas farmarlag i natt. Kanske går att få hit honom igen?
Linköping lär gå all in på honom.Dysterqvist wrote:Fredrik Karlström åkte ner i Dallas farmarlag i natt. Kanske går att få hit honom igen?
-
- c/o LL´s Forum
Chiefen släpper Filip Nordberg till Muskegon Lumberjacks i den amerikanska juniorligan USHL. Återstår att se om han fått indikatorer på att Martinsen Lilleberg vill till Sverige eller om han vill att Hurtig och Rosen ska slåss om platserna som sjua och åtta.
Vad fan är det med stora starka LUNDBERG? Senast var det väl dvärgen Lasch som fick Kraftpaketet ur spel. Det verkar inte krävas mycket…
Calle Rosén på waivers.
Han fick en huvudtackling av Linus Johansson i fbk-matchen.Kloker wrote:Vad fan är det med stora starka LUNDBERG? Senast var det väl dvärgen Lasch som fick Kraftpaketet ur spel. Det verkar inte krävas mycket…
Linus väger ju bara 91 kg men när kraften träffar huvudet från blind-sidan så kan det ta illa ändå…
-
- c/o LL´s Forum
En fundering jag har är hur det ser ut med nya lönerna i AHL. Hört många som säger att de ökat ordentligt och att det helt enkelt inte går att konkurrera med AHL-löner längre. Någon som vet hur det ligger till?
Rasmus DAHLIN får 120 mille per år (i åtta år) för att stanna i Buffalo. Jag vet inte om det är något du konkurrerar med 'Slapshot'. Hur gärna vill din arbetsgivare ha kvar dig..? 

Det beror ju på var du hamnar och vad du har för kontrakt. Calle har väl 4mil sek/år ungefär om han spelar i AHL. Andra (lite sämre) spelar för 500 000sek. Lägg på skatteskillnader och dyl i olika delstater så kan det vara helt ok betalt för en bra spelare i AHL.StenhårtSlagskott wrote:En fundering jag har är hur det ser ut med nya lönerna i AHL. Hört många som säger att de ökat ordentligt och att det helt enkelt inte går att konkurrera med AHL-löner längre. Någon som vet hur det ligger till?
I Sverige snittar vi 100 000 i månaden. Dryga millen på året då, med toppspelare som plockar in omkring 300 000, eller dryga 3 mil.