Ja, det är nästan att man sitter och är lite småförbannad över stiltjen som råder. 'Hitte-Joel' och 'Dan The Man' skeppas - och absolut ingenting presenteras i deras ställe. Totalt vaakuum råder. Händelsefattigt som i Linköping under slutspelstider.
Oroväckande tyst . Bröderna Sylvegård, Martinsson ock Lilleberg är absolut bra värvningar , men dom har varit kända sedan i vintras nu vill man ha ett par bomber !
Jag skrev för ett tag sidan att Växjö måste ha in ett par äkta pärlor till - minst - för att kunna utmana om guldet . Sedan dess har man tappat Kellman ock Sexton , på lite oväntat ock märkligt sätt eftersom båda hadde kontrakt. Detta går för tillfället lite åt fel håll anser jag , men det är så klart långt till serien startar . En rucklig dräpar värvning från Evertsson hade lugnat en nervös själ ock fått upp hockeytempen rejält igen .
7 backar kontrakterade, är detta de backarna vi skall gå med så är det en rejäl nedgradering på pappret, men billigare. Vi får hoppas att alla slår sitt personbästa.
steve_saviano_theking wrote:7 backar kontrakterade, är detta de backarna vi skall gå med så är det en rejäl nedgradering på pappret, men billigare. Vi får hoppas att alla slår sitt personbästa.
steve_saviano_theking wrote:7 backar kontrakterade, är detta de backarna vi skall gå med så är det en rejäl nedgradering på pappret, men billigare. Vi får hoppas att alla slår sitt personbästa.
Säkert någon utlånad.
Måste in en toppback till
Utgår ifrån att en toppback till ska in. Martinsson är ingen 100-procentig garanti att fylla den roll man hoppas på heller, men nu med lite distans tror jag ändå lakers kan få honom att prestera igen likt de gjort med flera andra.
Få tillbaka några hemvändare?
Jadu vi har ju knappt några hemvändare att ta hem. Är väl typ Calle Rosen sen är det stopp iaf från en toppliga. Annars får vi kolla till i division 1, 2 och 3.
Hemvändare för mig är en spelare som har laget man vänder hem till som moderklubb eller att man har spelat i klubben under en 4-5 säsonger innan.
Stupet wrote:Få tillbaka några hemvändare?
Jadu vi har ju knappt några hemvändare att ta hem. Är väl typ Calle Rosen sen är det stopp iaf från en toppliga. Annars får vi kolla till i division 1, 2 och 3.
Hemvändare för mig är en spelare som har laget man vänder hem till som moderklubb eller att man har spelat i klubben under en 4-5 säsonger innan.
Evertsson kör sitt race , att det inte spelar någon roll om en spelare är född i Ontario eller på Stortorget i Växjö . Han vill bygga så bra lag som möjjligt , det kan jag köpa . Samtidigt säger han att det blir en omöjlighet i längden att utmana om guldet med en trupp som är bland dom billigaste i hela ligan . Den ekvationen går inte ihop , hadde Växjö fått fram fler egna spelare tror jag man haft mer pengar över till spetts .
Evertsson kör som sagt sitt race ock har gjort det förbannat bra under välldigt lång tid , men det kommer nog bli synd om den som ska ta över efter honom , som sitter där med en låg spelar budget , inga egna att fylla på med ock som saknar Evertssons fenomenala fingertopp känsla .
SMP har precis lagt ut siffror på hur många egna Växjö , Taif ock Troja har fått fram o var dom spelar nu . Att båda dom lagen är talang fabriker jämfört med Växjö visste man innan men det blir pinibwlt uppenbart när man får siffrorna pressenterade svart på vitt ! Växjö kann inte längre dra fram kortet ”Vi är en ung klubb, vänta bara” . Man har spelat välldigt många år nu i HA ock SHL utan att knappt få fram en spelare som når nationell eller internationell klass . Svart på vitt som sagt . Jag tror mann måste göra ett omtag om hela j verksamheten , tyvärr .
Saknar nordamerikansk forward. De har en attityd vi saknar här i Norden.
M Sylvegård har lite av den attityden ’ge mig pucken så skjuter jag mål”. Hade gärna sett Lycksell även om han nu har en nhlpremie. Han borde ta en chans till i VLH och försöka vinna innan han drar till Schweiz något innan han landar ett långt kontrakt i IKO.
Last edited by StenhårtSlagskott on 30 May 2023, 12:54, edited 1 time in total.
Dysterqvist, du föreslår alltså en omorganisation? När har det någonsin hjälpt? Det gör man väl vara när man vet att det går skit men inte varför och därför måste göra "något".
Tror mer det handlar om att få in rätt kompetens och att iterativt förbättra verksamheten.
Omorganisation eller inte , det är ju bara att konstatera att ansvariga för junior lagen knappt inte lyckas få fram varken egna spelare , alltså spelare från nedre leden, eller lyckas få ihop lagen när man tar in spelare utifrån .
Det händer någon gång ibland att man facktiskt lyckas knyta till sig en riktigt stor talang , men vad jag sett så har den spelaren sedan kroknat och blivit en div.1-2 spelare i stället för material för SHL .
Någon borde vara ansvarig för att det bara rullar på lika dant år efter år ?
Det står något om Östlund på Aftonbladet plus, något om att Djurgården har förhoppningar om att han blir kvar. Var vi för snabba med att skicka Kellman innan det var klart?
steve_saviano_theking wrote:Det står något om Östlund på Aftonbladet plus, något om att Djurgården har förhoppningar om att han blir kvar. Var vi för snabba med att skicka Kellman innan det var klart?
Står att han väljer mellan Växjö och Djurgården. Skellefteå är inget alternativ längre. Djurgården kan locka med en roll som förstacenter och förtroende. Växjö kan locka med chans att vinna smguld, samt en miljö som fostrat många vinnare senaste decenniet. Buffalo vill låna ut Östlund till lämplig klubb i Sverige.
Det är ju en no brainer att Noah väljer Växjö. Dels har galna tuppen redan gått ut med det, dels vill du som spelare inte göra samma misstag som DAHLÈN gjorde - gå direkt från HA till NHL. Och vart spelar Jonathan nu? I ett av svensk hockeys 'bonnigaste' lag alla kategorier.
"Som HockeyNews.se har berättat funderar centern Noah Östlund, 19, över sin framtid. Han åkte till NHL-klubben Buffalo efter säsongen och har varit hos farmarlaget Rochester för rehabilitering av en ljumske som han hade problem med i det allsvenska slutspelet. Östlund har kontrakt med både Buffalo och Djurgården, men han uppvaktas också av SHL-klubben Växjö."
Så klart vi ska ha in ytterligare en rehabiliterande spelare. Evertssons signum
bratsson wrote:"Som HockeyNews.se har berättat funderar centern Noah Östlund, 19, över sin framtid. Han åkte till NHL-klubben Buffalo efter säsongen och har varit hos farmarlaget Rochester för rehabilitering av en ljumske som han hade problem med i det allsvenska slutspelet. Östlund har kontrakt med både Buffalo och Djurgården, men han uppvaktas också av SHL-klubben Växjö."
Så klart vi ska ha in ytterligare en rehabiliterande spelare. Evertssons signum
Ahh, vill han ett Elias Pettersson-kontrakt eller ett Jonathan Dahlén-kontrakt efter tre rookieår i NHL. Valet är ju självklart!
Att få bo och klara sig i en ny stad kan vara ett bra steg. I Djurgården vet han hur allt går till. Att lära sig ta ansvar, ta hand om kropp och knopp i Växjö kan vara nog så viktigt på väg mot NHL.
vlk wrote:En del unga spelare förstör, tillsammans med sina föräldrar, sin karriär. Ett lysande exempel är talangen Zion Nybeck från Alvesta.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Förstörd karriär är väll att ta i? Gör han en likadan sässong som förra i AIK lär Nybeck hamna i SHL. NHL kanske det aldrig blir, men det är ändå få unga spelare förunnat att hamna där .
Får man drömma lite.. SAIK-bekante fransmannen Pierre-Edouard BELLEMARE är 38 år, närmast från Tampa Bay. Dags att runda av karriären i en svensk guldklubb?
Almighty EP says;
"An offensive winger who plays in high speed. Has good stickhandling ability and a good shot. Finds open space well and always works hard. A good penalty killer. Can also play center effectively, thanks to a strong two-way game."
En fet ersättare för femton SEXTON - och Vi VET att 'Chief' tänder på center-disponibla vingar.