Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Sura-pelle
Forumproffs

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Sura-pelle »

Så Evertssons krigskassa räckte till två spelare som hamnat utanför hos andra SHL-konkurrenter och en Versteeg (toppvärvning). Jag fattar inte hur Växjö Lakers tänkte när man värvade detta tunna lag från start? Samtidigt är jag oerhört glad att austin ortega skeppades efter en fiaskoinsats som saknar motstycke på denna nivån..
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Fattar inte varför alla vill se en massa värvningar? Inget lag har värvat bättre, Evert slängde dessutom in en av de tyngsta värvningarna i shl:s historia. Nu är det upp till laget att göra vad man kan. Tar vi smguld med denna truppen kommer det toppa de tidigare. Shinnimin målad i guld hade svidit i hockeysveriges ögon
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Aleks wrote:Fattar inte varför alla vill se en massa värvningar? Inget lag har värvat bättre, Evert slängde dessutom in en av de tyngsta värvningarna i shl:s historia. Nu är det upp till laget att göra vad man kan. Tar vi smguld med denna truppen kommer det toppa de tidigare. Shinnimin målad i guld hade svidit i hockeysveriges ögon
Sant! Men om dom däremot missar slutspel så....
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

För några dagar sedan var det 80-20 klart med en ny forward men sen sjönk det med 2-98. Tyvärr blev det ett bakslag i den affären. Pengar fanns det nog.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Primeau wrote:
Aleks wrote:Fattar inte varför alla vill se en massa värvningar? Inget lag har värvat bättre, Evert slängde dessutom in en av de tyngsta värvningarna i shl:s historia. Nu är det upp till laget att göra vad man kan. Tar vi smguld med denna truppen kommer det toppa de tidigare. Shinnimin målad i guld hade svidit i hockeysveriges ögon
Sant! Men om dom däremot missar slutspel så....
Det gör dom...

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
vlk
c/o LL´s Forum

Everts VLH (18/19) 2.0

Post by vlk »

Vi har ett par riktiga stjärnor....men tyvärr för många dyra medelmåttor.

Sen är det tungt när allt varje match hänger på samma spelare. Vi har ingen leverans alls från 3-4:e kedjan

Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Fröberg är överskattad som center. Har tyckt hela tiden. Han spelar och gör inte alltid rätt avvägningar och skjuter inte alltid som han bör. Emil Pettersson var lugn och trygg och spelade enkelt hela tiden och gjorde sina kedjekamrater bättre.
Juntilla är rökt. Hardt är förmodligen också rökt. Holmberg är rökt. Kiiski är inte som förr. Pesonen är ojämn. Defensiven läcker som ett såll. Det spretar åt alla håll.
Det finns absolut ingenting som talar för att Lakers ska förmå att ta sig till slutspel.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Är det helt otänkbart att Evertsson presenterar spelare trots att deadline är över? Menar mer om affären är i hamn men att spelaren inte anländer förens senare av olika anledningar?

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Person
Forumdemon

Post by Person »

Lakersfan_03 wrote:Är det helt otänkbart att Evertsson presenterar spelare trots att deadline är över? Menar mer om affären är i hamn men att spelaren inte anländer förens senare av olika anledningar?

Självklart hade de presenterat eventuella nyförvärv vid denna tid.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Tror ni Viktor Andrén tycker det är ok att han får stå så få matcher? Och till en sådan grad att han vill bryta kontraktet till nästa säsong?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Vi har Eliasson på den platsen nästa år isf, vill han lämna ska han få göra detta.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

bratsson wrote:Tror ni Viktor Andrén tycker det är ok att han får stå så få matcher? Och till en sådan grad att han vill bryta kontraktet till nästa säsong?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Han har varit sämre i år tycker jag

Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Lakershjärta71 wrote:Fröberg är överskattad som center. Har tyckt hela tiden. Han spelar och gör inte alltid rätt avvägningar och skjuter inte alltid som han bör. Emil Pettersson var lugn och trygg och spelade enkelt hela tiden och gjorde sina kedjekamrater bättre.
Juntilla är rökt. Hardt är förmodligen också rökt. Holmberg är rökt. Kiiski är inte som förr. Pesonen är ojämn. Defensiven läcker som ett såll. Det spretar åt alla håll.
Det finns absolut ingenting som talar för att Lakers ska förmå att ta sig till slutspel.
Och till all annan skit kan man lägga till pissvärvningen av Versteeg...

Lika bra att ge upp...
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Härmapan wrote:
Lakershjärta71 wrote:Fröberg är överskattad som center. Har tyckt hela tiden. Han spelar och gör inte alltid rätt avvägningar och skjuter inte alltid som han bör. Emil Pettersson var lugn och trygg och spelade enkelt hela tiden och gjorde sina kedjekamrater bättre.
Och till all annan skit kan man lägga till pissvärvningen av Versteeg...

Lika bra att ge upp...
Japp var inne på samma spår som Vlk
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

Läsvärt om värvningen av vår stig.

https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... ill-vaxjo/
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Ni måste sluta skriva "Stig", det vanärar en legend hos oss
Daste
Forumdemon

Post by Daste »

Svartvadet wrote:Ni måste sluta skriva "Stig", det vanärar en legend hos oss
+1
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Steeg är ok att skriva, men vetifan om det är ok att säga, då är det bättre att bränna några extra mikrokalorier och förlänga det till redan etablerade Steeger.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Svartvadet wrote:Ni måste sluta skriva "Stig", det vanärar en legend hos oss
Vår stig
Versteeg

Tomato tomato.

Var en lek med svensgelska och inget annat.

Men Ja håller med i grunden. ska bättre på den punkten.
Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

Varför gå över ån efter vatten? - En grabb som kallas 'STEEGER' när han lyfter Stanley Cup-bucklan på Soldier Field i Chicago, mår nog rätt bra av att höra samma namn på läktarna i VIDA.. så han minns hur bucklan smakar och vill lyfta den igen 8)
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Kan vi kompromissa med Stiger?
Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

+1 på den.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Varanen wrote:Kan vi kompromissa med Stiger?
Angående kris.
Chefen sa att vi kan förfänta oss en en STIGande kurva på honom efter tre månaders frånvaro.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

KRISKRISKRISKRISKRIS
Istället för
STIGSTIGSTIGSTIGSTIG

"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Stupet
Forumterrorist

Post by Stupet »

Kommer bli otroligt tufft för Evertsson att hitta en ersättare till Arvid Lundberg. Svårt att finna en stabilare back än så. Och enligt min mening så har Eversson ännu inte ersatt Martinsson. Burström var den tilltänkta ersättaren men han har verkligen inte levt upp till dom förväntningarna. Med andra ord så kommer pressen på Evertsson bli ännu högre till nästa säsong.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Enroth tjänar enligt Aftonbladet 300 000 per match (!!!!!!) om örebro undviker kval. Jisses var kommer pengarna ifrån? Jag är glad att vi inte landade någon sådan affär.

Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Man är väl livrädda för kval, vilket jag kan förstå. Det är väl värt pengarna om klubben undviker rent matematiskt, även om summorna är helt absurda. Dock borde du skrivit detta i "andra lags silly"
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Jag skulle jubla högt ifall Örebro åker ut, så sjukt tråkiga och intetsägande. Oavsett hur det går med den saken så hoppas jag att Evert lägger en helvetes massa energi, pengar och Gösser på att locka hit Nick Ebert till kommande säsong - han är riktigt bra! Burström har floppat i år men kan förhoppningsvis komma mer rätt in i det nästa säsong. Potentialen finns där onekligen.

På FW-sidan: Timrå hoppas jag klarar sig kvar, gör dom intr det ska Evert hugga på Ludvig Rensfeldt, också väldigt bra.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

Örebro är en gåta. De borde ha demografi och ekonomi till att etablera sig fullt ut i SHL men har inte lyckats ta det sista steget. Det är lätt en sån här säsong att bli fartblind för vår egen framgång. Vi gnäller (med viss rätta). Men faktum är att vi skall vara jäv***t STOLTA över TVÅ SM-guld på så kort tid i högsta serien. Det är lika många som Luleå och Malmö, och två mer än vad LHC och Örebro varit i närheten av.

Timrå får gärna åka ur. Det är inget personligt mot klubben. Men det skall aldrig råda tvivel om vart bröderna PETTERSSON hamnar vid NHL-lockout.

Någon mer än jag som tycker intervjun med EVERTSSON var urvattnad? Hade gärna sett lite mer "korsförhör" kring spelarprestationer och resonemang.
ollebolle
Forumproffs

Post by ollebolle »

Towen: Håller med om varenda ord. Vi är lite bortskämda med framgång. Men Luleå har väl bara ett guld?
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Towen wrote:Örebro är en gåta. De borde ha demografi och ekonomi till att etablera sig fullt ut i SHL men har inte lyckats ta det sista steget. Det är lätt en sån här säsong att bli fartblind för vår egen framgång. Vi gnäller (med viss rätta). Men faktum är att vi skall vara jäv***t STOLTA över TVÅ SM-guld på så kort tid i högsta serien. Det är lika många som Luleå och Malmö, och två mer än vad LHC och Örebro varit i närheten av.

Timrå får gärna åka ur. Det är inget personligt mot klubben. Men det skall aldrig råda tvivel om vart bröderna PETTERSSON hamnar vid NHL-lockout.

Någon mer än jag som tycker intervjun med EVERTSSON var urvattnad? Hade gärna sett lite mer "korsförhör" kring spelarprestationer och resonemang.
Svaret på skillnaden hemma och bortaresultat var mycket konstigt.

PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Ja Luleå har bara ett guld, 1996 mot Frölunda!

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Matt Anderson
Orange
Forumamatör

Post by Orange »

Lakershjärta71 wrote:Matt Anderson
Klar?
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Nej men en bra hockeyspelare. Kanske kunde tillföra VLH om han var utan kontrakt.
Post Reply