Everts VLH (18/19) 2.0
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Lars Bryggman lämnar Malmö. Skulle kunna ta en roll i Växjö om han inte är för dyr eller vill spela i björklöven. Ganska lång och stor och är spelare VLH brukar sakna sista tiden.
Everts VLH (18/19) 2.0
Vi har det redan tjockt med forwards lägre ner i hierakin.
Cooper presenterad på två år.
Cooper presenterad på två år.
Brian "LAUDRUP" COOPER - Han kommer förstås ligga och borsta is i samma 5:a som 'Jocke' BLICHFELD. Det här är en dansk skalle i nyllet på IKO Support 
Defensiven måste tuffas till. Det måste in knytnävar, pondus och muskler. Misslyckas Evertsson med detta så ska han starkt ifrågasättas av styrelsen från Torsk på Tallin. Nu har han ju sina TIO MILJONER EXTRA. Leverera därefter. Upp till bevis!
Skall bli jävligt intressant att följa detta åter-revansch-bygge med tanke på att man som regerande SVENSKA MÄSTARE åker ut i kvarten i FYRA RAKA.
Ingen vacker PR.
Skall bli jävligt intressant att följa detta åter-revansch-bygge med tanke på att man som regerande SVENSKA MÄSTARE åker ut i kvarten i FYRA RAKA.
Ingen vacker PR.
Jag gillar Cooper. Hoppas bara att inte lagledningen ser honom som the pondusback. Han har attityd - absolut. Cool mustasch - stor bonus. Evildoing skills - behövs. Men vi behöver en defensivkung. En som verkligen kan få stopp på motståndet. Delar Klokers uppfattning i denna frågan. Spelaren ska vara MINST EHT-nivå.
Lagbygget ser bra ut hittills. Till skillnad från flera av er här så har jag förtroende för målvakterna. Finns ingen anledning, i mitt tycke, att satsa mer pengar på den positionen. För en satsning på en position är mindre pengar till en annan. Backbesättningen bör vara prio1. Allt annat ser helt ok ut.
Lagbygget ser bra ut hittills. Till skillnad från flera av er här så har jag förtroende för målvakterna. Finns ingen anledning, i mitt tycke, att satsa mer pengar på den positionen. För en satsning på en position är mindre pengar till en annan. Backbesättningen bör vara prio1. Allt annat ser helt ok ut.
En skadefri Ahlsenfeldt tar jag gärnaVaranen wrote:Jag gillar Cooper. Hoppas bara att inte lagledningen ser honom som the pondusback. Han har attityd - absolut. Cool mustasch - stor bonus. Evildoing skills - behövs. Men vi behöver en defensivkung. En som verkligen kan få stopp på motståndet. Delar Klokers uppfattning i denna frågan. Spelaren ska vara MINST EHT-nivå.
Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
Håller med gällande målvakterna.
Larmi besitter en otroligt hög högsta nivå. Dessutom fenomenalt rolig att kolla på! Åhman kan också bara ta ytterligare kliv.
Prio ett: Defensiv KUNG på backsidan
Prio två: Superspets framåt, med målnäsa
Larmi besitter en otroligt hög högsta nivå. Dessutom fenomenalt rolig att kolla på! Åhman kan också bara ta ytterligare kliv.
Prio ett: Defensiv KUNG på backsidan
Prio två: Superspets framåt, med målnäsa
LARMI har coolness potential värdig ett mästarlag. Med COOPER'S hjälp kanske han kan få ordning på den där läppborsten också. Kan testosteron-tabbar, rätt hårvård och ett mäktigt volymbalsam höja lägstanivån på burtrollet är vi i hamn.
# Being a Laker' is about being a cool
# Being a Laker' is about being a cool
Undra vem som har bäst tid på Cooper's test 

-
Dysterqvist
- Forumdemon
Stämmer ryktena med Blichfeld och Kontos i offensiven, och Bengtsson i defensiven, så är det inte många luckor kvar att fylla. Speciellt inte ifall Gynge, Lundberg och Koivisto stannar. Tror ni det räcker med tanke på alla KHL-spelare som ska in i ligan? Tillomed DIF har lastat in tunga namn idag, måste bero på att KHL inte längre är ett alternativ.
Över$ten Henrik Evert$$on har en hel del att BEVI$A. Min$t $agt.
Pengar ska finnas, nu har vi snålat ett år med publik. In med stålarna i nästa års lagbygge, landslagsklass på varje position. Gynge blir en bra extraanfallare 
-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
Linus Högberg en assist i NHL-debuten med Philly och Karlström likaså i sin debut med Dallas!
Bådar kanske lite dåligt, men ändå riktigt skoj för dem
Även om Evertsson har mycket att bevisa till nästa säsong så spelar det inte så stor roll. Han själv sitter ju säkrast i båten.
Om man tar de svenska spelarna i KHL så tror jag inte vi har så mycket att hämta med tanke på att de flesta svenskar som lämnar KHL gör det för sina moderklubbar eller för klubbar som dom har spelat länge i innan. Det är ju bara att ta Djurgårn och Timrå som exempel. Läser man alla svenskar i KHL så kan man nästan direkt efter gissa sig till vart dessa spelare hamnar om dom kommer hem till Sverige och det är inte många som man sätter Växjö efter.
Har en känsla av att vi kommer gå in med en ganska tunn trupp även i år. Pengar finns nu igen men jag är inte säker på att Evertsson spenderar dom.
Om man tar de svenska spelarna i KHL så tror jag inte vi har så mycket att hämta med tanke på att de flesta svenskar som lämnar KHL gör det för sina moderklubbar eller för klubbar som dom har spelat länge i innan. Det är ju bara att ta Djurgårn och Timrå som exempel. Läser man alla svenskar i KHL så kan man nästan direkt efter gissa sig till vart dessa spelare hamnar om dom kommer hem till Sverige och det är inte många som man sätter Växjö efter.
Har en känsla av att vi kommer gå in med en ganska tunn trupp även i år. Pengar finns nu igen men jag är inte säker på att Evertsson spenderar dom.
Varför lägger man inte ut en ordentlig intervju med Brian "Balls" COOPER?? Nej klubben gör allt för att straffa oss i vår. Kort och lam säsong. Korta och lama releaser.
Han har nog dragit hem igen.Towen wrote:Varför lägger man inte ut en ordentlig intervju med Brian "Balls" COOPER?? Nej klubben gör allt för att straffa oss i vår. Kort och lam säsong. Korta och lama releaser.
Återkommer i augusti
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Roligt. Det hade jag missat. Framförallt för Högberg som jag glömt bort lite.Svartvadet wrote:Linus Högberg en assist i NHL-debuten med Philly och Karlström likaså i sin debut med Dallas!
Någon som hörde vad Coach J sa i cmore? Kommer många bra spelare...det får klubben presentera...jag kommer ha ett bra lag
-
noneedforaname
- Forumentusiast
Jörgen i Cmore:
"Det finns ju en hel del godbitar som kommer att portioneras ut /.../ Det finns ganska många spännande namn"
"Det finns ju en hel del godbitar som kommer att portioneras ut /.../ Det finns ganska många spännande namn"
Blev också ställd över Jörgens smilband när han sa att det kommer en del godbitar och hintar om att han kommer ha ett "bra" lag att jobba med. Min känsla var att han är ganska nöjd med det han stod där och visste.
Nu sitter jag verkligen här och väntar på smällkarameller
!
Nu sitter jag verkligen här och väntar på smällkarameller
-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
Ja jäklar, han stod och log OTROLIGT mycket där! Det ökar ju förväntningarna rejält!!
Tror vi kommer få se ett mycket mer offensivt VLH nästa år, inte alls så "förstörande" som Sam gillar. Krävs dock rätt manskap för sådan hockey, så återstår att se...
Tror vi kommer få se ett mycket mer offensivt VLH nästa år, inte alls så "förstörande" som Sam gillar. Krävs dock rätt manskap för sådan hockey, så återstår att se...
Spjuthspets Bonanza!
Tror vi ska behålla en realistisk förväntan. Coach J ler nog brett varje dag nu när han åter är VLHare. Precis som alla vi andra. Men självklart finns det ekonomiskt utrymme nu, inte bara för att budgeten normaliserats, utan även för att pjäser ska ersättas som inte fyllt den roll de hade betalt för.
Tror vi ska behålla en realistisk förväntan. Coach J ler nog brett varje dag nu när han åter är VLHare. Precis som alla vi andra. Men självklart finns det ekonomiskt utrymme nu, inte bara för att budgeten normaliserats, utan även för att pjäser ska ersättas som inte fyllt den roll de hade betalt för.
Eftersom Calof, Nättinen och troligtvis även Gynge förvinner så är det klart att några trevliga nyförvärv är att vänta. Det där är tre tilltänkta målgörare med ganska saftiga löner. Gynge har gjort mål efter sin lönecheck medan de andra underpresterat. Om ryktena med Karlström och Blichfeld stämmer så är de två som går in här men troligtvis billigare än de tre herrarna som lämnar. Då finns definitivt cash för ytterligare en riktigt högkalibersmålskytt.
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Holmberg blir svårt att ersätta för den kostnaden. Hade hoppats att hugo kunde hoppa in där som tredjecenter. Men får nog bli Stjernan som får börja där.
Men håller centersidan? Inte för att utmana om guldet.
Kellman
Rosen
Stjernan
Josen
Kellman
Rosen
Stjernan
Josen
Tycker det vore otroligt märkligt om inte Evertsson ger Gynge ett kontraksförslag i iaf 1 år till med tanke på att han ändå gjorde 48 poäng i år. Men gör Evertsson inte det så blir jag inte förvånad. Däremot så måste han hitta en annan spelare som kan leverera minst lika många poäng som Gynge. Upp till bevis isf.
Jag tänker att Stjernan kan vara en riktigt bra tredjecenter. Hans kurva pekar mot att han nästa år kommer ta minst ett kliv och redan i år var han bra när han spelade. Hugo kan spela både ytter och center, tycker att han jobbar hårt och har ett bra skillset. Känner mig trygg med att ge dem större roller nästa år men självklart ska fortfarande spets in i de övre linorna.StenhårtSlagskott wrote:Holmberg blir svårt att ersätta för den kostnaden. Hade hoppats att hugo kunde hoppa in där som tredjecenter. Men får nog bli Stjernan som får börja där.
Kellman
Rosen
Stjernan
Josen
Någon som sett KINGEN? Tror inte vi sett det sista av centrar. Vi vet vad SC knarkar på, och vi vet vart HC kommer ifrån. Karlstad uppfann centerrollen. Spelar 'RUNKEN' fortfarande? Han och LOOB. Då får vi vårt SPJUTH 
Äh, visst vill Erik Gustafsson lira med brorsan och inte i Allsvenskan med Djurgården?
Lukas Bengtsson - Erik Gustafsson
Joel Persson - Hardy
Cooper - Koivisto
Claesson - Peter Andersson
Lukas Bengtsson - Erik Gustafsson
Joel Persson - Hardy
Cooper - Koivisto
Claesson - Peter Andersson
Hagman skrev kontrakt under säsongen men lämnar nu.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Hagman skrev kontrakt då han nådde 100 min. Enligt kollektivavtal måste han då skriva seniorkontrakt. Nu är han dock inte ens junior längre och vi har som sagt alldeles för många längre ner i hierarkin för att han ska kunna ta en plats.
Jag tror han mår gått av ett år i ettan och sedan ett par säsonger i HA. Därefter vet vi var vi har honom.
Jag tror han mår gått av ett år i ettan och sedan ett par säsonger i HA. Därefter vet vi var vi har honom.
Ett rykte säger att Brynäs är intresserade av Hannes Björninen. Chiefen bör försöka ta hit honom. En favorit. Nyttig i många olika situationer.
Everts VLH (18/19) 2.0
#10 Duchon
Kommer att bli en rejäl remake, spelmässigt var vi på väg i fel riktning , det krävs nytt blod att jobba med för Jörgen
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Vi byter alltså ut en långtidsskadad rehab-patient mot en annan -> Peter "Det är nog brutet" ANDERSSON ut, Manuel "Jag är så skör" ÅGREN in.. 
Han har inte spelat en endaste match under hela säsongen pga skada. Djurgården i Hockeyallsvenskan vill inte kontraktera honom ytterligare. Då stiger Almighty-Evertsson in i handlingarna. Med ett tvåårskontrakt. Ut med den lame och in med den lytte. Vad fan är det frågan om? 
Djurgården hade säkerligen förlängt honom men han har varit klar i ett par månader nu. Även Oskarshamn var hårt på honom (mer eller mindre klar) och ett par klubbar till har visat intresse.Kloker wrote:Han har inte spelat en endaste match under hela säsongen pga skada. Djurgården i Hockeyallsvenskan vill inte kontraktera honom ytterligare. Då stiger Almighty-Evertsson in i handlingarna. Med ett tvåårskontrakt. Ut med den lame och in med den lytte. Vad fan är det frågan om?