Lakers Vs Familjen 11/4-21
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Re: Lakers Vs Familjen 11/4-21
Våra backar har brutala problem så fort de blir LITE under press...
Tror inte vi haft fler än tre vettiga uppspel
Tror inte vi haft fler än tre vettiga uppspel
Det var nog spiken idag
Som någon sa, FBK vill mer
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Som någon sa, FBK vill mer
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Där satt den! Väntat. Man är så evinnerligt små i egen zon. Man låter sig pressas. Enkelheten finns inte där över huvudtaget. Sen när man ligger under så börjar man trampa igen. Sanslöst????
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Har Folin spelat NHL??????
-
- c/o LL´s Forum
Defensive Folin är inne på TRE mål bakåt... Bra jobbat
Man spelar hockey i max 5 minuter i denna matchen resten är bara skit. Så äkligt passiva vi är.
Till 99% så utnyttjar man inte PP nu.
-
- c/o LL´s Forum
Vet knappt vad man ska säga längre
Detta är parodi!!
Vinner vi denna matchen, då kommer jag ALDRIG glömma det! Måste vara topp-3 största stölderna i SHL:s historia isf
Detta är parodi!!
Vinner vi denna matchen, då kommer jag ALDRIG glömma det! Måste vara topp-3 största stölderna i SHL:s historia isf

Herregud!!
-
- c/o LL´s Forum
Färjestad vinner 6-5
Allt annat är så ologiskt
Allt annat är så ologiskt
Detta är fullständigt galet
-
- c/o LL´s Forum
Vad ska man
säga. Vilken match. Vilket lag. 
JAAAAAAA!

JAAAAAAA!

Last edited by StenhårtSlagskott on 11 April 2021, 17:23, edited 2 times in total.
Helt sanslöst!!
Så enkeltSvartvadet wrote:Vet knappt vad man ska säga längre
Detta är parodi!!

Starkt att vinna två raka trots att man stundtals spelade som om man fastnat med kulpåsen i skridskoskenen. Det krävs en rejäl jävla uppryckning och rannsakan från samtliga om detta ska ros i hamn. Skämskudden åkte fram åtskilliga gånger.
Blir nog en tung hemresa tillbaka till Karlstad för Penneborn och hans mannar...
Blir nog en tung hemresa tillbaka till Karlstad för Penneborn och hans mannar...

Rosen är gud.
3 kedjan grymt bra.
13 mycket gedigen.
Melart giftig och ständigt hot.
55 i sitt livs lakersform
I övrigt finns förbättringspotential
3 kedjan grymt bra.
13 mycket gedigen.
Melart giftig och ständigt hot.
55 i sitt livs lakersform
I övrigt finns förbättringspotential
På allvar...
Har det här laget tur eller skicklighet?
Färjestad är bättre på de flesta punkter men det står 2-0 i matcher....
Har det här laget tur eller skicklighet?
Färjestad är bättre på de flesta punkter men det står 2-0 i matcher....
Om vi kollar noga så är detta faktiskt en coachseger. Titta vilka Som avgjorde i går. Idag sätter han in Drury ihop med Holmberg och Karlström. Dom har inte samma spärrar som de äldre känns det som.

Obeskrivligt.
-
- c/o LL´s Forum
Men hur ska hallam få igång trion Pettersson Calof Drury. De måste bidra något om växjö ska ta sig vidare. Splitta eller köra vidare?
Det kommer att bli mycket svårt att ta oss fram i slutspelet utan hjälp från 14 och 91. Båda känns håglösa och rädda och bidrar bara negativ på isen med pucktapp och dåliga passningar.StenhårtSlagskott wrote:Men hur ska hallam få igång trion Pettersson Calof Drury. De måste bidra något om växjö ska ta sig vidare. Splitta eller köra vidare?
Ja just nu är det som unga som visar vägen. Dom har inte den där spärren som de äldre mer rutinerade verkar ha.vlk wrote:Det kommer att bli mycket svårt att ta oss fram i slutspelet utan hjälp från 14 och 91. Båda känns håglösa och rädda och bidrar bara negativ på isen med pucktapp och dåliga passningar.StenhårtSlagskott wrote:Men hur ska hallam få igång trion Pettersson Calof Drury. De måste bidra något om växjö ska ta sig vidare. Splitta eller köra vidare?

-
- c/o LL´s Forum
Den kedjan har jag propsat för innan!PutteA wrote:Om vi kollar noga så är detta faktiskt en coachseger. Titta vilka Som avgjorde i går. Idag sätter han in Drury ihop med Holmberg och Karlström. Dom har inte samma spärrar som de äldre känns det som.
Tycker Holmberg och Drury har sådan sjuk kemi!
Det jag var rädd för att Drury, Holmber och Karlström, Sylve inte skulle palla med slutspelshockey... Och så gör dom en sådan här match... Grymt! 

Håller med. Och dessutom verkar dom inte har dom psykiska problemen som de mer rutinerade verkar ha. Dom bara kör. Du såg intervjun med Karlström efter match 1. ”Varför lägga sån press på oss själva”!Svartvadet wrote:Den kedjan har jag propsat för innan!PutteA wrote:Om vi kollar noga så är detta faktiskt en coachseger. Titta vilka Som avgjorde i går. Idag sätter han in Drury ihop med Holmberg och Karlström. Dom har inte samma spärrar som de äldre känns det som.
Tycker Holmberg och Drury har sådan sjuk kemi!

Bra givetvis. Men det bästa är att laget har mega vinnarskalle deluxe. Elitidrott går ut på att vinna. Spela snyggt kan man göra när man lattjar med polarna.
Kommer Färjestad klara av att vinna 4 av de 5 återstående matcherna i denna kvartsfinal serie?
Tror inte det.
Lakers tar en av de två matcherna i Karlstad och avgör hemma på fredag den 16:e.
Tror inte det.
Lakers tar en av de två matcherna i Karlstad och avgör hemma på fredag den 16:e.
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
-
- c/o LL´s Forum
Två riktigt viktiga vinster men de berömda marginalerna har varit på Växjös sida. Det kan snabbt bli 2-2 i matcher om laget gör ett slarv eller sover någon minut. Sådant som Lindqvist sysslar med när han helt onödigt använder klubban på en felvänd Persson ute i sarghörnet. Sådant kostar matcher.
Men rent siffermässigt så har väl knappst växjö förlorat 2 matcher i rad efter fulltid den här säsongen. Så ser väldigt bra ut. Men det ska spelas om det också. Förhoppningsvis har Växjö ett övertag som de kan utnyttja nu och Färjestad känner sig lite bestulna och orättvist behandlade av växjös sena avgörande.
Men rent siffermässigt så har väl knappst växjö förlorat 2 matcher i rad efter fulltid den här säsongen. Så ser väldigt bra ut. Men det ska spelas om det också. Förhoppningsvis har Växjö ett övertag som de kan utnyttja nu och Färjestad känner sig lite bestulna och orättvist behandlade av växjös sena avgörande.
-
- c/o LL´s Forum