Page 3 of 4
Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 21:24
by smashinlovely
Vi borde ha vunnit. Men 1 poäng känns som en seger.
Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 21:25
by Stupet
Lika bra som vårt offensiva spel är idag lika jävla skitdåligt är vårt försvar. Alla backar utom Melart skulle jag köra ett hård pass med efter matchen.
Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 21:25
by vlk
Fy fan vad kass Högberg är i egen zon
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 21:26
by smashinlovely
Lakersfan_03 wrote:smashinlovely wrote:Är Niclas Lundgren den enda spelaren i elitseriens historia som åkt ut för medvetet snösprut på målvakten? En fråga jag ställer mig varje match.
Jag tänkte precis på samma sak
Dessutom i slutspel...
Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 21:30
by vlk
Pinsamt avslut av lakers
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 21:30
by smashinlovely
Så.... den enda backen vi har värd namnet får vi alltså vara utan i 3 till 5 matcher..
Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 21:31
by Härmapan
Haha - Morgan...
Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 21:33
by MalZon
Glad för poäng. Men dessa utvisningar..
Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 21:33
by Härmapan
Att tycka att vi spelar pinsamt dåligt idag är pinsamt!
Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 21:35
by Stupet
Att Morgan Johansson får dömma matcher i SHL är för mig en gåta. Men som jag sa innan så tar vi inte chansen att vinna ikväll och allt detta är tackvare SHLs sämsta försvar!! Jag hoppas att det kommer in minst 2 backar till och sen gör oss av med 2 backar.
Vi vinner 1 poäng tackvare vår offensiv. MEN
Vi förlorar 2 poäng tackvare vårt usla försvar!!
Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 21:35
by Lakersfan_03
Mycket positivt idag.
Sanna mina ord: idag vände säsongen!
Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 21:36
by vlk
Härmapan wrote:Att tycka att vi spelar pinsamt dåligt idag är pinsamt!
Pinsamt avslut
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 21:37
by StenhårtSlagskott
5 mål framåt. Ta med oss det. 1 poäng. Är mer än vi mäktat med i de flesta matcher.
Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 21:39
by Niles
Imponerad över hur vi ständigt hittar nya kreativa vägar att förlora matcher. Spelet i egen zon är ju hjälplöst uselt tyvärr. Boxplay innefattar 3 eller 4 statyer som det inte krävs nån större hockeyIQ för att utnyttja. Hemskt att titta på. Hemskt.
Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 21:40
by Härmapan
Pinsamt att visa ut #11 - svårt att spela annat än ”pinsamt” i 3 mot 5...
På tal om pinsam... Joel fåntratten Lundquist...
Vilket jävla ägg han är!
Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 21:45
by vlk
Härmapan wrote:Pinsamt att visa ut #11 - svårt att spela annat än ”pinsamt” i 3 mot 5...
På tal om pinsam... Joel fåntratten Lundquist...
Vilket jävla ägg han är!
Utvisningen på 11 var tyvärr korrekt, onödigt att sätta upp klubben. Man får inte göra så i det läget av matchen. Men Morgan är lika dålig för det.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 21:49
by PutteA
Ni som klagar på att försvaret är dåligt så vill jag bara påminna att Frölunda också släppte in 5 mål under ordinarie tid. Jag tror också att det kan har varit vändningen idag. Den största plumpen idag är faktiskt alla utvisningar samt två frilägen som vi bjuder på. Vi kan konstatera att vi fortfarande blir 100% straffade så fort vi begår ett misstag. Jag tror faktiskt sett över 60 minuter att Frölunda gör fler grodor än oss, men blir inte straffade ens hälften av det vi får mot oss.
Att vi sedan havererar i sudden får Högberg ta på sig när han har kontroll på pucken men dräller bakom eget mål. Sen otur på Melarts utvisning. Tror faktiskt vi hade fått det till straffar om inte den utvisningen kommit. Känner att poängen var viktig. EP gör två mål, Horak gör mål, Gynge gör poäng, Shinnimin glänser. Bra!
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 21:53
by mollers
Bör väl inte bli någon avstängning på melart? Är väl en ren olyckshändelse?
Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 21:56
by mollers
Att rätt spelare för poäng och att vi kommer tillbaka från underläge 4 gånger under matchen.
Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 21:56
by alfax
Emil Pettersson !!! där visade du alla som gnäller och vill ha dej bänkad !!
Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 21:57
by vlk
PutteA wrote:Ni som klagar på att försvaret är dåligt så vill jag bara påminna att Frölunda också släppte in 5 mål under ordinarie tid. Jag tror också att det kan har varit vändningen idag. Den största plumpen idag är faktiskt alla utvisningar samt två frilägen som vi bjuder på. Vi kan konstatera att vi fortfarande blir 100% straffade så fort vi begår ett misstag. Jag tror faktiskt sett över 60 minuter att Frölunda gör fler grodor än oss, men blir inte straffade ens hälften av det vi får mot oss.
Att vi sedan havererar i sudden får Högberg ta på sig när han har kontroll på pucken men dräller bakom eget mål. Sen otur på Melarts utvisning. Tror faktiskt vi hade fått det till straffar om inte den utvisningen kommit. Känner att poängen var viktig. EP gör två mål, Horak gör mål, Gynge gör poäng, Shinnimin glänser. Bra!
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Skillnaden mellan lagens defensiv är att Frölunda släppt in 25 mål, vi har släppt in 39 stycken. För dom var detta en liten plump. För oss var det vardag.
Men att vi gör 5 mål och klarar av att komma igen och kvittera tror jag vi kommer att ta med oss.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 21:59
by Stupet
Frölundas försvar tappar inte pucken till Växjö spelare 2 gånger under 4 min tid. Det gör Växjös försvar. Dessutom så känns det som att backarna blir livrädda så fort frölunda sätter press på dom i egen zon. Dessutom så är det inte första gången denna säsong som det har sett ut såhär i vårt försvar. För Frölundas del kanske detta är den enda matchen för säsongen som försvaret inte klaffar
Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 22:00
by Baker
Mycket gnäll här på forumet. Själv tycker jag vi gör en riktigt bra match mot Sveriges förmodligen bästa lag. Visst gör våra backar grodor men vi möter också riktigt vassa forwards. Jobbigt att hörs men sanningen.
Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 22:05
by vlk
Baker wrote:Mycket gnäll här på forumet. Själv tycker jag vi gör en riktigt bra match mot Sveriges förmodligen bästa lag. Visst gör våra backar grodor men vi möter också riktigt vassa forwards. Jobbigt att hörs men sanningen.
Hehe, du sade precis samma sak som de flesta av oss men med lite andra ord.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 22:14
by Svartvadet
Det är ganska otroligt med psykologi, även för oss här inne.
Hade vi varit tvåa i serien, åkt till Frölunda och gjort FEM mål och fått med oss en pinne - då hade jag tagit det. Faktiskt. Det är inte ett ställe man åker till och håvar in poäng, oavsett hur bra man är.
Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 22:21
by Baker
Stupet wrote:Frölundas försvar tappar inte pucken till Växjö spelare 2 gånger under 4 min tid. Det gör Växjös försvar. Dessutom så känns det som att backarna blir livrädda så fort frölunda sätter press på dom i egen zon. Dessutom så är det inte första gången denna säsong som det har sett ut såhär i vårt försvar. För Frölundas del kanske detta är den enda matchen för säsongen som försvaret inte klaffar
Klart att de flesta backarna skiter i brallan i egen zon när man blir pressad. Man saknar som grupp förmågan att spela sig ur zon. Samtidigt är man tämligen sönderläst och det ligger på tränarna och Evert att lösa.
Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 22:22
by Varanen
Två normala matcher på rad. Som jag misstänkte så släppte en del knutar i lördags mot RBK. Händelserikt värre, vilket det ska vara i hockey. Nu är vi med i matchen (seriespelet). Misstag hit eller dit. Nu agerar vi i alla fall som hockeyspelare och fortsätter att köra på vad som än slängs i ansiktena på oss.
Tårarna är torkade. Kriget har bara börjat.
Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 22:27
by bratsson
Jag är glad att man lyckas kämpa sig till 1 poäng, det är inte vanligt den här säsongen.
Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 22:32
by PutteA
Helt rätt Varanen.
Sen kan vi inte hålla på att gnälla på det sättet som görs här inne. Lite nyanserat borde vi kunna hålla det. Det är tur inte spelarna och ledarna resonerar som en del gör här inne, då hade dom inte haft en chans idag. Vi måste ju kunna se poängen idag som ytterligare ett steg framåt. Jag tror laget känner att de är på väg åt rätt håll.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 22:40
by Varanen
Handlingsförlamningen har släppt. Det var det som frustrerade mig mest i den här makabra seriestarten. Se "hockeyspelare" som är förlamade från midjan och uppåt är smärtsamt. Att vara dålig är inte olagligt. Men att vara passiv och rädd i hockey borde vara det.
Nu är de hockeyspelare. Alla passningar må gå till feladress, skotten upp i nätet, tacklingarna landa på egen spelare, men man gör åtminstone något. Och försöker dessutom göra det i fart, och tillsammans.
Och till sist det viktigaste av allt. Man spelar tills domaren blåser av. Man spelar trots att skotten tar oturligt, eller man åker på en billig utvisning, mål i röven, den snygga baben på läktaren inte vinkar tillbaka, sportdrycken smakar piss och bänkgrannen släppt en svavelosande brakare.
Man har blivit en hockeyspelare.
Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 22:40
by Wolin
Att vi tar 1 poäng när Morgan dömer ser jag som ett bevis på styrka och ett klart fall framåt.
Klart Mogge njöt på slutet när han kunde ta 2 utvisningar på raken och avgöra matchen, men ikväll får vi ge han det, vi rånade honom på 1 pinne ialla fall

.
Gillade starkt Sam`s kommentar i intervjun efter matchen med , att vi fick ett powerplay för en gångs skull och då händer det grejer.
Vi är ju inte direkt det mest förfördelade laget i ligan , snarare domarkårens mobbningsoffer nr 1, vet inte var det beror på, måste ha något med den svenska mentaliteten att göra, det är fult att komma upp som nykomling och kunna ha sådana framgångar på ur ett hockeyperspektiv kort tid, det svider i vissas ögon kan jag tänka,domare kommer ofta från orter där hockeyn funnits under lång tid.
Är bara en tanke jag har. Sen får man säga hur professionella svenska domare är, men personligen hade jag tyckt det var trevligt om man tog in någon kanadensisk /amerikansk domare, som rör om lite i grytan.
Om man jämför lördagens match mot Rögle, så skrek sig publiken i Vida hesa över att det inte blir utvisning
på solklara situationer, i Scandinavium faller domaren direkt för buropen. Det är skillnad på 10000 göteborgare och 5000 kronobergare uppenbarligen. Inget ont om FHC fans som är de trevligaste i ligan,
men man blir fundersam..
Men är nöjd med dagens match, 1 pinne uppe i Scandinavium är inte illa med tanke på förutsättningarna

Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 22:52
by StenhårtSlagskott
Tycker få här inne har nämnt Andrén. Trots 5 mål bakåt(OT räkans inte) kändes han stabil. Kanske skulle tagit något friläge men gjorde några svettiga parader.
I spelet händer det mer nu än i början. Kan vi börja omsätta spelet till poäng nu också så skulle det vara bra. Eller är det ett tillfällig ljisglimt vi ser?
Blir melart avstängd skulle det vara ett avbräck då han visat en oväntat stark målfarlighet.
Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 23:01
by vlk
StenhårtSlagskott wrote:Tycker få här inne har nämnt Andrén. Trots 5 mål bakåt(OT räkans inte) kändes han stabil. Kanske skulle tagit något friläge men gjorde några svettiga parader.
I spelet händer det mer nu än i början. Kan vi börja omsätta spelet till poäng nu också så skulle det vara bra. Eller är det ett tillfällig ljisglimt vi ser?
Blir melart avstängd skulle det vara ett avbräck då han visat en oväntat stark målfarlighet.
Tycker också andren kändes trygg idag
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 23:09
by vlk
PutteA wrote:Helt rätt Varanen.
Sen kan vi inte hålla på att gnälla på det sättet som görs här inne. Lite nyanserat borde vi kunna hålla det. Det är tur inte spelarna och ledarna resonerar som en del gör här inne, då hade dom inte haft en chans idag. Vi måste ju kunna se poängen idag som ytterligare ett steg framåt. Jag tror laget känner att de är på väg åt rätt håll.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Du får skilja på det som skrivs mitt under match i stridens hetta och det som är analysen då känslorna svalnat. Två helt olika saker.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Frölunda - Växjö 17/10 19.00
Posted: 17 October 2019, 23:21
by PutteA
Ja men en del här fortsätter på den negativt inslagna vägen även efter matchen. Man måste ju kunna se de positiva sakerna med den här matchen. Även jag är och har varit kritisk till mycket. Men det känns nästan som att det blir ett mantra på nått sätt. Man måste bara spy galla.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro