Lakers VS RBK

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Varanen
c/o LL´s Forum
Posts: 15405
Joined: 11 January 2003, 18:22
Location: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Lakers VS RBK

Post by Varanen »

Direkt nedflyttning är väl först nästa säsong? Så vi har en extra livlina.
Do you even looksmaxx, bro?
Varanen
c/o LL´s Forum
Posts: 15405
Joined: 11 January 2003, 18:22
Location: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Lakers VS RBK

Post by Varanen »

4:e linan överlägset bäst. Inte för att ta bort något från de, men...

KÖTTA!
Do you even looksmaxx, bro?
Svartvadet
c/o LL´s Forum
Posts: 6833
Joined: 7 April 2007, 22:13
Location: Vaaho

Re: Lakers VS RBK

Post by Svartvadet »

Hedersam förlust.

Glädjer mig att laget iaf försöker, men vi saknar edge
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: Lakers VS RBK

Post by vlk »

Rögle har målskyttar , det saknar vi helt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Varanen
c/o LL´s Forum
Posts: 15405
Joined: 11 January 2003, 18:22
Location: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Lakers VS RBK

Post by Varanen »

Inte helt. Vi har Ilari. :lol:
Do you even looksmaxx, bro?
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: Lakers VS RBK

Post by vlk »

Varanen wrote:Inte helt. Vi har Ilari. :lol:
Nä, han är ingen målskytt. Är det han som ska vara målskytten är det godnatt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Kloker
Forumterrorist
Posts: 2668
Joined: 17 September 2010, 12:53

Re: Lakers VS RBK

Post by Kloker »

Är Höneröven på plats eller är han och förbereder skedhalmen till honom och Samhall Am på Vidas tak?

Detta är helt jävla oförsvarbart. Pinsamt. Riktigt jävla pinsamt!
Varanen
c/o LL´s Forum
Posts: 15405
Joined: 11 January 2003, 18:22
Location: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Lakers VS RBK

Post by Varanen »

Högbergs bästa insats den här säsongen. Bra krigat vid offensiv blå. Har Melart lånat ut lite brösthår månne? :lol:
Do you even looksmaxx, bro?
Person
Forumdemon
Posts: 1860
Joined: 13 January 2018, 22:22

Re: Lakers VS RBK

Post by Person »

Första hedersamma förlusten iallafall. På sett sätt är det ett litet steg i rätt riktning, de verkade ju åtminstone vilja kvittera denna gång.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Varanen
c/o LL´s Forum
Posts: 15405
Joined: 11 January 2003, 18:22
Location: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Lakers VS RBK

Post by Varanen »

Sant. Bättre moral idag. Mycket viktigt.
Do you even looksmaxx, bro?
User avatar
Stupet
Forumterrorist
Posts: 2047
Joined: 19 June 2003, 15:02
Location: Ingelstad

Re: Lakers VS RBK

Post by Stupet »

Bänka för i helvete Pettersson nu eller avgå Sam!!!
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: Lakers VS RBK

Post by vlk »

Ett bottenlag mot ett topplag , vi lyckades inte skrälla men sprattlade lite


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
User avatar
Stupet
Forumterrorist
Posts: 2047
Joined: 19 June 2003, 15:02
Location: Ingelstad

Re: Lakers VS RBK

Post by Stupet »

Offensiven är helt åt helvete. Och vem har hand om det? Jo Thermell.
Svartvadet
c/o LL´s Forum
Posts: 6833
Joined: 7 April 2007, 22:13
Location: Vaaho

Re: Lakers VS RBK

Post by Svartvadet »

Okej, ska försöka vara lite nyanserad.

Sett över 60 min är vi det bättre laget. Skillnaden är att det ena laget har medgång, medstuds och självförtroende. Det andra laget har motgång, motstuds och inget självförtroende.

Ganska klassisk "varför ett topplag tillhör toppen och ett bottenlag botten"
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: Lakers VS RBK

Post by vlk »

Svartvadet wrote:Okej, ska försöka vara lite nyanserad.

Sett över 60 min är vi det bättre laget. Skillnaden är att det ena laget har medgång, medstuds och självförtroende. Det andra laget har motgång, motstuds och inget självförtroende.

Ganska klassisk "varför ett topplag tillhör toppen och ett bottenlag botten"
Vi får en bra inblick i hur Karlskrona och andra lag känt sig,


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
User avatar
Stupet
Forumterrorist
Posts: 2047
Joined: 19 June 2003, 15:02
Location: Ingelstad

Re: Lakers VS RBK

Post by Stupet »

Detta laget kommer tyvärr att tillhöra botten hela denna säsongen!!
Svartvadet
c/o LL´s Forum
Posts: 6833
Joined: 7 April 2007, 22:13
Location: Vaaho

Re: Lakers VS RBK

Post by Svartvadet »

Vi måste börja tänka om.

Vi lever kvar i att "vi är en utmanare till SM-guldet varje år". Den verkligheten finns inte längre.

Det nya målet är att hålla sig kvar. Det skiljer redan tio poäng upp till plats sex. Kanske vi kan sprattla oss till play-in med lite flyt.
User avatar
Härmapan
c/o LL´s Forum
Posts: 3433
Joined: 16 March 2011, 22:32

Re: Lakers VS RBK

Post by Härmapan »

Vi är en ribbträff från poäng och spelar långa stunder ut ”serieledaren”

Inga studsar, domslut eller någonting går med!

Jag tror att vi kommer före Möglet när vi summerar tabellen

Gissar att alla ni som skriker om avgångar och negativt kval aldrig idrottat själva...?

Snart vänder det!!!
User avatar
Stupet
Forumterrorist
Posts: 2047
Joined: 19 June 2003, 15:02
Location: Ingelstad

Re: Lakers VS RBK

Post by Stupet »

Härmapan.
12 år som innebandymålvakt kanske inte kallas för idrott.
Svartvadet
c/o LL´s Forum
Posts: 6833
Joined: 7 April 2007, 22:13
Location: Vaaho

Re: Lakers VS RBK

Post by Svartvadet »

Innebandy är inte idrott. Liksom spökboll.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
Posts: 5806
Joined: 18 December 2016, 18:31

Re: Lakers VS RBK

Post by StenhårtSlagskott »

Förhållandevis bra match idag. Om vi räknar bort första perioden då Rögle är bättre.
Den här matchen var det åtminstone inte några tokbjudningar även om försvaret står och sover så fick motståndarna agera för att göra mål.
Den här matchen handlade om att vi inte utnyttjar det vi skapar och att melart är enda målskytt är ju ett problem.

Sett över 60 min är det ett fall framåt. Kan det bli något mer mål framåt så ska det bli poäng.
Last edited by StenhårtSlagskott on 12 October 2019, 18:12, edited 1 time in total.
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: Lakers VS RBK

Post by vlk »

Härmapan wrote:Vi är en ribbträff från poäng och spelar långa stunder ut ”serieledaren”

Inga studsar, domslut eller någonting går med!

Jag tror att vi kommer före Möglet när vi summerar tabellen

Gissar att alla ni som skriker om avgångar och negativt kval aldrig idrottat själva...?

Snart vänder det!!!
Jag har både gått upp och åkt ur serier själv. Löjligt att börja en sådan diskussion


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Varanen
c/o LL´s Forum
Posts: 15405
Joined: 11 January 2003, 18:22
Location: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Lakers VS RBK

Post by Varanen »

I min värld så startade vi säsongen idag. Den här arbetsinsatsen borde vi stått för redan omgång 1, men nu valde vi att inte göra det. För första gången ser vi ut som ett normalt lag på den här nivån.
Do you even looksmaxx, bro?
User avatar
Härmapan
c/o LL´s Forum
Posts: 3433
Joined: 16 March 2011, 22:32

Re: Lakers VS RBK

Post by Härmapan »

vlk wrote:
Härmapan wrote:Vi är en ribbträff från poäng och spelar långa stunder ut ”serieledaren”

Inga studsar, domslut eller någonting går med!

Jag tror att vi kommer före Möglet när vi summerar tabellen

Gissar att alla ni som skriker om avgångar och negativt kval aldrig idrottat själva...?

Snart vänder det!!!
Jag har både gått upp och åkt ur serier själv. Löjligt att börja en sådan diskussion


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vad bra! Då kanske du vet lite om idrottspsykologi och känner till begreppet lagmoral och vet vad självförtroende innebär...?

Satt du och tjurade, skyllde på dina medspelare och och skrek om folks avgång när du var aktiv?

Det handlar för fan om lite tro på sig själva, lite flyt och en jävla massa jävlar anamma!

Det är stenhårt jobb dom gäller!

Att kicka Hallam, E och hela ledarstaben skulle bara skapa kaos!

Om ni tror att det är lösningen är ni ute och cyklar!
User avatar
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Posts: 16663
Joined: 24 April 2004, 01:08
Location: ÅRYD
Contact:

Re: Lakers VS RBK

Post by PutteA »

Med risk för att bli kallad nickedocka så måste jag hålla med Härmapan. Bästa matchen så härlångt först perren borträknad. Allt nu handlar om dom kan bygga vidare på detta eller om dom återfaller. Ny match på torsdag. Nu är det vara att fokusera på en match i taget. 52 omgångar ska spelas och jag har svårt att se hur en massa sparkningar av ledare skulle hjälpa detta laget. Jag kan erkänna att jag var orolig efter första. Men sett till de efterföljande 40 min var vi det bättre laget, vilket t.o.m Everberg höll med om när han påpekade att Roman Will höll kvar dom i matchen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: Lakers VS RBK

Post by vlk »

Härmapan wrote:
vlk wrote:
Härmapan wrote:Vi är en ribbträff från poäng och spelar långa stunder ut ”serieledaren”

Inga studsar, domslut eller någonting går med!

Jag tror att vi kommer före Möglet när vi summerar tabellen

Gissar att alla ni som skriker om avgångar och negativt kval aldrig idrottat själva...?

Snart vänder det!!!
Jag har både gått upp och åkt ur serier själv. Löjligt att börja en sådan diskussion


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vad bra! Då kanske du vet lite om idrottspsykologi och känner till begreppet lagmoral och vet vad självförtroende innebär...?

Satt du och tjurade, skyllde på dina medspelare och och skrek om folks avgång när du var aktiv?

Det handlar för fan om lite tro på sig själva, lite flyt och en jävla massa jävlar anamma!

Det är stenhårt jobb dom gäller!

Att kicka Hallam, E och hela ledarstaben skulle bara skapa kaos!

Om ni tror att det är lösningen är ni ute och cyklar!
Du har rätt till din åsikt och jag respekterar den.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
User avatar
Stupet
Forumterrorist
Posts: 2047
Joined: 19 June 2003, 15:02
Location: Ingelstad

Re: Lakers VS RBK

Post by Stupet »

Har jag pratat något om att alla ska avgå eller? Nej det jag har sagt är att man ska bänka Pettersson för att han inte tillför ett skit just nu. Känns som att ni är så positiva att man börjar undra om ni håller på Tingsryd istället!
User avatar
Stupet
Forumterrorist
Posts: 2047
Joined: 19 June 2003, 15:02
Location: Ingelstad

Re: Lakers VS RBK

Post by Stupet »

Och sen vet du inte ett skit om det skulle ge effekt om Hallam gick. Det vet ingen! Så lägg ner skitsnacket om att vi är helt ute och cyklar.
User avatar
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Posts: 16663
Joined: 24 April 2004, 01:08
Location: ÅRYD
Contact:

Re: Lakers VS RBK

Post by PutteA »

Historien visar ganska tydligt att majoriteten av alla ledarförändringar mitt i säsongen ger bara tillfälliga effekter pga att allt nollställs gällande konkurrens m.m. Jag tror mer på spelarförändringar i så fall. Nån ut, nån in.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
User avatar
Primeau
c/o LL´s Forum
Posts: 4546
Joined: 6 April 2006, 08:38

Re: Lakers VS RBK

Post by Primeau »

3/10 VLH-MIF 1p (0p)
5/10 LIF-VLH 0p (3p)
10/10 ÖHK-VLH 1p (0p)
12/10 VLH-RBK 0p (0p)
17/10 FHC-VLH 0p
19/10 VLH-BIF 3p
24/10 HV-VLH 0p
26/10 VLH-LHC 2p
31/10 VLH-LIF 0p

Jag trodde vid ingången till oktober att VLH kommer ta 7p under oktober månad. Detta har man fortfarande chansen till, i och med den lite överraskande vinsten mot Lif så ligger laget +1p enl. min profetia :ok:

Fasth tycks i alla fall kommit igång, det är en förutsättning för att kunna lämna bottenträsket. Melart verkar också vara en injektion, förhoppningsvis kan han visa vägen.

Ändå en rejäl uppryckning idag jämfört med hur det har sett ut tidigare. Dock fortfarande en del pinsamma misstag, fadäser som hör hemma på juniornivå (5 spelare stirrar puck och glömmer Zaar...)
JFK är den mest vilsna spelare jag sett i VLH, t o m Ortega var bättre. Gynge är otroligt förutsägbar, så fort han får pucken i offensiv zon går han på avslut, ett dåligt sådant. Han har tyvärr tappat känslan. Pettersson försöker, men får extremt lite uträttat. Där är nog dom tre största energiläckagen i detta bygget.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
User avatar
Härmapan
c/o LL´s Forum
Posts: 3433
Joined: 16 March 2011, 22:32

Re: Lakers VS RBK

Post by Härmapan »

Stupet wrote:Har jag pratat något om att alla ska avgå eller? Nej det jag har sagt är att man ska bänka Pettersson för att han inte tillför ett skit just nu. Känns som att ni är så positiva att man börjar undra om ni håller på Tingsryd istället!
Har jag över huvud taget kommenterat dina inlägg eller pratat med dig...????
User avatar
Stupet
Forumterrorist
Posts: 2047
Joined: 19 June 2003, 15:02
Location: Ingelstad

Re: Lakers VS RBK

Post by Stupet »

Spelar inte så mycket roll hur det ser ut idag med tanke på att vi fortfarande förlorar. Och med facit i hand att vi bara plockat 6 poäng av 30 säger en hel del om att det måste ske stora förändringar väldigt snart i truppen. Annars ser det verkligen inte ljust ut. Sam måste börja våga att typ bänka Pettersson och sen ta in Davidsson som första center istället och även plocka in Cederqvist i truppen och då i en av de första linorna. Att Sam inte ens vågar chansa säger en hel del om att våra stjärnor tydligen betyder för mycket för laget oavsett om dom levererar eller inte. Och det håller fan inte!!
User avatar
Stupet
Forumterrorist
Posts: 2047
Joined: 19 June 2003, 15:02
Location: Ingelstad

Re: Lakers VS RBK

Post by Stupet »

Nästa hemmamatch blir då det stora bottenmötet med oss som 14:e och Brynäs som 13:e. Årets viktigaste match!!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
Posts: 6968
Joined: 10 December 2004, 23:17
Location: Växjö

Re: Lakers VS RBK

Post by Lakersfan_03 »

Vi bör behålla sam oavsett hur det ser ut. Däremot är jag inte helt främmande för att släppa loss ett par spelare för att ta in nya.

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
Posts: 4130
Joined: 26 June 2009, 12:52
Location: Växjö

Re: Lakers VS RBK

Post by Lakershjärta71 »

Svartvadet wrote:Vi blir ju helt rånade på bedömningarna.

Fyra SOLKLARA icings som vinkas av, två trippings som är HELT OKEJ (tydligen) och Shinnimins utvisning är ett stort skämt. Han försöker ju gå på retur, inget annat.
Nej, han klappar ju till målvakten i magen när målchansen är över. Såg det tydligt.
Post Reply