Lakers VS RBK
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Lakers VS RBK
Direkt nedflyttning är väl först nästa säsong? Så vi har en extra livlina.
Do you even looksmaxx, bro?
Re: Lakers VS RBK
4:e linan överlägset bäst. Inte för att ta bort något från de, men...
KÖTTA!
KÖTTA!
Do you even looksmaxx, bro?
-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
- Posts: 6833
- Joined: 7 April 2007, 22:13
- Location: Vaaho
Re: Lakers VS RBK
Hedersam förlust.
Glädjer mig att laget iaf försöker, men vi saknar edge
Glädjer mig att laget iaf försöker, men vi saknar edge
Re: Lakers VS RBK
Rögle har målskyttar , det saknar vi helt.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Re: Lakers VS RBK
Nä, han är ingen målskytt. Är det han som ska vara målskytten är det godnattVaranen wrote:Inte helt. Vi har Ilari.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Re: Lakers VS RBK
Är Höneröven på plats eller är han och förbereder skedhalmen till honom och Samhall Am på Vidas tak?
Detta är helt jävla oförsvarbart. Pinsamt. Riktigt jävla pinsamt!
Detta är helt jävla oförsvarbart. Pinsamt. Riktigt jävla pinsamt!
Re: Lakers VS RBK
Högbergs bästa insats den här säsongen. Bra krigat vid offensiv blå. Har Melart lånat ut lite brösthår månne? 
Do you even looksmaxx, bro?
Re: Lakers VS RBK
Första hedersamma förlusten iallafall. På sett sätt är det ett litet steg i rätt riktning, de verkade ju åtminstone vilja kvittera denna gång.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Lakers VS RBK
Bänka för i helvete Pettersson nu eller avgå Sam!!!
Re: Lakers VS RBK
Ett bottenlag mot ett topplag , vi lyckades inte skrälla men sprattlade lite
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Re: Lakers VS RBK
Offensiven är helt åt helvete. Och vem har hand om det? Jo Thermell.
-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
- Posts: 6833
- Joined: 7 April 2007, 22:13
- Location: Vaaho
Re: Lakers VS RBK
Okej, ska försöka vara lite nyanserad.
Sett över 60 min är vi det bättre laget. Skillnaden är att det ena laget har medgång, medstuds och självförtroende. Det andra laget har motgång, motstuds och inget självförtroende.
Ganska klassisk "varför ett topplag tillhör toppen och ett bottenlag botten"
Sett över 60 min är vi det bättre laget. Skillnaden är att det ena laget har medgång, medstuds och självförtroende. Det andra laget har motgång, motstuds och inget självförtroende.
Ganska klassisk "varför ett topplag tillhör toppen och ett bottenlag botten"
Re: Lakers VS RBK
Vi får en bra inblick i hur Karlskrona och andra lag känt sig,Svartvadet wrote:Okej, ska försöka vara lite nyanserad.
Sett över 60 min är vi det bättre laget. Skillnaden är att det ena laget har medgång, medstuds och självförtroende. Det andra laget har motgång, motstuds och inget självförtroende.
Ganska klassisk "varför ett topplag tillhör toppen och ett bottenlag botten"
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Re: Lakers VS RBK
Detta laget kommer tyvärr att tillhöra botten hela denna säsongen!!
-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
- Posts: 6833
- Joined: 7 April 2007, 22:13
- Location: Vaaho
Re: Lakers VS RBK
Vi måste börja tänka om.
Vi lever kvar i att "vi är en utmanare till SM-guldet varje år". Den verkligheten finns inte längre.
Det nya målet är att hålla sig kvar. Det skiljer redan tio poäng upp till plats sex. Kanske vi kan sprattla oss till play-in med lite flyt.
Vi lever kvar i att "vi är en utmanare till SM-guldet varje år". Den verkligheten finns inte längre.
Det nya målet är att hålla sig kvar. Det skiljer redan tio poäng upp till plats sex. Kanske vi kan sprattla oss till play-in med lite flyt.
Re: Lakers VS RBK
Vi är en ribbträff från poäng och spelar långa stunder ut ”serieledaren”
Inga studsar, domslut eller någonting går med!
Jag tror att vi kommer före Möglet när vi summerar tabellen
Gissar att alla ni som skriker om avgångar och negativt kval aldrig idrottat själva...?
Snart vänder det!!!
Inga studsar, domslut eller någonting går med!
Jag tror att vi kommer före Möglet när vi summerar tabellen
Gissar att alla ni som skriker om avgångar och negativt kval aldrig idrottat själva...?
Snart vänder det!!!
Re: Lakers VS RBK
Härmapan.
12 år som innebandymålvakt kanske inte kallas för idrott.
12 år som innebandymålvakt kanske inte kallas för idrott.
-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
- Posts: 6833
- Joined: 7 April 2007, 22:13
- Location: Vaaho
Re: Lakers VS RBK
Innebandy är inte idrott. Liksom spökboll.
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
- Posts: 5806
- Joined: 18 December 2016, 18:31
Re: Lakers VS RBK
Förhållandevis bra match idag. Om vi räknar bort första perioden då Rögle är bättre.
Den här matchen var det åtminstone inte några tokbjudningar även om försvaret står och sover så fick motståndarna agera för att göra mål.
Den här matchen handlade om att vi inte utnyttjar det vi skapar och att melart är enda målskytt är ju ett problem.
Sett över 60 min är det ett fall framåt. Kan det bli något mer mål framåt så ska det bli poäng.
Den här matchen var det åtminstone inte några tokbjudningar även om försvaret står och sover så fick motståndarna agera för att göra mål.
Den här matchen handlade om att vi inte utnyttjar det vi skapar och att melart är enda målskytt är ju ett problem.
Sett över 60 min är det ett fall framåt. Kan det bli något mer mål framåt så ska det bli poäng.
Last edited by StenhårtSlagskott on 12 October 2019, 18:12, edited 1 time in total.
Re: Lakers VS RBK
Jag har både gått upp och åkt ur serier själv. Löjligt att börja en sådan diskussionHärmapan wrote:Vi är en ribbträff från poäng och spelar långa stunder ut ”serieledaren”
Inga studsar, domslut eller någonting går med!
Jag tror att vi kommer före Möglet när vi summerar tabellen
Gissar att alla ni som skriker om avgångar och negativt kval aldrig idrottat själva...?
Snart vänder det!!!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Re: Lakers VS RBK
I min värld så startade vi säsongen idag. Den här arbetsinsatsen borde vi stått för redan omgång 1, men nu valde vi att inte göra det. För första gången ser vi ut som ett normalt lag på den här nivån.
Do you even looksmaxx, bro?
Re: Lakers VS RBK
Vad bra! Då kanske du vet lite om idrottspsykologi och känner till begreppet lagmoral och vet vad självförtroende innebär...?vlk wrote:Jag har både gått upp och åkt ur serier själv. Löjligt att börja en sådan diskussionHärmapan wrote:Vi är en ribbträff från poäng och spelar långa stunder ut ”serieledaren”
Inga studsar, domslut eller någonting går med!
Jag tror att vi kommer före Möglet när vi summerar tabellen
Gissar att alla ni som skriker om avgångar och negativt kval aldrig idrottat själva...?
Snart vänder det!!!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Satt du och tjurade, skyllde på dina medspelare och och skrek om folks avgång när du var aktiv?
Det handlar för fan om lite tro på sig själva, lite flyt och en jävla massa jävlar anamma!
Det är stenhårt jobb dom gäller!
Att kicka Hallam, E och hela ledarstaben skulle bara skapa kaos!
Om ni tror att det är lösningen är ni ute och cyklar!
Re: Lakers VS RBK
Med risk för att bli kallad nickedocka så måste jag hålla med Härmapan. Bästa matchen så härlångt först perren borträknad. Allt nu handlar om dom kan bygga vidare på detta eller om dom återfaller. Ny match på torsdag. Nu är det vara att fokusera på en match i taget. 52 omgångar ska spelas och jag har svårt att se hur en massa sparkningar av ledare skulle hjälpa detta laget. Jag kan erkänna att jag var orolig efter första. Men sett till de efterföljande 40 min var vi det bättre laget, vilket t.o.m Everberg höll med om när han påpekade att Roman Will höll kvar dom i matchen.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det
Re: Lakers VS RBK
Du har rätt till din åsikt och jag respekterar den.Härmapan wrote:Vad bra! Då kanske du vet lite om idrottspsykologi och känner till begreppet lagmoral och vet vad självförtroende innebär...?vlk wrote:Jag har både gått upp och åkt ur serier själv. Löjligt att börja en sådan diskussionHärmapan wrote:Vi är en ribbträff från poäng och spelar långa stunder ut ”serieledaren”
Inga studsar, domslut eller någonting går med!
Jag tror att vi kommer före Möglet när vi summerar tabellen
Gissar att alla ni som skriker om avgångar och negativt kval aldrig idrottat själva...?
Snart vänder det!!!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Satt du och tjurade, skyllde på dina medspelare och och skrek om folks avgång när du var aktiv?
Det handlar för fan om lite tro på sig själva, lite flyt och en jävla massa jävlar anamma!
Det är stenhårt jobb dom gäller!
Att kicka Hallam, E och hela ledarstaben skulle bara skapa kaos!
Om ni tror att det är lösningen är ni ute och cyklar!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Re: Lakers VS RBK
Har jag pratat något om att alla ska avgå eller? Nej det jag har sagt är att man ska bänka Pettersson för att han inte tillför ett skit just nu. Känns som att ni är så positiva att man börjar undra om ni håller på Tingsryd istället!
Re: Lakers VS RBK
Och sen vet du inte ett skit om det skulle ge effekt om Hallam gick. Det vet ingen! Så lägg ner skitsnacket om att vi är helt ute och cyklar.
Re: Lakers VS RBK
Historien visar ganska tydligt att majoriteten av alla ledarförändringar mitt i säsongen ger bara tillfälliga effekter pga att allt nollställs gällande konkurrens m.m. Jag tror mer på spelarförändringar i så fall. Nån ut, nån in.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det
Re: Lakers VS RBK
3/10 VLH-MIF 1p (0p)
5/10 LIF-VLH 0p (3p)
10/10 ÖHK-VLH 1p (0p)
12/10 VLH-RBK 0p (0p)
17/10 FHC-VLH 0p
19/10 VLH-BIF 3p
24/10 HV-VLH 0p
26/10 VLH-LHC 2p
31/10 VLH-LIF 0p
Jag trodde vid ingången till oktober att VLH kommer ta 7p under oktober månad. Detta har man fortfarande chansen till, i och med den lite överraskande vinsten mot Lif så ligger laget +1p enl. min profetia
Fasth tycks i alla fall kommit igång, det är en förutsättning för att kunna lämna bottenträsket. Melart verkar också vara en injektion, förhoppningsvis kan han visa vägen.
Ändå en rejäl uppryckning idag jämfört med hur det har sett ut tidigare. Dock fortfarande en del pinsamma misstag, fadäser som hör hemma på juniornivå (5 spelare stirrar puck och glömmer Zaar...)
JFK är den mest vilsna spelare jag sett i VLH, t o m Ortega var bättre. Gynge är otroligt förutsägbar, så fort han får pucken i offensiv zon går han på avslut, ett dåligt sådant. Han har tyvärr tappat känslan. Pettersson försöker, men får extremt lite uträttat. Där är nog dom tre största energiläckagen i detta bygget.
5/10 LIF-VLH 0p (3p)
10/10 ÖHK-VLH 1p (0p)
12/10 VLH-RBK 0p (0p)
17/10 FHC-VLH 0p
19/10 VLH-BIF 3p
24/10 HV-VLH 0p
26/10 VLH-LHC 2p
31/10 VLH-LIF 0p
Jag trodde vid ingången till oktober att VLH kommer ta 7p under oktober månad. Detta har man fortfarande chansen till, i och med den lite överraskande vinsten mot Lif så ligger laget +1p enl. min profetia
Fasth tycks i alla fall kommit igång, det är en förutsättning för att kunna lämna bottenträsket. Melart verkar också vara en injektion, förhoppningsvis kan han visa vägen.
Ändå en rejäl uppryckning idag jämfört med hur det har sett ut tidigare. Dock fortfarande en del pinsamma misstag, fadäser som hör hemma på juniornivå (5 spelare stirrar puck och glömmer Zaar...)
JFK är den mest vilsna spelare jag sett i VLH, t o m Ortega var bättre. Gynge är otroligt förutsägbar, så fort han får pucken i offensiv zon går han på avslut, ett dåligt sådant. Han har tyvärr tappat känslan. Pettersson försöker, men får extremt lite uträttat. Där är nog dom tre största energiläckagen i detta bygget.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Re: Lakers VS RBK
Har jag över huvud taget kommenterat dina inlägg eller pratat med dig...????Stupet wrote:Har jag pratat något om att alla ska avgå eller? Nej det jag har sagt är att man ska bänka Pettersson för att han inte tillför ett skit just nu. Känns som att ni är så positiva att man börjar undra om ni håller på Tingsryd istället!
Re: Lakers VS RBK
Spelar inte så mycket roll hur det ser ut idag med tanke på att vi fortfarande förlorar. Och med facit i hand att vi bara plockat 6 poäng av 30 säger en hel del om att det måste ske stora förändringar väldigt snart i truppen. Annars ser det verkligen inte ljust ut. Sam måste börja våga att typ bänka Pettersson och sen ta in Davidsson som första center istället och även plocka in Cederqvist i truppen och då i en av de första linorna. Att Sam inte ens vågar chansa säger en hel del om att våra stjärnor tydligen betyder för mycket för laget oavsett om dom levererar eller inte. Och det håller fan inte!!
Re: Lakers VS RBK
Nästa hemmamatch blir då det stora bottenmötet med oss som 14:e och Brynäs som 13:e. Årets viktigaste match!!
-
Lakersfan_03
- c/o LL´s Forum
- Posts: 6968
- Joined: 10 December 2004, 23:17
- Location: Växjö
Re: Lakers VS RBK
Vi bör behålla sam oavsett hur det ser ut. Däremot är jag inte helt främmande för att släppa loss ett par spelare för att ta in nya.
Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
Lakershjärta71
- c/o LL´s Forum
- Posts: 4130
- Joined: 26 June 2009, 12:52
- Location: Växjö
Re: Lakers VS RBK
Nej, han klappar ju till målvakten i magen när målchansen är över. Såg det tydligt.Svartvadet wrote:Vi blir ju helt rånade på bedömningarna.
Fyra SOLKLARA icings som vinkas av, två trippings som är HELT OKEJ (tydligen) och Shinnimins utvisning är ett stort skämt. Han försöker ju gå på retur, inget annat.