Färjestad-Växjö Lakers Semifinal #6

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

vlk
c/o LL´s Forum

Re: Färjestad-Växjö Lakers Semifinal #6

Post by vlk »

Trodde det var tillfälligt, men han har bara blivit sämre för varje match Rassmusen

Sent from my iPhone using Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Läktarexperten
Forumentusiast

Post by Läktarexperten »

Till nästa säsong får vi byta ut en lash mot en Gu-lash.
Motivation slår klass...
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Nånstans så stod det skrivet i stjärnorna att Lakers inte skulle spela SM-final redan i år. Det hade känts alltför overkligt, därför är jag inte förvånad att laget inte skulle räcka ända fram.

Vågad coachning att bänka Lasch, men hade hans produktivitet hållit i sig även slutspelet så hade det kanske varit tungan på vågen..

Som relatiiv nykomling i SHL så är det stort att slå ut Luleå i kvarten.
Last edited by Lakershjärta71 on 11 April 2014, 22:26, edited 1 time in total.
Unkdor
Forumamatör

Post by Unkdor »

Tack för en galet spännande semi-serie. Som FBK-are så hade jag inte förväntat mig att vi skulle gå vidare från drabbningen med Växjö. Avgörandet med den märkliga plexi-studsen senast och tillfälligheter rent allmänt har gjort denna semi till ett totalt oförutsägbar serie.

Utöver Lakers fina spel så har verkligen Sam Hallam seglat upp som en favorit. Snacka om hedersman, helt fri från skitprat och annat trams. Stor i nederlagets stund som väljer att hylla FBK istället för att prata om allt annat som normalt sett brukar levereras floskelväg.

SAIK är nog inte mycket att göra åt, de kommer nog att göra processen kort med mitt kära FBK.

RED* Om det inte framgår så vill jag enbart hylla Växjö, inget annat!
Last edited by Unkdor on 11 April 2014, 22:24, edited 1 time in total.
Socker
Forumamatör

Post by Socker »

Känns ju rättvist...kan ej förlika mig med domar nivån....så jävla orutinerat att gå bort sig med mindre en 1 minut kvar.

FBK vann serien och tilläts göra det bra men de spelar ingen rolig hockey och måste nog tillåtas spela ännu hårdare om de skall ha en chans mot SAIK.

Nöjd med säsongen men inte på det sätt det slutade.
Vem fan är Måtta och varför skall jag dricka med honom?
Läktarexperten
Forumentusiast

Post by Läktarexperten »

Lakershjärta71 wrote:Nånstans så stod det skrivet i stjärnorna att Lakers inte skulle spela SM-final redan i år. Det hade känts alltför overkligt, därför är jag inte förvånad att laget inte skulle räcka ända fram.
Vågad coachning att bänka Lasch, men hade hans produktivitet hållit i sig även slutspelet så hade det kanske varit tungan på vågen..
Fast ärligt talat har Lasch inte varit i närheten av sin tidigare form under slutspelet. Eller så är han helt enkelt för liten och klen när domarna slutar blåsa. Jag har svårt att se att han hade gjort någon skillnad denna kväll.

I övrigt har du helt rätt. Skulle laget spelat sm-final hade väl kraven från omgivningen till nästa säsong blivit orimligt höga.
Motivation slår klass...
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Lasch har varit ganska osynlig. En bra dag så kan han avgöra matcher.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Läktarexperten wrote:
Lakershjärta71 wrote:Nånstans så stod det skrivet i stjärnorna att Lakers inte skulle spela SM-final redan i år. Det hade känts alltför overkligt, därför är jag inte förvånad att laget inte skulle räcka ända fram.
Fast ärligt talat har Lasch inte varit i närheten av sin tidigare form under slutspelet. Eller så är han helt enkelt för liten och klen när domarna slutar blåsa. Jag har svårt att se att han hade gjort någon skillnad denna kväll.

I övrigt har du helt rätt. Skulle laget spelat sm-final hade väl kraven från omgivningen till nästa säsong blivit orimligt höga.
Säga vad ni vill om lasch men Rasmussens semifinalspelet är något av det sämsta jag sett. Det avgjorde denna serie.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Mackan75
Forumamatör

Post by Mackan75 »

Får väl passa på att citera Kungen lite i besvikelsen... Att nu vänder vi på bladet och blickar fram tills på Måndag när det bara rassla till med nya namn på Elitprospect.....
Last edited by Mackan75 on 11 April 2014, 22:34, edited 1 time in total.
Läktarexperten
Forumentusiast

Post by Läktarexperten »

Och Kallio,var det någon som såg honom på isen idag???
Motivation slår klass...
Mackan75
Forumamatör

Post by Mackan75 »

Nää god natt på er alla, bli att sova med lampan tänd gråtandes i fosterställning och tummen mitt i mun i natt....
Wallin av alla jävla människor, vad har Växjö och vi som bor här gjort för illa så att vår Herre ska straffa oss med detta...
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Kommer ta lååång tid innan man smält den här förlusten och kan se tillbaka på säsongen. Vi var spelförande i stort sett varje match och borde naturligtvis avgjort det här, men spelet på hemmaplan blev inte vad man hoppats i semin. Klart laget skall hyllas bigtime, men det får bli en annan dag. Lycka till Saik, och grattis.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Usch nu väntar en troligtvis kort final mellan SAIK och FBK. Kommer dock inte följa den. Säsongen är slut.

En fråga angående sista målet. Offside i målgården?

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Läktarexperten
Forumentusiast

Post by Läktarexperten »

Jocke86 wrote:Usch nu väntar en troligtvis kort final mellan SAIK och FBK. Kommer dock inte följa den. Säsongen är slut.

En fråga angående sista målet. Offside i målgården?

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Färjestad har ju en gubbe i målgården, men han är ju långt från Lassila som ligger ner vid sidan så det är svårt att hävda att spelaren hindrar målvakten från att rädda.
Motivation slår klass...
Ettan
Forumamatör

Post by Ettan »

Synd att vi missade finalen, tror den kunde blivit riktigt roligt mot Saik(hade varit tungt med bara en dags vila iofs). Fbk slog ut det enda laget som hade chans och ta Saik med hjälp av domare och pajjas spel :(
Lakers e det gottigaste
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

Fan
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

Fan
ON THE WAY UP
Forumproffs

Post by ON THE WAY UP »

Det suger häströv när en sån som lipsillen Wallin "skjuter" två höstlöv och båda tar olyckligt på Rasmussen och Lundgren och in i mål.
Men men vad är väl en bal på slottet?
Nu är det dags att blicka fram mot säsongen 14-15 :)
Silly season är ju nästan bättre än en SM final ;)
BÄTTRE ETT HÅRT SKOTT I SARGEN ÄN ETT LÖST PÅ MÅL
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Sista målet hade kunnat avvärjts om inte Reddox huvudlöst tagit fel beslut genom att gå fram och försöka bryta än att backa och säkra hemåt. Då hade inte Connolly nåt fram med sin passning.
Locked