Henrik Evertssons fingerspitzengefühl är imponerande. Det är inte alla lag i ELITSERIEN som har en andrahandske som gör bort sig flerfalt i Korpserien. Känns verkligen tryggt om nu Norrena inte skulle mäkta med att stå ALLA matcher i lunken.
Underbart jobbat Henrik Evertsson!
Återigen.
Last edited by Kloker on 25 October 2012, 19:32, edited 1 time in total.
Snart 2,5 (?) säsong utan kontinuerligt matchande har naturligvis satt sina spår. Som hans matchform är just nu så sänks psyket ännu mer av att spela på en så pass hög nivå som HA. Han räcker inte till! Helt enig med dig Svartis, bättre han får spela i J-20. Dessvärre gick det ju inte bättre där för ett tag sedan, hmm! Förstår inte hur Evertsson vågat chansa (och misslyckats) så pass med en sån viktig position som målvakten. Som den kloka ödlan brukar säga, målvakten är 50% av laget. Vad skulle hända med en skada på Norrena nu? Då är det inte bara produktiva PP-backar och snipers vi behöver prioritera. Då behövs en målvakt fortare än Bud Holloway avlossar sin bössa! Ujujuj.....
Har slängt ett par ord med Norrena och han kan hoppa in om Modig skulle bytas ut under en match men riskerna är för stora att bara ta straffarna. Räven har koll!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
AIK har ju en optimal lösning på att unge Lundström går in och tar över straffarna efter att Larsson gjort en bra match,det kan man ju bli lite avis på.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Då undrar jag om Lakers även hade avstått att byta in Norrena i ett avgörande straffdrama som hade gällt antingen nytt ES-kontrakt eller nedgradering till HA?
Modig har väl ännu inte tagit någon straff när han har spelat.?
Håller med om att Modis suger som straffmålvakt. Men i övrigt tycker jag han har gjort det bra de senaste två matcherna i övrigt. Jag har själv haft samma åsikt som många andra - att en skada på Norrena vore den största katastrofen av det värsta tänkbara. Men jag tycker Modig bevisat motsatsen. Alla de hårda ord som skrivits om Modig i den här tråden tidigare har helt klart varit felaktiga och överdrivna.
Modig tillhör definitivt inte till målvaktseliten, men har ändå visat att han gör ett anständigt jobb i kassen på es-nivå.
Han kan säkert med tiden bli en anständig es-målis.. där är han inte riktigt idag. igguldens mål senast är i mina ögon snudd på en målvaktstabbe t.ex. Dock har han inte gjort bort sig senaste matcherna som han gjorde i början av säsongen!
Nu har han kontrakt nästa säsong och bara att hoppas att hans kurva fortsätter uppåt. Då kan han bli den andrekeeper vi är helnöjda med!
Anledningen till att jag tycker Hallam är enögd beror på att Modig absolut inte håller en hög elitserienivå idag.
Till att börja med kan han inte använda sitt knä som han en gång gjorde som målvakt, de här skadorna är låååångt mycket värre än vad Viktor Fasth fick genomlida. Idag är Modig stel som en pinne och inte alls följsam eller smidig längs med isen. Inte så konstigt med tanke på att han har opererat minisken, korsbandet och spräckt knäskålen. Förhoppningsvis kan han hitta en lösning på det med rätt träning, men det kommer att ta sin tid.
Om Lakers verkligen vill komma till slutspel nästa säsong är jag inte så säker på att Modig är rätt man för det.
Han har väldigt mycket att komma ikapp, speciellt när det gäller att vara följsam vid straffar.
Men jag kan ha fel, det gäller bara att Evertsson har en alternativ plan om det skiter sig.
Hur som helst önskar jag grabben all lycka, det är imponerande vilja han har trots sina skador!