Växjö Lakers - Färjestad BK 22/10

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

friberg
c/o LL´s Forum

Re: Växjö Lakers - Färjestad BK 22/10

Post by friberg »

#6 har aldrig hört talas om lakejerna så nu djävlar alla lakejer ska taket lyfta imorgon
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Undra om Loob kommer eller om han har fullt upp att leta lämpliga hallar i Kaukasus?
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Thelemakos
Forumentusiast

Post by Thelemakos »

friberg wrote:Thele kommer du vara på plats?
Tyvärr, har legat död med öroninflammation och feber sen i lördags, å det vill inte ge med sig. Får bli nästa gång i Växjö. Tur att vi inte har hemmamatch på 10 dar iaf.

Niles: Alltid lika kul att höra :)
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Inte nog med att Frögren saknas, nu verkar det som om de får spela utan Sevc också. Kan vara en dimridå (bara en känsla). 2 av 3 defensiva pjäser är ett tungt tapp. Sanny Lindström kommer spela mycket. Hoppas ALLA forwards fullföljer på honom VARJE gång. Ger Sanny-boy möra ben på slutet.
rawspont
Forumentusiast

Post by rawspont »

Välkomna till denna guidade tur av den Vida beryktade Lakejfaunan. Vi stoltserar med Sveriges rikaste och mest varierade uppsättning av supporters. Här finns hockeynördar, hockeyfreaks, hockeyexperter, hockeybrudar, hockeyidioter, hockeypundare, hockeyuteliggare, hockeynervvrak, hockeyskribenter, hockeyidealister, etc, etc. Nu är det så in i helvetes sent och jag måste dricka upp mitt vin så vi hinner tyvärr bara betrakta ett fåtal av exemplaren.
friberg wrote:FAAN DET KRYPER OCH ÄR IRRETERAD ÖVER ATT DET INTE ÄR LÖRDAG OCH NÅN TIMME KVAR TILL MATCHEN BÖRJA , SÅ DJÄVLA FRUSTRERAD AV DETTA VÄNTANDE NU SÅ JA BARA SKRIKER AAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH FAAN VAD JA VILL GÅ PÅ HOCKEY NUUUU
JA VILL SJUNGA SÖNDER MIN HALS Å KÄNNA STÄMNINGEN I ARENAN
FÖR HELVETE JA ÄR INTE HOCKEYKÅT
Här ovan i buren har vi ett praktexemplar av ett tvättäkta hockeynervvrak. Notera desperationen och den fulländade ångesten. Om ni ställer er nära buren och viskar "Fäääärjestad" till honom så bokstavligen exploderar neuronen i hans hjärna i ett mentalt raserifyrverkeri. Men gör för fan inte det nu... Vi håller honom i regel fängslad i de kraftiga kedjor ni ser här jämte de få gånger vi vågar släppa ut honom. Han är snäll, godhjärtad, och menar inget illa. Notera också de typiska grammatiska tillkortakommandena så typiska för det raseriutbrott han för tillfället befinner sig i....men....vem fan sa "Färjestad"! Vakt!
Mike Modano wrote:Det löste sig med biljetter! :clap:
Ovan här ser vi en lakerssupporter som för tillfället befinner sig i ett harmoniskt tillstånd. Han har dock nyss befunnit sig i ett tillstånd av den beryktade hockeypaniken. Tydligen hade han kommit på att han befann sig i en situation där biljetter saknades. Han har sedan några dagar mest gått runt för sig själv och upprepat frasen "Det löste sig med biljetter" i en slags lättnadspräglad ton med efterföljande pustande. Han verkar ha lugnat ner sig, vi släpper nog ut honom imorgon eftermiddag.
Thelemakos wrote:
Tyvärr, har legat död med öroninflammation och feber sen i lördags, å det vill inte ge med sig.
Här ovan ser vi hur det går när man inte håller på Lakers. En del förstår inte bara. Men de lär sig den hårda vägen. Du kan stänga luckan nu ja.
Varanen wrote:Inte nog med att Frögren saknas, nu verkar det som om de får spela utan Sevc också. Kan vara en dimridå (bara en känsla). 2 av 3 defensiva pjäser är ett tungt tapp. Sanny Lindström kommer spela mycket. Hoppas ALLA forwards fullföljer på honom VARJE gång. Ger Sanny-boy möra ben på slutet.
Här har vi sista exemplaret i rundturen. En sann hockeyräv. Lägg noga märke till finessen i detaljerna och det subtila användandet av paranteser. Det är utmärkande för en hockeyräv. Notera också det metaforiska användandet av "pjäser" som för tankarna till schackets strategiska subtilititeter. För att sedan följas upp av ett raskt konstaterande som därmed får oproportionerlig slagkraft: Sammy Lindström kommer spela mycket. Vi har här att göra med en sann retoriker, endast överträffad av metrologer och toppolitiker. Han är inte i fulländad form idag visserligen, vilket signaleras av det något desperata användandet av versaler, två gånger i samma mening dessutom. Men ändå. Han är så förbannat listig så vi kallar honom varanen. Det låter lite rävaktigt.

Nähä. Nu får ni fanimig gå hem så jag kan dricka upp mitt vin.

Va? Färjestad? Nej. Det har jag aldrig hört talas om.

På återseende.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
ratscore
Forumproffs

Post by ratscore »

:clap:
Thats Mr. Ratscore to you..!
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

ASGARV :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

dolitle wrote:Holös menar att det är tråkigt att spela i en arena som bara är fylld till 75%.
Det är roligare att spela inför en fullsatt arena, även ifall det är en liten mindre arena.
Ååå faan...? :lol:
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
IceWOMEN
Forumdemon

Post by IceWOMEN »

rawspont wrote:Välkomna till denna guidade tur av den Vida beryktade Lakejfaunan. Vi stoltserar med Sveriges rikaste och mest varierade uppsättning av supporters. Här finns hockeynördar, hockeyfreaks, hockeyexperter, hockeybrudar, hockeyidioter, hockeypundare, hockeyuteliggare, hockeynervvrak, hockeyskribenter, hockeyidealister, etc, etc. Nu är det så in i helvetes sent och jag måste dricka upp mitt vin så vi hinner tyvärr bara betrakta ett fåtal av exemplaren.
friberg wrote:FAAN DET KRYPER OCH ÄR IRRETERAD ÖVER ATT DET INTE ÄR LÖRDAG OCH NÅN TIMME KVAR TILL MATCHEN BÖRJA , SÅ DJÄVLA FRUSTRERAD AV DETTA VÄNTANDE NU SÅ JA BARA SKRIKER AAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH FAAN VAD JA VILL GÅ PÅ HOCKEY NUUUU
JA VILL SJUNGA SÖNDER MIN HALS Å KÄNNA STÄMNINGEN I ARENAN
FÖR HELVETE JA ÄR INTE HOCKEYKÅT
Här ovan i buren har vi ett praktexemplar av ett tvättäkta hockeynervvrak. Notera desperationen och den fulländade ångesten. Om ni ställer er nära buren och viskar "Fäääärjestad" till honom så bokstavligen exploderar neuronen i hans hjärna i ett mentalt raserifyrverkeri. Men gör för fan inte det nu... Vi håller honom i regel fängslad i de kraftiga kedjor ni ser här jämte de få gånger vi vågar släppa ut honom. Han är snäll, godhjärtad, och menar inget illa. Notera också de typiska grammatiska tillkortakommandena så typiska för det raseriutbrott han för tillfället befinner sig i....men....vem fan sa "Färjestad"! Vakt!
Mike Modano wrote:Det löste sig med biljetter! :clap:
Ovan här ser vi en lakerssupporter som för tillfället befinner sig i ett harmoniskt tillstånd. Han har dock nyss befunnit sig i ett tillstånd av den beryktade hockeypaniken. Tydligen hade han kommit på att han befann sig i en situation där biljetter saknades. Han har sedan några dagar mest gått runt för sig själv och upprepat frasen "Det löste sig med biljetter" i en slags lättnadspräglad ton med efterföljande pustande. Han verkar ha lugnat ner sig, vi släpper nog ut honom imorgon eftermiddag.
Thelemakos wrote:
Tyvärr, har legat död med öroninflammation och feber sen i lördags, å det vill inte ge med sig.
Här ovan ser vi hur det går när man inte håller på Lakers. En del förstår inte bara. Men de lär sig den hårda vägen. Du kan stänga luckan nu ja.
Varanen wrote:Inte nog med att Frögren saknas, nu verkar det som om de får spela utan Sevc också. Kan vara en dimridå (bara en känsla). 2 av 3 defensiva pjäser är ett tungt tapp. Sanny Lindström kommer spela mycket. Hoppas ALLA forwards fullföljer på honom VARJE gång. Ger Sanny-boy möra ben på slutet.
Här har vi sista exemplaret i rundturen. En sann hockeyräv. Lägg noga märke till finessen i detaljerna och det subtila användandet av paranteser. Det är utmärkande för en hockeyräv. Notera också det metaforiska användandet av "pjäser" som för tankarna till schackets strategiska subtilititeter. För att sedan följas upp av ett raskt konstaterande som därmed får oproportionerlig slagkraft: Sammy Lindström kommer spela mycket. Vi har här att göra med en sann retoriker, endast överträffad av metrologer och toppolitiker. Han är inte i fulländad form idag visserligen, vilket signaleras av det något desperata användandet av versaler, två gånger i samma mening dessutom. Men ändå. Han är så förbannat listig så vi kallar honom varanen. Det låter lite rävaktigt.

Nähä. Nu får ni fanimig gå hem så jag kan dricka upp mitt vin.

Va? Färjestad? Nej. Det har jag aldrig hört talas om.

På återseende.
Fem av fem puckar för det inlägget :clap:

SMS till mig sent i går kväll från den desperata tonårsmamman som för längesedan lovade att boka biljetter åt sönerna till JUST DENNA MATCH. Men av okänd anledning inte har gjort det:

"Snälla, snälla, kan du som har kontakter hjälpa mig, det är ju fullt?
Mitt svar: "Ett Lakejkort på VS är guld värt i dessa tider!! :wink: Biljettservice för förtappade öppnar två timmar innan match. Lycka till!"

Tilläggas bör att sarkasmen i svaret var min rekyl på tidigare hockeyrelaterade nidangrepp mot mig från samma vän :wink:
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Undra om folk är taggade idag
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
IceWOMEN
Forumdemon

Post by IceWOMEN »

Klonis wrote:Undra om folk är taggade idag
I dessa älgtider finns det väl bara 21-taggare eller?! :lol:
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Någonstans togs scenariot upp när Rögle åkte ur. Jobbig läsning som jag har svårt att glömma. Det får inte hända Växjö! Framåt kämpa idag och alltid! Seger ska läggas på seger tills jag får ro! :wink:
Last edited by Lalin on 22 October 2011, 11:11, edited 1 time in total.
Blueshirts United
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

Klonis wrote:Undra om folk är taggade idag
Skojar du eller? Var längesedan man var så sjukt taggad som idag. Så....
FÅR HÖRA ALLIHOPA NURRRÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ
I always tell the truth, even when i lie
Klonis

Post by Klonis »

Nån som är på värmningen som kan ge en liten rapport?
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

nää faktiskt inte :P :D
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Klonis

Post by Klonis »

Har jag aldrig hört oss sjunga
Klonis

Post by Klonis »

Jaha var visst nån ny sort
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Lakersfan_03 wrote:Hoppas alla kan ramsan nu

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Jk6VW2xqjE
Tilläggas bör att "ramsan" eller "melodin" är It's a heartache med Bonnie Tyler, så alla vet hur man ska sjunga!
Klonis

Post by Klonis »

Då var laget släppt blev precis som väntat
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

bara några timmar kvar nu SÅ TAGGA UPP NU MINA VÄNNER SÅ SKA VI ROCKA RÖVEN AV KAFFEBÖNORNA
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

Svartvadet wrote:
Lakersfan_03 wrote:Hoppas alla kan ramsan nu

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Jk6VW2xqjE
Tilläggas bör att "ramsan" eller "melodin" är It's a heartache med Bonnie Tyler, så alla vet hur man ska sjunga!

Tack svarten! jag har funderat hur länge sedan som helst vad låten egentligen heter:P
" Det Är Tajt " ;)
TwoTwo
Forumamatör

Post by TwoTwo »

Hur fan kan man sätta Nisse på läktaren? Aja, man får börja toktagga inför kvällen istället :) Fullt ös på VS :hbang:
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Hyvönen, Sevc och Frögren borta för FBK. Detta faktum måste vi ta vara på! Eller blir de starkare med Oscar Klefbom och Johan Larsson? :wink:
Blueshirts United
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Förstår inte heller att Nisse får sitta på läktaren
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

Nisse har verkligne inte varit bra de senaste matchera... har gjort en hel del missar i försvarsspelet och aa bättre att vila upp honom så kommer han kliva in och dominera som han gjorde i början av säsongen.
" Det Är Tajt " ;)
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

För misstag har ju inte Johan Jonsson gjort...
widiot
Forumentusiast

Post by widiot »

Johan Jonsson är ju given. Stabil klippa i vårt försvar som Evert bör förlänga med bums
Klonis

Post by Klonis »

Vi är i elitserien nu pojkar känner tränaren att inte person A inte är helt hundra ja då sätter man in person B konkurrans om platserna dagsform skall och kommer att avgöra vid varje match
Erland
Forumamatör

Växjö Lakers - Färjestad BK 22/10

Post by Erland »

Jonsson har haft näst mest istid av backarna, ca 5min mer per match jämfört med Nisse.

http://estat.hockeyligan.se/c/LTPlayers ... 48&TId=155
- Inga bromsspår
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

widiot wrote:Johan Jonsson är ju given. Stabil klippa i vårt försvar som Evert bör förlänga med bums
En av mina favoriter, tror att han kan bli riktigt riktigt bra...
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
nature
Forumdemon

Post by nature »

Jag tror att Nisse kan bli riktigt riktigt bra....men han behöver mycket speltid

Killen har just fyllt 20 år och har ändå varit en av våra bästa backar både denna och förra säsongen....
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

Jonsson är ju hur stabil som helst. alla har gjort misstag men Nisse har gjort mer misstag den senaste matchen. sedan kommer det ju inte en uppdaterat version av nisse i form av Holös. så de va ganska väntat att nisse skulle stå åt sidan idag.. men de kommer nog bli ändring på de !
" Det Är Tajt " ;)
Thelemakos
Forumentusiast

Post by Thelemakos »

Vi lär inte ha en suck idag. Kan inte göra mer än två mål per match och när vi tvingas spela med både Larsson och Berglund som backar pga alla borta så lär det trilla in minst 5 i egna kassen..........
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Det skriver du nu. När 3:an trillade in. Du borde ha varit där istället för jag Thelemakos. För jag kan inte minnas sist jag hade så tråkigt. Tröttare och tystare Växjöklack tror jag aldrig jag har upplevt. Ni som var på ståplats mot Timrå. Jag saknade er kan jag säga.
Last edited by Lalin on 22 October 2011, 21:06, edited 1 time in total.
Blueshirts United
Locked