Precis som jag trodde såg domarna till att Sverige inte fick en ärlig chans.
Sedan kan man inte komma ifrån att Kanada var bra när de spelade hockey men deras uppträdande i övrigt är under all kritik likaså de 20.000 på läktarna.
J-VM
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Hur fan kan man ihållande bua åt en målvakt som tre gånger under en match blir nerkörd. Hur kan man med högt huvud se sig själv som en rättvis segrare, när man inte klarar av att genomföra en match utan jävlas vid sidan av planen och senare även på planen genom pååkningar av målvakten och fula påhopp på spelare utanför spelsituationer....... ne, skäms canada, men de är dom för nationalistiska för att göra.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

-
- Forumdemon
De röda spelarna på isen och de 20 000 på läktaren kan helt klart gå rakryggade ifrån denna match. Det är precis så man ska uppträda om domarna är lite svaga i knäna.
Vi gula får fortsätta att ses som små kycklingar. Samma visa varje gång.
Jag längtar till den dagen då vi svenskar kan sätta ner foten och visa att "enough is enough".
Men till den dagen får vi väl böla om att domaren var taskig och motståndarna osportsliga.
Chicken Swedes!
Vi gula får fortsätta att ses som små kycklingar. Samma visa varje gång.
Jag längtar till den dagen då vi svenskar kan sätta ner foten och visa att "enough is enough".
Men till den dagen får vi väl böla om att domaren var taskig och motståndarna osportsliga.
Chicken Swedes!
Kanada är Kanada. De är världsbäst på osportslighet.
Domarna var dessvärre mer påverkade av trycket än vad jag trodde att de skulle vara. Självklart hade jag räknat med bedömningsskillnader, men inte riktigt så här stora. Stort av Mårts och laget att klara av att inte smacka på domarna!
Ska vi vara helt ärliga gjorde Kanada en riktigt bra match i egen försvarszon och i powerplay. Det gjorde inte Sverige. Småkronorna klarade inte av att spela sitt eget spel fullt ut (förvisso förståeligt med tanke på alla satans orättvisor man utsattes för). Vetskapen om att Sverige egentligen är ett bättre hockeylag gör att förlusten känns riktigt bitter. T.o.m värre än 20-3 på 2 matcher i Ejendals.......
En riktig pisshelg för en hockeyälskande trojan!
Domarna var dessvärre mer påverkade av trycket än vad jag trodde att de skulle vara. Självklart hade jag räknat med bedömningsskillnader, men inte riktigt så här stora. Stort av Mårts och laget att klara av att inte smacka på domarna!
Ska vi vara helt ärliga gjorde Kanada en riktigt bra match i egen försvarszon och i powerplay. Det gjorde inte Sverige. Småkronorna klarade inte av att spela sitt eget spel fullt ut (förvisso förståeligt med tanke på alla satans orättvisor man utsattes för). Vetskapen om att Sverige egentligen är ett bättre hockeylag gör att förlusten känns riktigt bitter. T.o.m värre än 20-3 på 2 matcher i Ejendals.......
En riktig pisshelg för en hockeyälskande trojan!
Troja - laget i hjärtat
Tycker att det finns vissa likheter mellan publiken/domarna i Canada och Ängelholm
Eller rättare sagt publiken och den lokala videodomaren.. Visste jag inte att Bet stod för bandyklubb hade jag tippat på Bollklubb. Ingen bra hockeyhelg alls. Lakers, HV småkronorna.... och imorgon skall man jobba igen..... 

-
- Forumdemon