Fattar fortfarande inte vad du menar med : "men tycker han ska skjuta när han gör uppspel så osjälviskt annars han kan inte bara skjuta från blålinjen ju!"
Haha så du menar bara för det så skulle inte någon ES klubb plocka honom ?.
han hade platsat i någon 3e ev 4e kedja i något ES lag så vi borde va mycket glada
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Man skrev kontraktet med Zeb på ett års förlängning och i detta så finns det en ES-Klausul dels för att han ska kunna välja och dels för att Lakers får en ganska fin summa pengar för honom då!
Jag tror inte Lundbohm hade signat på för ett år till om han inte hade fått klartecken med MacNevin att han oxå definitivt stannar. Tänk in den sociala biten oxå..
Lakersfan_03 wrote:Haha så du menar bara för det så skulle inte någon ES klubb plocka honom ?.
Läs igen, jag skriver bara att rätt många har vetat sedan oktober att han har förlängt kontraktet. Men att det inte behöver betyda att vi får behålla honom...
Lakersfan_03 wrote:Haha så du menar bara för det så skulle inte någon ES klubb plocka honom ?.
Läs igen, jag skriver bara att rätt många har vetat sedan oktober att han har förlängt kontraktet. Men att det inte behöver betyda att vi får behålla honom...
jag har inte varit ett dugg säker även om han har skrivit på i oktober. en es klubb kan plocka honom närsomhelst idag imorgon och kanske om 1 vecka. men med tanke på att det gått så här långt tid utan något visat intresse för honom tyckte jag det var dags att ta upp tråden igen.
Givetvis är inget klart på långa vägar
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
ofta finns det ett sista datum, i klausulen som säger att spelaren får lämna till ex ES. Kanske ngt att fråga Evertsson om på medlemsmötet nästa vecka?
Något hade fel. Zebulon kom tillbaka från prärien för att fortsätta hjälpa nybyggarna. Tuffare än någonsin, hårdare än någonsin och med bättre +/- statistik än någonsin skådats. Hans +17 är grymt. Bäst i serien och det med en marginal på 5 mål.
20 poäng hittills och något säger mig att MacNevin kommer vara minst en 40-taggare när grundserien är slut (igen). Denna gången hoppas jag något har rätt. Skönt att så inte var fallet förra gången.
vad säger dig det?
Hans starka skridskoåkning ?
Eller hans disciplinerade spel där han aldrig tar onödiga utvisningar ?
Hans humörsvängningar i vissa matcher ?
Eller hans unga ålder ?
Näe Josh Macnevin hade varit en stor säkerhetsrisk i det snabba elitserien
Så är det, men i AS är han ren spets. Och precis som coach Karlsson nämnt i intervjuer efter att Zeb spelat med många pilar i benen så skulle han inte spela hos oss om jämnheten (och snabbheten min anm.) funnits där.
Josh MacNevin är en profil (även då indianerna naglat fast pilarna i hans ben). Det finns inte alltför många av den kategorin i AS.
A-sta: Nä, det har vi inte gjort, jag hoppas inte på det direkt heller, mest på grund av att vi inte har någonstans att spela ES i.
Lakersfan_03: Hans ålder står för erfarenhet och det behövs i ES.
Enligt mig är han en god skridskoåkare, tillräckligt för spel i ES.
Enligt mig så tar alla spelare i stort sett onödiga utvisningar, så även i ES.
Humörsvängningar har alla människor annars är de inte människor.
Tenpot i ES är snabbare och passningarna sitter säkrare, men det skiljer inte ljusår på något vis, mellan toppen på AS och mitten ES.
Visst kan man också se det så, men jag tror helt ärligt inte att han spelar där. Han gör mycket poäng och blixtrar till. Men jag har själv flera gånger blivit förbannad på hans spel ibland där han spelar med riktigt små marginaler. Han är en profil som Varanen säger i HA. Men för att något lag ska värva honom i ES så skulle man väl värva till 1a eller andra kedjan. Eventuellt tredje och så bra klass håller han inte... Men ska Macnevin gå o nöta bänk i ES ( Jag tror inte han klarar av det ) så kan kan lika gärna stanna kvar.
Min slutsats är att han inte spelar i ES nästa år, sen så är det väl fullt möjligt. Men jag anser att ES har ett högre tempo som inte skulle passa Macnevin bra. Den som lever får se