Tror jag också. Nu verkar det som att Urban Omark är aktuell för spel i Sverige och Bofors!ruppo wrote:Jo att dem kommer vara med i toppen o fightas är det ingen tvekan om, men att dem skulle nå ES är det jag tvivlar på!
Ny forward
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Att öht 'jämföra' Urban Omark med energiknippet och poänggöraren Miikka är att HÄDA å det grövsta. Mikka slår Ubbe på fingrarna åtta dagar i veckan, han spelar på en helt annan nivå. Jag är blint övertygad om att orsaken till att Ubbe lyckades så bra i Nyköping var just för att han fick kampera ihop med spelgeniet Miika (som presterade som förväntat i Växjö Lakers). Ubbe tycker jag däremot inte övertygade i Lakersdressen (34, 7+14), snarare tvärtom. Urban Omark tycker jag är en spelare i mängden och definitivt inget speciellt att hänga i granen - varsågoda Bofors till ert sista nyförvärv. Miikka däremot hade jag välkommnat med öppna armar nio dagar i veckan, vilken spelare!
Hur går det Chief Evertsson, lackar svetten i pannan?
/T5!!
Hur går det Chief Evertsson, lackar svetten i pannan?
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Omark ingår nog i mitt lilla Lakers All Stars...men, det känns som om att laget höjt sig ett antal snäpp sedan han var här: att få hit Urban Omark en gång till skulle faktiskt kännas som ett rejält steg tillbaka. Nu var det inte detta den här tråden handlar om; jag tror och hoppas att siste transatlanten ligger i pipen redo att presenteras så fort gräs-spektaklet är överstökat 

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Jag tror inte VLH har bundit upp sig på att det måste vara en transatlant, även om de letar aktivt där. Vad det gäller Omark håller jag inte med C70.
Han var inne på 7 baklängesmål under hela grundserien. Med tanke på speltiden är det helt fantastiskt. +13 totalt. Förste centern (Yngvesson) mäktade med -3 och var inne på 24 mål bakåt. 60% i vunna tekningar är inte skamligt det heller. Urban Omark är en av mina absoluta favoriter.
Han var inne på 7 baklängesmål under hela grundserien. Med tanke på speltiden är det helt fantastiskt. +13 totalt. Förste centern (Yngvesson) mäktade med -3 och var inne på 24 mål bakåt. 60% i vunna tekningar är inte skamligt det heller. Urban Omark är en av mina absoluta favoriter.
alltid lika spännande när klockan dyker upp... 
nu hoppas vi MINST på en OS-guld finalist... iaf en stanley-cupmästare, annars är det ju för käs...
Bany lagg!

nu hoppas vi MINST på en OS-guld finalist... iaf en stanley-cupmästare, annars är det ju för käs...

Bany lagg!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Just detta låter som ljuv musik i mina öron och är helt i linje med min hockeymelodi. Två spelare av märket 'SNIPER' skulle sitta som en fläskläpp. Nu börjar lagbygget så sakteliga att ta form och de sista guldkantade pusselbitarna skall läggas till de andra - intressant, oerhört intressant och viktigt. Chiefen, surprise me!Primeau wrote:...två spelare kvar att värva...
/T5!!
Mer spännande än final i gräsätning enligt mig. Vad behövs? Det är helt beroende på vad chiefen hittat. Nolan kan tydligen gå som både center och ytterforward. Vi har 10 anfallspelare kontrakterade just nu. Laget behöver minst 12 för att kunna använda 4 kedjor i en match. Dessutom brukar någon vara borta av olika anledningar. Kan lösas genom dubbleringar med tanke på fjärdekedjans istid.
Centar har vi 4 st (Yngvesson, Nolan, Romö, Rosén).
Bara 6 st ytterforwards. Vi behöver 2 till ifall Nolan är tänkt att användas som center.
Från förra årets lag har vi tappat följande anfallsspelare och ersatt med:
Hirvonen (c) -> Nolan (c)
Jacobsson -> Ingen
A.Persson -> Arvidsson
Calder -> Ingen
Niinikoski -> Hjalmarsson
J.Persson -> Weinstock
Dalle ersattes redan förra året av Rosén och Selander av Niinikoski. Alltså återstår att ersätta Calder och Jacobsson. Calder kan vi ersätta med min hamster, men CJ...
Även om Nolan var ett av våra tre "stjärnförvärv" bör det ha avsatts lite medel för CJ i budgeten. Mycket intressant att se vem som kommer. Mycket intressant.
Centar har vi 4 st (Yngvesson, Nolan, Romö, Rosén).
Bara 6 st ytterforwards. Vi behöver 2 till ifall Nolan är tänkt att användas som center.
Från förra årets lag har vi tappat följande anfallsspelare och ersatt med:
Hirvonen (c) -> Nolan (c)
Jacobsson -> Ingen
A.Persson -> Arvidsson
Calder -> Ingen
Niinikoski -> Hjalmarsson
J.Persson -> Weinstock
Dalle ersattes redan förra året av Rosén och Selander av Niinikoski. Alltså återstår att ersätta Calder och Jacobsson. Calder kan vi ersätta med min hamster, men CJ...
Även om Nolan var ett av våra tre "stjärnförvärv" bör det ha avsatts lite medel för CJ i budgeten. Mycket intressant att se vem som kommer. Mycket intressant.
...
någon som funderat på ett så enkelt alternativ som Niinikoski...han har ju ej fått något nytt klubbalternativ va?
"Once a laker, always a laker."
Inte jag heller. Då blir i alla fall jag j-ligt besviken, Ninjan kom visserligen igång bra i Lakers men nu hoppas jag på bättre å det viskas om en jänkare som tillhört ett nhl-lags organisation under lång tid och som har erfarenhet från spel i ahl.
Ruskigt spännande! Man får nog ställa klockan på 05.59 onsdag morgon!
Ruskigt spännande! Man får nog ställa klockan på 05.59 onsdag morgon!
Jag tror inte alls på Ninjakoski. Prislappen på honom är mer än vad jag tror VLH är beredda att punga ut för en grovjobbare.
Urban Omark däremot ger mig en annan känsla. BIK har visat intresse enligt en hyfsat initierad källa på deras forum, men ännu är inget kontrakt skrivet. Kan det bero på att hans namnteckning istället finns på ett annat papper?
Urban Omark däremot ger mig en annan känsla. BIK har visat intresse enligt en hyfsat initierad källa på deras forum, men ännu är inget kontrakt skrivet. Kan det bero på att hans namnteckning istället finns på ett annat papper?
Nej, Primeau snackar ju om en kille med erfarenhet från AHL, tidigare har det nämnts en tjeck. Sedan var ju Jens Karlsson också här och signade. Till allt detta kan jag lägga att det viskas om en spelare som inte använder susp.
Jag kan passa på att rekommendera alla med hjärta för VLH och som hoppas på framtida topp-värvningar att:
1. Köpa säsongskort.
2. Stödja Supporterspelaren och Dreamplayer.
3. Bli medlemmar i VLH
4. Hålla trycket uppe och gå med i LL och åka på bortamatcher.
5. Köpa av VLH:s och LL:s sponsorer så ofta man kan.
6. Köpa Lakers-kassen när man handlar.
7. Få med en kompis/släkting/granne/partner/ovän på en match.
8. Alltid ge VLH-souvenirer som presenter.
Hur man gör står på respektive förenings hemsida. Dessutom har jag säkert glömt ett antal andra sätt att bidra till en framgångsrik klubb. Det finns inga hokus-pokus-trix.
Jag kan passa på att rekommendera alla med hjärta för VLH och som hoppas på framtida topp-värvningar att:
1. Köpa säsongskort.
2. Stödja Supporterspelaren och Dreamplayer.
3. Bli medlemmar i VLH
4. Hålla trycket uppe och gå med i LL och åka på bortamatcher.
5. Köpa av VLH:s och LL:s sponsorer så ofta man kan.
6. Köpa Lakers-kassen när man handlar.
7. Få med en kompis/släkting/granne/partner/ovän på en match.
8. Alltid ge VLH-souvenirer som presenter.
Hur man gör står på respektive förenings hemsida. Dessutom har jag säkert glömt ett antal andra sätt att bidra till en framgångsrik klubb. Det finns inga hokus-pokus-trix.
Varanen, jag har inte full pejl på saker o ting denna gången utan refererar bara vad det tisslas o tasslas om i min omedelbara närhet. Men jag skulle bli OERHÖRT förvånad om det inte blir en transatlant (en grym sådan!) på någon av dom återstående platserna. OM det (mot förmodan) är Omark som presenteras på onsdag får jag väl krypa till korset och ta tillbaka vad jag tidigare sa om att det isåfall känns som en tillbakagång. Omark var fantastiskt bra i Lakers-dressen och har rutinen laget saknar.
Bara jag till slut får amerikanarn blir jag nöjd!
Och för att höja pulsen på somliga (de flesta på detta forum) ytterligare: CJ är INTE avpolleterad. Är det Omark på onsdag så får jag avstå från jänkarn alternativt Chrille, jag ser helst att den situationen aldrig uppstår
Bara jag till slut får amerikanarn blir jag nöjd!
Och för att höja pulsen på somliga (de flesta på detta forum) ytterligare: CJ är INTE avpolleterad. Är det Omark på onsdag så får jag avstå från jänkarn alternativt Chrille, jag ser helst att den situationen aldrig uppstår

Jag tror inte att Omark kommer att spela i VLH den kommande säsongen. Inte för att jag inte tycker att han var bra när han spelade här, tvärt om, han var en av dom bättre t.o.m den bästa centern iafall innan jul för sen så kom The Thorsten igång.
Anledningen till att jag inte tror att Omark är aktuell för oss är att han är lite för puckkär. Så gott som alla uppspel var att han tog pucken från egen blå och åkte in i offensivzon. Det är ju inte direkt det som Evertsson och Kempe har sagt att dom vill ha i årets trupp.
Men dock så gjorde han det jäkligt bra.
Primeau väck inte för stora förhoppningar i oss nu angående CJ
Anledningen till att jag inte tror att Omark är aktuell för oss är att han är lite för puckkär. Så gott som alla uppspel var att han tog pucken från egen blå och åkte in i offensivzon. Det är ju inte direkt det som Evertsson och Kempe har sagt att dom vill ha i årets trupp.
Men dock så gjorde han det jäkligt bra.
Primeau väck inte för stora förhoppningar i oss nu angående CJ

[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Kikar man på AMA's hemsida så kan man läsa sig till ett och annat. Det behöver ju givetvis inte betyda något - men det är dock ett litet sammanträffande till ovanstående skribents påstående. Rutin, sniperpotential, attityd? I morgon vet Vi säkert...
/T5!!
/T5!!

- Nyström han e kung i VLH!
- Forumamatör