Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Svartvadet
c/o LL´s Forum

Re: Andra lags Silly Season

Post by Svartvadet »

Skänker en tanke till Oscar Möller med familj - hoppas din fru tillfrisknar så fort som det bara går.

Trist, då han gjorde SAIK till en utmanare till SM-guldet igen, men det ger min fulla respekt att han ser skillnad på vad som är viktigast här i livet.
venomizer
Forumproffs

Post by venomizer »

Svartvadet wrote:Skänker en tanke till Oscar Möller med familj - hoppas din fru tillfrisknar så fort som det bara går.

Trist, då han gjorde SAIK till en utmanare till SM-guldet igen, men det ger min fulla respekt att han ser skillnad på vad som är viktigast här i livet.
Håller med!
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

Svartvadet wrote:Skänker en tanke till Oscar Möller med familj - hoppas din fru tillfrisknar så fort som det bara går.

Med samma anledning bör ej RR lämna Växjö för spel i utlandet! Men absolut, hoppas det går bra med Mrs Möller
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Andra lags Silly Season

Post by PutteA »

Pär Arlbrandt kan vara på väg att lämna HV. Petas ikväll av Lias Andersson. Leksand verkar intresserade!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
smashinlovely
Forumdemon

Post by smashinlovely »

PutteA wrote:Pär Arlbrandt kan vara på väg att lämna HV. Petas ikväll av Lias Andersson. Leksand verkar intresserade!
Och Ritola på "5 års" kontrakt. Misstänker att man jobbat hårt inne gatukontoret i jakt på trottoarkanter att omsätta.
Nejdå, LIF har ju gjort det taktiskt bra och lyckats över förväntan med ett budgetlag. Det borde ju gett en del slantar över till halvårs satsningar också.
Sura-pelle
Forumproffs

Post by Sura-pelle »

Varakas flyttar hem till IFK i Finland efter säsongen enligt Mr Madhawk.
Dannedd
Forumproffs

Post by Dannedd »

Och där rök även skuggan Nilsson, 2 tränare på 2 dagar... är väl rätt tillfälle att kicka dem så den nya får lite extratid

Luleå byter tränare – ”Skuggan” får lämna
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... -far-lamna

Karlskrona sparkar Hånberg
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... ar-hanberg
#10 Duchon
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

Torp lämnar Leksand
I always tell the truth, even when i lie
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Matias Guter bjuds ut till andra klubbar. Uppges tjäna 150 k i månaden. KHK i djup ekonomisk kris ? Dessutom är man i en tvist med den sparkande tränaren Pelle Hånberg. Fortsättning lär följa..

Skickat från min iPhone med Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Gullelaget Leksand verkar ha det torrt i snusdosan igen. Nu vädjar man till supportrarna genom tiggarbrev.
...precis som i andra föreningar är det tufft med likviditeten just nu...
P-O Ejendal kanske skippar den ryska svarta kaviaren på frukostmackan i en vecka och pyntar upp n000000frorna som fattas...

:|
smashinlovely
Forumdemon

Post by smashinlovely »

Skellefteå värvar Mark Katic, http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11395 , någon som är insatt i KHL som kan säga nåt nyttigt om detta? 22p och -14 känns ju inte så imponerande, men det kanske har med zagreb i sig att göra? PP-back?
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

smashinlovely wrote:Skellefteå värvar Mark Katic, http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11395 , någon som är insatt i KHL som kan säga nåt nyttigt om detta? 22p och -14 känns ju inte så imponerande, men det kanske har med zagreb i sig att göra? PP-back?
Helt okej back - i fem mot fyra. Tycker inte han är tillräckligt bra för försvarsarbetet som krävs i SHL.
Han är lite som Gunderson, fast inte lika bra skott och inte samma smartness i egna zonen.
smashinlovely
Forumdemon

Post by smashinlovely »

Svartvadet wrote:
smashinlovely wrote:Skellefteå värvar Mark Katic, http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11395 , någon som är insatt i KHL som kan säga nåt nyttigt om detta? 22p och -14 känns ju inte så imponerande, men det kanske har med zagreb i sig att göra? PP-back?
Helt okej back - i fem mot fyra. Tycker inte han är tillräckligt bra för försvarsarbetet som krävs i SHL.
Han är lite som Gunderson, fast inte lika bra skott och inte samma smartness i egna zonen.
Ja, min känsla grundad enbart på EP scouting sa mig ungefär det. Känns helt enkelt inte som en back anpassad för vår mer taktiska liga. Då hoppas jag rent själviskt att min känsla stämmer här. Är han spelklar till den 16e?
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

HV förstärker med finne. Kan säkert vara en helt ok värvning utan att veta alltför mycket om honom.

http://www.hv71.se/artikel/aaasaiz5h-3i ... ndslagsman
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Bergfors till LHC -> DIF
Ullström 3 matcher i KHL -> HV71

HV kan bli riktigt vidriga, kan helt klart snipa guldet som en underdog

(I RÄTT TRÅD! :lol: )
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Marcel Müller till LHC!

Skumt nyförvärv, men visst. Inte den typ av spelare jag skulle värvat om jag vore i LHC:s sits, speciellt inte en med hela -18(!) i år.

Visst, Krefeld är sist i DEL men det är ju inte direkt lysande kurva killen har:

13/14: +14 (Köln slutade 5 av 14)
14/15: +18 (Krefeld slutade 10 av 14)
15/16: -9 (Hamburg slutade 11 av 14)
16/17: -18 (Krefeld slutade 14 av 14)

Och detta är alltså i DEL, en liga som har riktigt bra toppar men vansinniga dalar. Du hittar allt från KHL till mitten av div.1 här. Ta Björn Svensson t.ex, som har varit ganska kass i MIF i år (är en duglig lirare i SHL annars, speciellt för 3/4:de) han har hittills 7 poäng på 11 matcher och +6 i Ingolstadt som ligger 7:a. Nåväl, han får väl motbevisa SHL helt enkelt.

Behöver inte LHC lite mer defensivt rent generellt? Tycker de har ett ganska fett hål i sin trupp där. För många mesar som inte vågar göra det "lilla extra" för att vinna. Som inte vågar "gå in där det gör ont". Nu är förvisso Müller en storvuxen herre, men han är allt annat än skillad i defensiven.
sampan
Forumentusiast

Post by sampan »

Svartvadet wrote:Bergfors till LHC -> DIF
Ullström 3 matcher i KHL -> HV71

HV kan bli riktigt vidriga, kan helt klart snipa guldet som en underdog

(I RÄTT TRÅD! :lol: )

Håller med, HV är helt klart en kandidat iår, tyvärr.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Tror ni att Carl Söderberg får en deal likt Leino till nästa säsong?

Skulle inte förvåna mig om han vänder hem till MIF. Att tjäna $4,7m per säsong och på 67 matcher göra 13 poäng och -19 klingar ju inte helt bra.

Förvisso i Colorado, men ändå. Det är så dåliga siffror att det ska inte hända
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Luleå gick 4,9 miljoner back förra säsongen och kommer nu minska spelarbudgeten med 3 miljoner. Rätt stor minskning.

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -sasongen/
Kenpa
Forumamatör

Post by Kenpa »

Svartvadet wrote:Tror ni att Carl Söderberg får en deal likt Leino till nästa säsong?

Skulle inte förvåna mig om han vänder hem till MIF. Att tjäna $4,7m per säsong och på 67 matcher göra 13 poäng och -19 klingar ju inte helt bra.

Förvisso i Colorado, men ändå. Det är så dåliga siffror att det ska inte hända
Han blev överbetald redan när han signade kontraktet. Att han dessutom gjort en sån horribel säsong plus bänkad i VM gör att hans NHL-dagar snart kan vara räknade.

Det är nog inte SHL som ligger närmst dock utan KHL eller Schweiz.
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

Synd att vi inte lockar tillräckligt!

http://www.hockeysverige.se/2017/12/01/ ... -klubbval/
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Nej, tycker inte det är synd. Det ska vara ett privilegium att företräda våra färger. En stolthet över märket på bröstet. De som vill spela här till 95% har inget här att göra
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

Okej jag omformulerar mig. Synd att han inte till 100% vill spela i Växjö
£ak3rs
Forumamatör

Post by £ak3rs »

mollers wrote:Synd att vi inte lockar tillräckligt!

http://www.hockeysverige.se/2017/12/01/ ... -klubbval/
Vem vill komma till Sveriges sämsta J18 lag!?
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Kommer Pantern att storsatsa? Hugo Stenbeck är tydligen inblandad. Det blev kaos i Mif. Hhhmmm... :roll:

https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... -lart-sig/
nature
Forumdemon

Post by nature »

Kommer Calof och Shinimin spela där nästa säsong? Hade inte förvånat mig
smashinlovely
Forumdemon

Post by smashinlovely »

nature wrote:Kommer Calof och Shinimin spela där nästa säsong? Hade inte förvånat mig
I Pantern?
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

nature överdrev säkert lite, men jag har sett satsningar där pengagubbar går in och tokvärvar.
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Jag ger inte mycket för Stenbeck och hans involverande i Pantern. Visst, han har väldigt gott om pengar, men jag tror att han är för girig och vill se snabba resultat. Det kommer säkert att presenteras hyfsat aktade nyförvärv, men med för många kockar blir det ofta en dålig soppa.Vilka kommer inte ihåg när han var med och presenterade Klasén och prydde förstasidan med ett kraftigt handtag med Percy Nilsson? Nåväl, jag tror inte på någon succé i alla fall.

Aaltonen till Malmö i utbyte mot Zaar? Jag tror att om Aaltonen skulle komma i rätt miljö så blir han livsfarlig.
nature
Forumdemon

Post by nature »

Varanen wrote:nature överdrev säkert lite, men jag har sett satsningar där pengagubbar går in och tokvärvar.
Fast vill Stenbeck ha dom i Pantern kommer han att ta dom.

Klasens lön i malmö var väl typ 11 miljoner när han spelade i AS....
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

nature wrote:Klasens lön i malmö var väl typ 11 miljoner när han spelade i AS....
Klasén gick det ingen nöd på, men hur gick det sedan för det förväntade topplaget?

Jag dömer ut girighets-konceptet helt och fullt.
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Hur gick det med Luleås storsatsning :?: :clap:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

LHC verkar ha gjort klart med en ny spelare
lhc varvar.jpg
(116.21 KiB) Downloaded 17551 times
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
smashinlovely
Forumdemon

Post by smashinlovely »

Det här med att "Honken" gör comeback i KHK, måste vara den mest desperata värvningen på länge. Har han ens tränat under säsongen, tror inte han spelat en enda match i varje fall. Som maskot kanske, men som frälsande målvakt är jag jävligt skeptisk. Men det var väl det stöldgodset från NGA räckte till :roll: :eyecrazy: :whistle:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Samtidigt vad ska KHK göra? De måste gambla. De gör åtminstone någonting.
Post Reply