Everts VLH (18/19) 2.0
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Vore spännande!! Jag är övertygad om att man tar in något utifrån bara för att sända signaler till truppen men framförallt till motståndarna
Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
Var aldrig ett fan av Palola men nog har tryck i skottet och näsa för målet.teddy wrote:Hörde ett spännande rykte från en person inom organisationen.
Tveksamt. Men spännande.
Olli Palola ryktas tillbaka.
Redan mycket finnar i laget borde han väl gilla samt att hans Kinalag förmodligen missar slutspel. Men han är en ordentligt dyr spelare. Kanske för dyr. Eller har han tjänat sina pengar och tröttnat på att missa slutspel och vill ha lite lugnare resor. Skulle vara mycket bra för vårt PP!
Hur ser hans kontraktsituation ut?
Last edited by StenhårtSlagskott on 4 February 2019, 19:38, edited 2 times in total.
-
- c/o LL´s Forum
Palola vore fint.
Hur löser man det ekonomiska? Svårt att se Kunlun släppa iväg en som gjort 17 strutar för dem denna säsongen. Dessutom hans skatter, Danmark som gäller isf?
Men vore verkligen passande!
Hur löser man det ekonomiska? Svårt att se Kunlun släppa iväg en som gjort 17 strutar för dem denna säsongen. Dessutom hans skatter, Danmark som gäller isf?
Men vore verkligen passande!
Men Svartis, han är ju finne. Dom svenska skattereglerna slår väl inte mot honom? Utländska spelare från KHL brukar funka, men med svenska blir det skatteproblem.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

-
- c/o LL´s Forum
Undra varför inte Evertsson testat en spelare som Meyer. Måste ändå haft bra med chanser att scouta på nära håll.
https://www.eliteprospects.com/player/3 ... olai-meyer
https://www.eliteprospects.com/player/3 ... olai-meyer
-
- c/o LL´s Forum
Ja, du har helt rätt. Jag som har kollat för mycket på Svenska spelare haha!PutteA wrote:Men Svartis, han är ju finne. Dom svenska skattereglerna slår väl inte mot honom? Utländska spelare från KHL brukar funka, men med svenska blir det skatteproblem.
Svartvadet wrote:Ja, du har helt rätt. Jag som har kollat för mycket på Svenska spelare haha!PutteA wrote:Men Svartis, han är ju finne. Dom svenska skattereglerna slår väl inte mot honom? Utländska spelare från KHL brukar funka, men med svenska blir det skatteproblem.

Ortega out! Nu kommer det ju MINST ett nyförvärv.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Märkligt.. han var ju värvad som en utvecklingsspelare och skulle blomma ut nästa år sa alla forumproffs?Person wrote:Ortega out! Nu kommer det ju MINST ett nyförvärv.
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
-
- c/o LL´s Forum
Ja, fast han blir ju uthyrd. Inte sparkad.
Vi får se om han kommer tillbaka.Svartvadet wrote:Ja, fast han blir ju uthyrd. Inte sparkad.
Att bli utlånad kan ju vara ett led i hans utbildning!

Vi får se...PutteA wrote:Att bli utlånad kan ju vara ett led i hans utbildning!
-
- c/o LL´s Forum
Spännande. Olli? Emil? Platt? Rosen?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Varför hymla. Evertssons värvning av Ortega är en flopp. Han håller inte. En skön höftchansning som inte gick hem. Nu skeppas han på lån och jag tror inte att han kommer tillbaka. Finns ingen anledning till det. Utbilda sig kan han göra någon annanstans.
In med två offensiva pjäser som vet vad som krävs.
In med två offensiva pjäser som vet vad som krävs.
Last edited by Kloker on 5 February 2019, 16:16, edited 1 time in total.
Juha-Matti? Patrik Lundh? Random transa från KHL?
Vidder av möjligheter. Bra att det händer grejer nu. Så här långt ger jag mitt godkännande. Netterberg, Ortega ut - Hardt in.
Vidder av möjligheter. Bra att det händer grejer nu. Så här långt ger jag mitt godkännande. Netterberg, Ortega ut - Hardt in.
Jag funderade också på Lundh. En favorit i VLH med sitt slit och offervilja. Spelar i samma lag som Palola och endast två poäng sämre inbördes statistik än Palola. Jag ser Palola mer som en sniper än Lundh. Men enligt skattereglerna så är väl Palola det definitiva alternativet där i från om det nu ligger substans bakom ryktet.
Martin Lundberg ut också , spelar inte denna säsongVaranen wrote:Juha-Matti? Patrik Lundh? Random transa från KHL?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Lundh är inte tillräckligt bra för att lyfta lagetKloker wrote:Jag funderade också på Lundh. En favorit i VLH med sitt slit och offervilja. Spelar i samma lag som Palola och endast två poäng sämre inbördes statistik än Palola. Jag ser Palola mer som en sniper än Lundh. Men enligt skattereglerna så är väl Palola det definitiva alternativet där i från om det nu ligger substans bakom ryktet.
Har jag inte påstått heller. Men han snittar poängjämt denna säsongen med Palola i KHL i samma lag.
-
- c/o LL´s Forum
Vill ha en playmaker i PP har saknats rejält den här säsongen. Plus en rejäl målskytt.
Åter igen kan man vara lugn med att ledningen ser samma saker som oss. De är inte nöjda med vad som varit. Men få spelare blir bättre av att bli sågade i media.
Och vi kan vara trygga med att finns möjligheten, hockey/krona så agerar dom. Kom ihåg det nästa gång ni gnäller som fan på Evertsson/Hallam. De är tveklöst bäst i ligan.
Och vi kan vara trygga med att finns möjligheten, hockey/krona så agerar dom. Kom ihåg det nästa gång ni gnäller som fan på Evertsson/Hallam. De är tveklöst bäst i ligan.
Trams, klart man ska risa och rosa offentliga personers arbete. Det är en del av människors engagemang. Det finns alltid de som ropar avgång för minsta lilla och de finns de som gärna hade sett att vi fortfarande hade Gustav Hjalmarsson i truppen. De flesta är däremellan. Det är värre när ingen längre bryr sig. Det finns sådana exempel på klubbar.
Dessa personer behöver risas betydligt mindre än andra.vlk wrote:Trams, klart man ska risa och rosa offentliga personers arbete. Det är en del av människors engagemang. Det finns alltid de som ropar avgång för minsta lilla och de finns de som gärna hade sett att vi fortfarande hade Gustav Hjalmarsson i truppen. De flesta är däremellan. Det är värre när ingen längre bryr sig. Det finns sådana exempel på klubbar.
Everts VLH (18/19) 2.0
Jag är övertygad att 95 % av alla Lakersanhängare och även övriga hockey-Sverige håller dem väldigt högt. Men det betyder ju inte att det kan komma kritik mot saker, även från de som håller dem mycket högt.
-
- c/o LL´s Forum
Stjärnvärvning?
https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... 2/05/flopp
Undra vad han hade i lön?
75k-100k ?
Nu måste ju någon med någon vara på ingång.
https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... 2/05/flopp
Undra vad han hade i lön?
75k-100k ?
Nu måste ju någon med någon vara på ingång.
Last edited by StenhårtSlagskott on 5 February 2019, 19:21, edited 2 times in total.
Vi får se om källan har rätt..PutteA wrote:Att bli utlånad kan ju vara ett led i hans utbildning!

Jag tror inte ortega tjänade så lite som alla tycks tro
-
- c/o LL´s Forum
Tror du han låg över 150? Utan att knappt lirat ahl?vlk wrote:Jag tror inte ortega tjänade så lite som alla tycks tro
Ja, men jag vet inte.
Jag vet vad Ni håller på med. Genomskinligt. Patetiskt. Det kommer slå tillbaka. Tro mig.StenhårtSlagskott wrote:Tror du han låg över 150? Utan att knappt lirat ahl?
-
- c/o LL´s Forum
Vad är det med dig nu då?Kloker wrote:Jag vet vad Ni håller på med. Genomskinligt. Patetiskt. Det kommer slå tillbaka. Tro mig.StenhårtSlagskott wrote:Tror du han låg över 150? Utan att knappt lirat ahl?
Klargör gärna vad du menar istället.
Ja, att försöka fynda i ECHL lär ju förhoppningsvis vara ett avslutat kapitel. Toppspelarna där skulle knappt vara mediokra i Hockeyallsvenskan.
-
- c/o LL´s Forum
Någon som tror att Evert tittar på Malte? Eller siktar han mycket högre än så?
Någon som läst denna artikeln? Vad står de?
http://www.minhockey.se/article/har-ar- ... arkningar/
De rapar egentligen bara upp spelare som inte kommer spela slutspel i KHL utan att det finns några specifika rykten kring dem.Lakersfan_03 wrote:Någon som tror att Evert tittar på Malte? Eller siktar han mycket högre än så?
Malte nämnde jag också för någon vecka sedan men fick till svar att han eventuellt kommer avsluta säsongen i AIK.