Att de kvalar mot LHC, rikets extremaste losers.Sura-pelle wrote:Jag tror fan HV71 åker ur i år. Vad skulle kunna rädda dem?
Övrigas matcher
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Övrigas matcher
Man önskar ju gärna HV lite olycka. Men i ärlighetens namn finns det ingen match som riktigt går att mäta med HV, det är den man ser fram emot mest varje säsong. Skulle sakna rivaliteten.
Så är det givetvis. Men som framgår i dokumentären från 1986, Highlander, there can be only one. Först Alvesta, Troja, Taif, Nybro, IKO och nu HV. Är man bäst i Småland är man bra. Och vi står när de andra faller.
I slutändan är det bara titlar till Lakers som räknas, men man har ju gärna så kul som möjligt på vägen ditVaranen wrote:Så är det givetvis. Men som framgår i dokumentären från 1986, Highlander, there can be only one. Först Alvesta, Troja, Taif, Nybro, IKO och nu HV. Är man bäst i Småland är man bra. Och vi står när de andra faller.

Början på hela deras skitsäsong...bratsson wrote:HV71 startade med en förlust mot Frölunda.
Ska möta Örebro, Rögle och Luleå.
Känns lite som att Hv kan få en liknande säsong vi haft de 2 senaste
Skickat från min SM-G975F via Tapatalk

Riktigt bra omgång! 4 matcher, i samtliga spelar de 4 topplag vi slåss med. Och visst fan gick alla och torskade! Bättre spelledig omgång kan man knappast ha!
Övrigas matcher
Bra resultat men jag kan omöjligt glädja mig åt dif-segern...
Lår Rögle rycka och vinna serien stort - för att sen torska i kvarten mot saik...
Lår Rögle rycka och vinna serien stort - för att sen torska i kvarten mot saik...
Härliga resultat ikväll ja. Men varför skall 'Bandyn' få rycka? Tycker vi kan rycka stort själva. En hel del seriespel kvar - och Slapshot har ju sålt in SPEZZA som mer eller mindre klar för oss. Bara teknikaliteter kvar.. 

Det är klart att det allra bästa vore om vi ryckte ifrån och vann serien.Towen wrote:Härliga resultat ikväll ja. Men varför skall 'Bandyn' få rycka? Tycker vi kan rycka stort själva. En hel del seriespel kvar - och Slapshot har ju sålt in SPEZZA som mer eller mindre klar för oss. Bara teknikaliteter kvar..
Men jag klarar inte av att heja på dif oavsett...
Möjligen om de spelade en direkt avgörande match där vi trillade ur om de inte vann - men det är ändå på håret...
-
- Forumdemon
Fantastiska resultat,
Inför kvällen kände jag liknande angående djurgården och tänkte för mig själv att det bästa vore x sen ot till djurgården. Likaså med Luleå SkAik. Två lag jag ogillar så rätt lagom om de delar på poängen och att den som ligger längst ner i serien får bonuspoängen
Inför kvällen kände jag liknande angående djurgården och tänkte för mig själv att det bästa vore x sen ot till djurgården. Likaså med Luleå SkAik. Två lag jag ogillar så rätt lagom om de delar på poängen och att den som ligger längst ner i serien får bonuspoängen
Ingen sköntattbliavmednickyrahme-effekt för våra evil cousins ikväll. HV mot LHC på lördag är Battle of the Losers. Otroligt viktig match. Mer för HV eftersom LHC nyligen bevisade för sig själva att de kan vinna. Visserligen mot ett mega ultra kosmiskt nedtränat Frölunda, men ändå, Tyvärr går matchen samtidigt som vår.
Linköping brukar väl oftast vinna mot HV71 också...Varanen wrote:Ingen sköntattbliavmednickyrahme-effekt för våra evil cousins ikväll. HV mot LHC på lördag är Battle of the Losers. Otroligt viktig match. Mer för HV eftersom LHC nyligen bevisade för sig själva att de kan vinna. Visserligen mot ett mega ultra kosmiskt nedtränat Frölunda, men ändå, Tyvärr går matchen samtidigt som vår.
Dom är verkligen sist

Fistfight mellan Stefan Klockare och vår allas Peter Andersson... 

Jag är ingen vän av Rögle, men idag håller jag alla tummar, tår och kniper med röven att dom räliga skåningarna ska ge Bulans lag tredje raka förlusten. Då åker finwirren fram lagom till presskonferensen! 

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Med lite flyt kan vi få in ”familjen” i bottenstriden...
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
-
- Forumdemon
Eller hur! Ibland kan en sån sak vara värd en seger för ett skitlag. I detta fallet så tycker iofs jag mer illa om Luleå än Bandyklubben.Primeau wrote:Jag är ingen vän av Rögle, men idag håller jag alla tummar, tår och kniper med röven att dom räliga skåningarna ska ge Bulans lag tredje raka förlusten. Då åker finwirren fram lagom till presskonferensen!
Det är nästan så man vill se LHC - HV idag lika mycket som egen match. Heja LHC 

-
- c/o LL´s Forum
Alltså, jag kan hålla med om att vara skadeglad mot HV - de och deras skitsupportrar förtjänar inget alls.
Men, samtidigt, varför vill vi ha ut HV? Det är ju det enda "derbyt" vi har? Alltid fullsatt, en snackis. Ut med IKO isf, för det är verkligen inget lag som väcker känslor det minsta. De är inte SHL-mässiga någonstans.
LHC är ju losers, men vi har också väldigt lätt för LHC.
Men, samtidigt, varför vill vi ha ut HV? Det är ju det enda "derbyt" vi har? Alltid fullsatt, en snackis. Ut med IKO isf, för det är verkligen inget lag som väcker känslor det minsta. De är inte SHL-mässiga någonstans.
Svartvadet wrote:Alltså, jag kan hålla med om att vara skadeglad mot HV - de och deras skitsupportrar förtjänar inget alls.
Jo, det kan tyckas. Jag har dock mina personliga skäl till att jag hoppas det skiter sig brutalt för dom.
-
- c/o LL´s Forum
Bulan säger att LHF är det bättre laget igen 

Bulan säger återigen att de borde vunnit matchen och var det bättre laget. Vilken pajas

Ja han är nog den med sämst ödmjukhet av alla ledare i SHL. Har ju inte förmågan att zooma ut.västrastå wrote:Bulan säger återigen att de borde vunnit matchen och var det bättre laget. Vilken pajas![]()
![]()
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

HV vann ångestmötet. LHC bevisade återigen att de är riks-losers.
Joakim Eriksson, sportchef i Djurgården, har inte mycket övers för laget efter förlusten mot HV71. Kan väl förstå honom men att ta ut sin bitterhet i riksmedia är väl kanske inte den mest optimala lösningen. Det är ju ändå han som har knåpat ihop laget.
Han sågar på rätt rejält!
Han sågar på rätt rejält!

Vilka billiga mål Andren släpper in i Brynäs. Huga
Djurgården är ju helt otroligt dåliga. Blir aldrig slutspel iår
AJ bäst i matchen LHC-MIF. Ser vältränad ut och kommer in med VLH-vinnarskallen. Fått igång Peppe Lundh också. De hade lite lir ihop. MIF såg ut som om det var första isträningen. Vilket det kanske var på ett sätt pga Covid-uppehållet de haft under januari. Stappligare åkning har jag inte sett sedan 80-talet.
Motsäger inte AJ:s bidrag framåt, men första matchen säger inte så mycket om en ny spelare - han är ju kå* på att visa upp sig nu i början. Spänna hanen. Se vilken energi han bidrar med i match 5 eller 6. Jag höll på att säga vänta till slutspelet - glömde för ett ögonblick det var LOOSERS HC - My mistake 

Ja, nyförvärv brukar prestera 2-3 bra matcher innan de anpassar sig till lunken. Men det är ändå intressant att AJ gjort mål i sina två första matcher i ett bottenlag. Dessutom sett piggast ut på isen. Inget bra betyg åt SHL.
Även David åslin såg bäst ut i Lakers då han kom in i laget heltänd.Varanen wrote:Ja, nyförvärv brukar prestera 2-3 bra matcher innan de anpassar sig till lunken. Men det är ändå intressant att AJ gjort mål i sina två första matcher i ett bottenlag. Dessutom sett piggast ut på isen. Inget bra betyg åt SHL.
-
- c/o LL´s Forum
Kiiski 1-0 till Skellefteå. Luleå utspelade i första perioden
JFK vaknade till liv idag i FBK. 1+1!!! Hans första mål sedan 2019. Släpper det nu........?

AJ fortsätter att producera. 5 poäng på 6 matcher i sunklaget LHC.
NejPutteA wrote:JFK vaknade till liv idag i FBK. 1+1!!! Hans första mål sedan 2019. Släpper det nu........?
Tror inte jag heller.vlk wrote:NejPutteA wrote:JFK vaknade till liv idag i FBK. 1+1!!! Hans första mål sedan 2019. Släpper det nu........?