Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Person
Forumdemon

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Person »

Hallam har odlat skägg nu när vi varken har Fröberg, Horak eller Rahimi kvar!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Jaaaaa, nu blir det guld

Säg vad du gör och gör vad du säger !
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

Robban går för taket. Stänger han sin karriär med 2 eller 5 guld. Det är den stora frågan.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

AAAAAAAALVESTA!!

Gott att ha det bekräftat. :D
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

StenhårtSlagskott wrote:Robban går för taket. Stänger han sin karriär med 2 eller 5 guld. Det är den stora frågan.
#87 samt #60 känns ganska givna i taket.

Hoppas att han får igång Gynge nu med bara. Gamla meriter betyder inte ett skit.
Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

Sanny säger:

"/../ Att Robert Rosén nu vänder hem betyder med största sannolikhet att Växjö får igång en fungerande enhet där Roséns smartness och spelförståelse kan bära en kedja.
Rosén har en förmåga som få spelare har i dagens SHL och det är att han kan diktera tempot i matcherna på egen hand och på sätt styra matchens gång och utveckling. /../"

Jag vet inte vem som är kåtast, LINDSTRÖM eller 'GYNGE-nu-gör-jag-30+-mål-20/21'..

Hittar EP14 sin reset-knapp i sommar med kan det här bära långt. Som andrecenter kanske prestationsångesten släpper och vi har plötsligt TVÅ leadinglines.. Drömma går ju.
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Skönt med Robban och ännu skönare om också Persson hittar hit. Då skulle vi ha två spelare som vinner matcher åt oss i PP.

Hade jag inte haft förra säsongen i huvudet skulle jag säga att truppen ser oerhört intressant ut. Problemet är att förra säsongen är ett faktum. För att vi ska lyfta måste förra säsongens tilltänkta toppspelare börja prestera. Tror en som Erixon kan komma igång och vara en tvåvägsback han var tänkt till. Gynge har jag också förhoppningar på nu när Rosén är här.

Kvar finns också JFK, EP och Davidsson. Alla har egentligen hela sin karriär att spela för, de borde vilja ge allt för att lägga hockeykartan framför sig inför kommande säsonger. Klarar de det?

Den gode Shinnimin, vad månne bliva av honom? I ett lag som går bra kan han helt plötsligt börja balansera sitt humör igen. Får vi inte ett omedelbart lyft är han troligtvis ett sänke även nästa säsong.
Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

Skall bli intressant att se om THERMELL hittar ett sätt att stänga ner ROSÉN i PP.. :roflol: :roflol: :roflol:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Kan någon ta fram THE GRID? När jag använder sökfunktionen får jag bara fram 2 inlägg. Men inte THE GRID i sig. Och till sist: Är det någon som vet varför sökfunktionen inte söker hela forumet utan verkar bara gå tillbaka till ett visst datum? Går det att göra något åt det från mitt håll/forum adminen? Något som inte innebär 700h programmering och köp av ny maskinvara för hundratusentals babelubas.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

The Grid

Pole: Rosen, flankerad av Gynge och Shinnimin
Andra startled: Pettersson, flankerad av McDavid och JFK
Tredje startled: kidsen
Fjärde startled: Josefsson, Nilsson och den nye.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Shinnimin kan du nog plocka bort.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

The Grid:

MV1: Fasth
MV2: Källgren
MV3:

B1: (Persson)
B2: Koivisto
B3: Melart
B4: Erixon
B5: Vainio
B6: Andersson
B7: Nässén
B8: Häman Aktell

C1: RR
C2: EP
C3: Holmberg
C4 Josefsson

V1: Gynge
V2: JFK
V3: Davidsson
V4: Sylvegård
V5: Karlström
V6: Nilsson
V7: Forslund
V8: (Shinnimin)
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Shinnimin har väl inte fått rödflag än? Lundberg tror jag vill ha mer än han har på bordet så han lämna troligen också.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

StenhårtSlagskott wrote:Shinnimin har väl inte fått rödflag än? Lundberg tror jag vill ha mer än han har på bordet så han lämna troligen också.
Om inget helt sanslöst händer och alla i den här soppan helt plötsligt tycker allt är guld och gröna skogar, så kan du räkna bort Shinnimin. Jag skulle säga att oddsen är ca 1:10.

Person
Forumdemon

Post by Person »

PutteA wrote:
StenhårtSlagskott wrote:Shinnimin har väl inte fått rödflag än? Lundberg tror jag vill ha mer än han har på bordet så han lämna troligen också.
Om inget helt sanslöst händer och alla i den här soppan helt plötsligt tycker allt är guld och gröna skogar, så kan du räkna bort Shinnimin. Jag skulle säga att oddsen är ca 1:10.

Är det en känsla eller sitter du på någon information? Är bara nyfiken, själv ser jag gärna att han lämnar. Han har tagit alldeles för mycket fokus och energi senaste två säsongerna.

PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Det finns information som jag inte kan dela tyvärr. Och den infon säger mig att att oddsen för att han stannar är låga. Väldigt låga. Knappt spelbart.

Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Låt oss hoppas att undrens tid inte är förbi då!

Byt ut vem ni vill (Josen undantagen) men inte Shinimin!
Person
Forumdemon

Post by Person »

PutteA wrote:Det finns information som jag inte kan dela tyvärr. Och den infon säger mig att att oddsen för att han stannar är låga. Väldigt låga. Knappt spelbart.

Okej förstår det. Som det låter är det ju inte ens hållbart att han stannar. Och där frigörs mycket pengar till spets, för i ett guldlag (ska alltid vara målsättningen) ser jag egentligen inte Shinnimin som en topp 6-forward men han har betalt som att han ska leda förstakedjan.

Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Det är förståeligt.

Hans säsong är inte OK någonstans. Dåliga utvisningar, skapa lite framåt, ingen edge.

Ponera att han lär tjäna en jävla massa dollares på det. Blir nog utomlands för Shinni.
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Ja, kanske...

Samtidigt så var ju hela laget helt under isen - och Shinimin var ju den ende som (förvisso ibland felriktat) visade någon som helst vilja och frustration över hur det såg ut!

Om vi ska bryta dyra kontrakt så kommer ex JFK låååååångt före i min värld!
Person
Forumdemon

Post by Person »

JFK är nog inte alls så dyr som Shinnimin, och dessutom tror jag att JFK kan lyfta sig rejält nästa säsong. Han har ju så sjukt mycket i sig men kom nog bara jävligt snett in i säsongen. Jag vet att jag är väldigt optimistisk men vi har tidigare sett att vissa behöver någon säsong att komma igång. Rosén behövde ju t.o.m det efter AIK-säsongen.

vlk
c/o LL´s Forum

Everts VLH (18/19) 2.0

Post by vlk »

Jag längtar tills jag också ser det alla andra ser, att JFK har så mycket hockey i sig. Jag såg det inte, och framförallt såg jag en spelare med helt fel inställning. Det oroar mig mest. Lättja, långa vändningar, inga start-stopp, mycket åttor, ganska soft i bytena , svagt i närkampsspelet, osv. Detta såg sammantaget riktigt illavarslande ut.

Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Jag ryggdunkar nog Person här, tyvärr.

Alltså, förstå mig rätt - Shinnimin är en Legend och kommer alltid vara det! Hans spelstil, det bara måste man liksom älska. Tyvärr är hockey på denna nivån en business, där Shinnimin gav otroligt lite hockey/krona förra året. Det går inte leva på gamla meriter, inte när man är 29.

Gällande JFK så är det, precis som Person skriver med, en spelare som har otroligt mycket hockey i sig. Vi kommer aldrig få reda på exakt vad som gjorde att han vände hemåt, förutom att det var "personliga skäl". Kan dessa skälen börjat lösa sig något? Har han blicken framåt i år? Återstår att se. Han hade några tillfällen förra året, där han var bländande bra. Där man fattade "Okej, du har varit ordinarie i NHL och det kan man se". Dock var dessa tillfällen alldeles för få och med för mycket distans.

Lundberg ser jag också som förlorad, då jag inte kan se vart han ska lira? Nu var han typ bästa spelaren förra året, men det går inte att ha 200k/mån och lira i fjärde. Inte som det ser ut idag.

Jag skulle tro att laget ser ut såhär:

Davidsson - Rosén - Gynge
JFK - Emil - Palola (eller liknande. Calof håller i KHL ännu)
Karlström - Holmberg - Sylve
Nilsson - Josen - Forslund
(Talang+Victor Stjernborg)

Joel - Erixon
Melart - Koivisto
Vainio - Häman Aktell
Andersson
(Nässén utlånad igen)
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Behöver vi ingen murbräcka bland forwards eller kan vi spela ut alla lag och hitta läge?
Får man första målet har man ju alltid en liten fördel och kan spela på den.

Om alla delar på det jobbet är det inga problem men om spelat hackar och vi måste trycka in en puck. Vilka ställer vi på banan då?
Last edited by StenhårtSlagskott on 18 May 2020, 12:12, edited 1 time in total.
Person
Forumdemon

Post by Person »

Davidsson tror jag skulle funka riktigt bra med Rosén och Gynge. Något jag dock började fundera på inför nästa säsong är att testa Pettersson som vinge med Rosén. Finns ju inte en enda spelare som inte höjt sig när man haft Rosén bredvid sig. Tänker om man skulle kunna ställa upp följande:
Pettersson-Rosén-Gynge
Davidsson-(JFK/klasscenter)-(JFK/spjutspets)

Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

Vore väldig intressant att se hur EP14 kunde lyfta flankerad av en så smart och skillad räv som Olli PALOLA. Tror duon kunde få en hel del uträttat.

Lyssnar man till 'Ninja' under broadcasten tycker jag mig höra att en välbystad, framtung och oblyg flicka till skall in - Olli? Det är en tös som inte räds att sära på maskorna det.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Varanen wrote:The Grid:

MV3:

C4 Josefsson

Corona-limbo-tillvaron gör såklart sitt, ingen fart på sillyt nånstans, men det du presenterar ovan gör detta till den tråkigaste sillasäsongen någonsin. Truppen är i princip klar, man kan nästan tro att vi hade ett bra lag i fjol med tanke på alla som stannar. Hoppas Öman eller nån med stake rör om lite till i grytan, det behövs ett par fina firrar till. Och några plattfiskar kan man försöka dumpa.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Primeau wrote:

MV3:

C4 Josefsson

Corona-limbo-tillvaron gör såklart sitt, ingen fart på sillyt nånstans, men det du presenterar ovan gör detta till den tråkigaste sillasäsongen någonsin. Truppen är i princip klar, man kan nästan tro att vi hade ett bra lag i fjol med tanke på alla som stannar. Hoppas Öman eller nån med stake rör om lite till i grytan, det behövs ett par fina firrar till. Och några plattfiskar kan man försöka dumpa.
Persson behövs in och även någon som kan panga in lite skott så att säga. Visst Palola och Calof låter bra men vore kul med någon oväntad transa också.

I övrigt bjuds vi bara på en nervös väntan för att få reda på om de som misslyckades förra säsongen kan lyckas i nästa. Utan att befintliga i truppen höjer sig spelar det ingen roll vad som kommer in.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Aleks wrote:
Primeau wrote:

MV3:

C4 Josefsson

Persson behövs in och även någon som kan panga in lite skott så att säga. Visst Palola och Calof låter bra men vore kul med någon oväntad transa också.

I övrigt bjuds vi bara på en nervös väntan för att få reda på om de som misslyckades förra säsongen kan lyckas i nästa. Utan att befintliga i truppen höjer sig spelar det ingen roll vad som kommer in.
Fyra tänkta toppforwards som vi med spänd väntan ser glida in en säsong till....efter träningsmatcherna har vi svaret. Jag är tveksam. Jag tror det blir desperat forwardsjakt i november.

Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

Jag tror det landar ett offensivt ESS till innan seriestart, oavsett #27:ans öde.

@Putte --> Vad är det för misconduct 'SHIN' gjort som gör honom omöjlig i klubben? Hörde något om en trafikförseelse, men läser man mellan raderna på dig så låter det som att det är någon annan 'off-ice-event' bortom det sportsliga? Låter ju som att han satt på Sams fruga alternativt olovligen gått och "ollat" på ÖHMAN's privata porslinservis?
Även om du inte vill pin-pointa kan du kanske dela 'kategori' och 'grad' av förseelse?

Up for grabs: Vem vill lista WENNERGOLM's tidiga tabelltips? (AB +artikel)
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Hur var ska detta ESS få plats om Shinnimin stannar. Vi har fullt lag och ett gäng juniorer bakom bättre att spara pengarna för att spets under säsong under rådande kris.

Rosen och Horak tar ut varandra och Rahimi och ev Persson på ett ungefär. Resten av pengarna bör sparas.

Undantag om tex Rasmussen vill till Växjö.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Towen wrote:Jag tror det landar ett offensivt ESS till innan seriestart, oavsett #27:ans öde.

@Putte --> Vad är det för misconduct 'SHIN' gjort som gör honom omöjlig i klubben? Hörde något om en trafikförseelse, men läser man mellan raderna på dig så låter det som att det är någon annan 'off-ice-event' bortom det sportsliga? Låter ju som att han satt på Sams fruga alternativt olovligen gått och "ollat" på ÖHMAN's privata porslinservis?
Även om du inte vill pin-pointa kan du kanske dela 'kategori' och 'grad' av förseelse?

Nej Towen, det är inget sånt alls. Kommer ett PM!

Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

PutteA wrote:
Towen wrote:Jag tror det landar ett offensivt ESS till innan seriestart, oavsett #27:ans öde.

Nej Towen, det är inget sånt alls. Kommer ett PM!

Jag vill också ha ett PM

Tycker det är helt fel att skeppa #24...
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Vad är det för trams att skicka PM till vissa användare om relevanta saker man säger sig veta och som kan vara intressant för ALLA att ta del av? Jag förstå inte ekvationen. Är det för att hajpa sitt egna ego? Prata ur skägget om du har något att berätta eller dra igen foderluckan och kamma ner tuppkammen.

Pinsamt.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Kloker wrote:Vad är det för trams att skicka PM till vissa användare om relevanta saker man säger sig veta och som kan vara intressant för ALLA att ta del av? Jag förstå inte ekvationen. Är det för att hajpa sitt egna ego? Prata ur skägget om du har något att berätta eller dra igen foderluckan och kamma ner tuppkammen.

Pinsamt.
Kamma till dig själv för helvete. Du vet väl inte vad jag skrev i det PM:et eller? Och om jag säger att jag utgår från info jag inte kan dela så får väl du bara acceptera det utan spy ut din jävla galla hela tiden. Ibland får man lära sig att knipa igen luckan i vissa lägen i respekt gentemot andra. Något som du tydligen aldrig fått lära dig.

Post Reply