Roggan wrote: Här får barn under 7 gå in för en 50:- lapp. Här snackar vi om familjeunderhållning. Visst det är många matcher men vi borde inte sänka vårt snitt när vi ligger i topp!
Dra in på några pizzor och gå på Lakers i stället. Både nyttigare och roligare!
Måste bara tillägga att det är 50 spänn för alla upp till 18 år (skitbra) Tycker dock det borde vara 70 för studenter, då lockas folket som inte annars går på hockey...
Perfekt med ett hemmastå i ungefär samma storlek platsmässigt som idag, varför minska eller öka när det nästan alltid är fullt där?
Per Carlsson wrote:Lugn bara lugn, Räven är helt fel ute. Det blir betydligt mer än 500 ståplatser i den nya hallen. LL har en bra dialog med Lakers när det gäller önskemål om utformning av ståplats, antal platser och dess placering i hallen.
Här har Per helt rätt! Antalet hemmastå kommer att läggas på en nivå som gör att tillräckligt många ryms. Den får heller inte bli FÖR stor. Varken föreningen eller vi vill ha en klackhylla som är halvfull. Min gissning är att det kommer att handla om c:a 1000-1200 platser.
Jag tycker att om vi satsar på elitserien så ska vi minst ha 1000-1200 som ni säger. dumt och minska den nu när vi fyller den ofta.
Jag tror att i ES skulle vi kunna ha 1500 på ståplats utan tvekan. kom ihåg att många som inte har råd att sitta står gärna och då går ståplatserna åt fort
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Jag kan kanske hålla med om att det bör finnas såplatser i storlek som ni säger. men de hallar som byggs har inte det. Den ena sidan så kallad hemmastå, kan det bli lite fler än bortastå som blir mer eller mindre obefintlig. Varför hemmastå blir större beror till stor del på att scenen blir mot den sidan vid konserter. Det är sittplatser som gäller vid alla multiarenor.
Power Play wrote:Varken föreningen eller vi vill ha en klackhylla som är halvfull.
Ståplats får inte bli en hylla enbart för klacken, utan precis som Lakersfan_03 skriver så är ståplats även ett alternativ för de som inte vill betala för en sittplats, men för den delen inte vill sjunga och skrika och klappa händerna. Jag håller här med NEDOMANSKYs andemening (som jag tolkar den iallafall) att hockey inte skall behöva kosta en j*vla massa pengar, därför behövs många ståplatser.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
Om man inte vill skrika, klappa, sjunga så kan man röra sig ut mot kanterna så man inte ställer sig i mitten som ett jävla fån o håller för öronen när de skriks o bli sur om man hoppa o råka nudda han så han knappt känner av det, bara löjligt !
...och just därför bör ju ståplatserna vara tillräckligt många så att klacken kan skapa en kärna utan att ha en massa "jävla fån" mitt i, min poäng är att ståplats är inte bara till för KLACKEN.
Det jag är ute efter är att om ståplatssektionen i nya ishallen skulle få smeknamnet klackhyllan så tror jag att det finns risk att det avskräcker vissa att ställa sig där.
För att undkomma detta är det därmed viktigt att ståplatssektionen blir tillräckligt stor så att även "jävla fån" vågar sig dit.
Absolut. Ståplats ska va öppen för alla såklart. Men vill man stå rätt upp och ner och titta på matchen till 110% och inte öppna munnen så vore såklart bättre om man ställde sig nåååågot åt sidan och kanske inte mitt i smeten där det skriks och härjas som mest. Vet att detta diskuterats i många många år och det har t om provats med linor på ståplats. Mellan dessa i mitten, ställde man sig om man vill ösa på lite och sjunga och utanför dessa ställde man sig om man vill ta det lite lugnare.
Nu säger jag inte att detta vore nått att prova igen utan att "problemet" funnits länge. Men det borde va sunt förnuft som avgör var man ska ställa sig. Blir man sur för en liten knuff i ryggen, ja då ska man nog ta 15 steg åt höger/vänster. Står ute på en kant och ensam skriker sig hes match efter match, ja då ska man nog ta 15 steg in mot mitten.
Det blir ju relativt billigt för 08-orna när dom ska ta bilen till bortamatcherna. 25 spänn för matchen och ett helrör vodka för en femma. Pälsmössan får dom ta med hemifrån.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
NIiiiiiiiiiiii kan dra tilll KÅÅÅHÅÅÅÅLLLL NIIIIIII KAAAN DRA TIIIILL KÅÅÅHÅÅÅÅLLLL NI KAN DRA TILL KÅÅHÅÅLL HEJ HEJ HEJ.
direkt efter denna
Niiiii kan dra ååt helveteeee
Who's with me ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Paket?
Försöka duger.
Men det ger väldigt sällan några resultat. Det måste va något extra om folk ska lyfta rumpan från soffan. Vi som gillar hockey - kommer. De som bryr sej sådär - kommer inte ens om det är gratis.
Annars tycker jag publiksiffran i år är OK. Speciellt om det är som jag hört att det är 200 färre fribiljetter/match i år. Med ett snittpris på en hundring ger det en kassaförstärkning på en halv mille för säsongen.
Tyvärr har VLH svårt att locka folk utanför växjö. Men men, Kanske kan locka en å annan förvirrad ljungbybo framåt vårkanten. Sen har ju växjö en satans massa småbyar runtomkring där det säkert går att få ett hundratal medlemmar till framöver.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
På tal om att utöka medlemsantalet i LL. Fick ett flygblad i min hand när jag var i skellefteå.
Vi är nu över 250 medlemmar i och vi stöttar herrlaget i vått å tort. Men även våra damer behöver stöd. Därav söker vi nu ett tio tal personer som vill ta tag i och blida en klack även för våra underbara damer. Vi ser helst att du inte redan är medlem i northpower utan istället vill damidrotten väl. Bilda en klack värva personer bli fler. Av oss får ni låna trumma,flaggor och vi hoppas på detta sätt att vi kan bilda en damsektion i vår klackverksamhet. Tillsammans ska vi bli bäst i både på dam och herrmatcherna framöver i sverige.
Nja jag tror fan LL har större chans att fixa detta om viljan finns. Den finns iallfall i norr.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers