Ekonomi
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Vi har värvat ett par unga spelare som nog inte kostar så mycket. tror redan lakers tänkt lite på vilka nyförvärv man gör. sen är frågan hur det sportsliga går. skulder dras de flesta Hockeyallsvenska lagen med , det är skillnad på serien nu och då det var norra och södra serien.
efter nästa säsong ska serien dessutom bantas till 14 lag
efter nästa säsong ska serien dessutom bantas till 14 lag
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Finns bara en väg och det är den man kommer ta. Satsa under kontroll och täpp till läckorna som funnits i ekonomin. Klubben omsätter nästan 18 miljoner och skall kunna hålla sig med ett bra lag och ändå få ekonomin att vara under kontroll. Alla andra vägar är som att skjuta sig själv i foten och det kommer man inte att göra. Har fullt förtroende för den kommande ledningen och alla starka krafter kommer möta framtiden med tillförsikt.
-
- Inaktiverad användare
Carl har rätt, Ta smällen direkt, analysera VARFÖR, och utkräv ansvar.
I Lakers fall går nog detta inte om HA skall vara verklighet dessvärre, så det som sker är nog en hyfsad kompromiss.
Jag skrev Om detta som NU blivit verklighet i Höstas och fick MÅNGA bucklor på Hinken, men inkompetensen har varit STOR på en del håll i Lakers Tyvärr, Det droppar förföriskt i Lakersspenen vilket lockar somliga till vattenhålet.
Det som krävs är en KOMPETENT Styrelse som anställer Kompetenta medarbetare, Hoppas nu Öhman gör en Fredriksson.
Jag förespråkar ett Lag som likt Rögle värvar KLOKT(läs Ekonomi), Evert har börjat bra tycker Jag, MEN man kan inte avlöna spelare som Thelin/Hjalmarsson dessa platser MÅSTE fyllas av EGNA.
I Lakers fall går nog detta inte om HA skall vara verklighet dessvärre, så det som sker är nog en hyfsad kompromiss.
Jag skrev Om detta som NU blivit verklighet i Höstas och fick MÅNGA bucklor på Hinken, men inkompetensen har varit STOR på en del håll i Lakers Tyvärr, Det droppar förföriskt i Lakersspenen vilket lockar somliga till vattenhålet.
Det som krävs är en KOMPETENT Styrelse som anställer Kompetenta medarbetare, Hoppas nu Öhman gör en Fredriksson.
Jag förespråkar ett Lag som likt Rögle värvar KLOKT(läs Ekonomi), Evert har börjat bra tycker Jag, MEN man kan inte avlöna spelare som Thelin/Hjalmarsson dessa platser MÅSTE fyllas av EGNA.
In Hinkum Veritas
Självklart är det bästa att både skuldsanera och prestera toppresultat samtidigt. Lyckas man med det är det ju en fantastisk prestation, samtidigt som att det är ett gigantiskt underbetyg till nuvarande ledning som har behövt dra på sig skulder för att nå resultat.
Den som lever får se.
Den som lever får se.
Troja - laget i hjärtat
-
- c/o LL´s Forum
Skärp till er. Vi klarade dra ihop närmare en miljon med sponsorernas hjälp. 57 tusen ca från lakejernas sida. Nää fram med tiggarbössorna å ut på stan med oss. närmare 70.000 invånnare. En 20 per skalle å klubben är på + utan kommunla inblandning. Först då kan man skryta med att Lakers är växjös stolthet. Just nu bara pinsamt.
Last edited by erok on 11 April 2008, 11:57, edited 1 time in total.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Lakers räknar väl med att spela i elitserien om ett par år, och då ska de väl ha pengar att kunna betala av en sån här liten skuld.carl wrote: Mitt tips: Ta hela smällen på en gång! Stoppa ytterligare värvningar och spela med egna juniorer. Acceptera de sämre resultaten och eventuell degradering och ta ny sats med fräsch ekonomi.
Ett mirakel ska till för att det inte blir så ändå på sikt. Lika bra att låta lidandet vara så kort tid som möjligt!

Men OM de fortfarande "harvar" i hockeyns vardagsrum så... kan allt hända.

Min uppfattning är nog att man har jobbat på många fronter, att allt ruttet och lite till städats bort. Allt detta för att kunna bedriva en sund och bra verksamhet.
Jag tror inte på modellen som någon beskrev att låta sig degraderas e.t.c. tycker man har börjat bra i arbetet med att förbättra ekonomin.
1 En allmän krismedvetenhet från styrelse över spelare supportrar och övrig omgivning (spnsorer)
2 Ett åtgärds program som kommer att efterlevas och följas upp!!
3 När det gäller komunen så höjde de hyran mellan 2 säsonger för några år sedan nått makalöst från att vara kostnadsberäknad till att vara en % sats på intäkterna vid varje match. Detta tycker inte jag är korrekt om komunen däremot tar betalt för sina kostnader och redovisar dem så är allt som det skall vara. Det kan ju vara så att man nu därför är välvilligt inställd till en plan likt den som presenterats.
Det gäller att hålla intresset för hockey vid liv utnyttja sin situation och göra bra affärer för klubben och jag tror verkligen på det jag ser ske nu.
Hoppas det är fler som ser de positiva saker som jag ser hända och tror på Lakers i framtiden.
Sportsligt tycker jag att att årets silly ser bra ut och tror att man sparar sig till ett par riktigt bra förvärv också.
Jag tror inte på modellen som någon beskrev att låta sig degraderas e.t.c. tycker man har börjat bra i arbetet med att förbättra ekonomin.
1 En allmän krismedvetenhet från styrelse över spelare supportrar och övrig omgivning (spnsorer)
2 Ett åtgärds program som kommer att efterlevas och följas upp!!
3 När det gäller komunen så höjde de hyran mellan 2 säsonger för några år sedan nått makalöst från att vara kostnadsberäknad till att vara en % sats på intäkterna vid varje match. Detta tycker inte jag är korrekt om komunen däremot tar betalt för sina kostnader och redovisar dem så är allt som det skall vara. Det kan ju vara så att man nu därför är välvilligt inställd till en plan likt den som presenterats.
Det gäller att hålla intresset för hockey vid liv utnyttja sin situation och göra bra affärer för klubben och jag tror verkligen på det jag ser ske nu.
Hoppas det är fler som ser de positiva saker som jag ser hända och tror på Lakers i framtiden.
Sportsligt tycker jag att att årets silly ser bra ut och tror att man sparar sig till ett par riktigt bra förvärv också.
låt den kasta första stenen vars förening inte fått hjälp av sin kommun
sådär ja!
är fullt övertygad om att vi i Lakers reder ut detta,no problem!
som carl skrev att satsa efter plånboken låter som en sak som troja skulle klara av(o har klarat av) men i växjö går det inte.här kommer traditionen in,vi är ju inget kulturlag.Vi skulle förmodligen inte klara av att komma tillbaka till allsvenskan vid en degradering enbart pga av att publiken skulle svika,öster blir svaret på om jag har rätt.dom har väl budgeterat med över 2000 om jag inte minns fel men en växjöbo är inte som alla andra...hamnar snittet över 1500 blir jag grymt förvånad..

sådär ja!
är fullt övertygad om att vi i Lakers reder ut detta,no problem!
som carl skrev att satsa efter plånboken låter som en sak som troja skulle klara av(o har klarat av) men i växjö går det inte.här kommer traditionen in,vi är ju inget kulturlag.Vi skulle förmodligen inte klara av att komma tillbaka till allsvenskan vid en degradering enbart pga av att publiken skulle svika,öster blir svaret på om jag har rätt.dom har väl budgeterat med över 2000 om jag inte minns fel men en växjöbo är inte som alla andra...hamnar snittet över 1500 blir jag grymt förvånad..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Jag tror inte ni ska underskatta de 3 säsonger ni har i allsvenskan. Under den tiden måste ju ett genuint intresse hunnits bygga upp. En publikstomme på 1000-1500 hade säkert letat sig till Lakerdome även om det skulle bli division 1 under en säsong eller två. Matcher mot Tingsryd skulle dessutom fylla hallen.
Jag tror fortfarande att ta hela smällen på en gång är det bästa alternativet. Risken är att en utdragen process med successivt sämre tabellplaceringar, i kombination med icke-tillräckligt stora skuldamorteringar, gör en omstart med tillräcklig stor publikmassa omöjlig.
Jag tror fortfarande att ta hela smällen på en gång är det bästa alternativet. Risken är att en utdragen process med successivt sämre tabellplaceringar, i kombination med icke-tillräckligt stora skuldamorteringar, gör en omstart med tillräcklig stor publikmassa omöjlig.
Troja - laget i hjärtat
carl du har ju helt rätt i din analys,dock har jag på känn att evert & co är mera av sorten gamblers.vi gör helt enkelt en andreas andersson/aik/champions league vilket lyckades då för dom och som vi lakejer hoppas skall fungera för oss.satsa oss ur problemen
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
-
- Forumdemon
jag tror inte värningar,a-laget kommer påverkas så mycket. dem har ju själva sagt att vi ska ett minst lika bra lag nästa år som iår. och se på senaste värvningen? måste ju tyda lite på det?annars hade ju varken linder eller åhsberg m.flera. skrivit på. drar nog in på en massa annat onödigt.
"fest med lakers lakejer;)"
...
Det tråkiga med detta är att folk tror att deras skattepengar blir drabbade vilket inte är fallet... Lakers ska ju betala tillbaka med det begriper ju inte människorna i den här stan som inte är ett skvatt intresserade av idrott och snacket går ju illa kvickt tyvärr!!
Jag ser i alla fall possitivt på "nya lakers" med ny klubbchef osv. Deppigt att läsa SMP men det e ju ingen ovanlighet ,dom är ju inte snabba på att berömma Lakers i vanliga fall så dom gottar sig nog i detta.
Nä nya tag och kom igen starkt till nästa säsong med röster redo att skalla så att hela jävla växjö hör att vi stöttar i alla fall lakers!
Jag ser i alla fall possitivt på "nya lakers" med ny klubbchef osv. Deppigt att läsa SMP men det e ju ingen ovanlighet ,dom är ju inte snabba på att berömma Lakers i vanliga fall så dom gottar sig nog i detta.
Nä nya tag och kom igen starkt till nästa säsong med röster redo att skalla så att hela jävla växjö hör att vi stöttar i alla fall lakers!
Kvalificerat skitsnack från de flesta, det är kommunens skyldighet att hjälpa en klubb som tillfälligt hamnat på obestånd, om man har den minsta insikt i vad det innebär att ha en allsvensk klubb och det inser lyckligtvis våra politiker, men inte alla här inne, bedrövligt är mitt ord.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Re: ...
Det är ju exakt detta som drabbat Öster och som de lider av än idag. En jäkla massa skitsnack på felaktiga grunder från pöbeln. Öster var som bekant i samma sits 1999 och lånade då tre miljoner, ett lån som sedan länge är betalat inklusive ränta. Folk tror tyvärr fortfarande att kommunen stängde ett dussin fritidsgårdar och gav Öster en gåva på 3M...Anders83 wrote:Det tråkiga med detta är att folk tror att deras skattepengar blir drabbade vilket inte är fallet... Lakers ska ju betala tillbaka med det begriper ju inte människorna i den här stan som inte är ett skvatt intresserade av idrott och snacket går ju illa kvickt tyvärr!!

Samma skit lär VLH få utstå nu tyvärr. Dessvärre lär sig inte de som inte är insatta att knipa igen.
Det finns plats för två lag i Växjö
Jag håller fullständigt med . Vad är det för skam med att få hjälp?
Visst organisationen har ju varigt bedrövlig med tanke på resultaten pengamässigt men Att på 10 år tagit sig så här långt är jävla inte kattpiss.
Jag tror inte det finns en enda klubb som inte nångång haft det tufft med pengar och det finns inte annat än möjligheter just nu för Lakers del. Nya klubbisen ska jobba idiellt 3 dagar i veckan fram till hösten för att enbart jobba med ekonomin !
Tänk såhär istället om alla besökare i lakerdome skulle lägga 1kr i spannen varje match så skulle han/hon slösa 45kr på en hel säsong , om det är 2500 st i snitt varje match så skulle detta innebära lite över 100 000kr.... 1 krona var
Visst organisationen har ju varigt bedrövlig med tanke på resultaten pengamässigt men Att på 10 år tagit sig så här långt är jävla inte kattpiss.
Jag tror inte det finns en enda klubb som inte nångång haft det tufft med pengar och det finns inte annat än möjligheter just nu för Lakers del. Nya klubbisen ska jobba idiellt 3 dagar i veckan fram till hösten för att enbart jobba med ekonomin !
Tänk såhär istället om alla besökare i lakerdome skulle lägga 1kr i spannen varje match så skulle han/hon slösa 45kr på en hel säsong , om det är 2500 st i snitt varje match så skulle detta innebära lite över 100 000kr.... 1 krona var
Re: ...
Lakers har väl inte fått något av kommunen??Escargot wrote:Det är ju exakt detta som drabbat Öster och som de lider av än idag. En jäkla massa skitsnack på felaktiga grunder från pöbeln. Öster var som bekant i samma sits 1999 och lånade då tre miljoner, ett lån som sedan länge är betalat inklusive ränta. Folk tror tyvärr fortfarande att kommunen stängde ett dussin fritidsgårdar och gav Öster en gåva på 3M...Anders83 wrote:Det tråkiga med detta är att folk tror att deras skattepengar blir drabbade vilket inte är fallet... Lakers ska ju betala tillbaka med det begriper ju inte människorna i den här stan som inte är ett skvatt intresserade av idrott och snacket går ju illa kvickt tyvärr!!![]()
Samma skit lär VLH få utstå nu tyvärr. Dessvärre lär sig inte de som inte är insatta att knipa igen.
Jag sa ju det. Varken Öster eller Lakers har fått något från kommunen, det handlar om lån som i Östers fall är återbetalat och som i Lakers fall troligen kommer bli det. Folk som inte vet skillnad på gåva och lån bör gå en jurdikkurs alternativt insupa bondförnuft.
Det finns plats för två lag i Växjö
Det fanns tydligen folk som ville stötta lakers i "bort med ryggsäcken" och det gick väldigt fort att samla ihop 1 miljon!Escargot wrote:Jag sa ju det. Varken Öster eller Lakers har fått något från kommunen, det handlar om lån som i Östers fall är återbetalat och som i Lakers fall troligen kommer bli det. Folk som inte vet skillnad på gåva och lån bör gå en jurdikkurs alternativt insupa bondförnuft.
det måste väl ändå innebära att Lakers betyder något? Öster knystas det knappt om medans det pratas possitivt om Lakers på många håll ... Jag har inget emot Öster tvärt om jag hoppas att dom vaknar till liv en dag och tar sig upp till Allsvenskan igen så vi har två Stora idrotter igen men intresset för Öster är knappast i Närheten av Lakers just nu
-
- c/o LL´s Forum
ja menar att det är förlite folk i växjö som bryr sig. Gå på hockey när det är kul verkar va helt ok men sen skiter dom i det. Är så med all idrott i växjö vad jag har hört. Handboll innebandy fotboll å nu hockeyn. Kolla våra insamlingar. Både VLHs å LL har väl inte givigt några större summor. Är ju sponsorerna som sponsrat supporterspelaren. Knappt 60 privat personer.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Nu skämtar du väl ?
57.052:- om jag inte såg fel på www.lakerslakejer.com ???? det är väl ganska skapligt för en supporterklubb ?
57.052:- om jag inte såg fel på www.lakerslakejer.com ???? det är väl ganska skapligt för en supporterklubb ?
-
- c/o LL´s Forum
Ja det är det och det är tack vare den väldigt trogna skaran. Men håller med erok f.ö. Så fort det inte är så "skoj" längre så försvinner en stor del av publiken. Kolla bara siffrorna de sista matcherna. Det är fan inte acceptabelt. Finns för många gå-på-hockey-när-jag-har-lust människor i Växjö.Anders83 wrote:Nu skämtar du väl ?
-
- c/o LL´s Forum
Nää därför är det väl dax att kolla på Hur troja jobbar, om man nu ska ta det exemplet. dom är på stan, syns hörs med allt va de säljer å gör för klubben. öster ser man ibland på samarkand i deras lottbod men på stan är de som bortblåsta
Last edited by erok on 11 April 2008, 21:07, edited 1 time in total.
Lägg fram förslagen till VLH så kanske dom får upp ögonen? har du bra ideér så uppmärksammas dom nog oxå!erok wrote:Nää därför är det väldax att kollsa på Hur troja jobbar om man nu ska ta det exemplet. dom är på stan, syns hörs med allt va de säljer
sitta här och säga " gör som troja " hjäälper föga sålänge inte hela VLH´s organisation sitter och synar forumet varje dag