IQ-test

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Undrar vad en vanlig bosse-forsare skulle hänga in på ett IQ-test?
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Herr Oberst wrote:Undrar vad en vanlig bosse-forsare skulle hänga in på ett IQ-test?
Strax över en aiare :P :D
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Anfall
Forumproffs

Post by Anfall »

Hittade detta på Mensas hemsida:
-------------
Hur många har gjort era provtest på hemsidan, och vad är medel ungefär?

SVAR: Provtest II körs ca 13 000 gånger per månad och har varit på vår hemsida sedan hösten 2004. Medelpoäng för provtest II är 12,3. På fråga arton klarar 30 % rätt svar, 55 % svarar fel och 15 % svarar inte alls. Ett fåtal utnyttjar tiden fullt ut.

Provtest III körs ca 6 500 gånger per månad. För provtest III är medelpoängen 10,1. På fråga arton klarar 11 % rätt svar, 39 % svarar fel och 50 % svarar inte alls. Även här är det inte alla som utnyttjar tiden fullt ut.

Ovanstående statistik över medelpoäng och svarsfördelning gäller båda könen, alla åldrar och alla försök, inte bara det första försöket.

Räknat per IP-adress och dess första försök är medelpoängen 9,74 för provtest III. För provtest II är då medelpoängen 12,2.
-----------

Ska tillägga att jag hade 18 på Provtest II och 13 på Provtest III. :D

Men det betyder bara att man är ganska logisk, inte att man är smart. 8O 8O
Växjö Lakers, vinner mot alla!
Post Reply