Våldsbenägna vakter på Grace - dags för bojkott.?!

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Johan A
Forumamatör

Svar till NR:5 om misshandeln på Grace

Post by Johan A »

NR:5 wrote:Ja vad säger man...
Blev själv misshandlad på detta trevliga ställe för över 2 år sedan p.ga att jag SK förolämpat en en ordningsvakt där.
Det hela slutar med 6 månaders sjukskrivning (gipsad hand,nedsatt hörsel,sönderslaget ansikte).
Anmäler givetvis personerna (3 st vakter) för misshandel o när detta kommer fram till deras kännedom så svarar dom givetvis med en motanmälan vilket leder till att min anmälan las ner i brist på bevis o vakternas anmälan har lett till rätten.

Då jag själv hade liknande jobb blev/är jag avstängd från mitt jobb i väntan på en ev friande dom.
Ja så här efter 2 år går jag fortfarande o väntar på att bli kallad till rätten så att jag kan dömmas för att jag blev misshandlad.

Behöver man tillägga att man inte visar sig på grace längre?...
Vadå inga bevis.?! Räcker inte dina omfattade skador NR:5 som bevis på vakternas brutalitet och att du blev misshandlad.?!
Finns det f.ö inga vittnen till själva händelsen?
Det verkar ju inte klokt att din anmälan läggs ner, och att du efter att ha blivit misshandlad av vakterna själv åtalas..!
Jag hoppas verkligen att tingsrätten gör en annan bedömning av händelsen än vad polisen och åklagaren tycks ha gjort - och att du får upprättelse!
Är det nån som ska dömas för misshandel så är det ju vakterna!

Vad gäller bojkotten mot Grace p.g.a de våldsbenägna vakterna har i vart fall jag och mina polare beslutat att inte gå dit mera. Hoppas bara att fler inser problemet och bojkottar Grace - det finns ju faktiskt andra ställen att gå till - eller hur.?! :idea:
Berra
Forumamatör

Post by Berra »

Hallå alla Lakers lakejer!
Vad gäller dom hårdföra vakterna på Grace kan jag bara instämma i kritiken, speciellt eftersom det bara blivit värre sedan Lasse och hans mannar slutade. Jag har själv vid flera tillfällen upplevt både det tumultartade kaoset i köerna, och vakterna som ofta utan någon direkt anledning gett sig på t.ex klagande gäster.
Dessutom kan jag tillägga att den grabb som blev misshandlad, och där Johan A gett oss en inblick i fallet, faktiskt är en f.d hockeyspelare i Lakers föregångare Växjö HC, där vi tillsammans spelade i olika pojk- och ungdomslag innan vi lade av i 17-18-årsåldern, han först och jag lite senare. Men orsaken var nog densamma, det uppvaknande intresset för tjejer ni vet...
Kanske det bara är en tillfällighet att flera hockeyspelare och entusiaster blivit brutalt misshandlade, men jag tror inte att vi är bråkigare än andra krogbesökare, utan snarare tvärtom. Eller kanske det är så illa att vissa av vakterna, jag tänker då speciellt på den som oftast är i farten och just densamme som hoppat på våra grabbar, av någon outgrundlig anledning har ett horn i sidan till oss. Kanske är han själv från Tingsryd eller Ljungby, vem vet...
Själv har jag egentligen aldrig gillat Grace, inte minst för kösystemet som är liksom upplagt för problem, men särskilt just för vakternas oprofessionella uppförande, för att inte säga nåt värre men dock mera sanningsenligt...
Självklart är en mer allmän bojkott av detta skitställe en bra lösning för att få upp ögonen på ledningen för Grace, så att dom själva p.g.a gäst-tappet och losade inkomster löser problemet genom att byta ut några av de värsta vakterna...

Hälsningar/ Berra

PS. Självfallet klappar mitt hjärta fortfarande för Växjö, även om jag som Jönköpingsbo sedan flera år håller på HV 71 - som lika självklart får ta på sig guldhjälmarna igen!!!

PPS. Beklagar förresten att Lakers förlorade den målrika matchen i sudden mot Bofors - skärpning alltså!!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag kan bara hålla med dig i det du skriver, det stämmer, helt ut.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Johan A
Forumamatör

Post by Johan A »

Helt klart Berra och Räven och alla andra som tycker likadant, det är ju det jag tyckt hela tiden efter alla våldsamma misshandelsfall orsakade av dom helt oproffsiga och brutala vakterna på Grace!
NU BOJKOTTAR VI GRACE!!! :bash:

Liten hämnd är ändå en hämnd, sa bonden och spottade på grannens gris! :lol:
Johan A
Forumamatör

Post by Johan A »

Hörde av en arbetskamrat att det var stökigt på Grace - inget direkt ovanligt - i helgen. Hans tjej fick en fläskläpp när hon av ren nyfikenhet gick närmare ett tumult och råkade (?) komma i vägen för en vakts armbåge, när denne höll på att omhänderta en annan gäst...

Inget nytt under solen/eller vakternas framfart alltså :asshole:
Minon
Forumamatör

Post by Minon »

Johan A wrote:Hörde av en arbetskamrat att det var stökigt på Grace - inget direkt ovanligt - i helgen. Hans tjej fick en fläskläpp när hon av ren nyfikenhet gick närmare ett tumult och råkade (?) komma i vägen för en vakts armbåge, när denne höll på att omhänderta en annan gäst...

Var tvungen att kolla upp det hela, då det känns som att du bara är här för att uppvigla. Ingen gäst blev omhändertagen helgen som var efter diverse luskande hos min farbror blå kontakt. Men det är bra försök till snyfthistoria om hur en stackars oskyldig tjej råkar illa ut.
Däremot fick väl en tjej en flaska i huvudet på Sports, kanske blandat ihop ställena?

CENSUR!!! Ogrundade påhopp betackar vi oss för!

//Viktor

Lustigt hur jag eller dom jag känner som brukar vara där väldigt ofta inte har något negativt att säga. Det enda som är negativt är kön till garderoben. Och att banksaldot är mindre dagen efter =) Kösystemet måste jag dock hålla med föregående talare om.
Johan A
Forumamatör

Post by Johan A »

Minon wrote:
Johan A wrote:Hörde av en arbetskamrat att det var stökigt på Grace - inget direkt ovanligt - i helgen. Hans tjej fick en fläskläpp när hon av ren nyfikenhet gick närmare ett tumult och råkade (?) komma i vägen för en vakts armbåge, när denne höll på att omhänderta en annan gäst...

Var tvungen att kolla upp det hela, då det känns som att du bara är här för att uppvigla. Ingen gäst blev omhändertagen helgen som var efter diverse luskande hos min farbror blå kontakt. Men det är bra försök till snyfthistoria om hur en stackars oskyldig tjej råkar illa ut.
Däremot fick väl en tjej en flaska i huvudet på Sports, kanske blandat ihop ställena?

CENSUR!!! Ogrundade påhopp betackar vi oss för!

//Viktor

Lustigt hur jag eller dom jag känner som brukar vara där väldigt ofta inte har något negativt att säga. Det enda som är negativt är kön till garderoben. Och att banksaldot är mindre dagen efter =) Kösystemet måste jag dock hålla med föregående talare om.
Ja du Minon, jag fick en påringning av en polare som till skillnad från dej är en riktig Lakers-fan utan att skämmas (!), att du hoppat på mej efter mitt ovanstående och säkerligen även tidigare debattinlägg i åminne om dom våldsamma vakterna på Grace. Och det tydligen ganska grovt, eftersom ditt påhopp t.o.m blev censurerat. Men ärligt snackat fattar jag inte ett smack vad du egentligen menar, t.ex med uppvigla eller fräckt påstå att min arbetskamrat ljuger, förutom att det är helt klart att du står på vakternas sida - eller hur.?!
Jag har själv roat mej med att gå igenom alla dina 6 debattinlägg i frågan, som du för övrigt själv drog igång samma dag du skrev in dej här på debattsajten - och som dessutom påpassligt nog var samma dag som åtalet mot Lakers-spelaren blev offentligt...och där du dömde honom i förväg genom att påstå att "...det verkar inte vara vakterna som farit med osanning..."
Men senare när han blev helt frikänd av tingsrätten, vilket tydligen måste ha varit en obehaglig överraskning både för dej och dina gelikar, teg du som en stenmur...
Är det inte lika konstigt att du i samtliga dina 6 debattinlägg tar vakterna i försvar, samtidigt som du ifrågasätter vad vad dom flesta andra 99 procenten av debattdeltagarna, däribland jag, tycker om dom allför våldsbenägna vakterna på Grace.?!
Att du nu hoppat på mej som i dina ögon haft fräckheten att peka på flera misshandelsfall och incidenter, och där jag inte helt utan saklig grund påvisat att det alltför ofta verkar vara vakterna själva som provocerar fram bråken, förvånar mej därför inte särskilt mycket. Men faktiskt tycker jag det är betydligt viktigare att sanningen kommer fram än vad du tycker...
Därför borde det heller inte förvåna dej att jag inte helt osannolikt utan i själva verket ganska pricksäkert gissar att du själv är en av vakterna på Grace, eller i vart fall agerar som bulvan åt dom i härvan - eller hur.?!
Lika lätt kanske du avslutningsvis därför kan gissa var din farbror blå och du själv kan få äran att kyssa mej... :hbang:
Forumamatör

Post by Berra »

Håller helt med dej Johan A och jag har ju tidigare skrivit vad jag tycker om vakternas närmast svinaktiga och oproffsiga agerande på Grace. Jag har också sedan länge misstänkt att Minon själv är vakt där, eller bulvan som du skriver, och därför tar sina kamrater i försvar. Det behöver man ju inte vara någon Sherlock Holmes för att lista ut, med tanke på vad han med sin enögda syn har skrivit i alla sina debattinlägg i saken.
Men nu fick du ordentligt svar på tal Minon, så det är ju knappast någon idé att du fortsätter i samma stil nu när du är avslöjad..!
Till dej Johan ger jag 10 poäng av lika många möjliga för att du närmast vunnit en knockout-seger..!
Och lika självklart vidhåller jag min uppfattning att en bojkott av Grace är en bra lösning för att väcka ledningen, så att dom själva löser problemet genom att byta ut några av dom absolut värsta vakterna! :ajabaja: :notOK: :321:
Minon
Forumamatör

Post by Minon »

Nej Lakersfan skäms jag inte för att vara dock känner jag inte så starkt för Lakerslakejer, därför jag är mer av en lurker på detta forum. Skriver lite, läser desto mer.

Jag tänkte skriva att jag vill se mig själv som hyfsat neutral :lol: . Men nej det är jag väl kanske inte då jag tar ett annat parti än ditt..
"Påhoppet" bedömmde jag själv som ganska milt i förhållande till andra påhopp som har förekommit. Men då det är ett privat forum är det moderatorerna som bestämmer vad som är opassande..

Tänkte inte bemöta så mycket i ditt inlägg då jag känner att det bara leder till fortsatt pajkastning. Finner bara det lustigt att jag både av dig och Berra blir anklagad för att bara ha varit aktiv i dessa trådar sen jag blev medlem, sen att detta gäller även er två nämner ni inte. Att kasta sten i glashus får en ny dimension.
För att inte tala om vilka konspirationsteorier jag kan dra igång om era registreringsdatum och inlägg, JFK skulle blekna i jämförelse :wink:

Ledsen att göra dig besviken, varken vakt eller bulvan men något säger mig att oavsett vad jag säger kommer du inte att tro mig på den punkten men det är upp till dig.
Eventuella otydligheter skylls på högt alkoholintag under kvällen..
Johan A
Forumamatör

Post by Johan A »

Jaså du tycker att du är "hyfsat neutral" Minon vad gäller debatten om de våldsbenägna vakterna på Grace... Konstigt då att jag och de flesta andra tydligen tycker precis tvärtom..!
Ditt försök att nu blanda bort korten i själva sakfrågan är ju snarast tämligen löjeväckande... För du kan ju inte komma ifrån det faktum att du i alla dina tidigare debattinlägg, alltsedan åtalet mot Lakersspelaren väcktes, helt ensidigt har tagit vakterna i försvar - och visst antydde du då också att du skämdes att vara Lakers-fan - eller hur.?!
Och att du inte bemöter mitt svar efter ditt senaste påhopp mera sakligt kan jag ju förstå, argumenten tryter tydligen, liksom dina tidigare har ekat ihåligt... Snacka om pajkastning och kasta sten i glashus eller för den delen konspirationsteorier... Men vad du menar med "lurker" fattar jag inte riktigt, om du nu inte åsyftar lurk som t.ex i bonnlurk, och som enligt ordlistan även betyder tölp, drummel, niding och bängel, förutom några andra liknande mindre smickrande epitet...
Så jag kvarhåller solklart min kvalificerade gissning att du själv är vakt eller deras inköpta bulvan i den här debatten, och som du dessutom personligen har dragit igång..!
Och för att passa på tillfället vill jag ge dej det - av egen erfarenhet - goda rådet att ta det lite lugnare med din höga alkoholkonsumtion i fortsättningen... Ett eller några glas kan ju förhöja feststämningen, men en omåttlighet leder aldrig till något gott - inte ens i debattsammanhang..! :lol:
Berra
Forumamatör

Post by Berra »

På tal om dom våldsamma krogvakterna, läste om en kille som råkat illa ut annandag jul, och nu framfört sitt missnöje på Smp-debatt. Det skulle inte förvåna mej om det hände på det i sammanhanget ökända Grace, eller va tror ni?
Tar mej friheten att citera vad sign Alex skriver om sin upplevelse och kan ju förstå att han blev både ledsen och arg:
"Igår så hamnade jag nästan i slagsmål på grund av en vakt på en krog jag var på.Vakten rusade förbi och knuffade till mej rejält så att jag flyger in i en annan tjej. Jag blev förbannad så jag började svära åt den där vakten, tjejen blev givetvis arg på mej för hon trodde jag knuffat till henne med flit och att jag svor åt henne. Hon muckade å ville slåss. Jag menar.. varför ska jag åka på stryk för att vakten har bråttom? Jag var ju ute för att ha kul,inte bli nerslagen. Förbannade vakter säger jag bara".
Ja det var ju ingen vidare avslutning på julen för Alex, men för att passa på tillfället önskar jag alla Lakers-fans Gott nytt år och god fortsättning - och som naturligtvis i högsta grad även gäller Lakers förhoppningsvis fortsatta framgångsrika framfart på hockeyrinkarna! :clap:
Tommy_tiger

Post by Tommy_tiger »

Jag hörde av en polare att vakterna på oléo tydligen grep en kille som ska spela i Lakers kvällen innan nyårsafton.

Stämmer detta och vet någon vad som hände...
Tanja
Forumamatör

Post by Tanja »

Det har jag väldigt svårt och tro på eftersom Olèo inte hade öppet...
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

.........och hade det vart så, tror jag inte det hade gått tidningarna förbi... :!:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

tuttan wrote:Det har jag väldigt svårt och tro på eftersom Olèo inte hade öppet...
Det va kanske därför de grep honom. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Tommy_tiger

Post by Tommy_tiger »

Jpdå oléo hade öppet kvällen innan nyårsafton.

www.oleo.se

det är personer som säger sig ha sett detta. Typ vid halv 2 omhändertogs en kille av vakterna.....

Men som sagt. det kan ju vara rent skit snack...
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

En av vakterna på Oleó är av samma kaliber som de värsta på Grace...

Måste annars säga att det finns några vakter på Grace som är väldigt trevliga. Man hittar rötägg överallt i samhället och då inte bara med vaktbricka! Allt handlar tjyven o sist om hur man sköter sig. Som det heter: Sköt dig själv o skit i andra!
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Roggan wrote:Som det heter: Sköt dig själv o skit i andra!
Det är väl precis det vi INTE ska göra... då hade världen med ALL säkerhet INTE sett ut som den gör idag... inte ens på GRACE!!!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Personligen tycker jag det är rätt trevligt på Grace.

Som svar till Charlamov: givetvis skall man bry sig om sina medmänniskor som har det svårt o jobbigt på något sätt. Men man skall inte lägga näsan i blöt för ofta. Du har rätt i att det är därför som världen ser ut som den gör. Det finns allför många som bryr sig om allt o alla. Varför nån gör si eller så o hur kan han/hon göra på det sättet. Det är det som jag menar när jag skriver: sköt dig själv o skit i andra!
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Eftersom medmänsklighet och empati ligger mig varmt om hjärtat, anser jag att vi måste skilja på "att bry sig om" och "lägga näsan i blöt"... två vitt skilda begrepp.

Tycker oxå det brukar vara trevligt på Grace och har aldrig stött på problem där. Har försökt bemöta vakterna på samma sätt som jag själv vill bli bemött... med lite humor och ett smajl. Än så länge har det funkat... men jag kanske återkommer med ett inlägg och en blåtira.

G. B. Shaw
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

[quote=" men jag kanske återkommer med ett inlägg och en blåtira.[/quote]
Du borde inte få problem någonstans med hålfotsinlägg och en blåtiraläsk i näven. Det är helt oskyldigt! :D
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Glöm inte att ha koll bakom ryggen närmsta tiden :wink:

G. B. Shaw
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Med så lite folk som skriver i denna tråd gör det väl varken till eller från om ni bojkottar stället.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Johan A
Forumamatör

Post by Johan A »

Helt rätt Charlamov, klart vi ska bry oss medmänskligt om varandra! Inte minst om det är en Lakers-spelare som hamnat i trubbel... Det skulle ju i sådana fall vara den tredje i raden under lite drygt ett års tid som råkat ut för dom ofta alltför hårdhänta krogvakterna... Men vi får väl hoppas att det är ett osant rykte tills motsatsen har bevisats! :headbang:
Tanja
Forumamatör

Post by Tanja »

Tommy_tiger wrote:Jpdå oléo hade öppet kvällen innan nyårsafton.

www.oleo.se

det är personer som säger sig ha sett detta. Typ vid halv 2 omhändertogs en kille av vakterna.....

Men som sagt. det kan ju vara rent skit snack...
Märkligt!!!
Körde förbi vid 00.30 och då såg jag inte röken av en endaste liten människa, varken innanför eller utanför entrén. Såg väldigt stängt ut. Men som sagt jag kan ha fel, det gick ju undan... :lol:
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

erok wrote:Med så lite folk som skriver i denna tråd gör det väl varken till eller från om ni bojkottar stället.
Men vad har hänt? Erok- gräsrotsarrangemangens okrönte konung har gått och blivit desillusionerad!? 8O
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Tommy_tiger

Post by Tommy_tiger »

Roggan wrote:En av vakterna på Oleó är av samma kaliber som de värsta på Grace...

Måste annars säga att det finns några vakter på Grace som är väldigt trevliga. Man hittar rötägg överallt i samhället och då inte bara med vaktbricka! Allt handlar tjyven o sist om hur man sköter sig. Som det heter: Sköt dig själv o skit i andra!
Nu blir jag ju lite nyfiken. Undra om du tänker på samma killa som jag gör.

Hur ser han ut---
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

Precis. För på grace skiter dom i om man sköter sig, man blir nersparkad och slagen ändå. Precis som om dom hade det som en hobby att misshandla gäster.
I always tell the truth, even when i lie
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Jurassic Park?

G. B. Shaw
Tommy_tiger

Post by Tommy_tiger »

Nu vet jag vilken Lakersspelare det va som handfängslades av Vakter på oléo.

Ska jag gå ut med hans namn eller inte?????
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Tycker jag det finns INGEN andledning att göra.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Kan ju inte ha varit nåt allvarigt med tanke på att inte SMP skrivit nåt om det!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Inga namn. Det som skall diskuteras på forumet är de hockeymässiga prestationerna. Allt övrigt hör inte hit (Ex: Familjeförhållanden, betyg i skolan, juridiska spörsmål, det civila jobbet osv). Allt sådant kommer att betecknas som rent skvaller och kommer att tas bort.
Tommy_tiger

Post by Tommy_tiger »

Då vet jag det...

Du menar alltså att man inte på ett forum som handlar om Lakers inte får skriva om stora saker som rör lakers spelare.....
Tommy_tiger

Post by Tommy_tiger »

ruppo wrote:Kan ju inte ha varit nåt allvarigt med tanke på att inte SMP skrivit nåt om det!
Vakterna omhändertog denna man pga pl -13.

störande av allmänordning. Han belades som sagt med handbojor....
Locked