Räven wrote:Jag håller med er som skriver att Calders värvning så här långt är en flopp. Jag tycker också att en spelare med sk artistkontrakt ska gå direkt in i laget och tillföra laget också, annars är det ett misslyckande.
Men samtidigt är jag inte förvånad att det blev så här, det var ett tämligen osäkert kort för samtliga, man tittade på videosekvenser och hörde vad andra sa, utan att själva vara på plats. Och då handlar det om en liga i England, som knappast någon vet på vilken nivå spelet håller.
Nä, ta hem en spelare som kan sin sak och låt inte hans utveckling stanna, jag tänker på Rosén.
IKO´s tränare Daniel Broberg var över med Hammarby när han tränade dessa och mötte lag från den engelska hockeyligan och han nämde att topplagen i den ligan håller allsvensk mittklass medans nedre delen av ligan inte håller mer än kanske div. 2 klass!
Då kan man ju undra i vilka matcher som poängmaskinen A. Calder har producerat sina poäng, troligtvis mot bottenlagen om man tittar på vad han presterat så här långt i Lakers.
Bänka Calder, sätt in J. Persson på Calders plats och in med Rosén på
J. Perssons plats i dalle femman!
Per Carlsson wrote:Ett par bra soloprestationer, välplacerad vid 1-0 målet och var t o m ivägen för Röglespelarna ett par gånger.
Som sagt, ett steg i rätt riktning.
(Se, jag kan va positiv jag med)
Kollade in dig ikväll Riktigt kul att se dig leeeeeeeeeeeeeeeeee så
Nästan så man skulle kunna tro att du, Åryd Lakej, är en av dom småtöserna som tillhör Pers fanclub när han står och trummar... *fniss*
OCH HÄRLIG STÄMNING I KLACKEN I DAG, BRA JOBBAT FOLKENS!
Per Carlsson wrote:Ett par bra soloprestationer, välplacerad vid 1-0 målet och var t o m ivägen för Röglespelarna ett par gånger.
Junior... idag var Calder BÄST i Lakers. Dom andra pojkarna börjar förstå hur han spelar. Han SKA vara kvar... och han kommer att göra mååånga fler mål!!!
Det finns andra som jag gärna betalar för att slippa se framöver
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
Junior... idag var Calder BÄST i Lakers. Dom andra pojkarna börjar förstå hur han spelar. Han SKA vara kvar... och han kommer att göra mååånga fler mål!!!
Kollade in dig ikväll Riktigt kul att se dig leeeeeeeeeeeeeeeeee så
Nästan så man skulle kunna tro att du, Åryd Lakej, är en av dom småtöserna som tillhör Pers fanclub när han står och trummar... *fniss*
OCH HÄRLIG STÄMNING I KLACKEN I DAG, BRA JOBBAT FOLKENS!
Håller med om att Calder ofta är osynlig i matcherna men plötsligt är han där omarkerad (eftersom motspelarna inte heller ser honom) och kan stänka in en kasse, tror att det kan bli ett vinnande koncept i framtiden.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Ja, han blir bättre så sakteliga, helt klart. Dock vill jag idag med lite distans tillägga och faktiskt hålla med Smp om att, kontrakterar man en spelare med sk artistkontrakt (6 månader), så ska han gå direkt in i laget och fylla den platsen till 100% från i stort sett första dagen. Det gör inte Calder ännu i allafall.
vilka? AIA?
Både ja och nej. Dom RIKTIGA suppisarna ser jag gärna här... den otyglade svansen slipper jag mer än helst.
Sen har vi tre spelare i egna ledet som jag inte kommer att sakna när dom försvinner...
Piff wrote:By the way, nice to se that you've found your way to this site way up north.
Hello again, sorry I haven't replied before but we have been in Grenoble France following Coventry Blaze in the Continental Cup. Unfortunately we lost in the last game and Grenoble went through to the next round.
Having watched the hockey last weekend against French, Dutch and Danish teams I can understand why Adam would struggle to start with. It is a completely different game to what we play in Britain and also in North America.
I don't know if I dare say it but I found it boring! I like to see a more physical game and this was a lot faster, skill wise about the same but not the checking etc that we are used to.
I am sure Adam will soon adjust, he is a very intelligent player and hope he starts scoring for you soon.
skyblueblaze wrote:
Having watched the hockey last weekend against French, Dutch and Danish teams I can understand why Adam would struggle to start with. It is a completely different game to what we play in Britain and also in North America.
I don't know if I dare say it but I found it boring! I like to see a more physical game and this was a lot faster, skill wise about the same but not the checking etc that we are used to.
With all respect, BUT don't compare swedish hockey with danish, french or dutch hockey. In my opinion the average team in the swedish second league is better than the average first league team in Denmark, the Netherlands, France or the UK.
He DID score last night and he was also one of the best players on the ice. Our little sneaker... no one sees him until it´s too late!! I think both he and his mates starts to learn each others stiles. He will succeed... of that I´m sure
Charlamov wrote:He DID score last night and he was also one of the best players on the ice. Our little sneaker... no one sees him until it´s too late!! I think both he and his mates starts to learn each others stiles. He will succeed... of that I´m sure
That's good to hear and I didn't mean to offend anyone by saying European hockey was boring. Obviously I have never seen Swedish hockey but I know the standard is very high.
It took Adam a while to settle with us last season, he is very shy and reserved but he settled in well in the end and became our top scorer so I hope he does the same for you.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.