Macke23 wrote:D kallas hjärta...vi har inte syjunta med andra lags klackar....d får ni syssla med....vi HATAR svinen..ska ni gulla så får ni börja titta på dart elller nåt...Ni VET att ni inte ens är nära AIA:s klass
Nä så coola som AIa blir vi aldrig.
Vi hatar inte , utan vi älskar.
Lättare att älska sitt egna lag och sjunga ramsor som stöttar laget istället för att sjunga ramsor mot motståndarna som resulterar i bråk och kanske ev. skadestånd för klubben. Är det o älska din klubb ?.
i sådana fall är jag efter.
Vi är lakers fans allihopa
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Macke23 wrote:D kallas hjärta...vi har inte syjunta med andra lags klackar....d får ni syssla med....vi HATAR svinen..ska ni gulla så får ni börja titta på dart elller nåt...Ni VET att ni inte ens är nära AIA:s klass
När hatet till motståndarna blir större än kärleken till hockeyn och sitt eget lag, är det då inte dags att ta sej en funderare?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Ja, jag får ju säga att det är märkligt att behöva bli "inspärrade" som gästande klack hos Rögle, vi fick inte ens gå ut och köpa korv. Detta för vår egen säkerthet skull som vakterna uttryckte det. Konstigt i Nybro i onsdags fick man vandra "fritt" i pauserna och det fanns inga större avspärrningar.
Det är bara att konstatera att mentaliteten hos olika klackar skiljer sig och att Lakejerna tillhör de positiva.
Ja det är väl som när AIA brukar besöka Lakerdome (o då tänker jag på när bortaklacken stod i apburen). Det är enda gången det brukar sättas upp kravallstaket och hemmapubliken behöver gå omvägar till sina platser bara för att man inte kan garantera deras säkerhet pga att vissa i en motståndarklack inte kan uppföra sig!
När andra klackar kommer på besök är det ju som det var i Nybro, att bortaklacken får vandra fritt utan o ställa till med några större problem! Och det är ju definitivt så det ska vara! Man ska kunna hålla på olika lag, men det behöver ju inte gå till överdrift så man bara för att det går dåligt för det egna laget blir aggresiv mot motståndarklacken o publiken!
ruppo wrote:Ja det är väl som när AIA brukar besöka Lakerdome (o då tänker jag på när bortaklacken stod i apburen). Det är enda gången det brukar sättas upp kravallstaket och hemmapubliken behöver gå omvägar till sina platser bara för att man inte kan garantera deras säkerhet pga att vissa i en motståndarklack inte kan uppföra sig!
När andra klackar kommer på besök är det ju som det var i Nybro, att bortaklacken får vandra fritt utan o ställa till med några större problem! Och det är ju definitivt så det ska vara! Man ska kunna hålla på olika lag, men det behöver ju inte gå till överdrift så man bara för att det går dåligt för det egna laget blir aggresiv mot motståndarklacken o publiken!
Precis.
kunde inte sagt de bättre själv.
har aldrig vatt med om att Lakejerna får kravallstaket för vi kommer på besök och tror aldrig ja kommer få uppleva detta heller.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03 wrote:
Precis.
kunde inte sagt de bättre själv.
har aldrig vatt med om att Lakejerna får kravallstaket för vi kommer på besök och tror aldrig ja kommer få uppleva detta heller.
Oskarshamn.... Där hade dom ju till och med polishund.
Fast vi är väl eniga om en sak. Det är bättre att lägga energi på att hålla på det egna laget i stället för att hata motåndarlaget och dess klack så mycket att detta överskuggar allt annat.
Detta är det jag tycker är så positivt med lakejerna.